Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Sjokoladepenge skrev (8 minutter siden):

Ja, eller så er det kanskje du som bør søke mer informasjon. 

Tvilsomt.

Det er greit å ha ulikt syn på ting. Men å si at Trump har fikset våpenhvile noen som helst plass, og aller minst der han har flyttet ambassaden til Jerusalem!!!!, er så hårreisende at det må kommenteres.

Endret av keops
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladepenge skrev (8 minutter siden):

Ja, eller så er det kanskje du som bør søke mer informasjon. 

Slenger du ut en påstand, er det jo din oppgave å dokumentere det. Ikke legg ansvaret over på de som vil ha info om din påstand.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (8 minutter siden):

Det gjorde hun ikke. Hun pratet og veivet med armene på typisk surrete Kamala-vis.  Du avkrevde video av meg når jeg la ut MuSSk sin Nazi hilsen. Gå å se denne! 

Nei det gjorde jeg ikke, og jeg er ingen Trumpist eller Muskist, jeg mener de er alle samme ulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (8 minutter siden):

Nei det gjorde jeg ikke, og jeg er ingen Trumpist eller Muskist, jeg mener de er alle samme ulla.

Du gav deg i den tråden også. Det skal du ha.Den er stengt nå: «Elon Musk. Et geni eller en fare for sine omgivelser?». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladepenge skrev (56 minutter siden):

Du synes altså at Biden, som støtter folkemordet i Gaza og som har kastet Europa under bussen og ofret mangfoldige menneskeliv i et forsøk på å svekke Russland, er en snill gammel mann? 

Verden er gal. 

Jeg tenker at det er helt andre mennesker som er ansvarlig for (det potensielle) folkemordet i Gaza og krigen i Ukraina enn Biden, selv om jeg naturligvis synes det er alt for nære bånd mellom Israel og USA.

Trump er, i mine øyne, den største trusselen vi har hatt mot vestens opprinnelige verdier og relative velstand og ro.

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

xQueenKx skrev (11 minutter siden):

Slenger du ut en påstand, er det jo din oppgave å dokumentere det. Ikke legg ansvaret over på de som vil ha info om din påstand.

Det er jo egentlig ikke en påstand, men et faktum. Trump har presset Netanyahu til å inngå våpenhvile. Netanyahu tør ikke trosse Trump i frykt for å miste USAs støtte

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (3 timer siden):

Velger dement snill man over gal ond mann når som helst.

Haha snill ?? 
Biden er den største katastrofen i usa noensinne.. 

hva bidro han med positivt i 4 år? 
USA trenger trump!

enig i at hans fremgangsmåte er feil og til tider ufin, men politikken og hva han vil gjennomføre består av veldig mye bra. 
Naive demokrater og ultra sosialister fra Norge ser det selvsagt ikke slik 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at det er helt andre mennesker som er ansvarlig for (det potensielle) folkemordet i Gaza og krigen i Ukraina enn Biden, selv om jeg naturligvis synes det er alt for nære bånd mellom Israel og USA.

Trump er, i mine øyne, den største trusselen vi har hatt mot vestens opprinnelige verdier og relative velstand og ro.

Se på verden under forrige trump periode.. aldri vært mer ro og orden!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Det potensielle folkemordet? Hva annet er det, hvis ikke et folkemord?

Jeg vet ikke, jeg, men Trump startet ingen nye kriger under sin forrige presidentperiode. Det er mer enn man kan si om Biden.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladepenge skrev (1 minutt siden):

Det er jo egentlig ikke en påstand, men et faktum. Trump har presset Netanyahu til å inngå våpenhvile. Netanyahu tør ikke trosse Trump i frykt for å miste USAs støtte

Poenget mitt er jo at hvis du kommer med en sånn uttalelse, og du blir spurt om å dokumentere det, er det jo nettopp det du bør gjøre. Ikke be den som spør om det å gjøre det. Da fremstår det jo bare som om du egentlig ikke har belegg for det du sier. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladepenge skrev (2 minutter siden):

Nuvel. Trump sine uttalelser hadde kanskje vekt hos Hamas. Frigi gislene ellers får Bibbi frie tøyler. Biden var president når det skjedde og det er lovbrudd for påtroppende president å foreta seg noe utenrikspolitisk. ( men nå har ikke akkurat det vært høyt på Tumps agenda da) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meowe skrev (45 minutter siden):

Er ingen Biden fan! Men Biden hadde hvertfall noe politikk jeg klarte å identifisere meg med. Trump derimot gjør verden til et verre og farligere sted. Jeg syns synd på amerikanerne i disse dager. Det er ingen av oss som har sagt i denne tråden at vi støtter Biden! Jeg syns det er helt latterlig det utvalget man har hatt av presidentkandidater de siste årene! 

Fritt valg og trump er bra for Amerika og Amerikanerne..

tenkt deg hvor mange i Amerika som synes synd på oss i Norge. 
handligslammet sosialist regjering som ødelegger det meste. Tror Støre hadde fått enda lavere meningsmålinger hos amerikanerne..

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (Akkurat nå):

Nuvel. Trump sine uttalelser hadde kanskje vekt hos Hamas. Frigi gislene ellers får Bibbi frie tøyler. Biden var president når det skjedde og det er lovbrudd for påtroppende president å foreta seg noe utenrikspolitisk. ( men nå har ikke akkurat det vært høyt på Tumps agenda da) 

Eller så var nok heller truslene rettet mot Netanyahu, og slik jeg forstår var det også slik Netanyahu tolket det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (1 minutt siden):

Fritt valg og trump er bra for Amerika og Amerikanerne..

tenkt deg hvor mange i Amerika som synes synd på oss i Norge. 
handligslammet sosialist regjering som ødelegger det meste. Tror Støre hadde fått enda lavere meningsmålinger hos amerikanerne..

Han er bra for kun en del amerikanere. Men ikke for de som er mest sårbare eller de som ikke har penger til å få hverdagen til å gå rundt. Han er bra for den hvite eliten.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
BBB12345 skrev (4 minutter siden):

Haha, ok.

Sjokoladepenge skrev (4 minutter siden):

Det potensielle folkemordet? Hva annet er det, hvis ikke et folkemord?

Jeg vet ikke, jeg, men Trump startet ingen nye kriger under sin forrige presidentperiode. Det er mer enn man kan si om Biden.

Jeg legger ved potensielle, fordi det teknisk sett ikke er bevist etter kriteriene for folkemord - selv om jeg synes realiteten er svært lik, om ikke fullstendig, et folkemord.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (4 minutter siden):

Eller det gikk til helvete med høye kneløft? Det tok fire år å rette skuta, nå er det på’an igjen. Jeg tenker amerikanerne må leve med valget sitt og er mest opptatt av hvordan dette vil slå ut for oss i Norge. En klar svekkelse av NATO-alliansen som gir enorme kostnader til forsvaret og økte skatter, en handelskrig som svekker krona, øker importert inflasjon og øker renta. Eu medlemskap blir nødvendig, for de som er i mot slikt..  

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladepenge skrev (5 minutter siden):

Eller så var nok heller truslene rettet mot Netanyahu, og slik jeg forstår var det også slik Netanyahu tolket det.

Tja, det skal sies at Trump sendte noen på sabbaten for å drøfte dette. Igjen et lovbrudd, men ok.  De kjørte de hardt på hva Israel har sagt hele tiden. Frigi gislene, så blir det våpenhvile. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowe skrev (50 minutter siden):

Er ingen Biden fan! Men Biden hadde hvertfall noe politikk jeg klarte å identifisere meg med. Trump derimot gjør verden til et verre og farligere sted. Jeg syns synd på amerikanerne i disse dager. Det er ingen av oss som har sagt i denne tråden at vi støtter Biden! Jeg syns det er helt latterlig det utvalget man har hatt av presidentkandidater de siste årene! 

Ingen grunn til å synes synd på dem. De har fått det de ønsket.

I denne valgkampen var man i den nokså unike situasjonen at man hadde fått "prøvekjørt" begge hovedkandidatene. Og amerikanernes dom var klar: Med den, etter amerikanske forhold, knusende seieren til Trump, var det rimelig tydelig at de hadde fått nok av Demokratenes politikk.

Ting ser kanskje litt annerledes når man står midt oppe i det og føler problemene på kroppen, enn når man leser om det hjemme i sin egen stue her i Norge, filtrert gjennom partiske Demokratvennlige nyhetskanaler.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...