Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
yamask skrev (24 minutter siden):

Det der har til og med Fox gått ut og sagt er et angrep på pressefriheten. Men passer jo fint for en president som ikke vil ha negative spørsmål eller fokus på ting de ikke makter å svare på. Som f.eks. hvem som styrer DOGE, som pressen spør om daglig, uten å få noe svar. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, og av presidentordre rettsvesenet her blokkert er den som går på å flytte transpersoner til fengsel for det kjønnet de er født. Trump ønsker da altså å overflytte transkvinner til å sone med menn. Og transmenn skulle sone med kvinner. Mannen er ond. Det er ikke mer å si om den saken. 

• Liker 4
Skrevet
HSV50 skrev (17 minutter siden):

Ja, og av presidentordre rettsvesenet her blokkert er den som går på å flytte transpersoner til fengsel for det kjønnet de er født. Trump ønsker da altså å overflytte transkvinner til å sone med menn. Og transmenn skulle sone med kvinner. Mannen er ond. Det er ikke mer å si om den saken. 

Ren ondskap. Stakkars de menneskene, selv om de har gjort noe kriminelt og må sone. De har jo foretatt kjønnskorrigerende kirurgi og blitt avhengige av hormoner også, og så skal de straffes slik i tillegg.

• Liker 4
Skrevet
Perine skrev (8 timer siden):

Godt sagt av Macron.  Trump burde jo heller kreve Russland, om noen skal betale for USAs utlegg. I denne artikkelen står det også at tollen mot Canada og Mexico snart trer i kraft

Russland må betale USA | Finansavisen

Den amerikanske våpenstøtten til Ukraina har aldri vært ment som noen gave. Den er gitt i form av lån, såkalt lend-lease.
Muligheten for innkreving av gjeld har dermed alltid vært til stede. Ikke umulig at trusselen om dette har vært brukt til å holde Zelensky i ørene...

• Liker 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (3 minutter siden):

Den amerikanske våpenstøtten til Ukraina har aldri vært ment som noen gave. Den er gitt i form av lån, såkalt lend-lease.
Muligheten for innkreving av gjeld har dermed alltid vært til stede. Ikke umulig at trusselen om dette har vært brukt til å holde Zelensky i ørene...

Jeg har hørt mye om dette på nyhetene, og fått inntrykk av at de europeiske lederne heller ikke tror at hjelpen fra USA kom i form av lån, men kanskje jeg har misforstått, og det har kanskje disse lederne også. Har du lest noe annet og evt. hvor?

• Liker 1
Skrevet
HSV50 skrev (31 minutter siden):

Det har vært tilfeller der voldtektsmenn har fått sone i kvinnefengsel fordi de har påberopet seg å være trans Det syns du derimot ikke er det minste ondt??

Perine skrev (9 minutter siden):

Ren ondskap. Stakkars de menneskene, selv om de har gjort noe kriminelt og må sone. De har jo foretatt kjønnskorrigerende kirurgi og blitt avhengige av hormoner også, og så skal de straffes slik i tillegg.

I de fleste tilfellene har de nok ikke det, nei. Det er ikke noe krav som operasjon eller hormoner, sier man at man er trans, ja da skal man tros på, uansett.

• Liker 5
Skrevet
Enda en tulling skrev (1 minutt siden):

I de fleste tilfellene har de nok ikke det, nei. Det er ikke noe krav som operasjon eller hormoner, sier man at man er trans, ja da skal man tros på, uansett.

Å ja, det visste jeg ikke.  

Skrevet
Perine skrev (3 minutter siden):

Jeg har hørt mye om dette på nyhetene, og fått inntrykk av at de europeiske lederne heller ikke tror at hjelpen fra USA kom i form av lån, men kanskje jeg har misforstått, og det har kanskje disse lederne også. Har du lest noe annet og evt. hvor?

Var ikke helt oppdatert, for avtalen har utløpt.
Men det gjelder for støtte i 2022.
https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/lend-lease-act-expiration-will-not-affect-current-us-aid-to-ukraine/

• Liker 1
Skrevet
HSV50 skrev (6 timer siden):

Det der har til og med Fox gått ut og sagt er et angrep på pressefriheten

Det er ikke lenge siden at pressen stod mer samlet da. I gamle dager ville resten ha boikottet. Nå er det «uttalelser»,  for så å bare akseptere dette. 

Skrevet

Ser at de fleste her inne er totalt hjernevasket av venstreradikale medier og nyheter her! Kom dere ut av ekkokamrene deres, og se hva som faktisk skjer. Amerikanerne har aldri vært så fornøyde med en president før, så nettopp en meningsmåling på det. Og Musk og Trump skal nå betale tilbake all korrupsjonen som er avslørt tilbake til befolkningen. Den vanlige borger kommer til å få det så mye bedre. Hele verden kommer til å misunne amerikanerne, det er jeg sikker på. Fred på jorden og en økonomi på vei til himmels, hva mer kan man be om? Jeg er i ekstase på vegne av USA.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mulig at Trump sin heiagjeng vil kalle videoen han har postet om Trump Gaza for humor, men jeg klarer virkelig ikke å se humoren her. Mannen er gal. Ravende gal. Kan vi ikke bare slutt eå late som om dette er normalt? 

• Liker 9
Skrevet
Gunnhilda10 skrev (1 time siden):

Ser at de fleste her inne er totalt hjernevasket av venstreradikale medier og nyheter her! Kom dere ut av ekkokamrene deres, og se hva som faktisk skjer. Amerikanerne har aldri vært så fornøyde med en president før, så nettopp en meningsmåling på det. Og Musk og Trump skal nå betale tilbake all korrupsjonen som er avslørt tilbake til befolkningen. Den vanlige borger kommer til å få det så mye bedre. Hele verden kommer til å misunne amerikanerne, det er jeg sikker på. Fred på jorden og en økonomi på vei til himmels, hva mer kan man be om? Jeg er i ekstase på vegne av USA.

https://www.reuters.com/world/us/trumps-approval-rating-slips-americans-worry-about-economy-2025-02-19/

https://news.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

https://nymag.com/intelligencer/article/trump-approval-rating-polls-inflation.html

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_approval_rating

Hvilken meningsmåling sier at amerikanerne aldri har vært så fornøyde før?

Altså, hvis du sitter på en av disse trollfabrikkene, så kunne du med fordel tone det ned, for all denne lovprisningen blir bare parodisk og virker mot sin hensikt. Hvis du kun sitter og leser det som spys ut av trollfabrikkene, så anbefaler jeg deg å skaffe deg andre kilder.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
HSV50 skrev (1 time siden):

Mulig at Trump sin heiagjeng vil kalle videoen han har postet om Trump Gaza for humor, men jeg klarer virkelig ikke å se humoren her. Mannen er gal. Ravende gal. Kan vi ikke bare slutt eå late som om dette er normalt? 

Det er ikke det at jeg ikke ser humoren: dette er så spektakulært Donald Trumpsk du kan få noe. 

Det eneste problemet er at dette også kommer fra sittende amerikansk president, og dermed er hva som provoserer fram 7. oktober situasjoner.  Så det hadde vært innmari kult om det kunne komme inn en voksen der borte som av og til kan si "Nei, Donald" 

Men men, det er som det er. 

• Liker 6
Skrevet
Gunnhilda10 skrev (2 timer siden):

Amerikanerne har aldri vært så fornøyde med en president før, så nettopp en meningsmåling på det. Og Musk og Trump skal nå betale tilbake all korrupsjonen som er avslørt tilbake til befolkningen

Ser gjerne en kilde på at de er så fornøyde, de meningsmålingene jeg har sett går den annen vei. 

«All» korrupsjon viste seg å inneholde noen nuller for mye. Det blir ikke noe per person. 

Lurer litt på hvem som er i ekkokammeret? 

• Liker 5
Skrevet
HSV50 skrev (13 timer siden):

Det der har til og med Fox gått ut og sagt er et angrep på pressefriheten. Men passer jo fint for en president som ikke vil ha negative spørsmål eller fokus på ting de ikke makter å svare på. Som f.eks. hvem som styrer DOGE, som pressen spør om daglig, uten å få noe svar. 

Hvis jeg skal gjette, basert på den strålende boka "Ekko - et essay om logaritmer og begjær", kan det være Peter Thiel som lusker i krokene bak Doge? Han er i hvert fall søkkrik og hater på prinsipielt grunnlag alt av stat.

Skrevet
A new man skrev (1 time siden):

Ser gjerne en kilde på at de er så fornøyde, de meningsmålingene jeg har sett går den annen vei. 

«All» korrupsjon viste seg å inneholde noen nuller for mye. Det blir ikke noe per person. 

Lurer litt på hvem som er i ekkokammeret? 

Er vel et splittet bilde. 

https://harvardharrispoll.com/press-release-february-2025/

Trump tilhengere er akkurat nå glade i denne meningsmålingen. 

Er vel kanskje mest korrekt å si at han gjør det ok på meningsmålinger. 

Noen ting som benådning av januar 6 dømte, var upopulært i hos en overveldende majoritet. Men deportering av kriminelle uten lovlig opphold, er overveldende populært. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...