Gå til innhold

Tips til seriøs oppdretter - puddel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, er det noen som har tips til seriøse/flinke oppdrettere av puddel? Helst mellompuddel, og helst på østlandet eller sørlandet og omegn. 

Anonymkode: c994c...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva vil du bruke hunden til? For meg har det litt å si når det gjelder hvem jeg vil anbefale. En del fokuserer nå mer i retning sportshunder, og en del av de vil (kanskje) egne seg dårlig som sofahunder. 

Anonymkode: c928d...407

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kose hund men helst midt Norge noen anbefaling ang puddel da? 

Anonymkode: 8f35f...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her - i utgangspunktet familiehund. Har lyst til å trene den til å bli besøkshund etterhvert. Dvergpuddel er også aktuelt. Skal ikke bruke den til utstilling e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her - i utgangspunktet familiehund. Har lyst til å trene den til å bli besøkshund etterhvert. Dvergpuddel er også aktuelt. Skal ikke bruke den til utstilling e.l. 

+ Vi er middels aktive, mye ute og mye på tur, men vi går ikke på topptur hverdag og fem mil på ski hver helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare sile ut de som er interessante

Først finner du oppdrettere her: https://puddelklubb.no/oppdrettere/

Så sjekker du helse og prøve/utstillingsresultater på foreldrene her: www.dogweb.no/hundedatabase/

Så kontakter du de oppdretterne du syns er aktuelle.

Hvis du tar kontakt med meg på PM kan du få et par navn på oppdrettere som enten har eller venter valper nå. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

+ Vi er middels aktive, mye ute og mye på tur, men vi går ikke på topptur hverdag og fem mil på ski hver helg

Da ville jeg fulgt rådet over her med oppdretterlisten og være ærlig på akkurat dette med oppdretter. Jeg ser en del hunder det avles på nå som nok passer bedre for de som vil trene en eller annen form for hundesport,hvis ikke kan de bli litt mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jeg slenge meg på tråden? 

Ute etter storpuddel-valp. Er hjemmeværende, hatt stor hund før, vil teste ut spor og rallylydighet om hunden liker det. Gjerne flerfarget! 

Anonymkode: b37eb...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Puddelklubben sin nettside har liste med alt fra oppdrette til omplasseringshunder mm. Sjekk der

Anonymkode: 3dadd...418

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan jeg slenge meg på tråden? 

Ute etter storpuddel-valp. Er hjemmeværende, hatt stor hund før, vil teste ut spor og rallylydighet om hunden liker det. Gjerne flerfarget! 

Anonymkode: b37eb...5a4

Vær obs på at flerfarget akkurat har blitt godkjent i Norge, det er derfor få oppdrettere og lite hundemateriale. Derfor ekstra viktig å sette seg godt inn i foreldrehundene, sykdomshistorie osv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...