Supernaut Skrevet 11. februar #541 Del Skrevet 11. februar Hansehan skrev (21 timer siden): Men hva synes dere Trump-elskende konspifolka om at han vil overta både Grønland og Canada? Vil dere gi ham Svalbard også når han krever det? Quislingene har nok reservert Svalbard for en stor statsleder som Putin eller Xi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernaut Skrevet 11. februar #542 Del Skrevet 11. februar AdonisFFM skrev (20 timer siden): Det med Clinton var jo feil. Jeg glemte i farta at det var Al Gore som fikk den. Og han vsr jo visepresidenten. Så hvis demokratiske presidenter står for fredsidealer og gjør det motsatte blir jo det nok et bevis på hvor politisert denne prisen er. Nobelprisen er kun decor for medlemmer av den liberale herskerklasse. Burde den heller gitt til medlemmer av den diktatoriske herskerklasse? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernaut Skrevet 11. februar #543 Del Skrevet 11. februar AdonisFFM skrev (På 9.2.2025 den 21.05): Fredsprisen er en ren politisk decor. Og den gis i nyere tid spesielt til presidenter i USA som har spilt for det blå teamet. Siden Carter (og inkludert ham) har jo alle demokratiske presidenter fått denne prisen. Det skal bli spennende å se om de følger denne tradisjonen med å gi den til Biden også. Der har du jo en politiker som konsekvent har stemt for ALLE USA sine kriger siden han begynte å jobbe i politikken. Det er en av Norge sine beste midler til å smøre medlemmer av den riktige liberale orden , samtidig som våre politikere da kan sole seg i glansen over å være de ypperste dommere av hvem som er beste medlem av denne klubben. Med i denne klubben hører selvsagt også nyttige idioter og rene redskaper av plasserte dissidenter som kan lage oppstyr i land som vi ikke liker. Våre politikere har et ekstremt markeringsbehov utenfor eget land. Hvis de har valget mellom resten av verden og eget folk så blir sistnevnte taperen hver eneste gang. Det er slike ting som Nobelprisen som øker polariseringen og likedan forargelsen fra resten av verden over Vesten sin påtatte moralske høyborg og behovet for meningsmonopol. Du snakker som et medlem av Tjen Folket eller en fra Steigan-fløyen i Rødt. Hva er egentlig galt med å være liberal, altså å verdsette frihet, individuell autonomi og likhet for loven? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 11. februar #544 Del Skrevet 11. februar AdonisFFM skrev (20 timer siden): Hva er en "nazi-hilsen"? Dette blir for dumt. Det er ikke mye nasjonalsosialisme å spore hos globalist Elon. Du blander korporatisme med nasjonalsosialisme. Vet du ikke hva en nazi-hilsen er? Tilbake på skolebenken med deg. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 11. februar #545 Del Skrevet 11. februar AdonisFFM skrev (3 timer siden): for en vet utmerket godt hvordan hevnen vil bli etter neste valg. Dette setter på spissen hva som er så riv ruskende galt med diskurs og den generelle holdning hos "aktivistene", både venstre og høyre fløy - det er en skyttergravsmentalitet hvor en minoritet av befolkningen kyler verbale bomber på hverandre. Nå skal det sies at i det jeg legger merke til så er det en side som er opptatt av å "ta igjen" og en annen som vil "rette opp" uavhengig av hvem som nyter godt av det. Innledningsvis gjaldt observasjonen i stor grad kun ordinære folk som ytret seg på nett, men den har dessverre også blitt ytret fra maktens korridorer. Hva gjelder "wokeisme" og "dypstaten" så har det lenge vært mer gunstig for en fløy enn den andre å konstruere kulturkriger og skumle krefter som jobber i mot "folk flest". Det ser vi jo tendenser av her hjemme òg, dessverre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 11. februar #546 Del Skrevet 11. februar LukeDanes skrev (1 minutt siden): Dette setter på spissen hva som er så riv ruskende galt med diskurs og den generelle holdning hos "aktivistene", både venstre og høyre fløy - det er en skyttergravsmentalitet hvor en minoritet av befolkningen kyler verbale bomber på hverandre. Nå skal det sies at i det jeg legger merke til så er det en side som er opptatt av å "ta igjen" og en annen som vil "rette opp" uavhengig av hvem som nyter godt av det. Innledningsvis gjaldt observasjonen i stor grad kun ordinære folk som ytret seg på nett, men den har dessverre også blitt ytret fra maktens korridorer. Hva gjelder "wokeisme" og "dypstaten" så har det lenge vært mer gunstig for en fløy enn den andre å konstruere kulturkriger og skumle krefter som jobber i mot "folk flest". Det ser vi jo tendenser av her hjemme òg, dessverre. Ja, dette er det nok mye riktig i. Vi har jo altfor lenge levd under illusjonene om at "demokrati" nøytraliserer harde fronter,men det blir jo som oftest sånn at når noe VIRKERLIG betyr noe for nok folk så er det vanskelig å oppnå likevekt. Endel av dette startet nok da meningsmotstandere ble stemplet som "rasister" eller under MeToo-prosessene. For enhver reaksjon er det en motreaksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 11. februar #547 Del Skrevet 11. februar AdonisFFM skrev (Akkurat nå): Ja, dette er det nok mye riktig i. Vi har jo altfor lenge levd under illusjonene om at "demokrati" nøytraliserer harde fronter,men det blir jo som oftest sånn at når noe VIRKERLIG betyr noe for nok folk så er det vanskelig å oppnå likevekt. Endel av dette startet nok da meningsmotstandere ble stemplet som "rasister" eller under MeToo-prosessene. For enhver reaksjon er det en motreaksjon. Hva USA gjelder så er jo ikke to parti-systemet til spesielt stor hjelp. Og når det gjelder USA og hva som startet det så er det nok eldre enn MeToo. At Obama ble president falt nok veldige mange tungt for brystet. Apropos kulturkriger og fiendebilder så har vel de fleste av oss sett klippet fra 'town hall' hvor McCain under valgkampen i 2008 tar Obama i forsvar og slår ned på påstander om at han er muslim og whatnot som de sier der borte. Så kom Donald og begynte spetakkelet om fødselsattesten, før Obama hadde det artig på Trumps bekostning på Correspondants Dinner i 2011. Så det er nok flere årsaker som virker inn, men med valget 2024 i minne så kan man ikke se bort fra hudfarge. Noe som gjenspeiler seg i litt av hva de har foretatt seg etter de overtok det Ovale. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 11. februar #548 Del Skrevet 11. februar Mc Cain var jo et perfekt eksempel på hvor liten forskjell det tross alt er imellom rød og blå. Når det gjelder Obama var det jo ikke måte på hvor mye fred han skulle bringe i verden og Jagland var jo en tidlug støttespiller av dette pratet da han gav ham fredsprisen. I bunn og grunn har jo de fleste "demokratier" et to, eller enpartsystemer hvor graden av hestehandel reflekterer fargeforskjellene en må ha stadig skarpere farvesyn for å oppfatte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 11. februar #549 Del Skrevet 11. februar LukeDanes skrev (25 minutter siden): At Obama ble president falt nok veldige mange tungt for brystet. Noen såkalte "tech bros" sier at de ble provosert av popularieten til Bernie Sanders. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 11. februar #550 Del Skrevet 11. februar AdonisFFM skrev (29 minutter siden): Mc Cain var jo et perfekt eksempel på hvor liten forskjell det tross alt er imellom rød og blå. Når det gjelder Obama var det jo ikke måte på hvor mye fred han skulle bringe i verden og Jagland var jo en tidlug støttespiller av dette pratet da han gav ham fredsprisen. I bunn og grunn har jo de fleste "demokratier" et to, eller enpartsystemer hvor graden av hestehandel reflekterer fargeforskjellene en må ha stadig skarpere farvesyn for å oppfatte. Også var McCain et perfekt eksempel, og øyensynlig et av de aller siste, på at det kan gå an å ha motstridende syn og verdier, men fortsatt behandle hverandre som folk. PeeWee skrev (9 minutter siden): Noen såkalte "tech bros" sier at de ble provosert av popularieten til Bernie Sanders. Hadde det vært opp til meg så hadde de virkelig fått vanskeligheter i 2016 med populariteten til Bernie. Dessverre (/heldigvis?) har ikke vi så mye vi skulle ha sagt fra den siden av dammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 11. februar Forfatter #551 Del Skrevet 11. februar Jeg ser for meg at det blir mange rettssaker fremover, så noen får nok å gjøre. Køene vokser, og ulovlige endringer blir vel foreldet i forhold til å få rettet opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 11. februar #552 Del Skrevet 11. februar (endret) Det er og blir veldig underholdende hvordan folk hisser seg opp over Trump. Jeg har en far som er helt spinnvill. Han vil nesten ikke snakke med meg bare for at jeg sa at det i bunn og grunn er l på hvem som er president i USA. Samfunnseliten i Norge frykter ham også, helt uten grunn og de er uten noe rasjonalitet. Det er i bunn og grunn veldig artig å se hvor lett de tipper over. Fader'n er nok MEST forbanna for at jeg ikke hater ham eller ikke synes Norge skal krige imot Russland. Vi har en gjeng med gale ckickenhawks over hele Vest-Europa for tida og med kvinner som Guri Melby, Kaja Kallas og Annalena Bareback så er det jammen meg kjønnsdelt også.. Skal bli artig å se hva som skjer neste uke når/om tariffene slår inn. Blir vel mange "alvorlige" artikler med Stoltenberg og Judas Gahr med Barth Eide og kanskje får vi se Aasland også.. Pussig nok er det ingen kvinnebevegelser so klager over at Norge har så mange "menn med makt". For de er jo de "riktige" gutta som vil ha evig NAZO-ekspansjon og på knær foran USA's herrer så da er det vel ikke så farlig... Endret 11. februar av AdonisFFM 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 11. februar #553 Del Skrevet 11. februar Jøss, nå ser jeg at Trump har fått Jordan til å ta imot Palestinere også. Synes ikke noe særlig om dette, men det er jo artig å se hvordan han får vasallene til å gang etter gang brette ned buksa . Til å begynne med er det visst snakk om syke barn, men her ser en faktisk hvordan dette galehuset i Midt-Østen fortsetter å bevege seg. Det blir nok til at vi får noen titusen palestinere i Norge til slutt også. Tipper Barth Eide snart må ta en tur nedover og ha et par fine statsbesøk. Han har nok med sjekkheftet 😂😂😂😂. Uansett, så lenge det ikke kommer en eneste soldat der nede er iallfall veien mot en ny måte å takle problemet på. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 11. februar #554 Del Skrevet 11. februar AdonisFFM skrev (39 minutter siden): Jøss, nå ser jeg at Trump har fått Jordan til å ta imot Palestinere også. Synes ikke noe særlig om dette, men det er jo artig å se hvordan han får vasallene til å gang etter gang brette ned buksa . Til å begynne med er det visst snakk om syke barn, men her ser en faktisk hvordan dette galehuset i Midt-Østen fortsetter å bevege seg. Det blir nok til at vi får noen titusen palestinere i Norge til slutt også. Tipper Barth Eide snart må ta en tur nedover og ha et par fine statsbesøk. Han har nok med sjekkheftet 😂😂😂😂. Uansett, så lenge det ikke kommer en eneste soldat der nede er iallfall veien mot en ny måte å takle problemet på. Bravo. Under én promille av en befolkning som ikke ønsker å omplasseres. Hadde dette vært en satirisk TV-serie, ville jeg ledd meg i filler, selv om jeg nok hadde syntes den var en smule urealistisk. Hvordan skal vi forresten tolke det her: https://www.nbcnews.com/politics/white-house/legal-experts-constitutional-crisis-vance-musk-judicial-rulings-trump-rcna191387 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 11. februar #555 Del Skrevet 11. februar Her er en grei oversikt over Trumps mål: https://www.motherjones.com/politics/2025/02/trump-second-term-the-hit-list-targeted-package-landing-page/ Det har gått tre uker og jeg er allerede oppgitt og drittlei. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 12. februar #556 Del Skrevet 12. februar Pawn Hearts skrev (3 timer siden): Bravo. Under én promille av en befolkning som ikke ønsker å omplasseres. Hadde dette vært en satirisk TV-serie, ville jeg ledd meg i filler, selv om jeg nok hadde syntes den var en smule urealistisk. Hvordan skal vi forresten tolke det her: https://www.nbcnews.com/politics/white-house/legal-experts-constitutional-crisis-vance-musk-judicial-rulings-trump-rcna191387 Desverre har nok neppe befolkningen der nede mer å si i et så stort spill enn befolkningen i Europa har å si med det "grønne skiftet". Når det gjelder linken din er det klart at NBC vil lage en falsk storm om ting som skjer i USA. Som en trofast sverddrager for det blå teamet er de jo like programforpliktet her som VG om EØS. Vi har en informasjonskrig samtidig med en temmelig sterk maktkamp i USA, hvor medier opererer på fast definerte sider. Dette vil nok ikke bli bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 12. februar #557 Del Skrevet 12. februar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 12. februar #558 Del Skrevet 12. februar A new man skrev (2 timer siden): Trump viker faktisk LITT mer sunn denne gangen enn tidligere. Det er mulig han har justert kostholdet sitt i samsvar med aktivitet. At han golfer 5/23 dager vil vel si noe sånt som 10 timer fysisk aktivitet på to uker. Ikke verst, men ikke topp heller. Har vel hørt at han gått ned omtrent 5 kilo over siste årene. Nå er vel ikke golf av det mest fysiske trening, men samtidig gir det endel gåing, så er bra for å opprettholde styrke i nedre del av kroppen. E Har forstått det sånn at Pete Hegseth (forsvarsministeren) trener 1-2 timer daglig for et snitt rundt 10 timer i uka. Dette ligger på mitt nivå og jeg skulle ønske flere ledere tok bedre vare på egen helse. Tulsi Gabbard, Kennedy Kirsti Noem er også veldig godt trente. Slike ledere gir godt eksempel for andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 12. februar #559 Del Skrevet 12. februar AdonisFFM skrev (36 minutter siden): Nå er vel ikke golf av det mest fysiske trening, men samtidig gir det endel gåing, så er bra for å opprettholde styrke i nedre del av kroppen. Aldri sett han gå en runde. Er nok mest golfbil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 12. februar #560 Del Skrevet 12. februar A new man skrev (45 minutter siden): Aldri sett han gå en runde. Er nok mest golfbil. Nå følger jeg ikke med Trump 24/7, som mange andre, men endel av kutyme iblant etablerte golf-spillere er jo ofte en del spasering da. Men selvsagt har du rett. Det er fint mulig det er mye bruk av cart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå