Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I Aftenposten denne helgen leste jeg om podcasten «Dannet uten piano» og tenkte at det var to kule damer jeg kunne tenke meg å lytte til. Nå har jeg nettopp hørt den første episoden og lurer på om den er beskrivende for hvordan det fortsetter? Jeg oppfatter den i såfall som ganske annerledes enn beskrevet i Aftenposten, med et ganske nedlatende syn på verden rundt seg. Skuffet!
Blir det bedre i senere episoder?

Anonymkode: fa03d...010

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

haha, jeg har samme opplevelse.

Leste Aftenposten, hørte den første episoden og ble ikke imponert. Nok en bablepodcast som ikke skilte seg ut på noen måte. Jeg har derfor ikke giddet å høre flere episoder, så jeg er også interessert i høre om det blir mer interessant. Jeg opplevde ikke episoden som nedlatende, da, mer intetsigende og selvopptatt babling. 

Anonymkode: 6a7eb...c0d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Orker stort sett ikke podcaster - stusset litt på oppslaget i Aftenposten, skumlas det litt og det var en slags påstand om at det var noe man måtte høre på fordi de snakket om fester med kjendiser som ikke andre fikk være med på... noe mer selvopptatt av det kan man vel knapt tenke seg. Innleggene her bekrefer vel mine fordommer.

Anonymkode: 886d6...e56

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hørte damene i Krisemøte og ble ikke imponert. Og ikke mye dannelse over språket til hun Helena. Det var mye banning og fyll- ord. 

Anonymkode: 3ae86...77d

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes det er en fin podcast å høre på. Har hørt tre episoder i kveld og er ikke lei ennå, i hvert fall. Noen ganger blir det litt pretensiøst. Noen ganger litt lite sympatisk fra Helenas side. Men de er innom tema som jeg selv liker å diskutere og jeg synes det er deilig at det ikke er en humor-podcast. Også snakker de om bøker på en måte som gir meg lyst til å lese dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brodtkorb kom ikke særlig godt ut av det i Krisemøter, ei heller hos Wolfgang Wee:

Anonymkode: 2f71f...40c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Brodtkorb kom ikke særlig godt ut av det i Krisemøter, ei heller hos Wolfgang Wee:

Anonymkode: 2f71f...40c

Hvorfor ikke det? Synes hun er kul, jeg! Litt breial, men kan like hvordan hun setter ting på spissen. 

• Nyttig 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Endret av Mr. Trinck
AnonymBruker
Skrevet
Mr. Trinck skrev (6 minutter siden):

Jeg håper dette var oppklarende, og min oppfordring er: lytt videre. For min del gleder jeg meg til neste episode, og så tror jeg kanskje jeg skal la dette emnet ligge nå. 

Hilsen Intimt

Er KG blitt en reklamekanal som skal øke en fordummende podkasts inntekter som er totalt uvesentlig i forhold til begrepet "kultur"?

Anonymkode: c76b6...b4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 21.33):

Er KG blitt en reklamekanal som skal øke en fordummende podkasts inntekter som er totalt uvesentlig i forhold til begrepet "kultur"?

Anonymkode: c76b6...

Endret av Mr. Trinck
AnonymBruker
Skrevet
Mr. Trinck skrev (1 time siden):

Huff da, her er det visst noen misforståelser. Innlegget var ikke ment som reklame for B&B, men snarere for terje holtet larsens forfatterskap, som befinner seg litt i randsonen, hvilket for øvrig kanskje gjør det passende for randsoneeksistenser, og altså ikke for smaksdannere som b ellefsen, selv om denne påstanden inviterer til å stille spørsmål ved årsak/virkning-sammenhengen. Og så misforstod jeg åpenbart da både trådstarter og den første kommentaren spurte om podcasten blir bedre etter piloten og jeg forsøkte å besvare spørsmålet etter beste evne, altså med en overfladisk grundighet eller eventuelt grundig overfladiskhet. Jeg er lei for at det ble så gæli, enda jeg ikke skjønner helt hva som ble feil. Pytt sann, det er ikke alt man skal forstå. Kanskje. Og så håper jeg at én positiv omtale blant en håndfull negative ikke er nok til å forvandle dette forumet til en reklamekanal - kanskje ikke for andre enn terje holtet larsen da - men det har jeg vanskelig for å forestille meg. 

Dette er KG, ikke Morgenbladet :hoho:

Anonymkode: bd19f...92c

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 9.41):

Æsj, du har nok rett. Atter en gang har jeg viklet meg inn i en sammenheng jeg ikke burde vært i. Slikt skjer iblant når man ikke hører hjemme noe sted. Annet enn hjemme da. 

Endret av Mr. Trinck
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Morgenbladet ville aldri reklamert for Terje Holtet Larsen, som, i motsetning til hva som tidligere står nevnt, ikke befinner seg i noen randsone, men er trygt plassert i den norske mellomlitteraturen med begge ben. Bønnen til leseren om å frigjøre forfatteren fra ansvaret for tekstens mangler og tilkortkommenheter lurer ingen. Respektløs referanse til Divinia Commedia også.

Anonymkode: 8fe83...96e

AnonymBruker
Skrevet
Mr. Trinck skrev (13 timer siden):

Huff da, her er det visst noen misforståelser. Innlegget var ikke ment som reklame for B&B, men snarere for terje holtet larsens forfatterskap, som befinner seg litt i randsonen, hvilket for øvrig kanskje gjør det passende for randsoneeksistenser, og altså ikke for smaksdannere som b ellefsen, selv om denne påstanden inviterer til å stille spørsmål ved årsak/virkning-sammenhengen. Og så misforstod jeg åpenbart da både trådstarter og den første kommentaren spurte om podcasten blir bedre etter piloten og jeg forsøkte å besvare spørsmålet etter beste evne, altså med en overfladisk grundighet eller eventuelt grundig overfladiskhet. Jeg er lei for at det ble så gæli, enda jeg ikke skjønner helt hva som ble feil. Pytt sann, det er ikke alt man skal forstå. Kanskje. Og så håper jeg at én positiv omtale blant en håndfull negative ikke er nok til å forvandle dette forumet til en reklamekanal - kanskje ikke for andre enn terje holtet larsen da - men det har jeg vanskelig for å forestille meg. 

Du vet godt hva du driver med når du har opprtettet en egen bruker kun for spam og reklame for denne podkasten, og det står klart og tydelig i KG-s retningslinjer at man ikke skal bruke forumet til reklame .

Sitat

* Reklame eller annonsering for varer, tjenester og egne sosiale medier.

Anonymkode: c76b6...b4f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Endret av Mr. Trinck
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Endret av Mr. Trinck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...