AnonymBruker Skrevet 23. januar #21 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper virkelig ikke du snakker som du skriver 😮 Anonymkode: 1888c...d8d Er jo bare samme talefeilen som generasjon Z har, bare med motsatt fortegn. Der spiser de schøtt og schylling, de går med schede rundt halsen og bruker schjoler. Anonymkode: ab693...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 23. januar #22 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): En venninne av meg har tatt opp lån for å kjøpe seg inn i huset med samboeren. Men han har fortsatt ikke overført skjøtet (?) på henne og hun sier at han "nekter". Er det sånn at han bare kan la være å føre over på henne også betaler hun bare ned på hans lån? Anonymkode: 0d52c...c45 Man får ikke boliglån uten pant i boligen og tinglysning av nytt skjøte. Så her har venninna di løyet, eller tatt opp forbrukslån... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #23 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun får ikke lån uten at banken har tatt pant i bolig, og det får de først gjøre når hun har eierandel i bolig. Anonymkode: 386ac...0d0 Hvis de har felleslån, kan de det. Og man kan stå som lånemedtaker uten å ha eierandel i boligen. Jeg stod på lånet på huset til samboeren min noen år da jeg var ung. Vi visste ikke bedre, og trodde jeg eide halvparten siden jeg stod på halve lånet. Det ble jo selvsagt ordnet, men her kunne jeg fort gått på en smell. Samboer har ikke peiling på slike ting, men det var han som oppdaget det og ba oss ordnet ting ordentlig. Anonymkode: e1364...3c0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #24 Del Skrevet 23. januar Makavelli skrev (4 minutter siden): Man får ikke boliglån uten pant i boligen og tinglysning av nytt skjøte. Så her har venninna di løyet, eller tatt opp forbrukslån... Det er ikke riktig. Hvis sønnen min skal ta opp lån på bolig, kan han spørre om jeg vil stå som lånemedtaker, men det er han som eier huset. Da eier vi lånet sammen, men han står som formell eier. Mange som har gått i dette felle i samboerforhold fordi de da tror at de eier halvparten av huset. Jeg har selv vært i den situasjonen, men det er ordnet nå. Anonymkode: e1364...3c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #25 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke riktig. Hvis sønnen min skal ta opp lån på bolig, kan han spørre om jeg vil stå som lånemedtaker, men det er han som eier huset. Da eier vi lånet sammen, men han står som formell eier. Mange som har gått i dette felle i samboerforhold fordi de da tror at de eier halvparten av huset. Jeg har selv vært i den situasjonen, men det er ordnet nå. Anonymkode: e1364...3c0 Men da er man vel ikke så dum at man betaler noe som helst før man får eierandel? Pant er jo i boligen, så hun bærer ingen risiko ved å bare droppe å betale. Så kan huset hans heller bli tvangssolgt. Anonymkode: 386ac...0d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 23. januar #26 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men da er man vel ikke så dum at man betaler noe som helst før man får eierandel? Pant er jo i boligen, så hun bærer ingen risiko ved å bare droppe å betale. Så kan huset hans heller bli tvangssolgt. Anonymkode: 386ac...0d0 Og du mener altså at om hun dropper og betale så er gjelden ute av verden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #27 Del Skrevet 23. januar bvp skrev (1 time siden): Og du mener altså at om hun dropper og betale så er gjelden ute av verden? Det er jo bare å la huset bli tvangssolgt. Hun har jo uansett ingen eierandel i det. Anonymkode: 386ac...0d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #28 Del Skrevet 23. januar De bør gifte seg før huset tinglyses. Mannen min sparte 80 000 på det når han kjøpte seg inn i mitt hus. Ja, vi giftet oss primært for å få slike rettigheter. Helt håpløst, men samboere har altfor lite rettigheter. Anonymkode: 879b0...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 23. januar #29 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er jo bare å la huset bli tvangssolgt. Hun har jo uansett ingen eierandel i det. Anonymkode: 386ac...0d0 Og lånet betaler seg selv når hun kutter ut betalingen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #30 Del Skrevet 23. januar bvp skrev (12 minutter siden): Og lånet betaler seg selv når hun kutter ut betalingen? Lånet betaler seg når det blir tvangssalg. Anonymkode: c9e77...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 23. januar #31 Del Skrevet 23. januar Klart han kan nekte. Alle har rett til å være rasshøl, selv om det er svært lite sympatisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #32 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): En venninne av meg har tatt opp lån for å kjøpe seg inn i huset med samboeren. Men han har fortsatt ikke overført skjøtet (?) på henne og hun sier at han "nekter". Er det sånn at han bare kan la være å føre over på henne også betaler hun bare ned på hans lån? Anonymkode: 0d52c...c45 Hvorfor skal hun betale noe som helst for han?? Hun skal jo ha sin egen andel og betale på sitt eget lån. Hun må jo stenge pengestrømmen til han asap. Anonymkode: 361ea...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 23. januar #33 Del Skrevet 23. januar Jeg syns det er lite svar fra TS på hvordan dette er egentlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #34 Del Skrevet 23. januar men har dem sankket sammen om at hun skal ta det låne da? det er ikke sikkert han er klar for det, at han syns det ble for stort steg jeg tok alderi opp et lån for og kjøpe meg inn i leligheten til min samboer siden vi ble enig om at jeg heller skulle spare di penge så vi kunne kjøpe noe sammen som vi har nå gjort Anonymkode: 67986...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #35 Del Skrevet 23. januar Ja, men det er jo ikke greit om de hadde en avtale om det. Da burde hun jo be om å få pengene sine tilbake. Anonymkode: 4a99a...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 23. januar #36 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke riktig. Hvis sønnen min skal ta opp lån på bolig, kan han spørre om jeg vil stå som lånemedtaker, men det er han som eier huset. Da eier vi lånet sammen, men han står som formell eier. Mange som har gått i dette felle i samboerforhold fordi de da tror at de eier halvparten av huset. Jeg har selv vært i den situasjonen, men det er ordnet nå. Anonymkode: e1364...3c0 Man må fremdeles ha pant i noe. Man kan ikke ta opp lån som med lånetaker heller uten at banken har noe de kan kreve inn om lånet blir misligholdt. Om med lånetaker ikke har noen verdier banken har tett pant i, hjelper det jo lite. Så om man er medlånetaker i barnas eiendom så er man som regel det med pant i egen eiendom. Samme om man kausjonerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #37 Del Skrevet 23. januar Har ei venninne som har gjort akkurat det samme. Skrevet seg opp som medlånetaker uten å være tinglyst på huset. Anonymkode: be25d...5ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #38 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kjøte? 😅 Anonymkode: 3afe1...6ba Uff, så leit at man skrev feil da;) Det skrives selvfølgelig skjøtet…Regner med du selv alltid har skrevet alt i hele ditt liv perfekt og aldri bommet på farta en eneste gang;) Anonymkode: b287a...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå