Gå til innhold

Faila master og C-snitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fullførte master og endte opp med C både på masteroppgaven og i karaktersnitt. Er alt håp ute med tanke på fremtidige jobbutsikter? Finnes det noen som vil ansette en middelmådig person? :( 

Anonymkode: d6053...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer jo helt an på yrkesområde, hvilket er det?

Anonymkode: 043f7...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stort sett er det ingen som ser på karakterene dine. Ingen har brydd seg om mine. Jeg har bare fått beskjed om å sende inn vitnemål til HR etter ansettelse fordi den måtte dokumenteres at jeg hadde riktig kompetanse.

C er heller ikke et dårlig snitt, men skal være der de fleste lander.

Anonymkode: 6bd06...c33

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noe tøv! Dette stemmer aldeles ikke, de fleste havner IKKE på C i snitt, og selvsagt vil man se på karakterer dersom det er svært mange søkere, i hvert fall når søkeren er nyutdannet. Har man en del god og relevant praksis og erfaring, betyr selvsagt karakterer mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Stort sett er det ingen som ser på karakterene dine. Ingen har brydd seg om mine. Jeg har bare fått beskjed om å sende inn vitnemål til HR etter ansettelse fordi den måtte dokumenteres at jeg hadde riktig kompetanse.

Dette er absolutt ikke fasit. Innen mitt felt er det kun A og B som gjelder, og karakterer blir i aller høyeste grad vurdert. Har du ikke A/B på master som kommer du ikke videre til intervju engang.

Anonymkode: c8ae5...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare meg som henger seg opp i faila master? 😅 Blir det ikke riktig å si failed eller feilet? 

Anonymkode: ad9b5...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For noe tøv! Dette stemmer aldeles ikke, de fleste havner IKKE på C i snitt, og selvsagt vil man se på karakterer dersom det er svært mange søkere, i hvert fall når søkeren er nyutdannet. Har man en del god og relevant praksis og erfaring, betyr selvsagt karakterer mye mindre.

Hva havner de fleste på? 

Anonymkode: ad9b5...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare deg ja. Og masteren er ikke mislykkey kun fordi du fikk C. Det er en bestått og gjennomsnittskarakter. Du får deg nok jobb uansett. Gratulerer med bestått master :)

Anonymkode: 72b67...81e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

*mislykket

Anonymkode: 72b67...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Crying in the corner med mine 5 D-er" 😅

Anonymkode: 53446...813

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På instituttet hvor jeg jobbet som studiekonsulent, var C en helt vanlig karakter. 

Det er helt sikkert noek yrker her og der hvor karakterer er viktige, men vi vet ikke hva slags utdannelse det dreier seg om. Det blir derfor veldig voldsomt å kategorisk si at "da vil du slite med å få jobb". Mange, mange arbeidsgivere bryr seg om helt andre ting enn om man fikk C-snitt på master (som altså IKKE er en dårlig karakter).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt avhengig av sektor. I noen er det kun A og B som gjelder, I andre er bestått master plenty. 

Anonymkode: fa51d...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du leser beskrivelsen av karaktertrinnene, så betyr C «god», B «meget god» og A «fremragende». 

Anonymkode: 87971...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ikke så gode karakterer. Kom meg igjennom master halvt sovende og mest fortvilet. Jeg fikk meg jobb, men måtte gå en litt annen vei enn de med toppkarakterer. Finn din vei rundt. Når alle har stiftet familie, sitter dere som regel side om side med unntak av de mest ambisøse da

Anonymkode: e11aa...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...