Perelandra Skrevet 24. januar #41 Del Skrevet 24. januar Tråden er ryddet for medisintipsing og avsporinger. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #42 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.18): Er 168 høy og 120 kg. 40 år. Er så forbannet på meg selv at jeg lot det gå sånn her. Men årevis med depresjoner og dårlige opplevelser i livet har vel bidratt. Jeg har legetime neste uke og tenker å høre om Wegovy. Jeg går turer og spiser sunn mat, men jeg klarer ikke å styre meg med coca cola og sukker, så tenker kanskje denne kan hjelpe. Hvor mye gikk dere som er veldig overvektig ned i starten? Hvor mye har dere gått ned totalt? Jeg vet at er man så feit som meg så går man ofte ned mye i starten uansett hvordan man gjør det. Men jeg trenger noe som gjør at sukker byr meg imot... Anonymkode: b0e92...29e Ja, du har lite å tape på å prøve🙂. Selv gått ned 30% av kroppsvekten på Wegovy, og fått ett nytt liv🙂 Anonymkode: 00861...8a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #43 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for info om dette. Jeg er bipolar så må nok ta dette opp med legen da. Ts Anonymkode: b0e92...29e Jeg er også bipolar, TS, og jeg har aldri vært så stabil som etter at jeg begynte på wegovy. Mannen min, som er dønn stabil i humøret, måtte slutte fordi han ble dypt deprimert. Det er forskjell fra menneske til menneske. Jeg taklet følelser med mat, og følte meg langt bedre når matstøyen forsvant. Plutselig hadde jeg overskudd i hodet mitt til å følge med på en film, lese en bok osv. Nå mener legen at jeg er på riktig vekt, og jeg er på vedlikeholdsdose. Jeg har lyst til å fortsette med det en stund fordi medisinen gir meg ro som jeg mangler naturlig. Jeg har vært på vedlikeholdsdose i et halvt år, og vekten er helt stabil. Anonymkode: 0729b...2b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #44 Del Skrevet 24. januar Avtal en time med din lege for å se om du kan få teste ut Wegovy, men selvfølgelig krever det en del egeninnsats og . Anbefaler å starte med å loggføre hva du spiser. Jeg gikk på Wegovy i 5 mnd og loggførte maten fra dag en. Det ble fort veldig klart for meg hvor problemet mitt lå. Nå når jeg har sluttet med Wegovy fortsetter jeg å loggføre maten. Det er utrolig viktig å få i seg sunn mat og jeg husker at i perioder måtte jeg presse meg for å komme opp i nok kalorier (faren er at man ligger utrolig lavt på kalorier når man har disse medisinene). Lykke til og håper du kan få den hjelpen du trenger. Anonymkode: 15caf...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 24. januar #45 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.18): Er 168 høy og 120 kg. 40 år. Er så forbannet på meg selv at jeg lot det gå sånn her. Men årevis med depresjoner og dårlige opplevelser i livet har vel bidratt. Jeg har legetime neste uke og tenker å høre om Wegovy. Jeg går turer og spiser sunn mat, men jeg klarer ikke å styre meg med coca cola og sukker, så tenker kanskje denne kan hjelpe. Hvor mye gikk dere som er veldig overvektig ned i starten? Hvor mye har dere gått ned totalt? Jeg vet at er man så feit som meg så går man ofte ned mye i starten uansett hvordan man gjør det. Men jeg trenger noe som gjør at sukker byr meg imot... Anonymkode: b0e92...29e Jeg veide omtrent 10 kg mer enn deg. På 2 år har jeg gått ned ca. 20 kg, på egenhånd. Uten bruk av medisiner eller andre hjelpemidler 😊 Jeg går ned jevnt og trutt egentlig. Jeg har ikke hatt noe ønske om å bruke slankemedisin, som Wegovy osv. Jeg har ønsket å gjøre dette uten bruk av hjelpemidler. Det var tøft de første månedene, men så kom jeg inn i en rutine som fungerer for meg 😊 Wegovy kan sikkert fungere for noen, men man må også være obs på at når man slutter på medisinen, så går mange opp i vekt igjen. Spør fastlegen din bør være første skritt i hvert fall 😊 Lykke til 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #46 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 10.08): Matbudsjettet mitt har gått ned betraktelig på Wegovy, så