Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor hadde jeg et relativt dårlig år, med et vanskelig brudd. Noe som endte opp med at jeg trakk meg unna en del sosialt fra vennegjengen. Og nå har jeg ikke møtt noen av de på lenge. Har kjent disse i mange år, men er redd de ikke ser på meg som en «venn» lenger. Eller at jeg bare overtenker. 
jeg har også skjønt at jeg aldri har følt meg veldig nær noen av de, men har bare vært sånn at vi er i en gjeng sammen. Men har stort sett vært fornøyd med det. Jeg er og den eneste skeive i gjengen, noe jeg har følt på tidvis.

I de siste årene har jeg også ønsket flere venner, men har skjønt det er litt vanskelig. Og nå gruer jeg meg enda mer til en eventuelt sammenkomst fordi det er så lenge siden sist. Har dere noen gode råd til meg?

Anonymkode: fb892...210

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må kanskje bare hoppe i det. Det blir ikke bedre om du ikke prøver. Tipper de andre lurer på hvordan det går med deg.

Anonymkode: 77525...b05

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må kanskje bare hoppe i det. Det blir ikke bedre om du ikke prøver. Tipper de andre lurer på hvordan det går med deg.

Anonymkode: 77525...b05

Ja, men ingen har spurt meg om det heller. Gruer meg veldig, fordi redd det blir mye spørsmål osv. Men skal dra ved neste sammenkomst uansett hvor jævlig det er. Synes det er så vanskelig. Ford vil ikke ha spørsmål…

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men ingen har spurt meg om det heller. Gruer meg veldig, fordi redd det blir mye spørsmål osv. Men skal dra ved neste sammenkomst uansett hvor jævlig det er. Synes det er så vanskelig. Ford vil ikke ha spørsmål…

Da sier du det. Det er veldig fint å se/være sammen med dere igjen.  Jeg har hatt et vanskelig år men mer om den saken ønsker jeg ikke å gå inn på nå. Trenger tid!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo ikke merkelig at ingen har tatt kontakt når du sier at du har trukket seg unna, har du lyst til å gjenopprette vennskapene så må du legge inn innsats.

Anonymkode: 3ad28...f75

AnonymBruker
Skrevet

Du trekker deg unna, vil ikke ha kontakt med dem og vil ikke ha spørsmål når du kommer tilbake. Det høres ikke ut som om det er så lett å være din venn heller.

Hva med å være ærlig og kommunisere med dem? 

Anonymkode: 17183...8e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker et ekte vennskap tåler et år med lite kontakt innimellom, slik er jo livet for de fleste. Du må nok likevel være den som hopper i det og prøver ta opp tråden igjen, for de vil nok ikke mase på deg dersom de tror du fremdeles trenger tid for deg selv. 

Anonymkode: 2fdc7...529

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du trekker deg unna, vil ikke ha kontakt med dem og vil ikke ha spørsmål når du kommer tilbake. Det høres ikke ut som om det er så lett å være din venn heller.

Fordi jeg hadde en dårlig periode, som jeg nevnte. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker et ekte vennskap tåler et år med lite kontakt innimellom, slik er jo livet for de fleste. Du må nok likevel være den som hopper i det og prøver ta opp tråden igjen, for de vil nok ikke mase på deg dersom de tror du fremdeles trenger tid for deg selv. 

Jaaa! Jeg synes det er vanskelig. Fordi føler folk tenker masse greier om meg. Men ja må vel bare det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har aldri sagt jeg ikke vil ha kontakt. Men jeg synes det er vanskelig å bli spurt masse spørsmål bare. Bare vet ikke hvor jeg skal starte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jaaa! Jeg synes det er vanskelig. Fordi føler folk tenker masse greier om meg. Men ja må vel bare det

Ikke tillegg de meninger de ikke nødvendigvis har, de er jo vennene dine og bryr seg om deg. Samtidig er jo nordmenn ofte redd for å invadere andres personlige sfære, og vil ikke mase eller trenge seg på. Av og til når man har det vanskelig, har man også en tendens til å overtenke. Jeg skjønner det er vanskelig altså ❤️ men begynn i det små? Spør om å ta en tur på kafé, gå tur, eller noe enkelt dere pleide gjøre sammen? 

Skrevet

når jeg leser trekke seg unna , som TS skriver, så ternker jeg klassiske mobbereaksjoner, det å unngå steder og miljø der en blir utsatt , erfaringsmessig , av dette... det er også en forskjell på unnvikenhet og utstøting av samfunnet.. å bli utstøtt og konsekvensene av det er ikke det samme som at offeret er asosial eller unnvikende..vi har alle forsvarsmekanismer innebygget i vårt hode..hvor vi har vår overlevelsesmekanismer liggende..

når slikt skadeomfang varer lenge nok så vil tillit til omgivelsene avta... " hvis noen vil ha kontakt med meg " , hvilken agenda har dem...hvorfor... og man er kommet inn i en ond spiral...

Så kommer religiøse inn i bildet...med sine brede gliz ..nå er det bare oss du har igjen... 

men de fleste velger å bli loneren, den som går alene, finner friheten i det og lærer seg å trives   i eget selskap...

basert på egne erfaringer..

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...