Gå til innhold

Henger disse smertene sammen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hadd mageknip nå i over ett døgn. Er øm på høyre side av mage , antar at jeg er litt forstoppet. Er oppblåst og så kommer smertene av og til. I tillegg så har jeg smerter i lårene. Som om jeg har trent eller gått masse i trapper men jeg har jo ikke gjort noe av delene. Kjenner det veldig godt når jeg går i trapp.

Kan disse smertene henge sammen? Blir litt stressa for dette er ikke vanlig for meg..

Anonymkode: 33b93...eb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kvinne? I så fall - hvor i syklusen er du?
Har du trent de siste dagene? Har du vært eller er du syk? Er du forstoppet? Har du andre symptomer fra urinveier, mag/tarm eller kjønnsorgan med tilhørende indre «systemer»?

Anonymkode: 9e144...959

Skrevet

Ja du er fryktelig syk du må for all del ikke kontakte lege for da kan du dø. Helt supert du valgte å ta opp problemet ditt her. For straks vil du få et hav av diagnoser 

Anonymkode: 433f5...29c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du kvinne? I så fall - hvor i syklusen er du?
Har du trent de siste dagene? Har du vært eller er du syk? Er du forstoppet? Har du andre symptomer fra urinveier, mag/tarm eller kjønnsorgan med tilhørende indre «systemer»?

Anonymkode: 9e144...959

Er kvinne. Venter mens om ca 10-15 dager. Tror det er forstoppelse jeg har men ble bare litt stressa når det har vart i snart to dager samt at disse smertene i lårene oppstod i tillegg. Har ikke trent, ikke vært syk.

Skrevet

Ha i mente at det kan være blindtarmsbetennelse, så ved forverring ringer du legevakt.

• Nyttig 1
Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Ha i mente at det kan være blindtarmsbetennelse, så ved forverring ringer du legevakt.

Ja det er jo sånt jeg blir stressa for...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja det er jo sånt jeg blir stressa for...

Ikke bli stressa, du har en plan og det er å ringe legevakten hvis du skulle bli syk. Det ordner seg.

Anonymkode: 70e74...6f3

Skrevet

Gjør det ekstra vondt hvis du presser ned på området med fingrene og slipper fort?

Anonymkode: 04047...4eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gjør det ekstra vondt hvis du presser ned på området med fingrene og slipper fort?

Anonymkode: 04047...4eb

Det er smertefullt å klemme der det er vondt ja. 

Skrevet
Ulven skrev (4 timer siden):

Ved blindtarmbetennelse så er smertene konstant og de øker og øker på og smerter nedover lårene er heller ikke et kjent symptom på blindtarmbetennelse.

Anonymkode: a8066...d14

Skrevet

Beklager for ekle detaljer her nå men jeg har fremdeles smerter til tross for at jeg har hatt avføring idag..Har spist en del rosiner og svisker igår. Det kommer av og til i skikkelig tak som pågår i noen sekunder. Ingen andre symptomer. Kan man ha smerter lenge ved forstoppelse selv om man har hatt litt avføring?

Hadde smertene vært konstant hadde jeg ikke maktet å stå oppreist. Når kontakter man lege uten å virke hysterisk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ved blindtarmbetennelse så er smertene konstant og de øker og øker på og smerter nedover lårene er heller ikke et kjent symptom på blindtarmbetennelse.

Mine blindtarmsmerter var ikke konstant.

Gå til legen asap for sikkerhets skyld! Jeg led en hel dag før jeg kom meg til legen bare for å avkrefte blindtarmbetennelse og ble sendt rett på akutten.

Anonymkode: 94a2d...a76

Skrevet

Jeg ventet flere uker før jeg gikk til legen. Jeg var kvalm, kastet opp og hadde smerter. Smerten avtok litt å tok en annen form etter flere dager. Når jeg endelig kom meg til legen var blindtarmen sprukket og jeg hadde bukhinnebetennelse. Det var alvorlig og jeg burde kommet to uker tidligere. Ikke alltid man skjønner at det er alvorlig, så er man usikker så heller en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 7ddea...b62

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Smertene kan være takvise, eller bare generelt vondt i magen. 

image.thumb.png.b34d2ae60eb1b3416d544dad8da2531c.png

Endret av Ulven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...