Gå til innhold

Folk som vil låne toalettet...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.15):

Jeg har ingen så dyre ting liggende på badet. Det kan ikke være normalt. 

Anonymkode: 02d91...0df

Ekspander  

Ingenting av det jeg beskriver er da unormalt.

Mange tar av seg smykker i det de kommer hjem, og har et fast sted til det på badet, før de vasker hender. 

Mange har også sminken sin på badet, og parfymene man bruker til daglig, ikke uvanlig at dette også er i høy prisklasse. 

I dag hang jeg også kjolen jeg hadde på meg på jobb der i det jeg kom hjem, den koser ganske mye. 

Og det er før jeg begynner på elektronikk.... 

Anonymkode: 010d8...fa5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.20):

Ingenting av det jeg beskriver er da unormalt.

Mange tar av seg smykker i det de kommer hjem, og har et fast sted til det på badet, før de vasker hender. 

Mange har også sminken sin på badet, og parfymene man bruker til daglig, ikke uvanlig at dette også er i høy prisklasse. 

I dag hang jeg også kjolen jeg hadde på meg på jobb der i det jeg kom hjem, den koser ganske mye. 

Og det er før jeg begynner på elektronikk.... 

Ekspander  

Og medisiner.. Skittentøyskurv. 

Jeg slipper kun folk jeg stoler på inn i huset. Det er nok vanlig 

Anonymkode: af321...f82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange gamle mennesker som angrer på at de lånte bort toalettet til fremmede, "tissetrengte" folk...

Anonymkode: f14ea...20c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.14):

Dette er usikre og egoistiske mennesker ("tapere").

Anonymkode: ff363...2a1

Ekspander  

jeg har bare opplevd en viss type folk kalle andre for tapere. og det er ikke akkurat ressurssterke folk. tvert imot ... 

Anonymkode: f9508...081

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.16):

Fordi det handler om å bygge den verden vi vil ha,være medmennesker. 

Ekspander  

jada, jeg skjønner, men livet mitt ble ødelagt av dette. man kan være snill mot dem som takler at man er snill, det er ikke alle som takler det. de blir helt rabiate og skal "alt mulig". 

Anonymkode: f9508...081

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sikkert delt denne historien en eller annen gang tidligere her på KG, men synes den passer bra å dele igjen. 

Mottoet er: Stol aldri på de som"bare skal" låne toalettet.... 

Jeg bor like ved en ve som er populær for turfolk, enten de kommer på sykkel (de fleste) eller til fots. Jeg satt ute i hagen sommeren for noen år siden, og et utenlandsk turistpar på sykkel stoppet utenfor hageporten. Rundt 30 år, fine sykler og dyre klær. 

Hun spurte om å få låne toalettet. Eller egentlig spurte hun nok om å få låne badet (hvis man oversetter direkte fra engelsk). Uansett, jeg gikk automatisk ut i fra at det var doen hun mente. Og ble sittende ute i hagen og prate med mannen hennes. Hun ble der inne lenge. Jeg tenkte at kanskje det var mageproblemer. 

Etter en god stund kom hun ut. Stor var min overraskelse da jeg kom inn på badet. Hun hadde dusjet, Og brukt mitt badehåndkle, som lå slengt på gulvet. Pluss forsynt seg med dyr bodylotion. 

Anonymkode: c5079...ded

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.23):

Og medisiner.. Skittentøyskurv. 

Jeg slipper kun folk jeg stoler på inn i huset. Det er nok vanlig 

Anonymkode: af321...f82

Ekspander  

Godt poeng. For de som argumenterer med at de ikke har dyre ting i denne tråden.

Brukte truser er visstnok en gullgruve.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker minimal kontakt med kjøpere, har opplevt mye rart og ubehagelig... Henger gjerne varen i en pose på døra (Vipps betaling på forhånd). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan folk mene at man er usosial og kald bare fordi man ikke ønsker å låne bort noe av det mest private rommet til fremmede? 

Hva så om jeg er usosial også, det er da ikke noe galt i å være privat eller synes det er greit å slippe fremmede inn? 

Jeg synes det er et så sterkt ubehag å tenke at noen skal sette ræva si på toalettet mitt, evt kanskje se gjennom skapene mine, spre bakteriene sine overalt... Diaré?? Hvorfor i pokker skal en fremmed få komme inn her og sprute ned hele toalettet mitt med diaré? 

Unger er nesten verst, for mange av de klarer ikke gjøre ting forsvarlig på do engang, og vasker kanskje ikke engang hendene sine etterpå. Æsj! 

Ts

Anonymkode: fbe0b...94e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sagt glatt "nei", og stoppet der.

Er veldig privat av meg, og på badet mitt er det en skitten truse e.l. rett som det er. Pluss det med at folk glor i badeskapet, jeg har også blitt frastjålet ting på fest. Ikke at jeg tror folk går på badet for å glo på sopp-kremen min eller stjele dyre kremer, men det er jo sykt mange tullinger her til lands, spesielt på Finn. 

Hadde jeg hatt gjestetoalett så kanskje, men jeg har ett bad og det er mitt private område. Åpent for inviterte gjester selvsagt, men ikke åpent for alle, til enhver tid.

Anonymkode: 382ee...33f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 16.53):

Hvorfor må det lyves og bedras for å få lov å være usosial? Er det virkelig et mål  og ikke slippe folk innpå seg? Ikke ta tlf, ikke svare på meldinger , ikke åpne døra når det ringer på og ikke vært høflig når folk spør om å låne toalettet. Nei, da lyver man og dikter opp de mest fantasifulle løgnene og så kan man krabbe trygt inn i skallet sitt og fortsette som eremitt. 

For en verden dette blir! :( 

Ekspander  

Det er helt sprøtt. Er sjokkert over svarene her. Alenemødre med små barn som vil låne toalettet, selvfølgelig sier man ja til det. Småbarn greier ikke å holde seg så lenge. 
I «gamle dager» når jeg var barn hendte det at folk kom for å låne doen. Det var ikke så vanlig med bil, folk gikk. Bodde landlig til. 
Skjønner ikke hva folk er redde for nå til dags. 
Når det er sagt, ville jeg nok sett folk litt an jeg også, men mødre med småbarn? 
Hva kan gå galt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 16.31):

Heldigvis kjenner jeg alle jeg selger til så har ingen problem med å låne bort toalett og hender de får en kaffekopp og. Jeg har folkeskikk og høflighet jeg :)

Ekspander  

Hva faen leste jeg nå?😂

Anonymkode: f1b31...52c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 14.09):

Jeg selger ofte ting brukt og har jevnlig folk innom som skal hente ting hos meg. Jeg ønsker bare å gi fra meg det jeg skal selge og få betaling. Jeg er ikke interessert i noen lengre samtale utenfor det som er normal høflighet ved en slik situasjon. 

Dessverre opplever jeg støtt og stadig, spesielt alenemødre, som kommer med barn i bilen og spør om de får låne toalettet hos meg... Selv om de har kjørt forbi en bensinstasjon 10 minutter før mitt hus. 

Jeg er totalt uinteressert i å låne vekk badet mitt til fremmede mennesker selv om mange synes at dette er helt normalt å både spørre om, og sikkert også låner ut sitt eget uten problemer når noen spør. Jeg har mye personlige ting på mitt bad, i tillegg er det jo ikke alltid helt rent og fritt for klær på gulvet. Jeg er veldig privat av meg generelt, og vil ikke slippe noen inn i huset mitt slik helt spontant. 

Hvordan avviser man slike forespørsler uten å høres frekk og sur ut? 😅 Tidligere har jeg blitt så tatt på senga av spørsmålet og sagt "nei dessverre". Og blitt helt stille. Det blir skikkelig kleint og de ser fortvilet på meg som om det er helt selvfølgelig at jeg lar de låne toalettet... Var veldig enkelt under covid, ingen som fant på å spørre om sånt da... 

Anonymkode: fbe0b...94e

Ekspander  

Du har ikke fått med deg at politiet advarer sterkt mot å låne ut toalett på denne måten? Folk vil inn for å rekognosere og stjele der og det de kan. 
Hadde aldri sluppet noen inn uansett hva de sa eller hvordan de fremstår. 

