Sportydame Skrevet 12 timer siden #1821 Del Skrevet 12 timer siden Media er litt mer nyansert nå - til og med VG - de har sikkert også omsider sett hele samtalen oh innsett at de var litt kjappe med å gå ut og dømme Trump/Vance..... 😉 Zelenskyj sier han angrer 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie33 Skrevet 12 timer siden #1822 Del Skrevet 12 timer siden Oppførselen til trump og Vance var ubehagelig å se på, men de er jo sånn. Og Zelensky har bedt om det da han i valgkampen regelrett støttet demokratene, det skulle han aldri gjort. I tillegg er han i en særs dårlig forhandlingssituasjon. Han trenger usa, de trenger ikke han. Og det uttrykker de jo veldig tydelig. Om Ukraina kan betale for støtte og våpen, så utnytter trump det og det syns jeg vi og bør gjøre i stedet for å bare dele ut penger til korrupte regimer i hele verden, inkludert Ukraina. Dette er business. Jeg er redd for at hvis ikke Zelenskyy kommer til en avtale med USA nå, så går det utover forholdet mellom usa og Europa. Diplomatiet er over og han sitter med veldig dårlige kort på hånden. Han bør innse at han nå har tapt og gjøre det beste ut av situasjonen for å få fred i landet og starte oppbyggingen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 12 timer siden #1823 Del Skrevet 12 timer siden Sportydame skrev (8 timer siden): Hører forøvrig nå hva Vance sier: Russland invaderte Ukraina eller deler av det - veien til fred går via Diplomati - og at det er det de engasjerer seg i. Jeg er kjempeenig i det - og han er jo også helt enig i at det var en invasjon. Etter dette begynner Zelensky på en lang tale om hva som skjedde på en følelsesladd måte og han begynner å "krangle" om hva diplomati er - det gjør man ikke offentlig på denne måten, om man er smart... Trump og Vance er ikke interessert i detaljene rundt historien på denne seansen og det forstår ikke Zelensky.... Så han er langt ute på jordet han også... Merkelig måte å drive diplomati på. Å gå til angrep på ukrainas president, med trusler og angrep tatt rett ut fra ungdomskolen taktikk 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 12 timer siden #1824 Del Skrevet 12 timer siden Sportydame skrev (22 minutter siden): Jeg spør deg også: Har du sette hele samtalen? Enig i at det kan være en fordel å se mer enn bare de verste klippene som vises på nyhetene. Det gir mer perspektiv, både på ordvekslingen og stemningen. Men Trump er og blir en businessmann. Han er åpen på sitt ønske om en avtale med Ukraina, men sannsynligvis har han også håp om en eller annen "på sidelinjen" avtale med Putin og Russland. Trump tror at Putin kommer til å holde sin avtale overfor Trump . bare fordi Trump er Trump. Når så Zelensky påpeker de historiske fakta, at Russland gjentatte ganger har brutt avtaler, går det på egoet til Trump løs. I hans ører blir dette "Du lar deg lure". Godt mulig Zelensky skulle vært mer ydmyk, holdt tilbake på sin historiefortelling og vært mer fokusert på å lytte til Trump sin forståelse av situasjonen. Men det endrer ikke totalinntrykket - Zelensky vil ha en deal med et langsiktig perspektiv, Trump vil ha en deal som gir uttelling her og nå. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 12 timer siden #1825 Del Skrevet 12 timer siden MorTil2 skrev (3 minutter siden): Enig i at det kan være en fordel å se mer enn bare de verste klippene som vises på nyhetene. Det gir mer perspektiv, både på ordvekslingen og stemningen. Men Trump er og blir en businessmann. Han er åpen på sitt ønske om en avtale med Ukraina, men sannsynligvis har han også håp om en eller annen "på sidelinjen" avtale med Putin og Russland. Trump tror at Putin kommer til å holde sin avtale overfor Trump . bare fordi Trump er Trump. Når så Zelensky påpeker de historiske fakta, at Russland gjentatte ganger har brutt avtaler, går det på egoet til Trump løs. I hans ører blir dette "Du lar deg lure". Godt mulig Zelensky skulle vært mer ydmyk, holdt tilbake på sin historiefortelling og vært mer fokusert på å lytte til Trump sin forståelse av situasjonen. Men det endrer ikke totalinntrykket - Zelensky vil ha en deal med et langsiktig perspektiv, Trump vil ha en deal som gir uttelling her og nå. Jeg tror vi bare kan glemme å få til langsiktige avtaler i verden slik den er blitt - det er altfor mye uforutsigbarhet og ulike krefter - jeg tror det grønne skiftet i Vesten har provosert frem mye av denne aggresjonen - Vesten har vært altfor naive og rustet ned på forsvaret til fordel for det grønne skiftet - dette har nå rasert både diplomatiet i verden samt økonomien i Europa - også i Norge. Det kommer til å ta tid å bygge seg opp igjen og USA ligger miiiilevis foran oss på spesielt forskning og utvikling, samt investeringsvilje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11 timer siden #1826 Del Skrevet 11 timer siden Sportydame skrev (59 minutter siden): Jeg spør deg også: Har du sette hele samtalen? Jepp, Trump er og blir en forutrettet pompøs grandios sirkus klovn. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 11 timer siden #1827 Del Skrevet 11 timer siden Apis skrev (4 minutter siden): Jepp, Trump er og blir en forutrettet pompøs grandios sirkus klovn. Til en viss grad enig - men hva synes du om Zelenskyj - synes du han er smart og taktisk i dette møtet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 11 timer siden #1828 Del Skrevet 11 timer siden Syns ikke Zelensky sa noe som skulle tilsi å få den reaksjon at all. Men klart, han kunne vært mer taktisk mtp hvem han satt ved siden av. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 11 timer siden #1829 Del Skrevet 11 timer siden De som mener Trump og Vance (eller USA) kom godt ut av det der møtet der er en gruppe som taler for seg,som jeg forøvrig håper jeg aldri møter på min vei. 12 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiveLaughLearn Skrevet 11 timer siden #1830 Del Skrevet 11 timer siden Verdens makter, Russland og USA styrt an narcissistiske olgarker. Fantastisk, livet er som i en Marvel film nå. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 11 timer siden #1831 Del Skrevet 11 timer siden USA startet denne krigen i 2014, så de burde beklaget dette selv om Trump ikke var involvert. Og lykke til med mineralavtalen slik jeg har forstått det ligger mesteparten i øst.... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 11 timer siden #1832 Del Skrevet 11 timer siden (endret) LeveMannen skrev (10 timer siden): Lurer på om at det at Zelenskyj sa noe i retning av at "USA også vil føle på konsekvensene" var en glipp på grunn av dårlig språkforståelse fra hans side. Det var jo først da at Trump tennte på alle pluggene, og han oppfattet det sikkert som en dårlig skjult og frekk trussel fra Zelenskyj. Sånn tolket jeg det også. Det var ment for å strekke ut en hånd til Trump, men så ble det oppfattet som en trussel. (Hvorfor skulle han sagt noe truende der i samtalen, det ville vært fullstendig idiotisk, og stemmer heller ikke med hva han uttaler ellers) Kommunikasjon der den ene part allerede har gjort seg opp en mening om den andre og leter etter bekreftelse på egne antagelser kan raskt eskalere en konflikt. Ingen vilje til å lytte eller endre sin oppfattelse. Veldig synd at den ene som blander seg inn i samtalen, er like udiplomatisk. Endret 11 timer siden av kvinneguide Upresist 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 11 timer siden #1833 Del Skrevet 11 timer siden Betasuppe skrev (5 minutter siden): USA startet denne krigen i 2014, så de burde beklaget dette selv om Trump ikke var involvert. Og lykke til med mineralavtalen slik jeg har forstått det ligger mesteparten i øst.... Ja, og de har lagt opp til konflikt i enda lenger tid.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11 timer siden #1834 Del Skrevet 11 timer siden Dette var et skrekkeksempel på kulturelle forskjeller i kommunikasjon. Zelenskyj skulle benyttet seg av tolk. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjuagutten Skrevet 10 timer siden #1835 Del Skrevet 10 timer siden At noen forsvarer eller argumenterer FOR Trump og den sittende administrasjonens handlinger og krumspring er for meg helt vanvittig. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 10 timer siden #1836 Del Skrevet 10 timer siden Callisto83 skrev (4 minutter siden): Dette var et skrekkeksempel på kulturelle forskjeller i kommunikasjon. Zelenskyj skulle benyttet seg av tolk. Absolutt. Det er også veldig uheldig at vedkommende som uttaler seg på sitt førstespråk snakker i bilder under forhandlinger. (Ref dette med kort bla) 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 10 timer siden #1837 Del Skrevet 10 timer siden Jeg måtte bare avslutte den første videoen halvveis. Helt ubegripelig at disse to amerikanske klovnene besitter slike posisjoner, valgt frem av amerikanske velgere som har gitt Trump en ny periode. Amerikanerne bør være svært flaue. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 10 timer siden #1838 Del Skrevet 10 timer siden (endret) For min del virker det tydelig av klippene at Trump reagerte "planlagt". Liksom at det var meningen at han skulle overkjøre Zelenskyj, og at det ikke var meningen at det skulle bli en vennskapelig hendelse med kosesnakk og handshakes. At han brukte anledningen til å vise seg selv frem, "flørte" med Russland og Putin og/eller en slags forhandlingstaktikk for å få best mulig avtale. Trump har aldri vært så egoistisk på vegne av seg selv og USA som nå, så jeg tror det møtet live på TV var av Trump rigget på forhånd med at Zelenskyj skulle se svak ut. Det kan jo hende at alt ender greit til slutt. Men så ser jeg at EU og andre nasjoner begynte å reagere, og motreaksjoner mot seg selv er Trump ikke særlig glad i, så da kan ting eskalere. Er veldig spent på konsekvensene av alt. Både for Ukraina, EU, indirekte Norge, USA og Trump selv. Trump møter motstand innad i USA for hans oppførsel, og hvem vet hva det kommer til å utgjøre. Om Trump mister støtten innad så kan det bli bråk i USA også. Endret 10 timer siden av Bombasi 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 10 timer siden #1839 Del Skrevet 10 timer siden Trump er en motbydelig mann, men det er nesten enda verre hvordan JD Vance har gjort knefall for idioten. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 10 timer siden #1840 Del Skrevet 10 timer siden Helt uavhengig av INNHOLDET i konflikten, hva mener dere som forsvarer Trump om hans evner til kommunikasjon og samarbeid? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå