Gå til innhold

Droppe invitere til familieselskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det innafor droppe familieselskap i fremtiden? Merker barna mine nesten ikke vet hvem besteforeldre eller tante, onkler og kusiner  er, og hadde vært mer hyggelig feire bursdager med de som faktisk ser barna mine i hverdagen eller i det minste spør hvordan det går med oss innimellom. 
Vi har prøvd involvere familie, spurt finne på noe med de andre sine barn,  sendt ukentlig filmer, beskjeder om sykebesøk, ringt, invitert de på alt mulig av aktiviteter eller sammenkomster, men de kan aldri, og aldri noe initiativ andre veien. Føles feil se de en til to ganger i året da, når de ikke bryr seg i hverdagen. Synes det er veldig vondt da barna mine nå begynner merke det selv. 

Anonymkode: efe83...49d

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men hva gjør du til konfirmasjonen? 

Anonymkode: da1f6...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er innafor, vi sluttet med det for lenge siden. Yngste droppet også konfirmasjon, vi hadde festmiddag med vennefamilier for å markere litt.

Uinteressert familie har jeg sluttet å legge til rette for. 

Endret av Kålrota
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Går an å droppe familien og heller velge venner som bryr seg litt mer. 

Onkel MÅ ikke være i selskapet og man MÅ heller ikke konfirmere seg. 

Anonymkode: 9801b...5d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Konfirmasjon er noe annet enn vanlig bursdag syns jeg, så det går helt fint. 

Anonymkode: d8b4a...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men de kommer på bursdagen? Da bryr de seg nok til det

Jeg synes alternativet å kutte de ut høres tristere ut. Høres ut som du har for høye forventninger til hva de klarer/vil. Det er lov å bli skuffa over det, men sånn er livet noen ganger. Det blir ikke alltid slik vi ønsker oss og det kan barn og lære.

Ja det er trist å ha lite kontakt med familie, men jeg tror det er tristere for barn å ikke ha noe.

Anonymkode: da970...c83

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke dropp det. Barna trenger en village.

et godt tips: føy til å foran alle infinitiv, ellers blir det utrolig vanskelig å lese. Mulig det er dialekt (Vestlandet), men de fleste snakker ikke slik. 

Anonymkode: f44e2...e7e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg syns nettopp det at dere ses så sjelden ellers er en god grunn til å fortsette å møtes til bursdager ol. 

Anonymkode: a5e8a...a09

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er jo ikke en "village" når de ikke stiller opp til annet enn bursdager.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Føles feil se de en til to ganger i året da, når de ikke bryr seg i hverdagen. Synes det er veldig vondt da barna mine nå begynner merke det selv. 

Du burde ikke laget forventninger om familieselskaper i utgangspunktet.

Anonymkode: 40b40...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

et godt tips: føy til å foran alle infinitiv, ellers blir det utrolig vanskelig å lese. Mulig det er dialekt (Vestlandet), men de fleste snakker ikke slik. 

Begynner bli vanlig snakke slik jo. 😁

Anonymkode: 3886c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropp all kommunikasjon utenom bursdagene og se om de merker det.

Anonymkode: de46e...025

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det innafor droppe familieselskap i fremtiden? Merker barna mine nesten ikke vet hvem besteforeldre eller tante, onkler og kusiner  er, og hadde vært mer hyggelig feire bursdager med de som faktisk ser barna mine i hverdagen eller i det minste spør hvordan det går med oss innimellom. 
Vi har prøvd involvere familie, spurt finne på noe med de andre sine barn,  sendt ukentlig filmer, beskjeder om sykebesøk, ringt, invitert de på alt mulig av aktiviteter eller sammenkomster, men de kan aldri, og aldri noe initiativ andre veien. Føles feil se de en til to ganger i året da, når de ikke bryr seg i hverdagen. Synes det er veldig vondt da barna mine nå begynner merke det selv. 

Sånn er det i min familie også, bare motsatt. Jeg er tante til tre barn/ungdommer, og ønsker så gjerne at vi hadde bedre kontakt. Vi bor ti min unna hverandre med bil. Jeg tok masse initiativ gjennom mange år, men møtte bare et nei i andre enden. Jeg som var barnløs forstod ikke hvor travelt småbarnslivet er, fikk jeg til svar. Det er kjempetrist at livet deres er så utrolig travelt at de ikke har tid til søsteren og tanten sin. Jeg ser dem bare på julaften, morsdag og farsdag til våre foreldre, og bursdager. De er innom hos meg én gang i året, og det er på bursdagen min. Jeg har tenkt det samme som deg i noen år, hvorfor inviterer jeg dem på min bursdag, lager mat og kaker og steller i stand, til folk jeg ser så sjelden? Men så er det jo dette med at det er familie da, og det er søsteren min  og tantebarna mine som jeg er veldig glad i. Hvis jeg slutter å invitere til bursdager, så sees vi jo enda sjeldnere, og avstanden blir enda større. Så jeg vet ikke jeg, det er vanskelig😏

Anonymkode: 86ec3...471

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er det i min familie også, bare motsatt. Jeg er tante til tre barn/ungdommer, og ønsker så gjerne at vi hadde bedre kontakt. Vi bor ti min unna hverandre med bil. Jeg tok masse initiativ gjennom mange år, men møtte bare et nei i andre enden. Jeg som var barnløs forstod ikke hvor travelt småbarnslivet er, fikk jeg til svar. Det er kjempetrist at livet deres er så utrolig travelt at de ikke har tid til søsteren og tanten sin.

Tilbød du deg å passe disse barna da?

Anonymkode: 19c37...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare å ikke invitere til bursdag i år. Du får se hva som skjer. 

Kommer de til å merke det i det hele tatt? Merker de det ikke, så vet du ihvertfall at de ikke bryr seg. 

Anonymkode: dd57a...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har familie som ikke viser noe interesse for oss og våre barn, men forventer at vi viser interesse for dem, og alltid reiser til dem for besøk og selskap.

Vi har bare bestemt oss for å ikke invitere til noe lenger. Har ikke hørt noe siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi droppet det i år. Vår yngste er så mye yngre enn de andre, at det blir bare voksne i selskapet. Det syns hun er kjedelig. Vi har fortsatt god kontakt med den ene siden av familien, i andre sammenhenger igjennom året.

Den andre siden av familien, har vi sluttet å be. Da de stiller ultimatum om at kommer den/så kommer ikke jeg. Det er ikke mitt valg å ta, så derfor har vi kuttet ut å be den siden. De får finne ut av konfliktene sine selv. 

Anonymkode: 94ab1...fbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tilbød du deg å passe disse barna da?

Absolutt, jeg var mye sammen med dem når de var små. Jeg har også kjøpt flotte gaver til barna til alle bursdager og til hver jul. Og jeg har tilbudt annen hjelp til foreldrene, som å hente barna når jeg hadde mulighet, handle for dem i ekstra stressende perioder bl.a. Men de vil ikke ha hjelp av noen, for da må de potensielt være til hjelp til gjengjeld på et senere tidspunkt, og det gidder de ikke.

Anonymkode: 86ec3...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, jeg syns nettopp det at dere ses så sjelden ellers er en god grunn til å fortsette å møtes til bursdager ol. 

Anonymkode: a5e8a...a09

Helt enig. Når hverdagens kabaler skal gå opp med jobb, skole og aktiviteter,bursdagsbesøk ,sykdom og andre ting og man bor ett stykke unna hverandre er det ikke alltid lett å få ting til å klaffe!

Anonymkode: 49838...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at barna omtrent ikke kjenner familien sin som besteforeldre, anser jeg det som en ekstra god grunn til å invitere til bursdagsfeiring. Jeg synes familie er viktig, men registrerer at det er veldig moderne å kutte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...