AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg var i en bilulykke for 5år siden. Den dag i dag er jeg enda nervøs for å kjøre på glatta. Det er så ille at jeg ligger 10 - 20 under fartsgrensa og blir stressa av dem bak meg. Hadde oppfriskningskjøretime med en kjørelærer for å få avklart om det er i huet frykten sitter eller om jeg har generelt noia for bilkjøring. Viser seg at jeg har så mye følelser som overstyrer det rasjonelle jeg prøver å tenke ved kjøring. Hvordan kan jeg lettest mulig komme over denne frykten? Jeg hater at jeg føler på en frykt for glatt føre! Anonymkode: e38ce...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Bare for å legge til: Det hjelper ikke på stresset mitt at det kommer trailere på riksvei 3 og blinker på meg når jeg prøver å finne roen for å klare å ikke la frykten overstyre hodet mitt. Anonymkode: e38ce...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden jeg vil si at du har en sunn respekt for trafikken! jeg er en trygg sjåfør, men når det er glatt føre så kan man nesten ikke være for forsiktig. jeg puster veldig lettet ut når jeg parkerer i garasjen. la merke til denne vinteren at mange tar for store sjanser på glatten og kjører som om de er alene på veien med masse slingringsmonn. selv når det er mildt vær og tørt føre kjører jeg inntil busslommer hvis sjåføren bak kjører for tett, fordi jeg gidder ikke å få nakkesleng bare fordi en eller annen tulling leker gud som kan trosse naturlover. da det var glatt på veiene kjørte jeg også 10-20 km/t under fartsgrensen. man skal jo kjøre etter forholdene. enkelte sliter litt med hybris/overmot i trafikken. Anonymkode: 865e3...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg vil si at du har en sunn respekt for trafikken! jeg er en trygg sjåfør, men når det er glatt føre så kan man nesten ikke være for forsiktig. jeg puster veldig lettet ut når jeg parkerer i garasjen. la merke til denne vinteren at mange tar for store sjanser på glatten og kjører som om de er alene på veien med masse slingringsmonn. selv når det er mildt vær og tørt føre kjører jeg inntil busslommer hvis sjåføren bak kjører for tett, fordi jeg gidder ikke å få nakkesleng bare fordi en eller annen tulling leker gud som kan trosse naturlover. da det var glatt på veiene kjørte jeg også 10-20 km/t under fartsgrensen. man skal jo kjøre etter forholdene. enkelte sliter litt med hybris/overmot i trafikken. Anonymkode: 865e3...a4d vet ikke om det var til hjelp men. Anonymkode: 865e3...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg vil si at du har en sunn respekt for trafikken! jeg er en trygg sjåfør, men når det er glatt føre så kan man nesten ikke være for forsiktig. jeg puster veldig lettet ut når jeg parkerer i garasjen. la merke til denne vinteren at mange tar for store sjanser på glatten og kjører som om de er alene på veien med masse slingringsmonn. selv når det er mildt vær og tørt føre kjører jeg inntil busslommer hvis sjåføren bak kjører for tett, fordi jeg gidder ikke å få nakkesleng bare fordi en eller annen tulling leker gud som kan trosse naturlover. da det var glatt på veiene kjørte jeg også 10-20 km/t under fartsgrensen. man skal jo kjøre etter forholdene. enkelte sliter litt med hybris/overmot i trafikken. Anonymkode: 865e3...a4d Jeg blir så stressa om jeg ligger 20 under og det kommer en idiot av en lastebilsjåfør på Riksvei 3 og blinker på meg fordi jeg kjører forsiktig, fordi dekka mine er 3år gamle og sliter med grep på glatta.. Anonymkode: e38ce...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg blir så stressa om jeg ligger 20 under og det kommer en idiot av en lastebilsjåfør på Riksvei 3 og blinker på meg fordi jeg kjører forsiktig, fordi dekka mine er 3år gamle og sliter med grep på glatta.. Anonymkode: e38ce...8fd har du vurdert å få deg nye dekk? eventuelt med pigger? Anonymkode: 865e3...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): har du vurdert å få deg nye dekk? eventuelt med pigger? Anonymkode: 865e3...a4d og kjøre inn busslommer..😅 Anonymkode: 865e3...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): og kjøre inn busslommer..😅 Anonymkode: 865e3...a4d Jeg har piggdekk, men dem er dårlige på is og snø. Samt jeg svinger inn i busslommer fordi dem er så slitsomme! Men da kjørelærer la en lapp over speedometeret mens han prøvde å hjelpe meg med å gjennvinne mitt rasjonelle tankesett så lå jeg faktisk i fartsgrensen uten å engang vite det. Anonymkode: e38ce...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har piggdekk, men dem er dårlige på is og snø. Samt jeg svinger inn i busslommer fordi dem er så slitsomme! Men da kjørelærer la en lapp over speedometeret mens han prøvde å hjelpe meg med å gjennvinne mitt rasjonelle tankesett så lå jeg faktisk i fartsgrensen uten å engang vite det. Anonymkode: e38ce...8fd så bra da er du jo på vei Anonymkode: 865e3...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): så bra da er du jo på vei Anonymkode: 865e3...a4d Jaa, jeg vil bare ha noe tips, for er faktisk redd for å bli stoppa fordi jeg ligger 20 under og potensielt miste lappen, for det er også noe jeg tenker på 😕 Anonymkode: e38ce...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jaa, jeg vil bare ha noe tips, for er faktisk redd for å bli stoppa fordi jeg ligger 20 under og potensielt miste lappen, for det er også noe jeg tenker på 😕 Anonymkode: e38ce...8fd Jeg parkerer og tar kollektivt på de verste snødagene. Anonymkode: 11f6a...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg parkerer og tar kollektivt på de verste snødagene. Anonymkode: 11f6a...f26 Jeg bor midt i østerdalen, så er ikke så mye valg enn å kjøre. Anonymkode: e38ce...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Har du noen mulighet for å kjøre på en stor parkeringsplass uten andre biler for å bli kjent med bilen din og vei mtp glatt? Det har hjulpet meg en del for å bli kjent med bilen og hvordan den reagerer når det er glatt og snø ute. Anonymkode: cf77f...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå