Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

Hvis Europa mener de kan gjøre en bedre jobb er det jo bare å komme med forslag. 

Å tro at EU eller den grønne goblin kan legge ned noe veto her, viser at en nekter å tro på reakitetene i situasjonen.

Og jo flere som begynner å forstå at det grønne spøkelset må skrinlegges ihvertfall inntil verden er destabilisert - dess bedre kommer det til å gå med Europa.

Jeg tror forøvrig Norge kan dra fordeler av å stå utenfor EU mens konfliktene pågår.

Siste fra Mr Z er at han vil bruke de konfiskerte russiske midlene til å fortsette krigen - noe Europa heldigvis har protestert mot.

Det hadde sendt Euroen nedenom og hjem samt dollaren til himmels...så det viser igjen hvordan Europa kun sender Ukraina foran seg i bresjen....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... og der ble RFK godkjent som helseminister. Haha. Må jo bare le. For en gjeng med ukvalifiserte lojalister. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Kennedy godkjent?

Jas, der gikk det mange milliarder pharmadollar rett i dass. 

Nå vil nok dypstaten slite enda mer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi sann. Nå får visst Ukraina lov til å være med på forhandlingene likevel. Nå venter jeg bare på at alle dere som syntes Zelenskyj & co ikke hadde noe der å gjøre, skifter mening. For når sjefen ber dere om å hoppe, er spørsmålet bare hvor høyt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (2 timer siden):

Alliert med et sterkt Europa😊.

Europa er dessverre ikke særlig sterkt..

Defence spending, 1960-2023

in % of GDP https://www.intereconomics.eu/contents/year/2024/number/4/article/defence-spending-for-europe-s-security-how-much-is-enough.html

Dorn-fig-1.png

Endret av NatNat
to add the link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (3 minutter siden):

Hva er dette en graf av? 

oh sorry, glemte å legge ved lenken.. Det er Defence spending, 1960-2023in % of GDP. skal rette på det nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta økonomiske tall først:

Siste data om kjøpekraftsparitet (beste måleenhet når et land produserer ting selv)  indikerer at Kina, India og Russland nå har høyere total enn EU og USA.  Siden det meste av forsvarsmidler er handlet internt innen disse to blokkene viser det i utgangspunktet en paritet hva angår materielle ressurser.

Hva med folketall?:  De tre største BRICS-medlemmene har over 4 ganger så mange innbyggere. 

Hva med kamptrente tropper? Vel, I EU finnes det vel knapt en soldat som har fyrt av et skudd imot en jevnbyrdig motstander og selv om USA har en og annen spesialenhet som har erfaring med å ta livet av gjetere og guerillakrigere, så har heller ikke de møtt jevnbyrdig motstand siden 1945. Du vinner ikke en krig imot jevnbyrdig motstand med spesialstyrker og bombefly. Det siste vil SPESIELT ikke fungere mot landet med verdens beste luftvern. 

Om alle EU land (og nyttige idioter 8som Norge) DOBLER sine forsvarsbudsjett, så er det fortsatt et spørsmål om kamptrente tropper. Dette er historisk en BETYDELIG faktor i en konflikt og spesielt i starten. 

EU og USA kommer nok til å rekruttere en rekke Ukrainske veteraner som instruktører i framtiden, men flertallet vil nok etter hvert trekkes imot Russland. 

Mindre enn 5 år fra nå vil det være en god tone imellom Russland og Ukraina, et mye bedre forhold imellom Norge og dem og EU-diplomater som holder seg for nesen og tigger på sine knær om å få billig gass.

Til slutt: Skal dagens unge menn i Vest-Europa omformes til troverdig soldatmasse til å danne infanteridivisjoner? 

HAHA

Endret av AdonisFFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at vi ikke kan og ikke vil ha en sånn verden der alskens evneveike psykofolk som Trump og Putin styrer showet. Hvis noen er så enkle at de vil det, er det fordi de er kunnskapsløse. Personlig tenker jeg vi heller får øke skattenivå og senke trygdenivå sånn at vi som europeere kan forsvare oss selv mot galninger som Putin og Trump. Litt kjedelig for den oransje gubben om han vil starte krig mot Kina uten europeiske venner, men han er ikke smartere enn han er.

Du vil ta pengene fra de som har minst her i landet altså. Ikke en tanke å dra lasset sammen og bidra etter evne?

Endret av Perine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (23 minutter siden):

Du vil ta pengene fra de som har minst her i landet altså. Ikke en tanke å dra lasset sammen og bidra etter evne?

Tror mange ikke forstår at gode trygdeordninger holder kriminaliteten nede. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yamask skrev (15 minutter siden):

Dere som mener Trump og Musk vil gjøre USA så mye bedre, hva tenker dere om dette? 

Screenshot_20250213_214634_Instagram.jpg

Bernie Sanders. En av senatorene som har mottatt MEST penger fra Big Pharma. Mannen som solgte sin innflytelse for et ekstra hus. 

Nok en av disse senatorene på livstid som aldri har bidratt med noe produktivt. Forhåpentligvis forsvinner både han og Cocaine-Mitch snart. 

Han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (9 minutter siden):

Bernie Sanders. En av senatorene som har mottatt MEST penger fra Big Pharma.

Finn kilde på dette takk. Eller sikter du til høringen til RFK der det ble debunked med en gang? 

Men det var uansett ikke din mening om Sanders jeg var ute etter. Jeg lurer på hva dere mener om at de skal ta penger fra syke fattige barn og gi til milliardærene? 

Endret av yamask
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
yamask skrev (15 minutter siden):

Finn kilde på dette takk. Eller sikter du til høringen til RFK der det ble debunked med en gang? 

Men det var uansett ikke din mening om Sanders jeg var ute etter. Jeg lurer på hva dere mener om at de skal ta penger fra syke fattige barn og gi til milliardærene? 

Jeg synes det er ond politikk, som heller ikke er ukjent på våre kanter.  Fattigfolk har jo ikke penger til å kjøpe seg fordeler hos politikerne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (26 minutter siden):

En "tar" vel ikke penger fran oen og gir til de rike. Det handler o prioritering. Jeg er jo enig i at vi skal ha en riktig profil med hensyn til de som trenger et. 

Det er derfor jeg mener vi ikke skal gjøre som det foreslås i EU -> Kutte i pensjoner og øke militærbudsjett. 

Bernie Sanders er nok en typisk bløffmaker som bare prater og når det kom til stykket solgte seg for billigste penge. Men det er jo mange av disse iblant politikere. Ikke mang leder som Ibrahim Traore i Burkina Faso. Men han er jo ikke "liberal demokrat" så da er det jo veldig ille. '  

Så lenge en har et "demokrati" kan en være så korrupt og kynisk som bare det for så lenge media beskytter en (noe de gjerne gjør for å være på gode siden og som eierne vil) er det bare å gi blaffen. Og til neste valg er det jo bare å komme med en masse pjatt ved debatter. 

Demokrati er beste form for korrupsjon.

Endret av AdonisFFM
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (13 minutter siden):

En "tar" vel ikke penger fran oen og gir til de rike. Det handler o prioritering. Jeg er jo enig i at vi skal ha en riktig profil med hensyn til de som trenger et. 

Det er derfor jeg mener vi ikke skal gjøre som det foreslås i EU -> Kutte i pensjoner og øke militærbudsjett. 

Bernie Sanders er nok en typisk bløffmaker som bare prater og når det kom til stykket solgte seg for billigste penge. Men det er jo mange av disse iblant politikere. Ikke mang leder som Ibrahim Traore i Burkina Faso. Men han er jo ikke "liberal demokrat" så da er det jo veldig ille. '  

Så lenge en har et "demokrati" kan en være så korrupt og kynisk som bare det for så lenge media beskytter en (noe de gjerne gjør for å være på gode siden og som eierne vil) er det bare å gi blaffen. Og til neste valg er det jo bare å komme med en masse pjatt ved debatter. 

Demokrati er beste form for korrupsjon.

Kilden din er to randomme menn som snakker? 

Bernie Sanders er den politikern i USA som ønsker å forby politikere å trade, kjøpe aksjer og tjene penger på annet enn politikerlønn når de sitter. Han er den eneste som ønsker 100% transparenthet hos politikerne. Han har, som din kompis RFK, lenge ønsket å ta knekken på bigpharma og matvareindustrien i USA. Syns du skyter veldig fra hofta med kritikken din. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (7 minutter siden):

Kilden din er to randomme menn som snakker? 

Bernie Sanders er den politikern i USA som ønsker å forby politikere å trade, kjøpe aksjer og tjene penger på annet enn politikerlønn når de sitter. Han er den eneste som ønsker 100% transparenthet hos politikerne. Han har, som din kompis RFK, lenge ønsket å ta knekken på bigpharma og matvareindustrien i USA. Syns du skyter veldig fra hofta med kritikken din. 

Bernie Sanders omgir seg med en patina av "independence", men er like gjennomkorrupt som de fleste andre politikere. 

Det er jo merkerlig at en person som er god for mange millioner (dollar) preker edelmodighet og nøysomhet.

Eller som han sa etter at han ble rik på en bok. "If you can right a book, you'll be a millionaire too".

Pussig at han angrep RFK så mye hvis han er prinsippielt enig med ham.

-Just another phony-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...