Du får slutte å selge til mødre med barn om du ikke klarer sette grenser. 

Anonymkode: 4451c...2e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Bacteria skrev (På 22.1.2025 den 21.51):

Det er helt sprøtt. Er sjokkert over svarene her. Alenemødre med små barn som vil låne toalettet, selvfølgelig sier man ja til det. Småbarn greier ikke å holde seg så lenge. 
I «gamle dager» når jeg var barn hendte det at folk kom for å låne doen. Det var ikke så vanlig med bil, folk gikk. Bodde landlig til. 
Skjønner ikke hva folk er redde for nå til dags. 
Når det er sagt, ville jeg nok sett folk litt an jeg også, men mødre med småbarn? 
Hva kan gå galt?

Ekspander  

Ja, hva kan gå galt ift barn og dobesøk? Jo, mye. Og den erfaringen fikk jeg de gangene sønnen min hadde bursdagsfeiring hjemme, for det viser seg at svært mange smågutter står og tisser både utover toalettskål, gulv og vegger når de må lette på trykket. Både mannen og sønnen min sitter på do, så dem er det ingen problemer med, men jeg har issues med gutter/menn som står og lenser. 

Barn (og voksne) kan helt fint lære seg å tisse i et skogholt. Det gjør jeg så og si daglig, siden jeg går i skogen hver dag. Alle tåler å gjøre det på gamlemåten, og ingen MÅ inn på et fremmed menneskes toalett.

Anonymkode: ad503...421

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bensinstasjonen er så nærme så kanskje du kan vurdere å møte dem der? Hvertfall med ting som er enkle å ta med. Da har de som måtte trenge det tilgang til toalett der, og du slipper å ha så mange fremmede på døra di generelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd det spørsmålet. Hvis det er noen som blir en stund, f.eks må demontere noe de har kjøpt, da hadde de fått lånt det. Samme med en forelder som kommer med et do-nødent barn. Men ellers er jeg ikke spesielt interessert i å slippe noen fremmede inn. Det er flere bensinstasjoner rett i nærheten.

Og ja, jeg hadde hvertfall gjort en screening av personen før jeg sa ja. Som kvinne alene i hus er det ganske få som får komme inn døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Be de vippse og sett tingen utfor døra. Det gjør alltid jeg, slipper noen som helst interaksjon med fremmede da. Jeg har litt sosial angst.. men syns å det høres litt rart ut å la noen låne toalettet, jeg ville ikke sluppet inn fremmede helt uten videre. 

Anonymkode: 64b45...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.16):

Det har alt med å være usosial og gjøre. Det faktum at det er masse folk her som nekter noen å låne toalettet bare illustrerer KG som en arena for gærne kattedamer. 

Anonymkode: a1861...ecf

Ekspander  

Og selv så er du han flotte fyren som holder åpent hus for alle fremmede i distriktet?

Jeg kan ikke si at jeg er spesielt fan av å ha vilt fremmede mennesker inn i huset, og ja, jeg er nok litt kresen hva angår at disse personene skal inn på badet og styre der (og jeg har mye av stor verdi i skuffer og hyller på badet, som kostbare smykker, parfymer, og lignende). Det finnes drøssevis av historier der folk har hatt slike besøk, og etterpå funnet ut at de har stjålet med seg store verdier. Kan være vanskelig å bevise i etterkant.

Hvis personene som TS refererer til har mulighet til å dra på bensinstasjonen rett nedi gata, så kan hun fint vise dem veien dit. Tror jeg ville gjort som mange råder TS til i tråden: Jeg ville enten ha plassert gjenstanden utenfor døra og møtt dem der, eller jeg ville ha sagt at badet var opptatt. Hvis jeg forsto at det var et krisetilfelle, så hadde jeg sagt ok, men ikke bare fordi folk ikke gidder å dra innom bensinstasjonen.

Anonymkode: 2228b...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er snakk om barn som kan låne toalettet i en krisesituasjon. Hvor stort problem er dette? Ts overdimensjonerer dette veldig, har jeg mistanke om. Smålig! 

Anonymkode: 2e102...807

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...