her er det nok store individuelle forskjeller. Jeg har lagt om kostholdet helt, og spiser nå veldig ren og sunn mat, og det fordyrer litt, men jeg tror kanskje jeg likevel sparer inn 2000 kr i måneden. Sprøyta koster i underkant av 3000, og varer i 6 uker, så jeg vil si at jeg går i null. Men igjen, dette er like forskjellig fra menneske til menneske som bivirkning og virkning, ts må nesten bare prøve. Anonymkode: 0729b...2b1 Vi sparte også mye på mat! Jeg spiste periodisk faste i ilegg, så slapp unn frokost og lunsj kostnader (spiste lunsj på jobb), så ble kun middagskosnad. Vi lå tidligere på rundt 15 000kr i matbudsjett (familie på 5), nå er det mellom 10/11 000 kr. Anonymkode: 2f4b1...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 25. januar #47 Del Skrevet 25. januar Jeg sverger til Wegovy!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #48 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.59): Ikke sant😅 Jeg har prøvd mye...og det funker IKKE med noen som skal ha kontroll og lage planer for meg som jeg må følge og rapportere. Det takler jeg ikke. Kan du ikke prøve sette deg inn i det med kalorier og lage menyer selv? Jeg gikk ned 32 kilo for noen år tilbake. Var ingen som hjalp meg. Og jeg hadde overhode ikke klart å holde på vekten hvis jeg ikke hadde lært ting selv. I tilegg måtte jeg ha en operasjon for å fjerne skinn. Du er nesten nødt til å sette deg inn i ting både med og uten den sprøyta. For ellers blir alt totalt bortkastet når du oppnår vekten du vil ha. Hvis du ikke gjør det er du så og si dømt til å bruke nærmere 200 000 kr hvert tiende år. Kun for å holde vekta. Men hvis du er rik,så kjør på. Anonymkode: 60c0d...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #49 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.59): Ikke sant😅 Jeg har prøvd mye...og det funker IKKE med noen som skal ha kontroll og lage planer for meg som jeg må følge og rapportere. Det takler jeg ikke. Ja, jeg skjønner jo at sprøyta og må følges opp på en måte, men håper dere skjønner hva jeg mener. Og til den som nevnte at det bare er å bytte ut cola med cola uten sukker; er du seriøs? Ts Anonymkode: b0e92...29e Du skjønner vel at den colaen må du uansett kutte ut for å gå ned i vekt? Både med og uten wegovy Anonymkode: 3a1a7...770 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #50 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.59): Og til den som nevnte at det bare er å bytte ut cola med cola uten sukker; er du seriøs? Ts Anonymkode: b0e92...29e Det er 645 kalorier i en 1,5-liters flaske med vanlig Cola. Selvfølgelig hjelper det å kutte ut den. Anonymkode: 0f355...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. januar #51 Del Skrevet 25. januar For at det skal fungere i lengden er du nødt til å gjøre noe med kosthold og trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #52 Del Skrevet 25. januar Amatariel skrev (På 24.1.2025 den 9.57): Jeg er frisk som en fisk, men legen hadde likevel ingen problemer med å skrive ut wegovy til meg. Hun anbefalte det faktisk (jeg hadde vært nølende og avventende en stund). Min BMI var 33 da. Det var økonomien som stoppet meg først og fremst, men til slutt innså jeg at jeg bare måtte prøve. Forsøke å finne andre steder i økonomien å spare inn (helse først...). MEN så viste det seg jo at det absolutt ikke var så dyrt som fryktet, fordi jeg (enn så lenge) ikke trenger noe høy dose. Starter jo på den laveste dosen, og den ga meg nok effekt til at jeg fortsatte (og fortsatt er) på den. Så jeg betaler 106 kr/uke. Hadde jeg visst det tidligere, så hadde jeg nok startet før også. det er også derfor man ikke får dem på blå resept lenger fordi det er mange som får uten og ha krav på det Anonymkode: 0f568...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #53 Del Skrevet 25. januar mereo skrev (4 timer siden): For at det skal fungere i lengden er du nødt til å gjøre noe med kosthold og trening. No shit? 😳 Anonymkode: bd14f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #54 Del Skrevet 25. januar got2go skrev (11 timer siden): Jeg sverger til Wegovy!!! Jøss, hjernevasket? Anonymkode: e31f4...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #55 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du skjønner vel at den colaen må du uansett kutte ut for å gå ned i vekt? Både med og uten wegovy Anonymkode: 3a1a7...770 Nei, jeg tror jo selvsagt at jeg slipper å kutte ut noe som helst og leve slik som før og at Wegovy gjør hele jobben🙄 Anonymkode: b0e92...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 26. januar #56 Del Skrevet 26. januar (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jøss, hjernevasket? Anonymkode: e31f4...fd8 Nei Endret 26. januar av got2go Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #57 Del Skrevet 26. januar Jeg tror helt ærlig at mange som tyr til slankesprøyter faktisk ikke prøver ordentlig. Bare det at du kaster bort kalorier på sukkerbrus sier meg at du ikke har jobbet inn gode kostvaner. Det kan man gjøre uten medisin. Ta små steg, endre livsstil og jobbe med seg selv. Spise ordentlige måltider med masse protein og grønnsaker (ikke rugsprø med mager ost som ernæringsfolka anbefaler. Da blir man raskt sulten). Du må faktisk endre deg. Det er som å slutte å røyke. Hardt men mulig. Les Marit Kolby sin bok. Du kan definitivt ikke nok om kosthold Anonymkode: 382b6...9e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #58 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 13.14): Ts får en hau med banale tips som indirekte påstår at hun er en idiot. Disse i seg selv er småfrekke. Hva med å spise sunnere og i mindre mengder? Har du prøvd å bevege deg litt mer? Ta trappen i stedet for heis! Bytt ut brus med vann! Velg sukkerfrie alternativer! Tror du virkelig Ts hadde rukket å bli 120kg dersom problemet var at hun var uinformert om helt grunnleggende ernæringsråd? Anonymkode: 438cd...513 Du vil bli overrasket! Jeg var hos legen for jeg hadde bestemt meg for å gå ned i vekt og trengte en støtteperson. Da legen spurte om kosthold osv, så sa jeg at jeg er tjukk fordi jeg spise for mye godteri og drikker for mye brus. Legen ble helt satt ut, ikke av årsaken, men fordi det er så mange som helt oppriktig ikke vet hvorfor de er overvektige og når de ser på hva de spiser i sånne dagbok de må føre så er det helt tydelig hvorfor. Jeg trøstespiser enorme mengder godteri og takler problemene mine med mat, så jeg er nødt til å jobbe mye med meg selv. Men jeg veide like mye som ts og er mye lavere, men jeg gikk ned alt selv. Hva jeg begynte med? Jo bytte ut til sukkerfri brus, ta trapper istedet for heis, parkere lengre unna butikken, hvis jeg hadde veldig lyst på godteri så gjorde jeg en avtale med meg selv om at jeg kan spise godteri hver dag, men aldri før etter kveldsmat. Før jeg sakte men sikkert endret det til annenhver dag, i helga osv. Men jeg måtte jo også jobbe med det å takle følelser på andre måter enn med å spise. Så at det er «latterlige råd som helt sikkert er prøvd før», så er det faktisk sånn at har du kommet opp i 120 kg så vil små ting utgjøre en forskjell. Anonymkode: 8224d...372 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 26. januar #59 Del Skrevet 26. januar (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, jeg tror jo selvsagt at jeg slipper å kutte ut noe som helst og leve slik som før og at Wegovy gjør hele jobben🙄 Anonymkode: b0e92...29e Himling med øya a’gitt! Når du blir oppgitt og sur over svar hvor du får tips om å kutte ut brus med sukker, så er det helt innafor å fortelle deg at wegovy ikke er den quick fixen du tror og håper på. Det er ikke sikkert det å gå på wegovy fjerner søtsuget du opplever. Men det er vel igjen, ikke ett svar du ønsker å få. Du må også belage deg på at du kan få bivirkninger som er langt fra ålreite og at du ikke får den effekten du ønsker. Endret 26. januar av mereo Kommafeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #60 Del Skrevet 26. januar Anonymkode: 9499c...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå