AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Det siste året har jeg kjøpt flere gode satengsett fra KID. Trekkene er kjempefine, gode mot huden og jeg er kjempefornøyd. Men de er ALLTID for store for dyna! Det blir konsekvent en remse med dynetrekk «til overs» mot ansiktet slik at dynetrekket øverst føles som en klut når jeg legger meg. Jeg har målt både dyna og dobbeltsjekker størrelser og dyna er absolutt 200 cm, samme størrelse som jeg kjøper trekkene i. Hva gjør folk for å unngå dette? Jeg har en helt normal mellomtykk dundyne, ikke en tynn sommerdyne. Må jeg kjøpe meg en dyne i 220? Hva slags dyner anbefaler dere i så fall? Anonymkode: b8cb5...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Jeg pleier å riste dem litt på plass slik at jeg får "kluten" ved beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Vask på 90* en runde? Anonymkode: 74629...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Ikke verre enn å ta frem symaskinen, du kan også betale noen du kjenner. En annen måte kan være å si i knapp i hjørnene på dyna og lage knappehull i dynetrekket. Anonymkode: 83788...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke verre enn å ta frem symaskinen, du kan også betale noen du kjenner. En annen måte kan være å si i knapp i hjørnene på dyna og lage knappehull i dynetrekket. Anonymkode: 83788...cd2 Sy i* I første del av innlegget så mente jeg å gjøre dynetrekket mindre (Fryser på fingrene og skrev raskt, glemte meg litt!) Anonymkode: 83788...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Kjøp ny dyne med rette måla. Anonymkode: b3ceb...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det siste året har jeg kjøpt flere gode satengsett fra KID. Trekkene er kjempefine, gode mot huden og jeg er kjempefornøyd. Men de er ALLTID for store for dyna! Det blir konsekvent en remse med dynetrekk «til overs» mot ansiktet slik at dynetrekket øverst føles som en klut når jeg legger meg. Jeg har målt både dyna og dobbeltsjekker størrelser og dyna er absolutt 200 cm, samme størrelse som jeg kjøper trekkene i. Hva gjør folk for å unngå dette? Jeg har en helt normal mellomtykk dundyne, ikke en tynn sommerdyne. Må jeg kjøpe meg en dyne i 220? Hva slags dyner anbefaler dere i så fall? Anonymkode: b8cb5...cbb Jeg skjønner at dette er irriterende og at du selvfølgelig ønsker å få en bedre, varig løsning - men hvorfor i all verden lar du den tomme dynetrekkdelen være oppe ved ansiktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Mezzosoprena skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner at dette er irriterende og at du selvfølgelig ønsker å få en bedre, varig løsning - men hvorfor i all verden lar du den tomme dynetrekkdelen være oppe ved ansiktet? Haha, ja jeg skjønner at det virker merkelig. Selvsagt rister jeg dynen hver eneste morgen og lar den «ramle» litt nedover i trekket når jeg rer opp. Men etter bare kort tid etter at jeg har lagt meg så sklir dynen ned igjen og innen jeg sovner er det bare en slapp klut. Jeg sover også på kaldt rom og har dynen godt trukket opp over haken, og når jeg da drar dynen opp mot ansiktet sklir den ned inne i trekket. Anonymkode: b8cb5...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kjøp ny dyne med rette måla. Anonymkode: b3ceb...dfb Jeg har som du ser i hovedinnlegget såklart målt dyna, det var min første tanke da dette skjedde med de nye trekkene. Anonymkode: b8cb5...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Sy i* I første del av innlegget så mente jeg å gjøre dynetrekket mindre (Fryser på fingrene og skrev raskt, glemte meg litt!) Anonymkode: 83788...cd2 Dessverre så kjenner jeg ingen med symaskin, og har heller ikke det selv. Og dette er jo splitter nye trekk til flere tusen kroner - skal det være nødvendig å måtte sy dem selv da så de passer målene det er oppgitt at de skal passe? Er det virkelig bare jeg som opplever dette? Mine gamle (og stygge) dynetrekk passer jo perfekt og er i samme mål som de nye trekkene. Anonymkode: b8cb5...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vask på 90* en runde? Anonymkode: 74629...319 Dette er også forsøkt! Anonymkode: b8cb5...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden 220-dyne er uansett mer behagelig å sove i enn 200 uansett om du er kort eller lang, så kjøp en 220 med 220 sengetøy 😊 Anonymkode: 76126...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessverre så kjenner jeg ingen med symaskin, og har heller ikke det selv. Og dette er jo splitter nye trekk til flere tusen kroner - skal det være nødvendig å måtte sy dem selv da så de passer målene det er oppgitt at de skal passe? Er det virkelig bare jeg som opplever dette? Mine gamle (og stygge) dynetrekk passer jo perfekt og er i samme mål som de nye trekkene. Anonymkode: b8cb5...cbb Nål og tråd, vreng trekket, tråkle frem og tilbake der trekket burde slutte, vreng tilbake, ferdig. Nål og tråd koster deg kanskje en hundrelapp, det kan du også bruke til andre ting. Sy fast løse knapper f.eks. Anonymkode: c7de8...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Jeg må også kjøpe ny dyne. Er drittlei av dette tomme dynetrekket i ansiktet om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Sikker på at du ikkje har kjøpt 220 dynetrekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Pilleville skrev (2 minutter siden): Sikker på at du ikkje har kjøpt 220 dynetrekk? Ja, selvsagt. Har både dobbelt og trippeltsjekket flere ganger. Anonymkode: b8cb5...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Både kvaliteten og størrelsen på sengetøy hos Kid har endret seg ganske drastisk. Lakenene er for små, eller blir det etter første vask. Sengetøy er ofte altfor langt (jeg har 220-dyne, og dynetrekk som skal være 220 er nesten 240 langt, og det er også minst 10 cm for bredt. Dyna seiler rundt i trekket. Helt håpløst. Så Kid har mistet meg som kunde når det gjelder sengetøy. Har flere sengetrekk som jeg har kjøpt fra Kid opp gjennom årene, god kvalitet og riktige størrelser. Nå er det tydeligvis slutt på det. Mange av dynetrekkene er dessuten laget så tynne at du ser rett gjennom dem og man ser at de vil bli slitt hull i ganske raskt. Prinsess går samme veien, muligens ørlite bedre fremdeles, men også der er laken bare helt meningsløst å kjøpe. Kjøpte et sett fra Høie i desember, og det var kjempeforskjell. God, holdbar kvalitet, riktig størrelse, veldig behagelig kvalitet. Så nå er jeg tilbake der jeg startet for mange år siden, kommer kun til å kjøpe kvalitet heretter! Anonymkode: 8e5f7...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå