AnonymBruker Skrevet 4. juli #601 Skrevet 4. juli Jeg møtte akkurat en Adler på en lekeplass. Eneste jeg forbinder med det er Cort Adlers gate i Oslo, så antar det er et gammelt navn? Anonymkode: abe97...ffb
AnonymBruker Skrevet 4. juli #603 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.10): Fordi det gir mer mening? Altså kjenner en som fikk mellomnavnet «Augusta» fordi hun ble født i august, og en som fikk mellomnavnet «Lucia» fordi hun ble født på Lucia-dagen. Jeg regner alltid med at man er født i August om man heter August, født på våren om man heter Vår osv. Folk velger jo navn som de vil, men sånne type ren måned og sesongnavn er det jo mest naturlig at samsvarer med fødselstidspunkt - i hvertfall for meg(og regner med veldig mange andre) Anonymkode: 8956a...004 Det falt meg ikke inn engang.. Vi har en August (fornavn nr 2). Hos oss er det oppkalling. Og nei, han er ikke født i august eller på høsten. Anonymkode: b8cd8...dbb 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli #604 Skrevet 4. juli Tidemann synes jeg ikke passer på en liten gutt, gammeldags navn og minner om Sesam Stasjon. Hadde vært gøy om noen kalte ungen sin Ane Rikke. Eller ikke, stakkars unge. Anonymkode: 59249...4af
Nilb Skrevet 4. juli #605 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 21.24): Noen navn jeg har hørt som jeg virkelig aldri kunne kalle barna mine: Havtor Kolbein Ime Ea Timian Og så er det spesielt med 100% norske foreldre som kaller barna for typ Chanel.. Anonymkode: 2bcdc...6c1 Havtor høres episk ut da, skikkelig viking 1 1
Nilb Skrevet 4. juli #606 Skrevet 4. juli uglejenta skrev (På 22.1.2025 den 21.43): Timotheus, sønnen til Ulrikke Brandstorp Høres artig ut til å begynne med, men når man søker opp betydningen av navnet, at Timotheus er en latinsk versjon av det greske navnet Timotheos, gir det meg et annet syn på navnet, spesielt når du tenker at greske og latinske navn brukes mye i Norge. Jeg tror Timothy høres verre ut 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #607 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 22.13): Kanutte. Anonymkode: 02f6a...8f0 Kanutte er vel det engelskmenn kaller navnet Knut (f.eks kong Canute the Great/Knut den mektige). Passer ikke inn i Norge Anonymkode: 0080f...e63
AnonymBruker Skrevet 4. juli #609 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 22.36): Gandalv og San Miguel Tenk å kalle opp barnet ditt etter noen i ringenes herre og etter ett ølmerke..! Anonymkode: ec7d8...6c5 Gandalv er jo et mer norsk navn enn mye som brukes i dag. Gandalv i Ringenes herre var oppkalt etter en ekte norsk høvding som het Gandalv på 700-tallet Anonymkode: 0080f...e63 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #610 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanutte er vel det engelskmenn kaller navnet Knut (f.eks kong Canute the Great/Knut den mektige). Passer ikke inn i Norge Anonymkode: 0080f...e63 Det skrives vel Canute eller Cnut på Engelsk? Evt. Knut? Kanutte er et jentenavn (sikkert samme opprinnelse som Knut osv.) Anonymkode: 897b0...c84 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #612 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg møtte akkurat en Adler på en lekeplass. Eneste jeg forbinder med det er Cort Adlers gate i Oslo, så antar det er et gammelt navn? Anonymkode: abe97...ffb En by i Russland 😅 ellers hvis man søker er det brukt som etternavn i østerikke og tyskland virker det som. Anonymkode: 2882c...3ef
AnonymBruker Skrevet 4. juli #613 Skrevet 4. juli Fukme... Jeg holdt på å dø av latter. Anonymkode: f5070...3ee 1
k4ren Skrevet 4. juli #614 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gandalv er jo et mer norsk navn enn mye som brukes i dag. Gandalv i Ringenes herre var oppkalt etter en ekte norsk høvding som het Gandalv på 700-tallet Anonymkode: 0080f...e63 Det stemmer jo ikke det. Det er fra Dvergatal, en del av diktet Völuspá.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #615 Skrevet 4. juli Vet om en søskenflokk, Aslaug, Viljar, Eldar og Liam. Det er som om foreldrene fikk en midlertidig hjerneblødning da Liam ble født og bestemte seg for å velge et "normalt" navn. Alle er nære i alder og ja, de er helsøsken. Alle er under 10 år. En baby som heter Aslaug eller Eldar, det funker bare ikke altså. Anonymkode: 185a6...539 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #616 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet om en søskenflokk, Aslaug, Viljar, Eldar og Liam. Det er som om foreldrene fikk en midlertidig hjerneblødning da Liam ble født og bestemte seg for å velge et "normalt" navn. Alle er nære i alder og ja, de er helsøsken. Alle er under 10 år. En baby som heter Aslaug eller Eldar, det funker bare ikke altså. Anonymkode: 185a6...539 Eldar er ganske fint..Men Liam passet ikke til de andre navna,som er erkenorske.Synes ikke Liam kan kalles "normalt"men mer vanlig nå til dags. Anonymkode: e37b1...9ef 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #617 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 18.01): Tidemann synes jeg ikke passer på en liten gutt, gammeldags navn og minner om Sesam Stasjon. Hadde vært gøy om noen kalte ungen sin Ane Rikke. Eller ikke, stakkars unge. Anonymkode: 59249...4af Men nå er man liten gutt i ti, tolv år, og etter atten år er man en voksen mann i. Og det er man, statistisk sett, i ca 60 år til. Så bedre med en navn som passer en voksen, en et navn som passer et barn. Synes Tideman er et flott navn, jeg. AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 21.41): Vet om en søskenflokk, Aslaug, Viljar, Eldar og Liam. Det er som om foreldrene fikk en midlertidig hjerneblødning da Liam ble født og bestemte seg for å velge et "normalt" navn. Alle er nære i alder og ja, de er helsøsken. Alle er under 10 år. En baby som heter Aslaug eller Eldar, det funker bare ikke altså. Anonymkode: 185a6...539 Her er det Liam som skiller seg ut som et skikkelig dølt motenavn. De andre var jo fine og originale. Anonymkode: c7284...6c5 14
AnonymBruker Skrevet 6. juli #618 Skrevet 6. juli Hvor stammer navnet Caspian fra? Anonymkode: 8a754...e96
AnonymBruker Skrevet 6. juli #619 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor stammer navnet Caspian fra? Anonymkode: 8a754...e96 Narnia? Anonymkode: 3eb9f...75e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå