Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #1 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er et ledig vikariat på en jobb jeg virkelig kunne tenke meg. For meg ville det bety at jeg måtte si opp en fast jobb for å ta dette vikariatet som er ett år med mulighet for forlengelse. Jeg trives bare sånn passe i denne jobben, men er skikkelig motivert for den andre. Lønna vil være omtrent det samme. Ville du tatt sjansen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #2 Del Skrevet 6. mars 2006 Nope Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #3 Del Skrevet 6. mars 2006 Lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #4 Del Skrevet 6. mars 2006 Ja, det ville jeg helt klart ha gjort! Ett år er ganske lenge, og er du heldig for du vikariatet forlenget og/eller en annen stilling i bedriften. Det er jo veldig, veldig mange som får seg fast jobb via et vikariat, så det er en sjans verdt å ta. Noen sjanser må en ta her i livet, og hvis dette er en jobb du virkelig vil ha så synes jeg du bør hoppe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. mars 2006 #5 Del Skrevet 6. mars 2006 Ja, det ville jeg gjort uten å blunke. Om det ikke blir forlenget, har du fått et år med erfaring fra den type jobb du vil ha og dermed større sjanse for å få noe nytt i samme gate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #6 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg sitter akkurat med lignende problemstilling... det er ikke lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 6. mars 2006 #7 Del Skrevet 6. mars 2006 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 6. mars 2006 #8 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg tok sjansen i fjor. Gikk fra en fast stilling der de kunne konkurre i lønn mot en vikarstilling. Jeg var så klar for å skifte jobb at jeg tok sjansen. Aldri angret et sekund. Nå har jeg fått fast stilling. Var i medarbeidersamtale i forrige uke og da fremhevet sjefen at han husker min situasjon og mente at det var skikkelig sprekt gjort. Det eneste rådet jeg kan gi deg er: følg hjertet ditt, det forteller deg hva du bør gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. mars 2006 #9 Del Skrevet 6. mars 2006 Be om et års permisjon fra den vanlige jobben din da vel Uansett om du får det eller ikke, så hadde jeg tatt det vikariatet hvis jeg var deg. Mye skjer på et år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. mars 2006 #10 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg hadde absolutt tatt sjansen! Kan du ikke spørre om permisjon fra den vanlige jobben din da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå