Gå til innhold

Hvorfor har Vergemålsavdelingen hos Statsforvalter så mye rot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bostyrer i et arveoppgjør og holder på å gå ut av mitt gode skinn.

Jeg sendte en epost 17 april i fjor og fikk svar i slutten av oktober, og andre eposter sier de at de ikke har mottatt til tross for at jeg har sendt de til riktig adresse.

De spør flere ganger i løpet av få måneder om den samme informasjonen som skal sendes på skjema nr ditt og datt, men de har ikke nummerert skjemaene sine.

De sier de har "feil i bunnlinjen" på flere av sine skjema, men vet ikke om feilen er reparert.

De har egentlig telefontid 2 timer to dager i uken, men ofte er telefonen stengt den andre dagen eller man sitter over én time i telefonkø, og når man kommer igjennom kommer man kun til en sekretærer som ikke kan svare på noe, og saksbehandler får man ikke snakket med på telefon, men kun via epost-som de bruker månedsvis på å svare, og da kan man ikke skrive noen sensitive opplysninger for det må man bruke et av de 45 skjemaene til som de ikke er sikker på fungerer.🙄

Vi har nå holdt på 1 år og vet ikke når Statsforvalter blir ferdig med saken.

Dette kan umulig være vanlig ?

 

 

 

Anonymkode: f87a4...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er bostyrer i et arveoppgjør og holder på å gå ut av mitt gode skinn.

Jeg sendte en epost 17 april i fjor og fikk svar i slutten av oktober, og andre eposter sier de at de ikke har mottatt til tross for at jeg har sendt de til riktig adresse.

De spør flere ganger i løpet av få måneder om den samme informasjonen som skal sendes på skjema nr ditt og datt, men de har ikke nummerert skjemaene sine.

De sier de har "feil i bunnlinjen" på flere av sine skjema, men vet ikke om feilen er reparert.

De har egentlig telefontid 2 timer to dager i uken, men ofte er telefonen stengt den andre dagen eller man sitter over én time i telefonkø, og når man kommer igjennom kommer man kun til en sekretærer som ikke kan svare på noe, og saksbehandler får man ikke snakket med på telefon, men kun via epost-som de bruker månedsvis på å svare, og da kan man ikke skrive noen sensitive opplysninger for det må man bruke et av de 45 skjemaene til som de ikke er sikker på fungerer.🙄

Vi har nå holdt på 1 år og vet ikke når Statsforvalter blir ferdig med saken.

Dette kan umulig være vanlig ?

 

 

 

Anonymkode: f87a4...604

Dette er Statsforvalter i Vestland 

Ts

Anonymkode: f87a4...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber som saksbehandler i en domstol med nettopp arvesaker og det er et helvete for oss også, min erfaring er at omtrent alle Statsforvalterne har ekstremt lang saksbehandlingstid. Veldig frustrerende, flere saker som stopper helt opp fordi vi må vente på de.

Anonymkode: 931ad...e2c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber som saksbehandler i en domstol med nettopp arvesaker og det er et helvete for oss også, min erfaring er at omtrent alle Statsforvalterne har ekstremt lang saksbehandlingstid. Veldig frustrerende, flere saker som stopper helt opp fordi vi må vente på de.

Anonymkode: 931ad...e2c

Et eller annet departementet må jo røske opp i dette, slik at man slipper å bruke årevis på en sak?

Det er veldig belastende å være involvert i et arveoppgjør som aldri blir ferdig, når man er i sorg.

Ts

Anonymkode: f87a4...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...