Gå til innhold

Dere par: Hvor stort lån har dere mulighet til å ha?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

6 mill i lån alene. Utenom EK.

Det er for mye altså. Vi lånte 4,7 mill nå og det er MER enn nok. 

Anonymkode: 03c2c...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rundt 9 millioner. Kunne dog ikke falt meg inn å låne så mye, har ca 3 mill nå, og det er mer enn nok. Skal kunne leve et fint liv ved siden av.

Anonymkode: 7e60f...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6,6 mill

Har ikke annen gjeld, men to hjemmeboende barn & hver vår bil som trekker ned. Når jeg fjernet ene bilen - gikk det opp til 7,1 mill, og 7.450 om jeg fjernet eldste hjemmeboende. 

Anonymkode: bc532...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Banken tilbød 2,8 millioner kroner i lån, men vi ønsket oss ned i prisleie og lån. Lånte 900k men kunne betalt boligen cash.

Anonymkode: 0ad11...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 millioner i følge lånekalkulatoren. Ville absolutt ikke lånt så mye. Nå bor vi et sted hvor boligprisene ikke er så høye, så vi hadde kommet langt med halvparten. 

Anonymkode: 453a5...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ifølge lånekalkulator 13mill samlet lån, men egenkapitalen vår er mer enn det så vi har ikke så mye lån idag. 

Sitter på gjerdet ang kjøpe ny bolig.

Anonymkode: f80b9...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ca 5 millioner.. Helt syke summer på folk her, har folk så høye inntekter? Eller er det ikke fem-gangen når man er høyt opp i inntekt?

Anonymkode: 35008...48d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 4.5 millioner da jeg jobber deltid for tiden. Vi har ingen barn. 

Planen er å være student neste år og forhåpentligvis få høyere lønn når utdanningen er fullført. 

Anonymkode: 233f8...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10,85 millioner. Men tenker det er ganske crazy å ha så stort lån…

Anonymkode: cf918...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I følge boliglånskalkulator kan vi få 12 mill i lån. Baseres på mannens inntekt, og ikke på min skarve AAP😅

Anonymkode: 18c2e...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg kan få opp til typ 6 mill i lån, han ingenting (siden han er frilanser uten fast inntekt). Bor i min leilighet og han leier av meg, til under markedspris.

Anonymkode: 77826...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ca 5 millioner.. Helt syke summer på folk her, har folk så høye inntekter? Eller er det ikke fem-gangen når man er høyt opp i inntekt?

Vi fikk tilbud om litt over 5 gangen inntekt. Ikke mye, men litt. Det har litt med at vi begge eide leiligheter i Oslo, og dermed hadde mye egenkapital. Skal sies at jeg har et høyt studielån, så det trakk ned, men allikevel ikke så mye at vi ikke fikk lånt ganske mye.

Vi tjener litt over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

15 mill, men trenger det ikke:)

Anonymkode: d8d21...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

16, men har pt 11,8.

Anonymkode: c391a...9b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg som «kan låne» 6mill alene foran her, har 950.000 i lønn, fast jobb, null barn, null billån og null studielån (de er nedbetalt). 

Men helt enig i at folk tydeligvis kan få vanvittige summer. Mer enn de nok burde. Synes 2,7mill fordelt på meg og samboer er MER enn nok, hvis man skal leve ved siden (av i Oslo by.)

Anonymkode: 77826...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 9 millioner, heeelt uaktuelt! Idag har vi lån på hver vår enebolig siden vi er særboere. Begge husene er godt under 50% belånt, med rundt 3 mill i samlet huslån.

Hadde ikke lånt mer enn 2,5 mill alene, 5 mill sammen. Men har heller ikke ønske om å låne særlig mer enn jeg har nå, da blir vi for sent gjeldfrie. Hvis vi kjøper noe sammen etterhvert, bør salg av begge husene gi nok egenkapital til å kjøpe noe gjeldfritt eller hvertfall med lav gjeld. Ingen av oss har krav til høy standard, vil heller bo enklere og har frie midler til å leve godt og ha mye opplevelser og dele med våre nærmeste 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekka lånekalkularor: 2 mill. 

Kommer aldri til å få kjøpt noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,5 mill i lån ifølge DnB. Kjøpesum 10,5 mill

Er dog ikke interessert i å bo meg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har 1,4+2,7 i inntekt. Ikke noe gjeld. Kalkulatoren ganget bare dette med fem. Synes som sagt det er spinnvilt, og helt uaktuelt. Vi har jo inntekten fordi vi jobber mye, tar på oss reiseoppdrag, overtidsbelastning, med mer. Og vet jo aldri når det er endringer i betingelser/muligheter, eller vi ikke orker dette lenger. 

Anonymkode: 4214e...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes ikke (med noen få unntak) det er så drøye summer når man er par

Anonymkode: 734d6...cb0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...