Gå til innhold

Kan jeg komme med konkurrerende tilbud og få særskilt lønnsforhandling rett etter lokale forhandlinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg til årets lønnsoppgjør fordi rammen er så liten. Er det ufint å troppe opp med konkurrerende tilbud og be om særskilt lønnsforhandling hvis jeg ikke er fornøyd med resultatet av årets forhandling? Hvordan fungerer det og hva er normen på hva en bør og ikke bør gjøre? 

Anonymkode: 2fdfd...f45

Videoannonse
Annonse
Gjest issoras
Skrevet

Skjer hele tiden det så vil ikke kalle det ufint, men du må jo være innstilt på å faktisk bytte jobb også da. 

Den mest effektive måten å gå opp i lønn på er ved å bytte jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel mulighet til å la være å bytte jobb. Jeg elsker jobben min, og arbeidsgiver vet at det handler om mer enn bare penger for meg så jeg hadde ikke hatt problemer med å stå inne for at jeg velger å bli selv om de ikke matcher, men sitter også med kritisk kompetanse som jeg vet de er redd for å miste. Så derfor tror jeg det kunne lønt seg hvis lønnsoppgjøret ikke blir som jeg håper

Anonymkode: 2fdfd...f45

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du gjøre når som helst, så lenge du har et tilbud. MEN da bør du være forberedt på å bytte jobb hvis du får nei, ellers vil du miste ansikt fullstendig. Og dette er ikke en taktikk du kan bruke flere ganger. Jeg har vært med på forhandlinger hvor noen gjorde dette for tredje gang på to år. Da fikk vedkommende beskjed om at hen bare kunne slutte hvis hen ønsket det. 

Anonymkode: 56a5e...85a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan du gjøre når som helst, så lenge du har et tilbud. MEN da bør du være forberedt på å bytte jobb hvis du får nei, ellers vil du miste ansikt fullstendig. Og dette er ikke en taktikk du kan bruke flere ganger. Jeg har vært med på forhandlinger hvor noen gjorde dette for tredje gang på to år. Da fikk vedkommende beskjed om at hen bare kunne slutte hvis hen ønsket det. 

Dvs du kan kanskje gjøre det to ganger, men du kan ikke gjøre det ofte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dvs du kan kanskje gjøre det to ganger, men du kan ikke gjøre det ofte

Tenker at en holder. Sitter akkurat i lønnsforhandlinger nå. Både arbeidsgiver og fagforening er lite interessert i å ta noe kamp for noen som har søkt seg ut. «Uansett hva vi gjør, forsvinner vedkommende». Å være gullungen til arbeidsgiver virker best egentlig. 

Anonymkode: cbfd5...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...