AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Skrevet 23. januar Tør nesten ikke spør noen om dette, derfor spør jeg her.. Fikk lagt inn fiber fra Telenor for ca 5 år siden. Har nå router fra de med t-we TV-pakke. Har hatt kampanjeperioder fram til nå og betalt ca1100kr i mnd for dette, som er ok. I mars stiger prisene veldig. Tenker å kutte TV-pakka da. Spørsmål: kan jeg bruke fiber-linja men velge en annen leverandør? Må jeg da få ny router? (Den jeg har nå leier jeg av Telenor) Jeg har nå en avtale som heter bredbånd 500. Antar det er 500mbps hastighet. Anonymkode: fdc3b...202
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tør nesten ikke spør noen om dette, derfor spør jeg her.. Fikk lagt inn fiber fra Telenor for ca 5 år siden. Har nå router fra de med t-we TV-pakke. Har hatt kampanjeperioder fram til nå og betalt ca1100kr i mnd for dette, som er ok. I mars stiger prisene veldig. Tenker å kutte TV-pakka da. Spørsmål: kan jeg bruke fiber-linja men velge en annen leverandør? Må jeg da få ny router? (Den jeg har nå leier jeg av Telenor) Jeg har nå en avtale som heter bredbånd 500. Antar det er 500mbps hastighet. Anonymkode: fdc3b...202 Slik jeg har forstått det, så er en del av avtalen at Telenor eier linja. Anonymkode: ae95d...293 1
BlaBlaBlaBlaBla1 Skrevet 23. januar #3 Skrevet 23. januar Ja, du kan bruke fiberlinja til andre operatører. Nextgentel og globalconnect er eksempler. Bytt.no er det også mulig å bruke.
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Skrevet 23. januar BlaBlaBlaBlaBla1 skrev (3 minutter siden): Ja, du kan bruke fiberlinja til andre operatører. Nextgentel og globalconnect er eksempler. Bytt.no er det også mulig å bruke. Ikke når det er Telenor som har lagt linja? De har vel enerett på den i ganske mange år? Anonymkode: ae95d...293
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Skrevet 23. januar Du er ikke alene om å lure på slike ting. Her betaler jeg for fiberaksess i fellesutgiftene, men også til Altibox for nettleie og tv. Jeg forstår ikke helt hva fiberaksess er ut over nettleien, men tør ikke spørre noen :D. Anonymkode: f2643...fa4
BlaBlaBlaBlaBla1 Skrevet 23. januar #6 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ikke når det er Telenor som har lagt linja? De har vel enerett på den i ganske mange år? Anonymkode: ae95d...293 Linjene er nå mer åpne så andre operatører kan leie disse. Jeg har telenor fiber og bruker ikke telenor som leverandør. Hvis du søker opp nextgentel eller globalconnect så finner du fort ut av om de kan levere til deg via telenor 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Skrevet 23. januar BlaBlaBlaBlaBla1 skrev (3 minutter siden): Linjene er nå mer åpne så andre operatører kan leie disse. Jeg har telenor fiber og bruker ikke telenor som leverandør. Hvis du søker opp nextgentel eller globalconnect så finner du fort ut av om de kan levere til deg via telenor Vel, jeg har linje fra GC, og Telenor kunne ikke bruke linja inn i huset. Måtte bruke coax fra boksen i nabolaget. Hadde et veldig godt tilbud fra Telenor i et år, nå er jeg tilbake på et enda bedre tilbud hos GC. Anonymkode: ae95d...293
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Skrevet 23. januar NextGenTel kan levere på Telenors linjer. Du trenger ny router ellers ingen problem. De gir bedre pris enn på nett om du ringer , de vil inn i nye markeder. https://www.nextgentel.no/ Anonymkode: 05a4a...051 1
Mia M Skrevet 23. januar #9 Skrevet 23. januar (endret) Takk for svar dere🙏🏼 Da hører jeg med Nextgentel og gc først. Endret 23. januar av Mia M 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #10 Skrevet 23. januar Mia M skrev (5 minutter siden): Takk for svar dere🙏🏼 Da hører jeg med Nextgentel og gc først. Og der var en ikke anonym lenger😅 Anonymkode: fdc3b...202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå