Socketlicker Skrevet 10. august #3801 Skrevet 10. august yamask skrev (4 timer siden): Pete Hegseth har delt en video av en veldig populær prest i USA som mener kvinner bør miste stemmeretten, og være underdånig mannen sin. Støttes! Stemmerett for kvinner har gjort mye skade på den vestlige verden, først og fremst masseinnvandringen og frislipp av abort, men på andre områder også.
Mindroot Skrevet mandag kl 05:34 #3802 Skrevet mandag kl 05:34 Socketlicker skrev (7 timer siden): Støttes! Stemmerett for kvinner har gjort mye skade på den vestlige verden, først og fremst masseinnvandringen og frislipp av abort, men på andre områder også. Jeg så på Konservativt sitt partiprogram at de har en 0-visjon for abort i Norge. Hvordan har de tenkt å gjennomføre det i Norge? Skal de gjøre det forbudt for kvinner å ta abort? Og hvordan skal de håndheve det? Hva er de konkrete politiske inngrepene de skal gjøre i et tenkt scenario hvor de har makten? 4 1
Socketlicker Skrevet mandag kl 06:02 #3803 Skrevet mandag kl 06:02 Mindroot skrev (27 minutter siden): Jeg så på Konservativt sitt partiprogram at de har en 0-visjon for abort i Norge. Hvordan har de tenkt å gjennomføre det i Norge? Skal de gjøre det forbudt for kvinner å ta abort? Og hvordan skal de håndheve det? Hva er de konkrete politiske inngrepene de skal gjøre i et tenkt scenario hvor de har makten? Det står i det samme programmet om du hadde giddet å lese det: "Vår nullvisjon innebærer å se grundig på årsakene til abort i Norge, og sette inn tiltak som kan hjelpe gravide å fullføre sitt svangerskap. Vi vil fremme frivillige organisasjoner som arbeider for å hjelpe vordende mødre. Vi vil også se på økonomiske tiltak som vil gjøre det lettere for enslige gravide å bære fram barnet, og gjøre det enklere med innenlands adopsjon når målet er at et barn kan bæres frem."
Mindroot Skrevet mandag kl 06:21 #3804 Skrevet mandag kl 06:21 De vil se på årsakene, sette inn tiltak (ingenting konkret), fremme frivillige organisasjoner, og se på økonomiske tiltak. Dette var virkelig tannløse greier. 4
Socketlicker Skrevet mandag kl 06:45 #3805 Skrevet mandag kl 06:45 Mindroot skrev (22 minutter siden): De vil se på årsakene, sette inn tiltak (ingenting konkret), fremme frivillige organisasjoner, og se på økonomiske tiltak. Dette var virkelig tannløse greier. Du får lese hva jeg siterte en gang til. Juridisk betyr å se på abortloven gjennom å grunnlovsfeste retten til liv fra unnfangelse til naturlig død.
Mindroot Skrevet mandag kl 06:57 #3806 Skrevet mandag kl 06:57 Socketlicker skrev (10 minutter siden): Du får lese hva jeg siterte en gang til. Juridisk betyr å se på abortloven gjennom å grunnlovsfeste retten til liv fra unnfangelse til naturlig død. Så da er det snakk om å skape en juridisk klausul i Grunnloven som man i praksis ikke følger opp? Eller mener du at helsepersonell som utfører abort, i et slikt samfunn, bryter loven og skal bli straffeforfulgt? 1
Socketlicker Skrevet mandag kl 07:09 #3807 Skrevet mandag kl 07:09 Mindroot skrev (10 minutter siden): Så da er det snakk om å skape en juridisk klausul i Grunnloven som man i praksis ikke følger opp? Eller mener du at helsepersonell som utfører abort, i et slikt samfunn, bryter loven og skal bli straffeforfulgt? Grunnloven skal følges opp såklart.
