Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden har Trump tenkt seg at det skal bli fred uten at Ukraina er med på forhandlingene? Dette er ikke bare arrogant, det er også fullstendig urealistisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

A new man skrev (2 minutter siden):

Jeg kan lese, det er undervurdert. 
I sum er dette nær sagt alt Putin vrikk til krig for.  

Mulig du kan lese- problemet ditt er vel i større grad at du ikke evner å sette sammen det du leser 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (1 minutt siden):

Mulig du kan lese- problemet ditt er vel i større grad at du ikke evner å sette sammen det du leser 😉

Hvorfor må dere som støtter Trump alltid komme med sånne oppgulp som dette? Ødelegger hele tråden, og det fordummer bare dere selv. 

JD Vance har jo, som @A new manskrev tidligere, sagt at avtalen vil bli at Putin får det han vil ha og Ukraina får ingenting. 

Hva tror dere Putin gjør etterpå? Hviler på sine laurbær eller fortsetter drømmeplanen sin om å utvide Russlands landegrenser?

Ser forøvrig at Zelenkyj nekter godta noen fredsavtale han ikke er en del av, forståelig nok. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (16 minutter siden):

Problemet ditt er vel at argumentene dine ikke holder og du ikke har noe annet enn dårlige fornærmelser å komme med.

Endret av A new man
Jeg er bedre en det
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (1 time siden):

@A new manskrev 

Ser forøvrig at Zelenkyj nekter godta noen fredsavtale han ikke er en del av, forståelig nok. 

Hva Kokainsky sier eller "godtar" er vel like relevant som enhver annen innbygger i Ukraina. Han har jo uansett ingen formell rolle her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (20 minutter siden):

Hva Kokainsky sier eller "godtar" er vel like relevant som enhver annen innbygger i Ukraina. Han har jo uansett ingen formell rolle her. 

Hvilket mandat har Trump tenker du? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A new man skrev (1 minutt siden):

Hvilket mandat har Trump tenker du? 

Demkratisk valgt.  Er det ikke DET som gjelder?

I Ukraina er det vel bare landets parlament som har lovlig eksistens. Hvis den grønne goblinen vil ha lovlig makt må han holde nytt valg. Hvis ikke blir avtaler undertegnet av parlamentets leder.

Endret av AdonisFFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

Demkratisk valgt.  Er det ikke DET som gjelder?

Valgt i USA ja, han kan styre der. Hvilket mandat har Trump til å forhandle "fred" med Russland på Ukrainas vegne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (Akkurat nå):

Valgt i USA ja, han kan styre der. Hvilket mandat har Trump til å forhandle "fred" med Russland på Ukrainas vegne.

Han forhandler med Russland, ikke Ukraina. 

Dette handler om avspenning og å unngå WW3. Ukraina er i denne sammenheng lite relevant. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (1 time siden):

Hvorfor må dere som støtter Trump alltid komme med sånne oppgulp som dette? Ødelegger hele tråden, og det fordummer bare dere selv. 

JD Vance har jo, som @A new manskrev tidligere, sagt at avtalen vil bli at Putin får det han vil ha og Ukraina får ingenting. 

Hva tror dere Putin gjør etterpå? Hviler på sine laurbær eller fortsetter drømmeplanen sin om å utvide Russlands landegrenser?

Lurer litt på hvordan han skal nekte en fredsavtale når han i realiteten ikke har noe valg?

Lurer også på hvorfor bortimot halve Norges befolkning ønsker å sende flere i døden på slagmarken - tross at ukrainske menn ikke ønsker det selv?

Jeg ser kun dobbeltmoral i å ønske at andre skal fortsette å drepe hverandre - fremfor å "tvinge" frem fred.

Og jeg "mistenker" at dere ikke ønsker det av "godhet" - men fordi dere er redde for at krigen skal eskalere til Norge/Europa - så dere skyver ukrainerne foran dere - slik Hamaz har gjort med Palestinske sivile.

Jeg synes ikke dette vitner om verken moral eller godhet - men det er min mening 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (13 minutter siden):

Lurer litt på hvordan han skal nekte en fredsavtale når han i realiteten ikke har noe valg?

Lurer også på hvorfor bortimot halve Norges befolkning ønsker å sende flere i døden på slagmarken - tross at ukrainske menn ikke ønsker det selv?

Jeg ser kun dobbeltmoral i å ønske at andre skal fortsette å drepe hverandre - fremfor å "tvinge" frem fred.

Og jeg "mistenker" at dere ikke ønsker det av "godhet" - men fordi dere er redde for at krigen skal eskalere til Norge/Europa - så dere skyver ukrainerne foran dere - slik Hamaz har gjort med Palestinske sivile.

Jeg synes ikke dette vitner om verken moral eller godhet - men det er min mening 😉

De menn i Norge som vil fortsette krigen kan dra til Ukraina og ta "en måned" for en soldat der. Det er lett å forlange at andre skal slåss når en ikke har noe å risikere selv.

Endret av AdonisFFM
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (10 minutter siden):

Han forhandler med Russland, ikke Ukraina. 

Dette handler om avspenning og å unngå WW3. Ukraina er i denne sammenheng lite relevant. 

Det er feil, ingen har valgt Trump til den rollen. Han har ikke noe mandat fra Europa, Ukraina eller noen. Trump og Putin kan ikke bare bestemme seg i mellom med bindende virkning for andre suverene stater. Dessuten er det en enorm dobbeltmoral her, samtidig som USA skal isolere seg, så skal de bestemme i Europa. 

Å gi etter for Putin sikrer ikke noe fred. Det sikrer bre at det blir mer og verre krig. Dette er München 1938 igjen, hvor man bare lot Hitler ta Sudetenland. Historien viste at det var en enorm feil. 

Endret av A new man
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

De menn i Norge som vil fortsette krigen kan dra til Ukraina og ta "en måned" for en soldat der. Det er lett å forkange at andre skal slåss når en ikke har noe å risikere selv.

Jeg spurte noen av mine sosialdemokratiske kompiser i Norge om de kunne tenke seg å "ta en for laget" i Ukraina....men de var visst ikke spesielt lystne på det 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportydame skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at vi ikke kan og ikke vil ha en sånn verden der alskens evneveike psykofolk som Trump og Putin styrer showet. Hvis noen er så enkle at de vil det, er det fordi de er kunnskapsløse. Personlig tenker jeg vi heller får øke skattenivå og senke trygdenivå sånn at vi som europeere kan forsvare oss selv mot galninger som Putin og Trump. Litt kjedelig for den oransje gubben om han vil starte krig mot Kina uten europeiske venner, men han er ikke smartere enn han er.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at vi ikke kan og ikke vil ha en sånn verden der alskens evneveike psykofolk som Trump og Putin styrer showet. Hvis noen er så enkle at de vil det, er det fordi de er kunnskapsløse. Personlig tenker jeg vi heller får øke skattenivå og senke trygdenivå sånn at vi som europeere kan forsvare oss selv mot galninger som Putin og Trump. Litt kjedelig for den oransje gubben om han vil starte krig mot Kina uten europeiske venner, men han er ikke smartere enn han er.

Norge har ikke sjans, og må være alliert. Det så vi i 1940. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (4 minutter siden):

Det er feil, ingen har valgt Trump til den rollen. Han har ikke noe mandat fra Europa, Ukraina eller noen. Trump og Putin kan ikke bare bestemme seg i mellom med bindende virkning for andre suverene stater. Dessuten er det en enorm dobbeltmoral her, samtidig som USA skal isolere seg, så skal de bestemme i Europa. 

Hvis Europa mener de kan gjøre en bedre jobb er det jo bare å komme med forslag. 

Å tro at EU eller den grønne goblin kan legge ned noe veto her, viser at en nekter å tro på reakitetene i situasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Molly85 skrev (Akkurat nå):

Norge har ikke sjans, og må være alliert. Det så vi i 1940. 

Alliert med et sterkt Europa😊.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (3 minutter siden):

...vi heller får øke skattenivå og senke trygdenivå.....

Lykke til med dette. Du får sikkert et slikt parti over sperregrensa med en slik politikk.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (1 minutt siden):

Alliert med et sterkt Europa😊.

Hva er "et sterkt Europa"? 

😂😂😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (11 minutter siden):

Det er jo ingen som ikke vil ha en fredsavtale. Spørsmålet er jo hva den avtalen de to forhandler seg frem til innebærer. Trump har jo vist oss i en årrekke at han er til salgs, og Putin er mye smartere enn Trump og har han allerede rundt fingeren. 

At dette liksom skal ende i verdensfred der alle er fornøyd er i beste fall naivt. Det er det samme med Gaza. Den fredsavtalen er ikke verdt blekket den er skrevet med nå som Israel har gitt Hamas et ultimatum de mest sannsynlig ikke greier innfri. Det blir ikke fred der heller, det blir etnisk rensning. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...