AnonymBruker Skrevet 22. januar #1 Del Skrevet 22. januar Alt gikk så bra, jeg brukte høsten på livsstilsendring, spiste sunt, trente jevnlig. Kroppen fungerte, formen ble stadig bedre, jeg trivdes. Det gikk fint på jobb, ungene hadde det bra, alt var flott! Så fikk vi omgangssjuke i midten av november, og jeg ble veldig dårlig. Det varte langt ut over de normale 2-3 dagene, og jeg var sykemeldt et par uker (!), de andre hadde normale forløp. Mot slutten av den andre uka fikk jeg veldig hodepine, som et trykk bak panna, fra øre til øre. Og den er der fremdeles! Den er der konstant, og blir verre hvis jeg anstrenger meg eller bruker mye skjerm. Den er der dag som natt. Det blir litt bedre hvis jeg er utendørs eller ligger i et mørkt, kaldt, og stille rom. I flere uker nå, gjennom jula og alt, konstant hodepine. Legen mente først at det var infeksjonen som hang igjen og at det kom til å gå over med litt ekstra hvile. Men det går ikke over. Det går aldri over. Jeg har nå gått på Prednisolon for å dempe immunforsvaret og se om det hjalp, ingen effekt (bortsett fra lett forkjølelse, så nå har jeg litt grums i bihulene i tillegg). Jeg er henvist til MR, og det vurderes nevrolog. Jeg har ikke gjort noe annerledes, spiser det samme, bruker de samme merkene på vaskemidler, relativt sikker på at vi ikke har mugg eller sopp (de fleste veggene i huset har vært åpnet de siste 4 årene). Kjenner ikke på spesielt vonde eller stive muskler, sover greit og nok, drikker mye vann. Har sporadisk hatt migrene opp gjennom årene, men det er ikke helt samme type smerte (og heller ikke så intenst vondt). Jeg går snart på veggen. Én ting er at det gjør konstant vondt, men jeg går glipp av hele livet! Jeg kan ikke gå på jobb (jobber med datamaskiner), jeg klarer ikke trene utenom enkle turer, jeg kan ikke dra noen steder. Prøver å ikke begrense besøk for ungene selv om økt lydnivå gjør det verre. Prøver å ikke la tankene surre i retning «sånn skal resten av livet bli» eller «dette er en hjernesvulst, nå dør du fra ungene dine».. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Noen tips til hva jeg kan gjøre eller ta opp med legen? Anonymkode: 796d0...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Del Skrevet 22. januar Jeg ville gått til en fysioterapeut eller kiropraktor. Selv om du ikke tenker over det, så kan du ha spenninger i skuldre/nakke/bakhodet som trenger å løsnes opp i. Jeg hadde det etter covid, var så svimmel og trykk i hodet at jeg kunne ikke en gang sitte. Anonymkode: 81694...849 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 22. januar #3 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): «dette er en hjernesvulst, nå dør du fra ungene dine».. Har du flimrende syn, nummenhet i deler av kroppen, og/eller utfordringer med å forstå setninger? Jeg har nemlig ikke mindre enn tre bekjente i min utvidede omgangskrets som har oppdaget svulst på hjernen de siste fem årene. En av de er ikke med oss lenger, før fylte 30... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #4 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg ville gått til en fysioterapeut eller kiropraktor. Selv om du ikke tenker over det, så kan du ha spenninger i skuldre/nakke/bakhodet som trenger å løsnes opp i. Jeg hadde det etter covid, var så svimmel og trykk i hodet at jeg kunne ikke en gang sitte. Anonymkode: 81694...849 Hva hjalp deg? Noen spesielle man bør se etter? Har blitt anbefalt fysio med videreutdannelse innenfor psykomotorikk av ei venninne… Anonymkode: 796d0...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #5 Del Skrevet 22. januar Makavelli skrev (23 minutter siden): Har du flimrende syn, nummenhet i deler av kroppen, og/eller utfordringer med å forstå setninger? Jeg har nemlig ikke mindre enn tre bekjente i min utvidede omgangskrets som har oppdaget svulst på hjernen de siste fem årene. En av de er ikke med oss lenger, før fylte 30... Utrolig leit å høre ❤️ Jeg har hverken flimrende syn, nummenhet, eller utfordringer med å forstå setninger. Blodtrykket er normalt. Prøver er normale. Alt er tilsynelatende normalt, bortsett fra denne smerten som aldri går over… Anonymkode: 796d0...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #6 Del Skrevet 22. januar Håper at det vil ordne seg når du får MR og time hos nevrolog. ❤️ Det er grunn til å tro at dette kan bli bedre. Anonymkode: 65dcc...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #7 Del Skrevet 22. januar Absolutt første bud er å sjekke synet. Dårlig syn kan gi konstant hodepine og komme ganske plutselig. Nr to er å kutte lavkarbo hvis det er det du bruker som kostholdsendring, det kan også gi intens og vedvarende hodepine om du går i ketose. Nr tre er å oppsøke fysio for øvelser for løse opp spenninger, forsøk gjerne nåleterapi (ims) også, det funker utrolig bra. Når fire, sjekk om du trenger ny pute når du sover. Fem sjekk innemiljøet hjemme. Og ellers er hodepine vondt og irriterende, men det er faktisk sjelden farlig. Jeg har lange perioder med kronisk hodepine, man må faktisk bare leve som normalt og ikke la det begrense seg for mye Anonymkode: 951e8...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Del Skrevet 22. januar ta en synsprøve. Anonymkode: dc3c3...f12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #9 Del Skrevet 22. januar Makavelli skrev (45 minutter siden): Har du flimrende syn, nummenhet i deler av kroppen, og/eller utfordringer med å forstå setninger? Jeg har nemlig ikke mindre enn tre bekjente i min utvidede omgangskrets som har oppdaget svulst på hjernen de siste fem årene. En av de er ikke med oss lenger, før fylte 30... Dette er så unødvendig å si. TS har allerede fått henvisning til MR, og trenger ikke skremmes på den måten. Lov å tenke før man snakker Anonymkode: 81694...849 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #10 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt gikk så bra, jeg brukte høsten på livsstilsendring, spiste sunt, trente jevnlig. Kroppen fungerte, formen ble stadig bedre, jeg trivdes. Det gikk fint på jobb, ungene hadde det bra, alt var flott! Så fikk vi omgangssjuke i midten av november, og jeg ble veldig dårlig. Det varte langt ut over de normale 2-3 dagene, og jeg var sykemeldt et par uker (!), de andre hadde normale forløp. Mot slutten av den andre uka fikk jeg veldig hodepine, som et trykk bak panna, fra øre til øre. Og den er der fremdeles! Den er der konstant, og blir verre hvis jeg anstrenger meg eller bruker mye skjerm. Den er der dag som natt. Det blir litt bedre hvis jeg er utendørs eller ligger i et mørkt, kaldt, og stille rom. I flere uker nå, gjennom jula og alt, konstant hodepine. Legen mente først at det var infeksjonen som hang igjen og at det kom til å gå over med litt ekstra hvile. Men det går ikke over. Det går aldri over. Jeg har nå gått på Prednisolon for å dempe immunforsvaret og se om det hjalp, ingen effekt (bortsett fra lett forkjølelse, så nå har jeg litt grums i bihulene i tillegg). Jeg er henvist til MR, og det vurderes nevrolog. Jeg har ikke gjort noe annerledes, spiser det samme, bruker de samme merkene på vaskemidler, relativt sikker på at vi ikke har mugg eller sopp (de fleste veggene i huset har vært åpnet de siste 4 årene). Kjenner ikke på spesielt vonde eller stive muskler, sover greit og nok, drikker mye vann. Har sporadisk hatt migrene opp gjennom årene, men det er ikke helt samme type smerte (og heller ikke så intenst vondt). Jeg går snart på veggen. Én ting er at det gjør konstant vondt, men jeg går glipp av hele livet! Jeg kan ikke gå på jobb (jobber med datamaskiner), jeg klarer ikke trene utenom enkle turer, jeg kan ikke dra noen steder. Prøver å ikke begrense besøk for ungene selv om økt lydnivå gjør det verre. Prøver å ikke la tankene surre i retning «sånn skal resten av livet bli» eller «dette er en hjernesvulst, nå dør du fra ungene dine».. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Noen tips til hva jeg kan gjøre eller ta opp med legen? Anonymkode: 796d0...40e Vær obs. på hjerneslag..få bilder av hodet asap Anonymkode: 70737...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #11 Del Skrevet 22. januar Alder? Mulig du mangler hormoner. Sjekk hormonnivået. Anonymkode: 70737...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #12 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva hjalp deg? Noen spesielle man bør se etter? Har blitt anbefalt fysio med videreutdannelse innenfor psykomotorikk av ei venninne… Anonymkode: 796d0...40e Jeg gikk til kiropraktor, valgte en med dybdekunnskap på svimmelhet. De har nok ofte også mye kunnskap om hodepine. Psykomotorisk fysio er bra hvis man sliter med mye stress/angst/traumer. Det står litt om forskjellige typer hodepiner lenger ned på siden her. Google kiropraktor og hodepine der du bor, og se hva som dukker opp/les anmeldelser https://www.ullevalkiropraktor.no/bli-kvitt-hodepine-og-migrene/ Anonymkode: 81694...849 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #13 Del Skrevet 22. januar Ting man ikke tror er migrene, er ekstremt ofte migrene når folk oppsøker lege grunnet hodepine. Så det bør utelukkes. Test gjerne om du har effekt av anfallsmedisin som har fungert på deg tidligere. Sjekk syn. Ha liste med symptomer og spørsmål når du skal til nevrologen. De har en tendens til å ha dårlig tid. Anonymkode: 5d202...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #14 Del Skrevet 22. januar Har dere antatt at dette er bihulebetennelse? For den gir de symptomene du oppgir. I så fall er en hestekur med antibiotika veien ut. I så fall finner de intet på mr, heller. Anonymkode: d9030...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #15 Del Skrevet 22. januar Overgangsalder? Da blir hodet mer vondt. Tok du mrna vaksinen? Leser flere sliter med hodepine etter den. Anonymkode: daf1a...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. januar #16 Del Skrevet 22. januar (endret) Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporinger og svar til dette. + ryddet for medisintips og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 22. januar av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #17 Del Skrevet 22. januar (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Absolutt første bud er å sjekke synet. Dårlig syn kan gi konstant hodepine og komme ganske plutselig. Nr to er å kutte lavkarbo hvis det er det du bruker som kostholdsendring, det kan også gi intens og vedvarende hodepine om du går i ketose. Nr tre er å oppsøke fysio for øvelser for løse opp spenninger, forsøk gjerne nåleterapi (ims) også, det funker utrolig bra. Når fire, sjekk om du trenger ny pute når du sover. Fem sjekk innemiljøet hjemme. Og ellers er hodepine vondt og irriterende, men det er faktisk sjelden farlig. Jeg har lange perioder med kronisk hodepine, man må faktisk bare leve som normalt og ikke la det begrense seg for mye Anonymkode: 951e8...382 Lenge siden forrige synskontroll, så det skal jeg få gjort. Jeg går ikke på lavkarbo. Vurderer fysio (eller kiropraktor eller naprapat, hvem vet hvor det er lurt å starte). Jeg har relativt ny pute faktisk, en herlig tempursak jeg har hatt i et par år, digger den. Innemiljøet hjemme tror jeg er helt ok, netatmo sier luftkvaliteten er god, vi har god lufting. Jeg håper jo og at dette ikke er farlig, men jeg sliter med å leve som normalt. Hver gang jeg gjør noe som helst anstrengende, særlig med skjerm involvert, øker smertene til et nivå hvor jeg bare må avslutte.. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alder? Mulig du mangler hormoner. Sjekk hormonnivået. Anonymkode: 70737...cc9 36. Tok en del blodprøver i desember, alt var normalt. Normal syklus og ingen endringer som følger den såvidt jeg kan se. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg gikk til kiropraktor, valgte en med dybdekunnskap på svimmelhet. De har nok ofte også mye kunnskap om hodepine. Psykomotorisk fysio er bra hvis man sliter med mye stress/angst/traumer. Det står litt om forskjellige typer hodepiner lenger ned på siden her. Google kiropraktor og hodepine der du bor, og se hva som dukker opp/les anmeldelser https://www.ullevalkiropraktor.no/bli-kvitt-hodepine-og-migrene/ Anonymkode: 81694...849 Takk for link! Usikker på hva som er lurest å oppsøke, fysio eller kiropraktor eller naprapat har alle blitt anbefalt. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ting man ikke tror er migrene, er ekstremt ofte migrene når folk oppsøker lege grunnet hodepine. Så det bør utelukkes. Test gjerne om du har effekt av anfallsmedisin som har fungert på deg tidligere. Sjekk syn. Ha liste med symptomer og spørsmål når du skal til nevrologen. De har en tendens til å ha dårlig tid. Anonymkode: 5d202...478 Jeg har sporadisk hatt migrene, gjennomsnittlig en gang eller to i året. Aldri brukt medisin mot det, det går over ved å legge meg på et mørkt, kaldt, og stille rom og sove. Smertene nå er ikke like vonde som migrene med mindre jeg virkelig pusher, og det gjør jeg ikke nå. Har snakket med legen om migrene, men det virket ikke som om hun trodde det var det. AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere antatt at dette er bihulebetennelse? For den gir de symptomene du oppgir. I så fall er en hestekur med antibiotika veien ut. I så fall finner de intet på mr, heller. Anonymkode: d9030...56e Har ikke antatt at det er bihulebetennelse, de gangene jeg har hatt det har jeg hatt mer lokal smerte rundt kjevehulene. Her er det mer som et bånd fra øre til øre, utover der pannehulene sitter (såvidt jeg har skjønt). Jeg har heller ikke vært forkjølet før akkurat nå etter immundempende medisiner. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Overgangsalder? Da blir hodet mer vondt. Tok du mrna vaksinen? Leser flere sliter med hodepine etter den. Anonymkode: daf1a...bc6 Bare 36, men det kan jo selvfølgelig være. Helt normal syklus på 28 dager da. Jeg har tatt mRNA-vaksine mot corona ja, men det er flere år siden. Rart hvis den plutselig skulle gi hodepine.. Takk for alle gode tips, jeg tar alt med meg i håp om at noe hjelper. Og i hele krenket-debatten så ble jeg ikke det på noe vis, jeg hadde jo ingen av symptomene som ble nevnt så da ble heller ikke mitt snev av dødsangst trigget 😊 TS Anonymkode: 796d0...40e Fjernet sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 22. januar av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #18 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vurderer fysio (eller kiropraktor eller naprapat, hvem vet hvor det er lurt å starte). Jeg har relativt ny pute faktisk, en herlig tempursak jeg har hatt i et par år, digger den. Innemiljøet hjemme tror jeg er helt ok, netatmo sier luftkvaliteten er god, vi har god lufting. Takk for link! Usikker på hva som er lurest å oppsøke, fysio eller kiropraktor eller naprapat har alle blitt anbefalt. TS Anonymkode: 796d0...40e Fjernet sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Mtp hvilken type behandling så er både fysio, kiropraktor, og naprapat greit. Det er nok mer at du finner en dyktig behandler som er viktig her. Jeg hadde som sagt veldig godt hell med kiropaktor, og googlet meg frem til en som var god på svimmeleht/hodegreier. Er det lenge til du har fått time hos MR? Anonymkode: 81694...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #19 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er så unødvendig å si. TS har allerede fått henvisning til MR, og trenger ikke skremmes på den måten. Lov å tenke før man snakker Anonymkode: 81694...849 👏 Anonymkode: 880f4...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 22. januar #20 Del Skrevet 22. januar Jeg ble innlagt med ekstreme hodesmerter og mistanke om blodpropp i hjernen. Det var bihulebetennelse. Som voksen har jeg stadige bihulebetennelser, og det er ikke alltid de gir snørr og gørr hvis infeksjonen sitter i pannebihulene. Blir hodepinen verre hvis du bøyer deg med hodet mellom knærne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå