Blackjack Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Hei. Har fått i oppgave av min 10-årige søster å hjelpe henne med å finne på noe gøy til bursdagen hennes. Derfor ønsker jeg meg forslag til leker eller til forskjellige temaer hun kan ha. Har selv foreslått danseleken, karneval, og fisking av godteposer, noe hun hun ikke synes var det helt store. Derfor, noen her som har noen mer kreative forslag å dele med meg?
Blackjack Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2006 Virkelig ingen som har noen gode forslag?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 vi skal ha karneval bursdag for vår 5 åring. etter pizza kommer det en ansiktsmalende klovn (kreativ venninne av meg) på besøk. vi skal ha katta i sekken med snop-poser etter kaker og is. tror det blir bra! vet dog ikke om dette er noe for en 10 åring?
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Limbo er kjempepopulært i den alderen. Stol-leken, dansekonkurranser, alt som smaker av konkurranse egentlig slår an. Tema kan være at alle kler seg i en bestemt farge, eller i noe som begynner på en bestemt bokstav, at alle skal være eventyrprinsesser, eller fra et eller annet land. Skal du ha denne typen konkurranser MÅ du ha premier, fex godteri eller en flaske neglelakk..... En annen morsom lek er pakkeleken. I tillegg til bursdagsgave ber du alle gjestene om å ha med seg en liten ekstrapakke, som skal pakkes godt inn. Den skal ha en maxverdi på fex 15 kroner. så legges alle pakkene på bordet. En ternig sendes rundt, og den som slår seks får velge seg en pakke til alle pakkene er delt ut. Så skal alt pakkes opp. Og jentene tror det slutter der, men nå skal terningen slås en gang til. Og denne gangen på tid, som du har bestemt på forhånd, men som ikke ungene vet om. Den som får seks kan fritt velge seg en pakke fra en av de andre. Når klokken stopper sitter man igjen med det man har foran seg... Innmari gøy, ungene blir skikkelig ivrige!
Blackjack Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2006 Limbo er kjempepopulært i den alderen. Stol-leken, dansekonkurranser, alt som smaker av konkurranse egentlig slår an. Tema kan være at alle kler seg i en bestemt farge, eller i noe som begynner på en bestemt bokstav, at alle skal være eventyrprinsesser, eller fra et eller annet land. Skal du ha denne typen konkurranser MÅ du ha premier, fex godteri eller en flaske neglelakk..... En annen morsom lek er pakkeleken. I tillegg til bursdagsgave ber du alle gjestene om å ha med seg en liten ekstrapakke, som skal pakkes godt inn. Den skal ha en maxverdi på fex 15 kroner. så legges alle pakkene på bordet. En ternig sendes rundt, og den som slår seks får velge seg en pakke til alle pakkene er delt ut. Så skal alt pakkes opp. Og jentene tror det slutter der, men nå skal terningen slås en gang til. Og denne gangen på tid, som du har bestemt på forhånd, men som ikke ungene vet om. Den som får seks kan fritt velge seg en pakke fra en av de andre. Når klokken stopper sitter man igjen med det man har foran seg... Innmari gøy, ungene blir skikkelig ivrige! ← Takk for mange gode forslag!! Skal printe ut og høre om noe av dette faller i smak jeg, dog uten å røpe siste terningsrunden.
Helene Skrevet 8. mars 2006 #9 Skrevet 8. mars 2006 Disco-bursdag er pop her hvertfall..... ← Disco og pizza, eller kino-bursdag; send ut invitasjonen som en kinobillett. Popp masse pop-corn og sørg for å ha det mørkt i rommet. Vis en romantisk komedie istedenfor barnefilm, det liker min 11 åring veldig godt. Når jentene (og gutta) kommer opp i en viss alder er det kjedelig med barnebursdag. Da kan det være greit å finne på litt mer "ungdoms" ting. I de større byene finnes det også flere alternativ. I Trondheim har vi Vitensenteret for barn og voksne i alle aldre. Et annerledes museum hvor barna blant annet får være med på kjemiske forsøk og får lov til å røre og prøve alt som er der. Passer i alle aldre, og både for gutter og jenter.
Gjest Gjest_Trixie52_* Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Sing-star!!!! etterfulgt av disko & pizza eller omvendt. Eller Hawaii-tema. Sjekk også www.temafest.no Sett på en video med søte gutter
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Del barna i grupper, og la de finne på ett skuespill. Du velger 3temaer de kan velge mellom. Så skal de fremføre det og du skal gi karakterer. Den som får høyest karakter får en permie (de bestemmer) De har 15min. på å lage skuespillet. Bare ett forslag. noe jeg har gjordt en gang",
Hedda-78 Skrevet 10. juni 2009 #14 Skrevet 10. juni 2009 En gang hadde vi rebusløp (da jeg var liten, altså). Mamma lagde oppgaver à la "Hva slags tre er dette", "Hva heter hovedstaden i Sverige", "Tipp hvor mange klinkekuler det er i glasset" eller "Hvor kommer spaghettien fra" med alternativer. (Spaghettien a) vokser på spaghettitreet, b) kommer fra armene på en blekksprut eller c)blir laget av mel og vann) Disse spørsmålene ble spredt rundt i hagen, og på hvert sted stod det hvor man kunne finne neste spørsmål. Under hagebordet, bak garasjen, ved hageslangen, under plommetreet. Den som fikk mest poeng vant. Jeg hadde en venn som var litt.. annerledes, hadde litt problem med å bli akseptert blant jevnaldrende, og "tilfeldigvis" vant han, og delte Twistposen med oss andre. Tror nok min mor hadde regnet litt kreativt på poengene for at han skulle vinne, men det var det ingen som skjønte.
Gjest sara Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Hei. Har fått i oppgave av min 10-årige søster å hjelpe henne med å finne på noe gøy til bursdagen hennes. Derfor ønsker jeg meg forslag til leker eller til forskjellige temaer hun kan ha. Har selv foreslått danseleken, karneval, og fisking av godteposer, noe hun hun ikke synes var det helt store. Derfor, noen her som har noen mer kreative forslag å dele med meg? Jeg kunne fåreslå en sminkebursdag. Jeg har vert i en selv og det var kjempe gøy. Sminkebursdag er en bursdag der du får en make up.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå