Gå til innhold

Venninne ble skuffa fordi gaven hin ønsket seg var på tilbud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En venninne har i lang tid ønsket seg en spesiell gjenstand, men de koster en del så lenge har det vært en fjern drøm. Plutselig en dag fant jeg denne tingen til 75% rabatt, kall det et lykketreff. Selv med rabatt ble den litt dyr så flere venninner gikk sammen om dette. 

Hun ble veldig glad når hun fikk den, men nå et par uker etterpå har jeg fått spørsmål om den og hva det kostet. Hun hadde ombestemt seg og ville bruke tilgodelappen, men ble skuffet når hun så at det ikke var flere tusen tilgjengelig, men tilbudssummen. Hun mener det ble en dårlig gave fra så mange. Har hun rett i det? Er gave kjøpt på tilbud for lite i verdi enda det var nøyaktig det hun hadde drømt om? Noen av oss mener hun har rett mens jeg er usikker, andre mener hun er frekk

Anonymkode: 5862b...a9d

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med folk?! Gaven er da like bra om den er på tilbud eller ikke. 

• Liker 33
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jævla frekt. 

Anonymkode: 753fd...569

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kutta ut "veninna" ! Synes hun var veldig frekk og fortjener ingen gave.

Anonymkode: b8035...d14

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva kostet den på rabatt? Blir oppriktig nysgjerrig. Ønske seg ting til flere tusen er en uting, da kan man spare selv. 

Nesten frekkere å bytte om du har ønsket deg det så mye.

Anonymkode: e870c...b55

• Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FREKK! Hun ønsket seg en ting og fikk den. Enkelt og greit. Ønsker hun seg nå noe annet så må hun jo bare kjøpe den selv. 

Veldig merkelig at venninnen din plutselig ikke ønsker seg denne tingen lenger. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var veldig rart av henne å gjøre det. Hun får en gave hun har ønsket seg lenge, men så vil hun ikke ha den allikevel. I tillegg blir hun skuffet over at dere venninner har brukt for lite penger på gave til henne? Virker som hun er mer opptatt av penger enn av venner....

Det er leit når det blir slik, men det er ikke noe dere som har gitt gaven skal bry dere om, tenker jeg. Dere har gjort alt dere kan for å gi henne en fin gave, og da kan ikke dere ta ansvar for at hun etterpå viser slik utakknemlighet. 

Anonymkode: df055...5fc

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da bare å si det at "Selvfølgelig var den på tilbud, vi hadde aldri hatt sjansen ti å kjøpe en så kostbar gave til full pris. Så ble så glad da vi fant den med såpass avslag og var så sikre på at du ville bli kjempeglad siden du hadde ønsket deg den lenge. Men vil du bytte er selvfølgelig det også grei."

Anonymkode: e3cb2...cf8

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, hun har ikke rett. En gave blir ikke mindre bra ved at den er på tilbud. Sjøl er jeg såpass glad i dyre ting at jeg nekter å betale fullpris, for det har jeg nemlig ikke råd til.

Utakknemlig kalles det. 

Anonymkode: 9b328...69c

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frekk. Det er da bare topp om man finner dyre ting man ønsker seg på tilbud. Jeg liker tingen enda bedre da.  Også frekt å ønske seg noe dyrt, og så be om byttelapp…

Anonymkode: 29b5b...7d1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i alle dager, hun er i allefall veldig spesiell og utakknemlig.. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frekt! Bare frekt ! 

Anonymkode: 58ff0...e51

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo bare flott at den var på tilbud.

Uhørt av denne venninna

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i kategorien utakknemlig. Hadde sagt som nevnt over at den er såpass dyr at dere var heldige som fant den på tilbud, at hun ikke lengre ønsket den - der får være hennes sak.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

En venninne har i lang tid ønsket seg en spesiell gjenstand, men de koster en del så lenge har det vært en fjern drøm. Plutselig en dag fant jeg denne tingen til 75% rabatt, kall det et lykketreff. Selv med rabatt ble den litt dyr så flere venninner gikk sammen om dette. 

Hun ble veldig glad når hun fikk den, men nå et par uker etterpå har jeg fått spørsmål om den og hva det kostet. Hun hadde ombestemt seg og ville bruke tilgodelappen, men ble skuffet når hun så at det ikke var flere tusen tilgjengelig, men tilbudssummen. Hun mener det ble en dårlig gave fra så mange. Har hun rett i det? Er gave kjøpt på tilbud for lite i verdi enda det var nøyaktig det hun hadde drømt om? Noen av oss mener hun har rett mens jeg er usikker, andre mener hun er frekk

Det er alltid ufint å ikke takke pent for en gave. Det er også alltid ufint å påpeke gavens verdi (eller mangel derpå). At noen i «gjengen» deres er usikre på så elementære sosiale normer er urovekkende. Har dere ikke sørget for egen dannelse?

Men - det kan også være ufint å bruke for lite penger på en gave. La oss si din venninne hadde rund dag, hun stelte til selskap, laget eller bestilte inn mat, hun kjøpte drikkevarer og trakterte dere. Og så gav dere henne en gave til noen få hundrelapper - på fellesen. Det ville også vært ufint. (Men hun kan likevel ikke påpeke det. En ufinhet gir deg ikke «blankofullmakt» til å være ufin i retur. Å være ufin er alltid et valg og alltid ugreit). 

At alle parter her oppførte seg ugreit er altså en reell mulighet. Verden er ikke sånn sammensatt at en part har «rett» og den andre «feil». Tvert imot krever de fleste kontflikter at begge parter oppfører seg som idioter.

Anonymkode: c8f67...a39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er så merkelig at enkelte mennesker får lov til å oppføre seg sånn? Om jeg gjør den minste "egoistiske" ting, så får jeg som øra flagrer, mens venninna mi kjører over alt og alle uten konsekvenser. Noen kommer bare unna med alt. 

Du får si til henne at det var trist hun ikke ble fornøyd med gaven. Hun kan prøve å selge den for en høyere pris på Tise eller Finn. Ser mange som gjør det. Vesker som er på 50% tilbud på Zalando blir solgt til nesten full pris på Tise. 

Anonymkode: 0df35...a0c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så barnslig 😂😂😂 norsk mentalitet

Anonymkode: e8405...16d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Syns det er frekt å ønske seg noe så dyrt fra en venninne. Det er også frekt å si det hun sier. Det synes jeg dere kan si klart fra om. Hun er veldig frekk. Nå vet jeg ikke hvor mye dere la ut hver for gaven men. 

Anonymkode: 83a80...f29

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...