Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Var dette før eller etter møtet med Trump?

Er det noen som kan gjøre rede for hva som egentlig skar seg mellom Trump og Zelensky i kveld? 
Trodde avtalen var skrevet på forhånd og at den bare skulle undertegnes?

Dette var ETTER. 

Avtalen var skrevet på forhånd og skulle underskrives etter pressemøtet. 

Trump virker presset : han ble belært av Macron, og  Merz har gått hardt ut. Møtet med Starmer var mer avpasset, men Trump ønsker å bruke Storbritania mot EU. Jeg tror rett og slett han mistet kontrollen, og Vance var ikke til hjelp. 

Men jeg tror ikke Zelensky er Trumps favoritt på en god dag.  

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (4 minutter siden):

Var dette før eller etter møtet med Trump?

Er det noen som kan gjøre rede for hva som egentlig skar seg mellom Trump og Zelensky i kveld? 

Etter møte. Han sier takk for hjelpen og til folket men nektet å signere avtale, den er drepen for ukrainas økonomi i all fremtid. 

Fra min ståsted ble han angrepet av trump og hans nikkedokker, som kom med løgnaktige påstander som at Zelenskyj ønsker blod og krig og leker seg frem til å provosere 3. Verdenskrig. 

Det er nok enda mer nyansert enn det da..

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (1 minutt siden):

Etter møte. Han sier takk for hjelpen og til folket men nektet å signere avtale, den er drepen for ukrainas økonomi i all fremtid. 

Fra min ståsted ble han angrepet av trump og hans nikkedokker, som kom med løgnaktige påstander som at Zelenskyj ønsker blod og krig og leker seg frem til å provosere 3. Verdenskrig. 

Det er nok enda mer nyansert enn det da..

Et skritt nærmere 3. verdenskrig da med andre ord 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (2 minutter siden):

Dette var ETTER. 

Avtalen var skrevet på forhånd og skulle underskrives etter pressemøtet. 

Trump virker presset : han ble belært av Macron, og  Merz har gått hardt ut. Møtet med Starmer var mer avpasset, men Trump ønsker å bruke Storbritania mot EU. Jeg tror rett og slett han mistet kontrollen, og Vance var ikke til hjelp. 

Men jeg tror ikke Zelensky er Trumps favoritt på en god dag.  

Takk for svar. En stressa Trump som brukte Z som punching bag, også Vance da…

Ikke betryggende.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Et skritt nærmere 3. verdenskrig da med andre ord 😳

Det ser ikke helt bra ut nå nei....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trump er vant til å bruke mye press som forretningsmann, og er ingen god diplomat. Han tente på alle plugger, virker det som, da Zel sa no som at han «har et vakkert hav, men vil få krig etter hvert han også». 

Jeg tenker det er forståelig at USA vil ha noe i retur for alt de bidrar med. Europa har jo garantier for pengene de gir, hvorfor skal USA måte gi uten noe tilbake? Men å snakke med Putin alene først, og så være så irritert på Zel når de to skal snakke sammen… Jeg tviler på at Europas ledere har sovet særlig de siste ukene. Jeg håper i det lengste at dette er Trumps (idiotiske) taktikk for å vekke opp sløve ledere, og at ting vil roe seg kjapt. 🤞

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (19 minutter siden):

Takk for svar. En stressa Trump som brukte Z som punching bag, også Vance da…

Ikke betryggende.

Trumph fremsto som en bølle 🙈

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at USA nå tar tak i uhyret de selv har skapt i Zelenskij. At det måtte Trump til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (16 minutter siden):

Trump er vant til å bruke mye press som forretningsmann, og er ingen god diplomat. Han tente på alle plugger, virker det som, da Zel sa no som at han «har et vakkert hav, men vil få krig etter hvert han også». 

Jeg tenker det er forståelig at USA vil ha noe i retur for alt de bidrar med. Europa har jo garantier for pengene de gir, hvorfor skal USA måte gi uten noe tilbake? Men å snakke med Putin alene først, og så være så irritert på Zel når de to skal snakke sammen… Jeg tviler på at Europas ledere har sovet særlig de siste ukene. Jeg håper i det lengste at dette er Trumps (idiotiske) taktikk for å vekke opp sløve ledere, og at ting vil roe seg kjapt. 🤞

Nå har ikke jeg sett hele utvekslingen, så vet ikke hvem som begynte å «slenge drit».

Uansett, hvis et land gir store bidrag til et annet land i krig, så kan ikke et nytt regime i land 1 si at dette var et lån og må betales tilbake. Da må det ev avklares idet summene gis. 
Dette bli som om en venstreradikal president om noen år krever tilbake milliarder gitt i støtte av USA til Israel fex…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (45 minutter siden):

Mannen min mener at Trump bla hadde dissa Zelensky for at han ikke hadde kledd seg fint nok, men har ikke sett noe av det i media😳

Skal prøve å svare uten å tenke så mye på den ufyselige adferden til Trump. 

Hovedproblemet var en saklig uenighet som ikke var avklart godt nok i forkant. 

Har sett opplysninger at USA ønsket å avlyse dagens møte, men at Frankrike overtalte dem å gjennomføre. 

Det var lagt opp til at dagens møte skulle avsluttes med en seremoni der avtalen om felles fond for gjenoppbygging skulle signeres med spesielt inviterte gjester til stede (som befant seg i det hvite hus og ventet på det når krangelen startet). 

I forkant av den presse greien som gikk helt galt, så hadde det vært dårlig stemning, da Ukraina ikke var fornøyd med avtalen. 

Så det var bakgrunnen. Så at det gikk så galt i offentligheten skyldes tenker jeg at Trump er som han er, klarte ikke å besinne seg, eller sende pressen ut av rommet, men spilte ut sin frustrasjon i full ubehagelig blomst. 

Bekledningen til Zelensky spilte sikkert noen rolle. Husker en intervju med en tidliger butler hos Trump som snakket om hvor opptatt Trump er av korrekt bekledning. Trump kommenterte bekledning helt fra han møte Zelensky ved døren når han kom, så har sikkert vært med å skape irritasjon. Så tenker jeg at det er uheldig at Zelensky ikke brukte tolk. Han er ikke så god i Engelsk, kanskje press og stress gjorde det ekstra ille. 

Ellers såg jeg et intervju med senator Graham som er vært en uttalt Ukraina venn i Senaten. Som var stolt av Trump og skuffet over Zelensky. Han følte seg lurt, og var nok så. Direkte om at Zelensky ikke lengre kan være president i Ukraina. Graham hadde selv snakket med Zelensky samme morgen, og opplevde da at det skulle gå som planlagt med avtalen. Ble litt overrasket over den intervjuet da jeg kunde ha tenkt meg at en person som Graham hadde reagert mer som som oss. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (10 minutter siden):

Nå har ikke jeg sett hele utvekslingen, så vet ikke hvem som begynte å «slenge drit».

Uansett, hvis et land gir store bidrag til et annet land i krig, så kan ikke et nytt regime i land 1 si at dette var et lån og må betales tilbake. Da må det ev avklares idet summene gis. 
Dette bli som om en venstreradikal president om noen år krever tilbake milliarder gitt i støtte av USA til Israel fex…

Enig med deg der, men nå var jo dette snakk om hvordan de gjør det videre, ikke hva som har vært, om jeg forstod det rett? Så Ukraina er ikke skyldig for det USA har gitt, men USA ønsker noe på bordet for å fortsette. Eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (14 timer siden):

Poenget er at alle vet at Trump snakker Starmer etter munnen og ønsker fremstå i linje med UK. 

Donald Trump er fullt klar over hva han sa, men han har alt cashet inn på følelsene det skapte; nå er det andre ting som er nyttig å si. 

Han ble opplært til at uansett hva folk bruker mot han så skal han nekte for at han har sagt det eller at det har skjedd. Uansett om det er innlysende at han lyver. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

Bekledningen til Zelensky spilte sikkert noen rolle. Husker en intervju med en tidliger butler hos Trump som snakket om hvor opptatt Trump er av korrekt bekledning. Trump kommenterte bekledning helt fra han møte Zelensky ved døren når han kom, så har sikkert vært med å skape irritasjon. Så tenker jeg at det er uheldig at Zelensky ikke brukte tolk. Han er ikke så god i Engelsk, kanskje press og stress gjorde det ekstra ille. 

Bekledningen til Zelensky  har alltid vært en del av hans kommunikasjon, på lik linje som Trump selv, så hvis han lot som om det var noe som irriterte, var det et maktgrep, ikke reell irritasjon. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Druid skrev (1 minutt siden):

Bekledningen til Zelensky  har alltid vært en del av hans kommunikasjon, på lik linje som Trump selv, så hvis han lot som om det var noe som irriterte, var det et maktgrep, ikke reell irritasjon. 

Han har tross alt kalt seg for Folketjener i sin politiske kampanje ved valg.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var helt på sin plass. Skulle bare ønske Trump kunne gjøre det samme med Netanyahu.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...