frivis Skrevet 18 timer siden #1801 Del Skrevet 18 timer siden ThereGoesBob skrev (4 minutter siden): Virker som Trump aldri har likt Zelenskyy, så da...siden det er Trump vi snakker om så er det vel ikke så mye annet å forvente. Men når Trump velger å slenge dritt til Zelenskyy, slenger han også i samme slengen dritt til alle ukrainere... Jeg er egentlig en Trump fan, men på dette området har jeg ingen forståelse. Det eneste Trump bryr seg om er penger og USA first og alt det der. Han bygger jo ned årtier med gode intl. relasjoner uten engang å få litt dårlig samvittighet. Men heldigvis så kommer det en tid etter Trump, det er bare å vente noen år... Du må forstå at dette handler om makt. Det er mulig å kalle Zelensky mye man ikke kan kalle Putin. Dette handler om makt. Jeg er sikker på at Trump vet at Putin er en luring. Trump spiller kortene smart. Hadde Trump sagt det han mente om Putin, så kunne man bare sagt hadet og farvell til hele fredsavtalen, og det mener du er god strategi? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 18 timer siden #1802 Del Skrevet 18 timer siden (endret) Sioux skrev (5 timer siden): Dette var utpressing på direkten. Og Zelensky sitter i saksa. Tar tilbake det jeg skrev tidligere. Nå har jeg sett hele opptaket på 50 min. Zelensky provoserte som bare det. Han fortalte mye BS og kjørte i vei med samme skremselspropaganda som har florert i 3 år nå. Han klarte t.o.m.. å lirke ut av seg at russere vil komme helt til USA og angripe der. I tillegg insisterte han på å snakke sh*t om Putin under hele pressemøtet og ville ikke gi seg. Han vil heller ikke gå med på våpenhvile, og han stiller urealistiske krav som at Russland skal betale gjenoppbyggingen av Ukraina. Som den tapende part kan han ikke vifte med krav i øst og vest og det var dette han fikk forklart. Men han ville ikke skjønne det eller latet som han ikke skjønte og prøvde å styre meldingen i retning av at nå skal vi kjøre over Putin med hate speech midt i prosessen av fredsforhandlinger. Null forståelse for den sårbare situasjonen. Trump spurte faktisk på et tidspunkt: Skal jeg drive med å slenge sh*t om Putin nå, for så å ringe han og si "Hei Vlad, skal vi få til en fredsavtale?". Til slutt tente både Trump og Vance og da ble det stygt. Bra de klarte å beherske seg og ikke kastet Zelensky ut på gangen foran pressen slik som han turet frem. Disse 10 min. som vises overalt er bare en brøkdel av samtalen, oppklipt og redigert i tillegg. NB Det var en i pressen som spurte Zelensky hvorfor han ikke hadde på seg dress. Endret 18 timer siden av Sioux Skrivefeil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 18 timer siden #1803 Del Skrevet 18 timer siden Druid skrev (2 timer siden): Vel, det er jo ett velkjent faktum.. Det er jo ikke som om denne krigen ikke har en historisk paralell. Altså : Vi ER i 3. verdenskrig ; det at den ikke har eskalert til andre land enda, handler om politisk kontroll, ikke hva som er de underliggende motivasjonene: vi kan fortsatt bestemme litt hvor omfattende den kommer til å bli. Vi kan fortsatt unngå at den eskalerer ut av kontroll, og blir KJENT som 3. verdenskrig. Men hvis ikke Putin blir satt under en eller annen kontroll, VIL det ende opp med amerikanske soldater i bodybag. Det er gitt! 3. verdenskrig? Russland har ikke midler til å kjempe mot Nato 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 18 timer siden #1804 Del Skrevet 18 timer siden (endret) Anonym11223344 skrev (10 timer siden): Her støtter jeg amerikanerne. Krigen må avsluttes for enhver pris. Europa bør holde seg unna Ukraina, men ruste nabolandene til tennene. Slik som da Hitler tok østerriket og senere gikk løs på Polen? Endret 10 timer siden av Stoltskeiv 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 18 timer siden #1805 Del Skrevet 18 timer siden Dårlig oppførsel av Trump. En president bør ikke oppføre seg slik. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 18 timer siden #1806 Del Skrevet 18 timer siden Stoltskeiv skrev (5 minutter siden): Slik som som da Hitler tok østerriket og senere gikk løs på Polen? Ja. Men når vi ruster opp kraftig vil det stoppe før Polen denne gangen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 17 timer siden #1807 Del Skrevet 17 timer siden (endret) Druid skrev (4 timer siden): Derfor spørsmålet om den ble signert eller ikke : Hvor avhengig er Zelensky av Trump. For øyeblikket er han helt avhengig av Trump. Og han ble bedt om å forlate Det Hvite Hus etter fotomøtet fredag. Det var Rubio som insisterte. Ingen avtale, ingen felles pressekonferanse. Avtalen var klar men ble ikke undertegnet. Endret 17 timer siden av Sioux Tilføyelse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monika Tgirl Skrevet 17 timer siden #1808 Del Skrevet 17 timer siden Sioux skrev (1 time siden): Tar tilbake det jeg skrev tidligere. Nå har jeg sett hele opptaket på 50 min. Zelensky provoserte som bare det. Han fortalte mye BS og kjørte i vei med samme skremselspropaganda som har florert i 3 år nå. Han klarte t.o.m.. å lirke ut av seg at russere vil komme helt til USA og angripe der. I tillegg insisterte han på å snakke sh*t om Putin under hele pressemøtet og ville ikke gi seg. Han vil heller ikke gå med på våpenhvile, og han stiller urealistiske krav som at Russland skal betale gjenoppbyggingen av Ukraina. Som den tapende part kan han ikke vifte med krav i øst og vest og det var dette han fikk forklart. Men han ville ikke skjønne det eller latet som han ikke skjønte og prøvde å styre meldingen i retning av at nå skal vi kjøre over Putin med hate speech midt i prosessen av fredsforhandlinger. Null forståelse for den sårbare situasjonen. Trump spurte faktisk på et tidspunkt: Skal jeg drive med å slenge sh*t om Putin nå, for så å ringe han og si "Hei Vlad, skal vi få til en fredsavtale?". Til slutt tente både Trump og Vance og da ble det stygt. Bra de klarte å beherske seg og ikke kastet Zelensky ut på gangen foran pressen slik som han turet frem. Disse 10 min. som vises overalt er bare en brøkdel av samtalen, oppklipt og redigert i tillegg. NB Det var en i pressen som spurte Zelensky hvorfor han ikke hadde på seg dress. Brian Glenn, en såkalt MAGA-"journalist". Typen til nutcasen Taylor Greene som spurte om dressen. Klarte virkelig Vance å beherske seg mener du?😂 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 17 timer siden #1809 Del Skrevet 17 timer siden Monika Tgirl skrev (3 minutter siden): Klarte virkelig Vance å beherske seg mener du?😂 Ja, i den forstand at de ikke kastet Zelensky på dør i western stil foran pressen. Har du sett hele 50 min? Zelensky snakket nå med Fox News. Han virker ikke komfortabel med å snakke engelsk, mye forvirring og usammenhengende uttalelser. Spørs om det ikke hadde vært bedre å la tolken snakke for seg i kveld. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullen Skrevet 15 timer siden #1810 Del Skrevet 15 timer siden enkefru skrev (5 timer siden): Absolutt. Det var helt motbydelig å se på, men at Trump og Vance er de moralske taperne her, skjønner de ikke selv en gang, det er det litt humor i - tross alt Det har vært mye humor med Trump opp igjennom årene, og jeg var selv en ivrig deler av Trump vitser. Vi lo alltid AV ham og aldri med ham (har Trump i det hele tatt humoristisk sans?!). Den tiden er over nå føler jeg. Det har gått for langt. Blitt for alvorlig. Klovnen vant. Han har dermed blitt verdens mektigste klovn og en klovn med svært stor makt kan faktisk være livsfarlig. Det er jo sånn man lager grøsser filmer av. Bare at dette ikke er en film. Det skjer på ordentlig selv om det til tider føles uvirkelig. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 15 timer siden #1811 Del Skrevet 15 timer siden Sjokoladepenge skrev (3 timer siden): Jeg er egentlig ikke noe særlig fan av Trump, men det er forfriskende at ting som normalt blir sagt bak lukkede dører, nå sies ..direkte. Selv om åpenhet kan være en god ting, finnes det grenser for hva som bør sies høyt. Kontroversielle utsagn kan vekke debatt, men også skade samfunnsstrukturen. Ytringsfrihet betyr ikke fravær av konsekvenser for det man sier. Til tider kan direkte tale være nyttig, men også splittende. Det er viktig å huske på hvilke verdier vi ønsker å fremme. En leder bør veie sine ord med omtanke og ansvar. Gjennom historien har vi sett hvordan ord kan skape både samhold og konflikt. Sannhet og ærlighet bør ikke være en unnskyldning for ufølsomhet. Et godt samfunn bygges på respekt, ikke bare på provokasjon. Langsiktig stabilitet krever mer enn bare ærlig tale. Vi må være kritiske til både hva som sies og hvorfor det sies. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14 timer siden #1812 Del Skrevet 14 timer siden Sioux skrev (3 timer siden): Tar tilbake det jeg skrev tidligere. Nå har jeg sett hele opptaket på 50 min. Zelensky provoserte som bare det. Han fortalte mye BS og kjørte i vei med samme skremselspropaganda som har florert i 3 år nå. Han klarte t.o.m.. å lirke ut av seg at russere vil komme helt til USA og angripe der. I tillegg insisterte han på å snakke sh*t om Putin under hele pressemøtet og ville ikke gi seg. Han vil heller ikke gå med på våpenhvile, og han stiller urealistiske krav som at Russland skal betale gjenoppbyggingen av Ukraina. Som den tapende part kan han ikke vifte med krav i øst og vest og det var dette han fikk forklart. Men han ville ikke skjønne det eller latet som han ikke skjønte og prøvde å styre meldingen i retning av at nå skal vi kjøre over Putin med hate speech midt i prosessen av fredsforhandlinger. Null forståelse for den sårbare situasjonen. Trump spurte faktisk på et tidspunkt: Skal jeg drive med å slenge sh*t om Putin nå, for så å ringe han og si "Hei Vlad, skal vi få til en fredsavtale?". Til slutt tente både Trump og Vance og da ble det stygt. Bra de klarte å beherske seg og ikke kastet Zelensky ut på gangen foran pressen slik som han turet frem. Disse 10 min. som vises overalt er bare en brøkdel av samtalen, oppklipt og redigert i tillegg. NB Det var en i pressen som spurte Zelensky hvorfor han ikke hadde på seg dress. Ganske fasinerende at vi kan ha så forskjellige oppfatninger om hva som skjer i verden, 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 14 timer siden #1813 Del Skrevet 14 timer siden Sjokoladepenge skrev (5 timer siden): Jeg er egentlig ikke noe særlig fan av Trump, men det er forfriskende at ting som normalt blir sagt bak lukkede dører, nå sies ..direkte. Vance klaget jo over at dette ble gjort forran den amerikanske pressen. Så han var i hvert fall ikke noe fan av slik denne seansen endte. Selv om det jo på mange måter var Vance som startet agiteringen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13 timer siden #1814 Del Skrevet 13 timer siden Sjokoladepenge skrev (6 timer siden): Joda, han møtte Netanyahu i dress 🙂 I 2019, ja, før krigen startet. Hvis habitten han troppet opp i da han møtte Netanyahu i New York i 2023, regnes som dress, har jeg fullstendig misforstått hva en dress er. Zelenskyj Netanyahu 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 13 timer siden #1815 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Underholdning er det ihvertfall. Endret 13 timer siden av Sicktrip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13 timer siden #1816 Del Skrevet 13 timer siden Det virker som om Trump og Vance hisser seg opp over at Zelenskyj påpeker at en avtale med Putin er null verd fordi Putin ikke tar fem øre for å bryte den når det passer ham. Jeg regner med at poenget han vil fram til, er at Ukraina trenger andre sikkerhetsgarantier i tillegg, men han får jo aldri fullført. Det var kanskje uklokt av ham å ta opp dette i denne settingen, men Knoll og Totts reaksjon er uansett helt hinsides. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wodiz Skrevet 12 timer siden #1817 Del Skrevet 12 timer siden De spør han om hvorfor han ikke har på seg dress? Om han eier dress? HVILKET FOKUS ER DET???? For en mann som har stått i KRIG i 3 år?! Nei altså jeg er sint. Trump er en klovn. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 12 timer siden #1818 Del Skrevet 12 timer siden ThereGoesBob skrev (6 timer siden): Virker som Trump aldri har likt Zelenskyy, så da...siden det er Trump vi snakker om så er det vel ikke så mye annet å forvente. Men når Trump velger å slenge dritt til Zelenskyy, slenger han også i samme slengen dritt til alle ukrainere... Jeg er egentlig en Trump fan, men på dette området har jeg ingen forståelse. Det eneste Trump bryr seg om er penger og USA first og alt det der. Han bygger jo ned årtier med gode intl. relasjoner uten engang å få litt dårlig samvittighet. Men heldigvis så kommer det en tid etter Trump, det er bare å vente noen år... Trump kan ikke fordra Zelensky - og viser det. Oppriktig kan ikke jeg heller fordra ham - han fremstår som en falsk fyr med krokodilletårer fordi han ønsker å fortsette krigen tross at han ikke har ressursene for dette, verken mennesker eller økonomi. Han spiller skuespill med dramatiske tirader - som ikke har helt rot i virkeligheten - minner meg litt om hun Nathalie på 90 Days Fiance på TLC - også fra Ukraina Drama drama drama..... Trump sier helt på slutten at han ikke hadde stoppet denne seansen fordi han ville at det amerkanske folk skulle se det.....(så kan det jo være at han ville verden skulle se det også....) 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 11 timer siden #1819 Del Skrevet 11 timer siden Sioux skrev (6 timer siden): Tar tilbake det jeg skrev tidligere. Nå har jeg sett hele opptaket på 50 min. Zelensky provoserte som bare det. Han fortalte mye BS og kjørte i vei med samme skremselspropaganda som har florert i 3 år nå. Han klarte t.o.m.. å lirke ut av seg at russere vil komme helt til USA og angripe der. I tillegg insisterte han på å snakke sh*t om Putin under hele pressemøtet og ville ikke gi seg. Han vil heller ikke gå med på våpenhvile, og han stiller urealistiske krav som at Russland skal betale gjenoppbyggingen av Ukraina. Som den tapende part kan han ikke vifte med krav i øst og vest og det var dette han fikk forklart. Men han ville ikke skjønne det eller latet som han ikke skjønte og prøvde å styre meldingen i retning av at nå skal vi kjøre over Putin med hate speech midt i prosessen av fredsforhandlinger. Null forståelse for den sårbare situasjonen. Trump spurte faktisk på et tidspunkt: Skal jeg drive med å slenge sh*t om Putin nå, for så å ringe han og si "Hei Vlad, skal vi få til en fredsavtale?". Til slutt tente både Trump og Vance og da ble det stygt. Bra de klarte å beherske seg og ikke kastet Zelensky ut på gangen foran pressen slik som han turet frem. Disse 10 min. som vises overalt er bare en brøkdel av samtalen, oppklipt og redigert i tillegg. NB Det var en i pressen som spurte Zelensky hvorfor han ikke hadde på seg dress. Dette. Jeg har også sett mer eller mindre hele samtalen nå - og Zelensky avbryter også og prater i munnen på Trump - tross at han ikke har noen "cards" for å fortsette krigen - som Trump påpekte. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 11 timer siden #1820 Del Skrevet 11 timer siden Apis skrev (2 timer siden): Ganske fasinerende at vi kan ha så forskjellige oppfatninger om hva som skjer i verden, Jeg spør deg også: Har du sette hele samtalen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå