AnonymBruker Skrevet 24. januar #141 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes egentlig jeg har lagt ut mye info, men jeg har kun snakket med mannen min om dette. Vi har nå fått rapporten etter møte og denne ppt mannen har uttalt seg svært klønete, og vårt barn har gjort det dårlig på test som egentlig mestrer svært godt. Det står f.eks at barnet vil pga dette har problemer med puslespill, bygge lego, og orientere seg. Dette stemmer ikke med barnet vårt, barnet elsker lego og bygger lett lego som er ganske vanskelig og det går fort, puslespill tar barnet lett vi har puslet mye. Barnet har hatt en "tendens" til å stikke av, og orienterer seg lett i da fremmede steder der jeg som mor har fått panikk flere ganger. Det står også i rapporten at både skolen og hjem gir skår som kan tyde på adhd, likevel henvises det ikke. Synes det var litt rart, likevel det at vi har fått disse ekstra timene er en bra ting. Det gjør det mulig for vårt barn nå å virkelig ta igjen det tapte, disse timene ville vi ikke fått ved en dysleksi diagnose, og mulig ikke adhd. Så vi tar de mot, jeg vet som mor at dette stemmer ikke. Så tar vi en ny runde i slutten av barneskolen. Da er kanskje barnet mer moden og mottakelig for en utredning. Det var ikke barnet vårt nå, barnet virkelig hatet alle disse testene. Det gjorde også barnet veldig bevist på at barnet ikke mestret fag som andre. Dette blir bra til slutt, men jeg tror vi har vært litt uheldig med den som har hatt saken. Ts Anonymkode: 018e1...e6e Hei TS. Når man skårer og så skriver rapport etter slike tester så er det mye klipp og lim som foregår. Hvis barnet ditt har skåret i nedre normalområdet på det visospatiale, så er det typisk å også være i nedre normalområdet for å løse puslespill/rom og retning. Men dette allikevel trenger ikke gjelde ditt barn. Hvis barnet ditt ikke tør å svare når han er usikker i testsituasjonen, så vil han jo få et falsk negativt resultat. Derfor synes jeg du skal ta dette resultat med en klype salt. Anonymkode: 27336...188 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #142 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som om DU vet hva dette «egentlig» handler om!? Du sitter og synser på Internett om et barn du ikke kjenner og anbefaler utredninger på bakgrunn av det🤯 Anonymkode: 1f8fa...a49 🤣🤣 Jeg har ikke påstått at jeg vet hva barnet til TS har for utfordringer ! Jeg påpekte at du ikke forstår hva jeg ville frem til i mitt tidligere innlegg . Jeg taler bare fra erfaringen jeg hadde som forelder i møte med PPT og BUP. Jeg anbefalte å be om en grundig utredning om det skulle undersøkes videre om utfordringene til barnet. Som du sikkert har lest så fikk TS et litt halvdårlig inntrykk av rapporten de fikk fra PPT. De er i ferd med å gjøre seg sin oppfatning om veien videre, og en erfaring rikere. Erfaring et nyttig å ta med seg Anonymkode: ef317...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 25. januar #143 Del Skrevet 25. januar Ryddet for helseskadelige råd. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:20 #144 Del Skrevet onsdag kl 16:20 Det er veldig vanlig å ha IQ under normalområdet. Vanligere nå enn før. Sterkt element av arvelighet, har du eller faren slitt på skolen eller manuelle jobber? Dette er ingenting å bekymre seg over. Flere hundre tusen i den norske befolkningen ligger godt under middels på intelligens, og er samtidig innen normalområdet. Hun kan bli barne- og ungdomsarbeider, kokk, gründer, elektriker eller rørlegger og tjene det samme som en akademiker. Du forventet ikke at hun skulle vinne nobelprisen uansett Anonymkode: 97c2d...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå