Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Sportydame skrev (37 minutter siden):

Visste du at USA har stått for 40% av verdens bistand?

Hvem er du - som på din "høye hest" ønsker å bestemme hvordan USA skal bruke sine bistandsmidler?😶‍🌫️

Har du noen som helst kunnskap om hvordan det offentlige byråkratiet fungerer/aka utredninger/konsulenttjenester grunnet manglende kompetanse i det offentlige fungerer?

Jeg ser daglig på min offen  tlige arbeidsplass hvordan "sosialdemokratiet" fungerer - med møter som varer i timesvis - der man aldri kommer frem til noenting fordi ingen vet hvem som skal ta de endelige beslutningene 🫡

Nå skal jeg pensjonere meg om få år - så bryr meg ikke så mye - men det er et par ledere der si titalls som en gang vikarierte i en lederstilling som gav dem lederlønninger på evig tid- tross at de ble omplassert på et tidspunkt....dette ønsker tydeligvis det norske folk at skal bestå, men jeg håper fortsatt på en opprenskning 😉

Det offentlige er visst mye forskjellig.  Trist at du har havnet et sted med så dårlig ledelse.  Jeg synes det fungerte greit hos oss,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perine skrev (11 minutter siden):

Det offentlige er visst mye forskjellig.  Trist at du har havnet et sted med så dårlig ledelse.  Jeg synes det fungerte greit hos oss,

Det med lederlønninger etter et 14 dagers vikariat gjelder alle offentlige ansatte - lærere, IT ansatte, kommuner, you name it 😉

Men Hvermannsen vet ikke hvordan det fungerer - nitrist 🫡

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (45 minutter siden):

Å svekke demokratiet i USA er ikke det Trump gikk til valg på. Amerikanere ønsker heller ikke et diktatur, som jo er det Trump vaner vei for nå.

Adolf Hitler fikk også makt via et demokratisk valg. Det betyr ikke at det som skjedde etterpå var greit. 

Som forventet gikk alt jeg skrev fullstendig over hodet på deg. Jo, det er dette som nå skjer som amerikanerne gikk til valg på. For øvrig må du faktisk bare gå tilbake til innlegget du her svarer på og prøve igjen.

Der ble også Hitler-kortet trukket, takk Goodwin. 

Jeg tror ikke egentlig jeg gidder dette noe mer. Å "debattere" på et internettforum er ikke noe som er viktig lenger.

Se første innlegg i tråden: "hører på radioen om..". Der er problemet til 90% av de i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (8 minutter siden):

Som forventet gikk alt jeg skrev fullstendig over hodet på deg. Jo, det er dette som nå skjer som amerikanerne gikk til valg på. For øvrig må du faktisk bare gå tilbake til innlegget du her svarer på og prøve igjen.

Der ble også Hitler-kortet trukket, takk Goodwin. 

Jeg tror ikke egentlig jeg gidder dette noe mer. Å "debattere" på et internettforum er ikke noe som er viktig lenger.

Se første innlegg i tråden: "hører på radioen om..". Der er problemet til 90% av de i tråden her.

Hva er det du bråker og bærer deg for?  Jeg startet denne tråden, og det var bare en frase jeg slang på for å gjøre innlegget "hverdagslig", med lav terskel for å delta.  Du får bare gå videre med nesa i sky hvis du er så høyt hevet over oss vanlige dødelige.

Jeg er glad for at mange deltar i tråden, du også, og samme hvilket syn de har på det som foregår i USA nå.  

Endret av Perine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (1 time siden):

Om soft power hadde fungert så hadde Jeg vært enig.

Litt som virkemidlene lærerne mangler i skolen....og barnehagene, som tidligere nevnt.

Tror vi alle ønsker det samme målet - veien dit er bare mer kronglete for de som ikke forstår at å "dulle" med diktatorer ikke funker spesielt bra 😉

Hvorvidt soft power har fungert eller ikke er jo vanskelig for utenforstående å bedømme.

Jeg har ikke illusjonen om at jeg besitter kunnskap som tilsier at alt USA har brukt penger, tid, energi og menneskeliv på de siste ~80 årene har vært vellykket eller ikke, sett opp mot USAs egne mål.

Kan du forklare bakgrunnen for at du kan uttale deg såpass tydelig om at soft power ikke fungerer, og i henhold til hvilke mål de ikke fungerer på?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utspill som kommer fra Trump-administrasjonen nå passer faktisk enda bedre som tittel på denne tråden for hver dag som går.

Media er HELT overveldet og når ikke engang Gaza lenger er det heteste må en undre seg.

Tingene vi nok rulle videre neste uke når ny FMI-direktør blir bekreftet samtidig som Tulsi nå er etteretningsleder.  Elon's DOGE har så langt tatt mye av oppmerksomheten, men det blir vel først nå en kan begynne å spare de store summene etter hvert som forsvarsbudsjettet skal gjennomgås. 

Så i morgen går (visstnok) fristen til Hamas om å slippe fangene løs. Er det noen i media som bryr seg lenger? DET viser hvor skremt media er over hvilke utspill som kommer neste uke. Det er artig å se hvor desperate alle de hjelpeløse "lederne" i Europa er i disse dager.  Kjempeartig circus .

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (17 minutter siden):

Alle utspill som kommer fra Trump-administrasjonen nå passer faktisk enda bedre som tittel på denne tråden for hver dag som går.

Det har passet lenge, dette er jo selve game planen til Trump.Gjøre alt til kaos og seg selv rikere og få ting til å skje under radaren. Hadde det bare vært helseministeren, så ville det kanskje ikke gått gjennom, men men med Gaza, toll og Ukraina mv. samtidig, så gled det gjennom. 

Du og jeg også? Vi henger oss opp i noen av sakene. 

Endret av A new man
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (17 minutter siden):

Media er HELT overveldet og når ikke engang Gaza lenger er det heteste må en undre seg.

Tingene vi nok rulle videre neste uke når ny FMI-direktør blir bekreftet samtidig som Tulsi nå er etteretningsleder.  Elon's DOGE har så langt tatt mye av oppmerksomheten, men det blir vel først nå en kan begynne å spare de store summene etter hvert som forsvarsbudsjettet skal gjennomgås. 

Så i morgen går (visstnok) fristen til Hamas om å slippe fangene løs. Er det noen i media som bryr seg lenger? DET viser hvor skremt media er over hvilke utspill som kommer neste uke. Det er artig å se hvor desperate alle de hjelpeløse "lederne" i Europa er i disse dager.  Kjempeartig circus .

Ingen som bryr seg om fangeutvekslingen lenger....Europa er mest opptatt av å redde "ræva" si....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (1 minutt siden):

Ingen som bryr seg om fangeutvekslingen lenger....Europa er mest opptatt av å redde "ræva" si....

Det er trivelig å se de Europeiske "ledere" få smake sin egen medisin. Er det sånn det føles å bli undertrykket og kuet av de som er over deg?

Vil ikke ha USA til å styre i Europa, men det er sannelig flott å se hvordan eurokrater blir satt så inderlig på plass.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (5 minutter siden):

Det er trivelig å se de Europeiske "ledere" få smake sin egen medisin. Er det sånn det føles å bli undertrykket og kuet av de som er over deg?

Vil ikke ha USA til å styre i Europa, men det er sannelig flott å se hvordan eurokrater blir satt så inderlig på plass.

Det fine var at Jensemann visstnok hadde en hyggelig samtale med Vance idag 🥰

Det fremstod til og med som at de på en måte var enige 😇

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (12 minutter siden):

Jeg er mest opptatt av at du, for en gangs skyld, kan forklare og underbygge påstandene dine:

Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Hvorvidt soft power har fungert eller ikke er jo vanskelig for utenforstående å bedømme.

Jeg har ikke illusjonen om at jeg besitter kunnskap som tilsier at alt USA har brukt penger, tid, energi og menneskeliv på de siste ~80 årene har vært vellykket eller ikke, sett opp mot USAs egne mål.

Kan du forklare bakgrunnen for at du kan uttale deg såpass tydelig om at soft power ikke fungerer, og i henhold til hvilke mål de ikke fungerer på?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Jeg er mest opptatt av at du, for en gangs skyld, kan forklare og underbygge påstandene dine:

Om du har lest de fleste innleggene mine klarer du fint å forstå bakgrunnen for mine synspunkter - som jeg henter fra alle andre steder enn Steigan&co.

Jeg mistenker at du er en av de som ikke synes det er spesielt kult at damer har sterke meninger - mulig du faktisk "digger" det - hva vet jeg?😇

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (8 timer siden):

En gigantisk visjon, men er det noe som kan gjennomføres?

Tja. Se denne i sammenheng? 
https://www.motherjones.com/politics/2025/02/elon-musk-trump-iron-dome-space-x-payday-spacex-missle-defense/

Skjønner jo at Musk holder ut da. De drømmer om det stort lokk over USA, slik at andres atomvåpen ikke får effekt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (15 minutter siden):

Kan du si hvorfor du skriver  "ledere" i hermetegn?  De leder sine respektive land og regjeringer, folkevalgte demokratier. (stort sett) og hvem som undertrykker hvem?  Jeg forsto ikke hva du mente.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lest de fleste innleggene mine klarer du fint å forstå bakgrunnen for mine synspunkter - som jeg henter fra alle andre steder enn Steigan&co.

Jeg mistenker at du er en av de som ikke synes det er spesielt kult at damer har sterke meninger - mulig du faktisk "digger" det - hva vet jeg?😇

Du har kanskje sterke meninger, men de er ikke mye verdt om du ikke greier svare for deg eller underbygge meningene dine. Eneste du gjør er å heie blindt på Trump, overse hva andre skriver og å komme med personangrep mot motdebattantene dine. 

Sterke meninger er ikke det samme som å være en sterk person. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (5 minutter siden):

Du har kanskje sterke meninger, men de er ikke mye verdt om du ikke greier svare for deg eller underbygge meningene dine. Eneste du gjør er å heie blindt på Trump, overse hva andre skriver og å komme med personangrep mot motdebattantene dine. 

Sterke meninger er ikke det samme som å være en sterk person. 

@"Hersketeknikk.com"?😉

+ les de tidligere trådene mine - flust av kilder og argumenter 😎

Endret av Sportydame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er svært lite som er så tiltrekkende som en sterk kvinne, men jeg liker enda bedre de som faktisk kan underbygge påstandene sine. Dog regner jeg selvfølgelig med at du ikke har noen interesse av å bli likt av meg.

Og nei, jeg har ikke lest de fleste av innleggene dine, og jeg kan ikke forstå bakgrunnen for dine synspunkter. Det at jeg f.eks. kan mye om historie og jobber med strategi, gjør ikke at jeg kan uttale meg om all historie i verden eller har dyp innblikk i strategier utover de jeg jobber med - og hvis jeg hevder det, pleier jeg som regel å underbygge hvorfor. Alternativt så kan jeg analysere andres strategier basert på egen kunnskap og det datamaterialet som er tilgjengelig, men med tilhørende svakheter.

Dette med soft power er jo et komplekst og svært interessant felt. USA har brukt årtier, utallige milliarder dollar, menneskeliv og andre ressurser på å bre seg med den. Hvordan kan du da så enkelt si at det ikke fungerer?

På samme måte som at jeg forventer at en fysiker begrunner svaret sitt, selv om vedkommende kan uendelig mer om fagfeltet sitt enn meg, forventer jeg at man kan begrunne det når man kommer med bombastiske uttalelser.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (3 minutter siden):

@"Hersketeknikk.com"?😉

Ja noen ganger synker jeg ned på meningsmotstanderens nivå, men det var ikke ment som en hersketeknikk, men mer som et svar på at dine sterke meninger ikke er så sterke når du ikke klarer begrunne dem 😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (7 minutter siden):

Ja noen ganger synker jeg ned på meningsmotstanderens nivå, men det var ikke ment som en hersketeknikk, men mer som et svar på at dine sterke meninger ikke er så sterke når du ikke klarer begrunne dem 😊

Vi får prøve å vise at vi er bedre. Det kommer stadig personangrep når de er tomme for argumenter, når vi ikke faller for alt den høyreekstreme eller venstreekstreme bullshiten. Stay strong

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (4 minutter siden):

Vi får prøve å vise at vi er bedre. Det kommer stadig personangrep når de er tomme for argumenter, når vi ikke faller for alt den høyreekstreme eller venstreekstreme bullshiten. Stay strong

Ja sorry du har rett, jeg hadde et svakt øyeblikk der fristelsen tok overhånd 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...