AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar ..oppstandelsen? Ble oppsøkt av en person som tilhører en slags menighet. En gammel bekjent, visste h*n var opptatt av "alternative religioner, om det kan kalles det. H*n snakker om oppstandelsen og evig liv. Prøver å holde avstand, er ikke interessert i noe slags kristendom. Har prøvd å google, men finner ikke noe. Noen som vet? Anonymkode: b79ba...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Det kan sikkert passe til flere menigheter/kirkesamfunn. Men adventistkirken er opptatt av dette. De er sjelden veldig oppsøkende da. Anonymkode: f1242...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 10.20): Det kan sikkert passe til flere menigheter/kirkesamfunn. Men adventistkirken er opptatt av dette. De er sjelden veldig oppsøkende da. Anonymkode: f1242...0ad Ekspander Vedkommende var ikke på døra da, slik som Jehovas vitne. Vi fikk kontakt på annet vis. Men vil ikke spørre! Anonymkode: b79ba...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Det er nok Jehovas vitner. De tror på oppstandelse og evig liv. De er over snittet opptatt av å fortelle andre om det fordi de tror det er et av mange krav du må gjøre for å fortjene et evig liv. Anonymkode: 0aec9...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 10.26): Vedkommende var ikke på døra da, slik som Jehovas vitne. Vi fikk kontakt på annet vis. Men vil ikke spørre! Anonymkode: b79ba...266 Ekspander De ringer ikke bare på dørene. Vanlig rekruttering etter omvendelse er å nå fram til gamle bekjente, familie og kollegaer. Anonymkode: 0aec9...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Takk for svar! Hadde mistanke om det. Der jeg bodde før var de av og til på dørene, ganske påtrengende. Her jeg bor nå har jeg ikke merket noe til de, heldigvis. Noe av det første h*n nevnte var en film om oppstandelsen jeg kunne få. Det svarte jeg ikke på.. Nei, jeg er ikke ,har aldri vært interessert i religioner, går i kirken når jeg må, slik blir det! TS. Anonymkode: b79ba...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 12.18): Takk for svar! Hadde mistanke om det. Der jeg bodde før var de av og til på dørene, ganske påtrengende. Her jeg bor nå har jeg ikke merket noe til de, heldigvis. Noe av det første h*n nevnte var en film om oppstandelsen jeg kunne få. Det svarte jeg ikke på.. Nei, jeg er ikke ,har aldri vært interessert i religioner, går i kirken når jeg må, slik blir det! TS. Anonymkode: b79ba...266 Ekspander Han kommer nok ingen vei med deg. 😊Men alle kan i et svakt øyeblikk bli sugd inn om de treffer en nerve. Du får svare han høflig. Det er i grunn veldig synd på disse menneskene. Troen deres er svært krevende. Anonymkode: 0aec9...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 13.22): Han kommer nok ingen vei med deg. 😊Men alle kan i et svakt øyeblikk bli sugd inn om de treffer en nerve. Du får svare han høflig. Det er i grunn veldig synd på disse menneskene. Troen deres er svært krevende. Anonymkode: 0aec9...026 Ekspander Takk, jeg er ikke lett å overbevise, så det går bra. Men synes det er noe forstyrrende å bli "påtvunget" andre sin tro! Og som du skriver, det er synd på dem på en måte, de blir jo hjernevasket til å mene at deres tro er den eneste rette.😕 Anonymkode: b79ba...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #9 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 13.53): Takk, jeg er ikke lett å overbevise, så det går bra. Men synes det er noe forstyrrende å bli "påtvunget" andre sin tro! Og som du skriver, det er synd på dem på en måte, de blir jo hjernevasket til å mene at deres tro er den eneste rette.😕 Anonymkode: b79ba...266 Ekspander Enig. Jeg synes dette sitatet er treffende. «Religion is like a penis. It's nice to have one and fine to be proud of. Don't whip it out in public or shove it down someone else's throat». Anonymkode: 0aec9...026 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 23. januar #10 Del Skrevet 23. januar For min del må alle mennesker få tro det de vil , så lenge det ikke blir plagsomt og menneskeverd brudd for dem som ikke tror... Jfr artikkel 40 i FNs verdens erklæring for menneskerettigheter.. Det er ikke greit å benytte seg av religionsfrihet en til å krenke andre menneskers menneskerettigheter . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Del Skrevet 23. januar Oppstandelsen er jo det mest sentrale i den kristne lære. Joh 3,16 sier tydelig at de som tar i mot Guds offer for deres skyld på korset skal få evig liv. Det å tro på oppstandelsen og evig liv er jo derfor bare ensbetydende med å være kristen og ikke noen spesiell retning eller sekt. Anonymkode: d9b18...f58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå