AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #361 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her var jo det aller meste solide, norske navn, unntatt engelskklingende (men vanlige) Perry, og Oleif var et nytt bekjentskap for meg. Men hvis dette var overraskende navn har du enten levd under en stein eller så er du veldig ung. Anonymkode: 1b56b...d3f Det var jeg som skrev listen, og ja jeg har hørt alle navnene før (er i slutten av 30 årene). Men tråden heter mest overraskende eller uvanlige navn. Så navnene er ikke overraskende, men de er ganske uvanlige i dag. Svært få heter disse navnene av de som er på min alder eller yngre. Som regel må man opp i 60 årene eller eldre for å finne disse navnene. En slektning heter Perry. Han er den eneste helnorske jeg har hørt som heter det i Norge, og er vel den eneste i Norge jeg har hørt det på også. Oleif vet jeg om en som heter som er i 40 årene. Han er også den eneste jeg har hørt om som heter dette. Skule har jeg vel bare hørt om i kongesagaene eller kanskje en som vil leke viking i dag og har tatt det navnet. Kolbein het en slektning, men han er vel den eneste jeg vet om med det navnet. Ellers heter vel folk mer Kolbjørn. Ei på min alder kalte ungen Olaus. Det er den første i nyere tid jeg har hørt med det navnet. Fra før hadde jeg bare hørt det på en kunstner i middelalderen som het Olaus Magnus. Olav har jeg også kun hørt én gang, på en slektning. Kårhild var stemor til en bekjent, også kun den eneste jeg vet om med det navnet. Kjellfrid også bare hørt en gang på ei på min alder. Anonymkode: 5d0ed...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #362 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var jeg som skrev listen, og ja jeg har hørt alle navnene før (er i slutten av 30 årene). Men tråden heter mest overraskende eller uvanlige navn. Så navnene er ikke overraskende, men de er ganske uvanlige i dag. Svært få heter disse navnene av de som er på min alder eller yngre. Som regel må man opp i 60 årene eller eldre for å finne disse navnene. En slektning heter Perry. Han er den eneste helnorske jeg har hørt som heter det i Norge, og er vel den eneste i Norge jeg har hørt det på også. Oleif vet jeg om en som heter som er i 40 årene. Han er også den eneste jeg har hørt om som heter dette. Skule har jeg vel bare hørt om i kongesagaene eller kanskje en som vil leke viking i dag og har tatt det navnet. Kolbein het en slektning, men han er vel den eneste jeg vet om med det navnet. Ellers heter vel folk mer Kolbjørn. Ei på min alder kalte ungen Olaus. Det er den første i nyere tid jeg har hørt med det navnet. Fra før hadde jeg bare hørt det på en kunstner i middelalderen som het Olaus Magnus. Olav har jeg også kun hørt én gang, på en slektning. Kårhild var stemor til en bekjent, også kun den eneste jeg vet om med det navnet. Kjellfrid også bare hørt en gang på ei på min alder. Anonymkode: 5d0ed...d67 *rettelse Olava Anonymkode: 5d0ed...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #363 Del Skrevet 3 timer siden Bergljot er et rart navn, syns jeg. En barndomsvenninne av moren min heter det. Vet ikke om hun muligens skriver det med i i stedet for j, eller en i i tillegg til j-en. Så i avisen en gang for mange år siden et par som hadde fått tvillinger. Barna fikk navnene Bergljot og Mari. Det var spesielt på et tvillingpar. Et ganske uvanlig og et helt vanlig navn på tvillinger. Var litt artig. Anonymkode: 7fc76...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #364 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bergljot er et rart navn, syns jeg. En barndomsvenninne av moren min heter det. Vet ikke om hun muligens skriver det med i i stedet for j, eller en i i tillegg til j-en. Så i avisen en gang for mange år siden et par som hadde fått tvillinger. Barna fikk navnene Bergljot og Mari. Det var spesielt på et tvillingpar. Et ganske uvanlig og et helt vanlig navn på tvillinger. Var litt artig. Anonymkode: 7fc76...141 Jeg synes Bergljot er litt kult. Har også hørt Bergtora. Synes det er morsomt med litt tøffe jentenavn, nå som det har vært trendy med søte i minst 30 år. Anonymkode: f6001...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå