Gå til innhold

Sover du og mannen i samme seng om natten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Markedsundersøkelse ?

Anonymkode: a3f84...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har barn og sover sammen i dag, men jeg drømmer om eget soverom 😂 han snorker, vrir seg, prater, gnisser tenner, står opp for å tisse… You name it! Jeg sover godt når jeg først sovner, men han sovner i det han treffer puta og begynner med showet sitt, så det kan være vanskelig å sovne. 

Jeg liker det dessuten vesentlig kaldere og mørkere enn han. Vi pleier ikke å ha sex i forbindelse med at vi skal legge oss, men heller rett etter at mini har lagt seg, så det ville ikke skapt problemer for intimiteten om vi hadde hvert vårt soverom. Det blir nok det en gang, men føles ikke helt riktig å prioritere det nå.

Anonymkode: 984ea...8d4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sammen i 25 år. Har sovet hver for oss de siste 13 årene pga snorking. 
Halvvoksne barn som er mye ute av huset. 
Sexlivet vårt er bedre enn noensinne før😜

Anonymkode: 7047b...69e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi legger oss samtidig, men sover ikke sammen. Vi bytter på å ligge på gjesterommet. Den som sover i dobbeltsenga har ansvar for barn. Annenhver natt. 

Hadde vi ikke prioritert god søvn, så hadde vi nok gått fra hverandre.

Anonymkode: 345a5...2c0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært vårt soverom. Han er svært urolig og prater i søvne, og jeg snorker, så før vi "skilte lag" var det alltid en av oss som ikke fikk sove. 

Anonymkode: ab91e...ca6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvilken seng har dere? Dette er et problem for meg, våkner bare han snur seg.. så er på jakt etter ny madrass/seng.

Anonymkode: bdbe9...a20

Svane Zenze, regulerbar, med intelligel

Anonymkode: 33ea1...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, 11år sammen og barn. 
Søvn trumfer alt. 

Endret av Perle
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sammen i 25 år. Har sovet hver for oss de siste 13 årene pga snorking. 
Halvvoksne barn som er mye ute av huset. 
Sexlivet vårt er bedre enn noensinne før😜

Anonymkode: 7047b...69e

Ikke sant. Sover man godt, så får man mer overskudd til sex. 

Forstår ikke hvorfor folk er så redd for å sove separat. Man har uansett ikke kvalitetstid med partneren når man sover. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sant. Sover man godt, så får man mer overskudd til sex. 

Forstår ikke hvorfor folk er så redd for å sove separat. Man har uansett ikke kvalitetstid med partneren når man sover. 

Det er jeg uenig i, for egen del. Jeg har det på alle måter best når jeg sover ved siden av han. Det gir en ro og trygghet. Jeg kan slite med oppvåkninger, og da roer jeg med raskt om jeg kryper inntil han, eller bare tar ut handen og legger den på armen eller ryggen hans. Og man har disse veldig fine øyeblikkene sammen i det man legger seg, og i det man våkner. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sover i samme seng, har lik døgnrytme, legger og samtidig og våkner samtidig. Sover musestille begge to. Vi liker å ha et vindu oppe. Så vi er heldigvis veldig kompatible på den fronten. Har ikke barn (enda). 

Anonymkode: d497c...eb9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jeg uenig i, for egen del. Jeg har det på alle måter best når jeg sover ved siden av han. Det gir en ro og trygghet. Jeg kan slite med oppvåkninger, og da roer jeg med raskt om jeg kryper inntil han, eller bare tar ut handen og legger den på armen eller ryggen hans. Og man har disse veldig fine øyeblikkene sammen i det man legger seg, og i det man våkner. 

Er du husredd eller mørkeredd?

Anonymkode: db4bc...a91

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mannen i forholdet, men det er vel ett fett.

Vi sover sammen. Hun snakker litt i søvne, men det kan hun ingenting for. Ingen av oss snorker. Det er ikke bare noe jeg tror som snorkemann, nei, jeg har spurt flere ganger.

Vi legger oss vanligvis samtidig, med mindre en av oss (i praksis alltid jeg) er for våken idet den andre (i praksis alltid hun) føler behov for å legge seg. Skjer kanskje en gang i uken i snitt. Siden jeg både trenger markant mindre søvn enn henne og sliter med innsovning blir det ofte en del våkentid på meg, og da hører jeg gjerne på podcast. Lavt, av hensyn til henne, men det er egentlig helt unødvendig. Hun sovner fort uansett når hun først er trøtt.

Hun er langt mer frossen enn meg, men det går fint. Hun har en noe tykkere dyne enn det jeg har, og jeg pleier å gradvis vri meg halvveis ut av egen dyne i løpet av natten. 

For oss fungerer det kjempefint å sove sammen, og da er det naturlig og hyggelig å gjøre det. Jeg har en veldig sjelden gang sovet på et annet rom når hun har hatt kveldsvakt og jeg må grytidlig opp og avsted på jobbreise, men det er virkelig ikke ofte. 

Hadde uansett ikke vært noen stor nedtur for meg hvis vi hadde best av å sove hver for oss. Alvorlig søvnmangel ødelegger altfor mye til at jeg hadde villet pådra meg, eller godtatt at hun pådro seg, et kronisk søvnunderskudd som vi kunne unngått. Så er det selvfølgelig hyggelig at det så langt fungerer så bra å sove sammen for oss.

Anonymkode: 294a2...fdd

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du husredd eller mørkeredd?

Anonymkode: db4bc...a91

På ingen måte. Både jeg og han har jobb som innebærer noen reisedøgn. Så jeg har mange netter alene på hotellrom i inn- og utland, og alene i senga hjemme. Sover godt da og.

Men at han ligger ved siden av gir meg bare en veldig god følelse, og spesiell ro i kroppen. Opplevde aldri dette i tidligere forhold, da følte jeg imidlertid på de tingene flere her beskriver. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sover i samme seng, alltid.

Mannen snorker ca. 10 netter per år (som jeg våkner til). Ber ham snu seg og da blir det stille.

Vi har to barn. De kommer ofte midt på natta og sover med oss.

Anonymkode: e734d...103

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før vi fikk barn delte vi ikke seng, men nå er vi tilbake i samme seng. Han får lov å sove i senga om ikke han snorker... hehe. Det er vekta hans som avgjør om han snorker. 

Han kan sove uansett lys, lyd, etc. Jeg trenger det helt stille og mørkt. 

Anonymkode: 7768e...23e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Deler fortsatt ekteseng, men ulik døgnrytme.

Han ligger som oftast i dyp søvn når hun legger seg. 

Han legger seg alltid  omlag kl 24, og står opp omlag kl 08.30 -09.

Hun endret liggevaner umiddelbart etter at hun ble sykmeldt 2012,, og sitter oppe til kl 03  og ble  ufør 2014.  (begge er nå omsider pensjonister) .  Hun står opp omlag kl. 10-11 og søv gjrene 1/2 t  i 14 -15 tida.

Anonymkode: a3f84...92e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan sover dere hjemme hos dere? Har dere barn? Vi deler seng. Barnet har egen seng på eget rom.

Snorker en av dere/begge som forstyrrer? Mannen snorker, men jeg tenker ikke så mye på det.

Liker dere samme temp, lys av/på og noen liker å sovne til musikk, podcast/tv/pc, mens andre på ha det stille. Vi liker begge å sove i et kjølig rom og sove med rødt lys. Vi hører aldri på noe. Vi har ikke tv eller pc i senga.

Er dere like der? Samt legger dere dere samtidig? Ja, vi er ganske like. Legger oss alltid sammen. Begge liker å legge seg sent.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi deler seng, store barn. Alltid gjort det. Han kan snorke litt, og jeg og. Men ikke så mye, og vi plager stort sett ikke hverandre. Han har blitt vant til min kalde preferanse på temperatur. Vi legger oss samtidig. 

Jeg må ha lenger tid å sovne, mens han sovner når hodet treffer puta. Vi liker å ligge og tulle litt, snakke litt...av og til susse før vi sovner. 

Anonymkode: b3706...9ea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan sover dere hjemme hos dere? Har dere barn? 

Snorker en av dere/begge som forstyrrer?

Liker dere samme temp, lys av/på og noen liker å sovne til musikk, podcast/tv/pc, mens andre på ha det stille.

Er dere like der? Samt legger dere dere samtidig?

Anonymkode: d0495...289

2 barn på henholdsvis 3 og 6 år, som sover på hvert sitt rom. Meg og mannen har sovet hver for oss i flere år. Ikke fordi vi er sinte på hverandre eller har et dårlig forhold. Men rett og slett fordi jeg våkner av den minste lyd. Han snorker endel, og dette gjør at vi fant ut at det er best å sove hver for oss…Men det fører til at han sover på sofaen, noe som ikke er bra. 

Anonymkode: 585fc...8c7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan sover dere hjemme hos dere? Har dere barn? 

Snorker en av dere/begge som forstyrrer?

Liker dere samme temp, lys av/på og noen liker å sovne til musikk, podcast/tv/pc, mens andre på ha det stille.

Er dere like der? Samt legger dere dere samtidig?

Anonymkode: d0495...289

Ja vi sover selvsagt sammen. Koser og snakker og sex. Elsker å våkne opp sammen. 20år+ sammen her! Flere barn ja.  Legger oss stortsett samtidig. Har ørepropper

Anonymkode: 24192...dc1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...