senior Skrevet mandag kl 07:29 #3808 Skrevet mandag kl 07:29 Den som mener Biden var senil og pratet tull burde høre på det usammenhengende babbelet som Trump av og til presterer for åpen mikrofon. Noe av det siste jeg hørte han si var at han skulle senke prisene på medisin med over tusen prosent. Ingen mentalt oppegående presterer å si eller men sånt sludder. Og det var bare ett eksempel av mange åndssvake utsagn. . . 4 6
HSV50 Skrevet mandag kl 08:05 #3809 Skrevet mandag kl 08:05 Socketlicker skrev (9 timer siden): Støttes! Stemmerett for kvinner har gjort mye skade på den vestlige verden, først og fremst masseinnvandringen og frislipp av abort, men på andre områder også. Så sier vi takk til deg og du får en singel i posten. Det er vel i grunnen menn som gjør mest skade i verden totalt sett, siden det er de som av en eller annen tragisk grunn styrer det meste. Spesielt å gi kvinner skylden for ting som går galt med tanke på representasjon i styre og stell 🙄. Og jeg begriper ikke folk som er skeptiske til innvandring av muslimer, samtidig som de støtter kristne politikere som jobber knallhardt for at man skal innføre omtrent nøyaktig den samme faenskapen som man kritiserer islam for - WTF?? 7 3
HSV50 Skrevet mandag kl 08:19 #3810 Skrevet mandag kl 08:19 Socketlicker skrev (1 time siden): Du får lese hva jeg siterte en gang til. Juridisk betyr å se på abortloven gjennom å grunnlovsfeste retten til liv fra unnfangelse til naturlig død. Jeg foreslår å forby onanering også. Every sperm is sacret, et potensielt barn som dør fordi kåte menn ikke klarer å holde hendene over dyna. Kanskje mennesker heller skulle konsentrere seg om å ta vare på mennesker som allerede er født. For av en eller annen snodig grunn virker det som om mennesker som er så himla mot retten til fri abort jevnt over gir en blank f i hvordan det går med disse barna etter at de ikke ligger i mors mage. Eller verten, som noen forsøker å nedgradere kvinner til. Jeg blir kvalm. Om det noen sinne blir forbud mot abort i Norge håper jeg at fruktbare kvinner kollektiv nekter menn sex og heller går for IVF om de ønsker seg barn. 2 4
Leifr Skrevet mandag kl 10:30 #3811 Skrevet mandag kl 10:30 HSV50 skrev (På 5.8.2025 den 12.35): Det systemet er spinnvilt. Og dette er ikke mulig i Norge. I USA kan man gjøre det fordi velgere registerer seg som republikanere eller demokrater etc. Som gjør at man vet hvor velgerne bor, og kan tegne grenser slik at det gir flertall for dem man vil skal vinne. Nesten men ikke helt riktig. Å registrere parti-tilhørighet er ikke påbudt, og en velger som er registrert med tilhørighet til et parti er slett ikke bundet til å stemme på dette partiet, og det er ikke dette som er årsaken til at gerrymandering går an. Det skyldes snarere at man opererer med enkeltmannskretser hvor den kandidaten som får flest stemmer i hver krets vinner mandatet uten noen utjevning på høyere nivå, og at man har statistikk som gir noenlunde forutsigbare resultater på lokalt nivå basert på tidligere resultater og demografiske trender osv. Slik kan man f.eks. trikse til grensene sånn at et område med 5 valgkretser hvor 60% stemmer på parti A og 40% på parti B (hvilket i et rettferdig system skulle gi tre mandater til parti A og to til parti B) i stedet ender opp med én valgkrets hvor et overveldende flertall stemmer på A, og fire kretser hvor parti B får et knapt flertall -- og dermed ett mandat til A og fire til B. Når man i tillegg tillater politikerne å styre og trikse med kretsinndelingen, er resultatet ganske åpenbart: Grov favorisering av den siden som sitter med makta og kan gjøre det nærmest umulig for den andre siden å vinne fram. 2
HSV50 Skrevet mandag kl 10:40 #3812 Skrevet mandag kl 10:40 Leifr skrev (8 minutter siden): Nesten men ikke helt riktig. Å registrere parti-tilhørighet er ikke påbudt, og en velger som er registrert med tilhørighet til et parti er slett ikke bundet til å stemme på dette partiet, og det er ikke dette som er årsaken til at gerrymandering går an. Det skyldes snarere at man opererer med enkeltmannskretser hvor den kandidaten som får flest stemmer i hver krets vinner mandatet uten noen utjevning på høyere nivå, og at man har statistikk som gir noenlunde forutsigbare resultater på lokalt nivå basert på tidligere resultater og demografiske trender osv. Slik kan man f.eks. trikse til grensene sånn at et område med 5 valgkretser hvor 60% stemmer på parti A og 40% på parti B (hvilket i et rettferdig system skulle gi tre mandater til parti A og to til parti B) i stedet ender opp med én valgkrets hvor et overveldende flertall stemmer på A, og fire kretser hvor parti B får et knapt flertall -- og dermed ett mandat til A og fire til B. Når man i tillegg tillater politikerne å styre og trikse med kretsinndelingen, er resultatet ganske åpenbart: Grov favorisering av den siden som sitter med makta og kan gjøre det nærmest umulig for den andre siden å vinne fram. Takk for presisering og korrigering av min grove forenkling. Og ja. Det er spinnvilt at man kan gjøre det, og det er like spinnvilt uansett hvilken side som gjør det. 2
Rosakatt Skrevet mandag kl 13:28 #3813 Skrevet mandag kl 13:28 yamask skrev (19 timer siden): Pete Hegseth har delt en video av en veldig populær prest i USA som mener kvinner bør miste stemmeretten, og være underdånig mannen sin. Han er prest (?) i en stadig voksende menighet. "Kommer uansett aldri til å skje" sier nok norske magas nå, men er det noen jeg ikke stoler på så er det de som stoler på Trump. Da har man ikke mye selvrespekt spør du meg, når man fortsetter å tro på en som beviselig har løyet til deg gang på gang. Meanwhile in the White House: https://www.threads.com/@aaronparnas/post/DNJNWhBRWbK?xmt=AQF00b3qjjsbj20g0vUlK5tE4UZx0TrX0t_C67FHuguypA 🙃 Noen av de Norske magasene ytrer jo lignende. Har vært skrevet her inne at vi ikke bør ha rettigheter flere ganger. Ser ikke helt hva Trump vinner på noe, fordi han virker å være noen som liker luksus livet og det er moderne er det ikke? Føles så tilfeldig om dette er hans interesse? Men det virker på meg som at de prøver å skape et usivilisert land. Minsker skole, helse, rettigheter for damer, utenlandske, alle som er uenige og fattige, så alle som ikke er rike i fremtiden? Har pøbel bander som menneskesmugler folk og hva skjer med dem etter det? I fengsel uten rettsak hvor lenge? Være gratisk arbeidslave for Trump? Hvor blir det av kvinnene og barna? Solgt? Graviditetsfarmer kan ikke tro at jeg skriver det 🤢 De steriliserer også dem de ikke vil skal få barn, på rasistisk grunnlag. Ingen egenelig lov han får gjøre som han vil? Er dette reelt? Pengene, går det fint? Jeg er ikke noe god på tariff, følger ikke med på markeder å sånnt. Syns det virker på dere andre som at det går dårlig? Men jeg vet jo ikke. Men han vil gi til de rike ja. Er noen jeg følger på youtube, ikke relatert til dette. Mer sånn klær, vlog dere vet. Det virker som at det går fint. Lurer noen ganger på om det er så alvorlig der som det virker? Føles urealistisk at det er sannt. Og alt for en person som alt for ofte sniker inn at han vet best, uansett hva det er snakk om.
Pawn Hearts Skrevet mandag kl 15:56 #3814 Skrevet mandag kl 15:56 Jøss, dette har virkelig eskalert. Før tråden stenges for mederering, vil jeg slenge inn en kjapp kommentar: Det at noen her påstår at de er tilhenger av demokrati og samtidig vil frata halve befolkningen stemmeretten, viser med all tydelighet at de er antidemokratiske. Dessuten er slike utspill svært lite gjennomtenkte – neste gang kan det være du som mister stemmeretten, og hvem skal forsvare dine rettigheter da? 3 8
Socketlicker Skrevet mandag kl 22:18 #3815 Skrevet mandag kl 22:18 Pawn Hearts skrev (6 timer siden): Jøss, dette har virkelig eskalert. Før tråden stenges for mederering, vil jeg slenge inn en kjapp kommentar: Det at noen her påstår at de er tilhenger av demokrati og samtidig vil frata halve befolkningen stemmeretten, viser med all tydelighet at de er antidemokratiske. Dessuten er slike utspill svært lite gjennomtenkte – neste gang kan det være du som mister stemmeretten, og hvem skal forsvare dine rettigheter da? "Demokratiet" deres forsvarer ikke mine rettigheter idag, de går faktisk imot de gang på gang.
Mindroot Skrevet tirsdag kl 07:35 #3816 Skrevet tirsdag kl 07:35 Socketlicker skrev (På 11.8.2025 den 8.45): Du får lese hva jeg siterte en gang til. Juridisk betyr å se på abortloven gjennom å grunnlovsfeste retten til liv fra unnfangelse til naturlig død. Høres ut som sløsing av offentlige midler og unødvendig byråkrati å grunnlovsfeste noe som man i praksis aldri vil følge opp. 😄 Det er en grunn for hvorfor Konservativt er og forblir et helt useriøst parti 2
Socketlicker Skrevet tirsdag kl 08:17 #3817 Skrevet tirsdag kl 08:17 (endret) Mindroot skrev (44 minutter siden): Høres ut som sløsing av offentlige midler og unødvendig byråkrati å grunnlovsfeste noe som man i praksis aldri vil følge opp. 😄 Det er en grunn for hvorfor Konservativt er og forblir et helt useriøst parti Forsvar av retten til liv er ikke sløsing, det er fornuftig. Og som forklart tidligere vil dette følges opp med nøvendige lovendringer. Konservativt vil forøvrig kutte offentlig pengebruk, slanke byråkratiet og senke skatte og avgiftstrykket, som et skikkelig borgerlig parti. Endret tirsdag kl 08:20 av Socketlicker
HSV50 Skrevet tirsdag kl 12:59 #3818 Skrevet tirsdag kl 12:59 For øvrig har jo den godeste Trump gjentatte ganger gjentatt at han skal til Russland for å snakke med Putin. Han skal til Alaska…. Han påstår at kriminaliteten i WDC er like høy som i de verste byene i verden, og han har visst hindret 3. verdenskrig. Jada. Neida. 1984 har alltid vært en av mine favorittbøker, men nå føler jeg at det ikke er fiction lengre…. 4 1
Katten.2.0 Skrevet tirsdag kl 13:15 #3819 Skrevet tirsdag kl 13:15 HSV50 skrev (15 minutter siden): For øvrig har jo den godeste Trump gjentatte ganger gjentatt at han skal til Russland for å snakke med Putin. Han skal til Alaska…. Han påstår at kriminaliteten i WDC er like høy som i de verste byene i verden, og han har visst hindret 3. verdenskrig. Jada. Neida. 1984 har alltid vært en av mine favorittbøker, men nå føler jeg at det ikke er fiction lengre…. Jeg synes at å sammenligne det som skjer i USA nå med 1984 er å gi for mye respekt til Trump. Det vi ser nå er ikke i nærheten av like gjennomtenkt. 5
HSV50 Skrevet tirsdag kl 13:28 #3820 Skrevet tirsdag kl 13:28 Katten.2.0 skrev (12 minutter siden): Jeg synes at å sammenligne det som skjer i USA nå med 1984 er å gi for mye respekt til Trump. Det vi ser nå er ikke i nærheten av like gjennomtenkt. Knegg. Poeng. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå