Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at veldig mange amerikanere, som ikke er unge, hvite, høyreekstreme menn, er engstelige for fremtiden når slik styggedom som dette får herje fritt og vokse under Trumps beskyttelse Proud Boys tilbake i gatene i USA

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perine skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår at veldig mange amerikanere, som ikke er unge, hvite, høyreekstreme menn, er engstelige for fremtiden når slik styggedom som dette får herje fritt og vokse under Trumps beskyttelse Proud Boys tilbake i gatene i USA

Disse gjengene er tullete. Helt enig, men de er ikke grunnlovsstridig så det er ikke trump sitt ansvar eller feil.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (2 minutter siden):

Disse gjengene er tullete. Helt enig, men de er ikke grunnlovsstridig så det er ikke trump sitt ansvar eller feil.

Likevel benådet han dem nettopp mens de sonet lange fengselsstraffer, så han bryr seg ikke om grunnloven? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladepenge skrev (2 timer siden):

Du synes altså at Biden, som støtter folkemordet i Gaza og som har kastet Europa under bussen og ofret mangfoldige menneskeliv i et forsøk på å svekke Russland, er en snill gammel mann? 

Verden er gal. 

Jeg lurer på det samme. Biden er ikke veldig mye bedre enn Trump foråsidetsånn (og nei, jeg er ikke fan av Trump heller).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (Akkurat nå):

Likevel benådet han dem nettopp mens de sonet lange fengselsstraffer, så han bryr seg ikke om grunnloven? 

Benådning er helt crazy i utgangspunktet. At en president kan overstyre rettssaker. 

At trump benådet de som brøt seg inn er helt sykt. Uforståelig.

Men… på samme måte som Biden benådet sin gjennomkorrupte sønn før han gikk av..?

hvis du ser på den saken (NB ikke i norske medier) så er det veldig merkelig at han ikke spikrer paller allerede 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av alle dere som mener Musk utførte en nazihilsen på scenen! Ærlig talt, her skal man virkelig spre de værste tanker og meninger om noe så teit og uskyldig. TROR dere virkelig Musk er en skap-nazist, som velger å komme ut av skapet i det trump blir president? 
For en flau offer mentalitet vi har adaptert oss de siste tiårene! Hjelpes, mannen har Asberger! Han sa med ord at hjertet hans går ut til folket, mens han tok seg mot hjertet og rettet hånden ut mot folkemengden. For guds skyld, deler av familien til trump er NETTOPP jødiske! Kan vi seriøst ta oss sammen? Dette er flaut!

Når det gjelder trump, ja han har sagt mye rart, sikkert gjort noen blemmer også. Men jeg må bare spørre, hvilken president har ikke det?

Trump har alltid sagt at han er for at homofile får leve slik de vil. Det har ikke Biden og gjengen alltid stått for. Han har vært president i 4 år uten å starte nye kriger eller katastrofer. Derimot har han svekket Iran, som vi alle vet bistår flere terrorister i Midtøsten. Jeg kan kanskje minne dere på at det ikke hadde vært krig om ikke de til stadighet ble startet fra nettopp disse organisasjonene.. Og ja, jeg kan historien! 

Kort sagt ønsker trump nå å gjøre livet bedre for den gjengse amerikaner. Dette gjelder også minoriteter og black Americans, hvite og alle. De som tror noe annet må lese seg opp!

Jeg, for min del, kunne ønske det var noen her som ville gjort det samme for Norge også. Her selger vi strømmen mot at VI selv betaler. Samtidig som prisene øker på alt, åpnes nye bomstasjoner og vi blir skattet i hue og ræva, mens vi står i helsekø og ikke får hjelp når vi trenger det. Det blir bare verre og verre mens regjeringen «følger nøye med». 

Kunne fortsatt i en evighet, men skal stoppe nå.

Mitt håp for det norske folk er at vi slutter å tro på alt vi blir servert i denne venstrevridde galskapen av et media vi har, og begynner å utforske litt selv! Ha som mål å finne sannhet istedenfor å kun søke etter bekreftelse på det du tror er fakta! Du vil bli overrasket over hvor naive vi har blitt!

Endret av OconMissy
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OconMissy skrev (6 timer siden):

Blir helt matt av alle dere som mener Musk utførte en nazihilsen på scenen! Ærlig talt, her skal man virkelig spre de værste tanker og meninger om noe så teit og uskyldig. TROR dere virkelig Musk er en skap-nazist, som velger å komme ut av skapet i det trump blir president? 
For en flau offer mentalitet vi har adaptert oss de siste tiårene! Hjelpes, mannen har Asberger! Han sa med ord at hjertet hans går ut til folket, mens han tok seg mot hjertet og rettet hånden ut mot folkemengden. For guds skyld, deler av familien til trump er NETTOPP jødiske! Kan vi seriøst ta oss sammen? Dette er flaut!

Når det gjelder trump, ja han har sagt mye rart, sikkert gjort noen blemmer også. Men jeg må bare spørre, hvilken president har ikke det?

Trump har alltid sagt at han er for at homofile får leve slik de vil. Det har ikke Biden og gjengen alltid stått for. Han har vært president i 4 år uten å starte nye kriger eller katastrofer. Derimot har han svekket Iran, som vi alle vet bistår flere terrorister i Midtøsten. Jeg kan kanskje minne dere på at det ikke hadde vært krig om ikke de til stadighet ble startet fra nettopp disse organisasjonene.. Og ja, jeg kan historien! 

Kort sagt ønsker trump nå å gjøre livet bedre for den gjengse amerikaner. Dette gjelder også minoriteter og black Americans, hvite og alle. De som tror noe annet må lese seg opp!

Jeg, for min del, kunne ønske det var noen her som ville gjort det samme for Norge også. Her selger vi strømmen mot at VI selv betaler. Samtidig som prisene øker på alt, åpnes nye bomstasjoner og vi blir skattet i hue og ræva, mens vi står i helsekø og ikke får hjelp når vi trenger det. Det blir bare verre og verre mens regjeringen «følger nøye med». 

Mitt håp for det norske folk er at vi slutter å tro på alt vi blir servert i denne venstrevridde galskapen av et media vi har, og begynner å utforske litt selv! Ha som mål å finne sannhet istedenfor å kun søke etter bekreftelse på det du tror er fakta! Du vil bli overrasket over hvor naive vi har blitt!

Veldig bra skrevet 👍

hadde Biden gjort samme bevegelse så hadde det ikke vært nevnt med et ord. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse argumentene på at mannen har Asperger... Hvis han er såpass påvirket av det, at han ikke klarer å kontrollere seg bedre under press eller sterke følelser, er det bekymringsverdig at Trump har han så nært seg og høyt oppe. La oss si at det ikke var en nazihilsen. Hva gjør man vanligvis når man driter på leggen, og "alle misforstår en"? Da ber man vel om unnskyldning. Man sier at det var tankeløst, og man legger seg flat. Spesielt noen i hans posisjon. Istede ler han av reaksjonene, kaller det propaganda og skitne triks. I tillegg anser han sin egen platform X for å være "media nå". Rett og slett diktatorisk tankegang. 

Det er kanskje ikke så rart at folk hopper til konklusjoner heller, gitt hans historikk. Nylig snakket han med AfD i Tyskland, et parti som bl.a ønsker å skrive om Tysklands krigshistorie, frata innvandrere grunnleggende menneskerettigheter, og en av partiets ledere har måtte betale bot for bruk av nazi-parole i valgkamp. Så har Musk sagt seg enig i en antisemittisk tweet på X. Så da er det altfor urimelig å kun skylde på Asperger. Det er faktisk en ganske stor fornærmelse mot Musk å skylde på Aspergern. Mannen er jo ikke hjernedød og ute av stand til å fungere. Da hadde han ikke vært en av verdens rikeste. Han vet hva han gjør i denne sammenhengen også. Det blir for lettvint å skylde på diagnose her. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at Kamala aldri har kjøpt opp et av verdens største sosiale medier for å spre høyreekstrem propaganda i øst og vest. Hun har heller aldri retweetet klare antisemittiske tweets med teksten "youre telling the thruth!". 

Hvor DUM tror du egentlig Elon Musk er som greier å ved en "feil" utføre historiens mest kjente fascistsymbol TO GANGER? Han ler av dere. Og om det var en feil så burde han jo unnskyldt denne gesten og ikke latt det forbli et snev av tvil? Det var ikke den midterste fingern han viste, det var et vaskeekte sieg heil! 

Og bare for å oppklare, man må ikke være antisemitt for å være fascist. Man må ikke engang være antisemitt for å være nynazist. Antisemittisme er bare en av mange trekk nynazister har. 

Det finnes nynazister i Israel og. 

Forsvar dette til dere blir grønne i øya, for all del. 

Nei. Han vil gjøre livet til de rike bedre. Middelklassen og de under får det vanskeligere. Han har allerede reversert Bidens politikk om billigere medisiner til de som går på statens helseforsikring. Med massedeportasjon av ulovlige innvandrere vil prisene stige massivt. Jeg regner med dere vet at ulovlige innvandrere får arbeidstillatelse og drar inn 90 milliarder dollar i skatteinntekter hvert år. De jobber innen landbruk, i byggebransjen, som renholdspersonell og andre "drittjobber" amerikanerne ikke vil ha. 

I tillegg skal han innføre høye toller fra Canada, Mexico, Kina og sikkert EU. Det vil kun gå utover amerikanerne. Prisene går til værs. 

Og til dere som mener han har stansa Gazakrigen: Han har også gitt Israel frie tøyler på vestbredden, så nå er det kaos der og. 

Nå innføres politikken til project 2025 på løpende bånd. Det som ble sett på som en konspirasjonsteori fra trumpsupporterne skjer nå rett foran øya deres.  

Våkne opp!!! 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker folk som støtter Trump så mye energi på å støtte og bortforklare denne afrikaneren Musk? Musk gjorde en nazi-hilsen og hvis man ikke tror på den (av en eller annen merkelig grunn) så gå litt tilbake i historien og se hvordan "brunskjortene" hilste på 30-tallet...

Skulle tro Trump-tilhengerene har mer en nok til å bortforklare løynene til Trump, om ikke de skal bortforklare disse andre raringene også

Musk støtter høyre siden: https://www.nrk.no/urix/elon-musk-intervjuer-afd-lederen-om-tysklands-fremtid-1.17199217

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (7 timer siden):

Det kan likevel oppfattes som en nazihilsen, og de aller fleste vet vel hvor mange høyreekstreme det har vokst frem de siste årene. Å se et menneske i såpass «høy» posisjon gjøre noe som kan tolkes såpass feil, og i det hele tatt kan stilles spørsmål om det var en feil eller ikke, er farlig. Det uskyldiggjør det, og plutselig kan du få en hel guttegjeng som gjør det for «moro» eller for å provosere og skylde på at «de mente det ikke sånn» og «snøflak».

Det er uakseptabelt.

OconMissy skrev (7 timer siden):

Trump har alltid sagt at han er for at homofile får leve slik de vil.

Nå har vel Trump sagt fra the get go at han er imot at homofile skal få gifte seg,  samt at han også underskrev en presidentordre angående transkjønnede som åpner for diskriminering.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer dere «alle» bare her.

Nei, fy søren! Han er altså ikke nazist nå, men fascist… samtidig som han tydelig er antisemitt pga tweeten han sa seg enig i.

Ta med hele historien da, om at han dro til auschwitz med Ben Shapiro ETTER han unnskyldte tweeten og sa det var den dummeste tweeten han noen gang hadde gjort!

Helt ærlig så gidder jeg ikke med dere, hvis man er enig med trump eller med høyre siden i noe, så blir man jo angrepet for hver minste ting. Akkurat det tror jeg de nær trump er vant til, og Listhaug her i Norge også har kjent på kroppen mang en gang. Skal de si unnskyld hver gang? Mannen sier jo  "My heart goes out to you. It is thanks to you that the future of civilisation is assured,".Mens støres åpenbare løgner er det nesten stille om. Igjen flaut! Kan dere ikke se det? Tim Waltz gjorde en enda «større» nazihilsen på scenen med Kamala. Har du hørt om det? Ikke det nei…

Asberger har ikke nødvendigvis med vanlig intelligens å gjøre, Musk er åpenbart ekstremt smart. Men sosialt kan det være annerledes. Men det er kanskje ikke sånn annerledes dere her inne aksepterer? For her gjelder kanskje kun folk uten kjønn og furries? Idk!

Men for all del. Tro som dere vil. Men jeg er ufattelig LEI sånt krisemaksimering fra venstresiden og en offer mentalitet som kun går ut over høyresiden. Kjøper den ikke, sorry! 

Når det kommer til trumps politikk så får vi jo se da. Det skal sies at nettopp de rike og kjente stod i kø for å støtte Harris i valget, mens vanlige folk ønsket trump. Folk følte de hadde det mye bedre under trump sist. Gav blaffen i hva rikingene hadde å fortelle fra venstresiden. Jeg tror de vil få det bedre. Og jeg tror eliten kan ha noe å frykte. Tiden vil vise 😊

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (11 minutter siden):

Det skal sies at nettopp de rike og kjente stod i kø for å støtte Harris i valget, mens vanlige folk ønsket trump. Folk følte de hadde det mye bedre under trump sist. Gav blaffen i hva rikingene hadde å fortelle fra venstresiden. Jeg tror de vil få det bedre. Og jeg tror eliten kan ha noe å frykte. Tiden vil vise 😊

Så du i det hele tatt hvem som satt på de beste plassene under innsettelsen? Det er de rikeste mest mektige menneskene i verden, og de har alle pøst på med penger til Trump. De ER eliten, men har av en eller annen grunn lurt dere til å tro at de er en slags antiestablishment. Helt koko. 

Tro hva du vil. Stol på verdens rikeste, grådigste menn så mye du vil. 

Klart Trump og Musk er fascister btw. Er jo bare å se på politikken deres. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OconMissy skrev (8 timer siden):

Amen ! :D 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (15 timer siden):

Trump og de såkalte kristenkonservative i USA hadde deportert Jesus og kalt ham woke og venstreradikal. 

De har ikke lest sin egen bibel, de tjener ikke den herren de påstår.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (11 timer siden):

Med den, etter amerikanske forhold, knusende seieren til Trump

Den var da slett ikke knusende, men blant de knappere seiere. Muligens tidenes knappeste overtak i antall stemmer totalt, noen få avgjørende stater vippet over. Reagan mot Mondale i 1984, det var en knusende seier.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
yamask skrev (14 minutter siden):

Så du i det hele tatt hvem som satt på de beste plassene under innsettelsen? Det er de rikeste mest mektige menneskene i verden, og de har alle pøst på med penger til Trump. De ER eliten, men har av en eller annen grunn lurt dere til å tro at de er en slags antiestablishment. Helt koko. 

Tro hva du vil. Stol på verdens rikeste, grådigste menn så mye du vil. 

Klart Trump og Musk er fascister btw. Er jo bare å se på politikken deres. 

Ehh… sånn går det når du kun ser på halve sannheter.

Vice President Kamala Harris already counts billionaires like Melinda French Gates, Sheryl Sandberg and Reed Hastings among her backers, and there’s likely more where that came from.

kilde: https://www.forbes.com/sites/daniellechemtob/2024/07/30/forbes-daily-the-billionaires-behind-kamala-harris-presidential-run/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (8 timer siden):

Dette var ikke en isolert hendelse tatt ut av kontekst. Samme mann booster systematisk høyreekstreme ytringer på sin medieplattform, har uttalt at AfD er det eneste som kan "reddde" Tyskland, kommer stadig med halvkvedede viser om hvordan "borgerkrig er uunngåelig" o.l. -- han fortjener søren meg ikke at noen tvil skal komme ham til gode. 

Og det han gjorde "lignet" ikke på en nazihilsen. Det var HELT LIKT en nazihilsen. Og han gjentok bevegelsen.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (2 minutter siden):

Dette var ikke en isolert hendelse tatt ut av kontekst. Samme mann booster systematisk høyreekstreme ytringer på sin medieplattform, har uttalt at AfD er det eneste som kan "reddde" Tyskland, kommer stadig med halvkvedede viser om hvordan "borgerkrig er uunngåelig" o.l. -- han fortjener søren meg ikke at noen tvil skal komme ham til gode. 

Og det han gjorde "lignet" ikke på en nazihilsen. Det var HELT LIKT en nazihilsen. Og han gjentok bevegelsen.

Det var en nazihilsen og vi skal reagere på det. Og, vi reagerte på Biden også når han ikke ville være tydelig på hva han mente om Israels brutalitet i Palestina.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...