AnonymBruker Skrevet 22. januar #1 Skrevet 22. januar Kan noen beskrive hvordan det er å bo der? Gjerne mtp transport til Oslo sentrum, offentlig transport til Gardermoen flyplass, føles det trygt der? Har man noen shoppingmuligheter, eller må man til Oslo sentrum? Jeg vurderer å leie bolig på Furuset for et halvt år. Kvinne i slutt 20-årene uten barn. Jobber på Gardermoen. Jeg har funnet en grei leilighet der, men stedets rykte er jo ymse Anonymkode: d8737...bd0
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Skrevet 22. januar Uten barn er det helt kurant. Som voksen trenger du ikke forholde deg noe særlig til naboene dine. Anonymkode: 6f72b...a20 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar #3 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Uten barn er det helt kurant. Som voksen trenger du ikke forholde deg noe særlig til naboene dine. Anonymkode: 6f72b...a20 Takk. Anonymkode: d8737...bd0
zondaar Skrevet 22. januar #4 Skrevet 22. januar Sikkert helt greit. T-banelinje 2 går til byen. Flybuss 5A går fra Furuset skole. Sikkert greit for en periode, men jeg ville ikke etablert meg der. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #5 Skrevet 22. januar Mange ålreite bomiljøer på furuset, men typisk "ingen av barna i gata går på nærskolen". Anonymkode: 497cf...056
AnonymBruker Skrevet 22. januar #6 Skrevet 22. januar Greit nok med småbarn eller som godt voksen. Ugreit - som i helt uaktuelt - med skolebarn eller ungdom. Jeg ville vært skeptisk også som ung, enslig kvinne. Ikke direkte farlig, men høy sannsynlighet for noen grad av trakassering i nabolaget. Og farligere enn mange andre strøk om man f.eks skal bevege seg fra kollektivtransport til leilighet sent og/eller beruset. Anonymkode: ebc8f...be6 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #7 Skrevet 22. januar Har bodd på Furuset i syv år. Aldri opplevd noe mer ubehagelig enn høylytte gjenger av ungdommer som av og til vanker rundt, men aldri verre enn det, liksom. Er en liten etnisk norske narkomane som vanker rundt ved senteret også, men de er stort sett ganske gamle, skrøpelige og harmløse. Aldri sett f.eks. åpenlys narkohandling på samme måte som i Storgata eller parkene på Grünerløkka. Shoppingmulighetene på selve Furuset er jo litt begrenset. Er et senter der, men det er matbutikk, Europris, halal-slakter og sånne ting 😅 Men går greit å komme seg til f.eks. Alna senter, Stovner Metro osv. om man ikke vil dra helt til sentrum for å handle. God kommunikasjon til Oslo sentrum med T-banen eller 100-bussen, bor du i nærheten av busstoppet Furuset skole har du også ganske grei tilgang til en del av bussene langs E6, inkludert flybussen til Oslo Lufthavn. Bor du på nedre/gamle Furuset er toget fra Grorud stasjon og bussene langs Østre Akers vei gode alternativer. Anonymkode: b6813...1e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Skrevet 23. januar Jeg bodde på Furuset i 2015. Leide et rom i en leilighet i blokk. Det var egentlig fint å bo der. Nært senteret og greit med T-banen som går ofte til byen. Østmarka var også fin å ha nært. Eneste minuset var at Motorveien måtte krysses på vei mot skogen. Mye støy fra den. Ungdomsgjenger så jeg lite til da, men var ikke ute etter 11 på kvelden. Anonymkode: f31e1...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Skrevet 28. januar Ville heller bodd på ellingsrud, Høybråten, Lindeberg osv. furuset har liksom ingen ting positivt, der det ligger mellom motorveien og toglinja. Både lindeberg og ellingsrud er triveligere der det grenser til marka. Øvre furuset er ok. Ellers er furuset veldig utrivelig. Har vokst opp der. Anonymkode: 898ce...6af 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 19.09): Ville heller bodd på ellingsrud, Høybråten, Lindeberg osv. furuset har liksom ingen ting positivt, der det ligger mellom motorveien og toglinja. Både lindeberg og ellingsrud er triveligere der det grenser til marka. Øvre furuset er ok. Ellers er furuset veldig utrivelig. Har vokst opp der. Anonymkode: 898ce...6af Hvordan er kommunikasjonen med offentlig transport til Oslo og Gardermoen fra f.eks. Høybråten? En grunn til at jeg vurderer Furuset er at det er lett reise Anonymkode: d8737...bd0
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Skrevet 1. februar Bedre enn Romsås, Vestli og Holmlia, i hvert fall. Anonymkode: dfecf...730 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #12 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bedre enn Romsås, Vestli og Holmlia, i hvert fall. Anonymkode: dfecf...730 Hvordan er Furuset bedre enn disse stedene? Anonymkode: 7558f...966 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå