Gå til innhold

Erfaring med bv under aap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har barn 100% og samtidig går på aap? Har bv ønske om å ta barn ifra dere siden dere ikke kan arbeide og da mener de dere heller ikke kan ta dere av barn? Vil gjerne høre erfaringer. 

Anonymkode: 4fa64...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rar problemstilling. Barnevernet vil jo helst at barn skal bo hjemme hos familien sin. De går ikke rundt og jakter på barn som har det bra hvor  en forelder går på AAP. Så det kommer jo an på hva årsak til AAP er og om du fungerer tilstrekkelig til å ta deg av barn? Om du har brukket nakken og har et spedbarn, så blir jo det vanskelig uten annen støtte. Så her er det grader.

Anonymkode: a6921...992

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei! Har erfaring....aldri hørt noe fra bv........å jobbe i dag samt ha barn krever MYE.....dette skjønner Nav .....så slapp av

Anonymkode: 44408...e88

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet for NAV en årrekke og aldri opplevd at bv har tatt kontakt fordi foreldre ikke jobber. 

Hvis man ikke jobber fordi man er rusa, psykotisk eller voldelig så stiller det seg selvfølgelig annerledes, men da er det jo ikke mangel på jobb som er problemet. 

Anonymkode: 07197...883

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Noen her som har barn 100% og samtidig går på aap? Har bv ønske om å ta barn ifra dere siden dere ikke kan arbeide og da mener de dere heller ikke kan ta dere av barn? Vil gjerne høre erfaringer. 

Hvorfor skal de det? Aap går på din arbeidsevne... ikke din evne til å ta vare på dine barn.

Jeg går på aap ( har mann) men han jobber jo vær dag...jeg klarer jo å ta vare på barna mine 

Ok...om du blir sengeliggende 24 timer i døgn .. ikke kommer deg opp av sengen,er alene og ikke klarer å ta vare på barna..ja da trenger man jo litt hjelp 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så alle du kjenner som ikke jobber har mistet barna?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går ikke bekymringsmelding til barnevernet fordi du går på AAP...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med din tankegang så blir alle foreldre som er uføretrygdet fratatt barna sine 🙄

Anonymkode: 40949...e01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her: takk for svar, godt å høre at det går bra under aap 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemstillingen jo helt åndssvak.

Anonymkode: 28582...9e4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke helt det samme. Men vi ble meldt til barnevernet for mange år siden. Vi hadde et alvorlig sykt barn og vi var utslitt. Jeg fikk klar beskjed av barnevernet om å sykemelde meg, mens det enda var noe igjen av meg og at jeg fremdeles hadde omsorgsevne igjen. De var klare på at jobben kan du "velge" bort, familien er det verre med.

Så nei, AAP, sykemelding eller uføretrygd, er ikke grunnlag alene. Men sykdommen, eller belastningene som fører til, kan medføre at man trenger ulike tiltak. 

Anonymkode: 6f4e5...dda

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom du mottar AAP og blir gravid og føder så har du (ved høy nok aap og mottatt lenge nok) rett på foreldrepenger og foreldrepermisjon.... man hade ikke hatt dette dersom man tenkte at mottakere av AAP automatisk må fratas barna.

Anonymkode: 79895...a2d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke helt det samme. Men vi ble meldt til barnevernet for mange år siden. Vi hadde et alvorlig sykt barn og vi var utslitt. Jeg fikk klar beskjed av barnevernet om å sykemelde meg, mens det enda var noe igjen av meg og at jeg fremdeles hadde omsorgsevne igjen. De var klare på at jobben kan du "velge" bort, familien er det verre med.

Så nei, AAP, sykemelding eller uføretrygd, er ikke grunnlag alene. Men sykdommen, eller belastningene som fører til, kan medføre at man trenger ulike tiltak. 

Anonymkode: 6f4e5...dda

Men det jo noe HELT ANNET med alvorlig sykt barn......

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det jo noe HELT ANNET med alvorlig sykt barn......

Hvorfor sykmeldte du deg ikke da? Merkelig....barna kommer før jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (5 timer siden):

?

Hvor henter du denne ideen fra? 

Fordi å ha barn er en 24 timers jobb.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå må denne skremselspropagandaen om BV slutte.

Barnevernet involveres om barnet utsettes for omsorgssvikt. 

Så lenge barnet blir ivaretatt, har tak over hodet, får mat og har klær på kroppen og får god oppfølging og kjærlighet er ikke BV interessert i å se i din retning.

Anonymkode: 5581b...8f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fordi å ha barn er en 24 timers jobb.... 

?

Trolletøys.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

?

Trolletøys.

Hjelper ikke å være sykemeldt og hente seg inn hjemme med et barn som trenger pleie 24/7. 

Anonymkode: 5581b...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt aap i flere år nå, og har to barn, tilogmed fått barn under aap. Aldri hatt noe med bv å gjøre. 

Anonymkode: 6b1d5...a4f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...