Mindroot Skrevet 6. august #3761 Skrevet 6. august (endret) Hva er prislappen for fascisme? Endret 6. august av Mindroot
HSV50 Skrevet 6. august #3762 Skrevet 6. august Pawn Hearts skrev (22 timer siden): Gerrymandering er ikke noe nytt, men jeg har i min naivitet trodd at dette var noe man drev med før i tiden og at det i dag fantes rutiner som hindret misbruk av systemet. Så feil kan man ta: https://gerrymander.princeton.edu/redistricting-report-card/ Dette er et godt bilde på hvordan man kan jukse til seg alle mandatene selv om et annet parti har flertall: 2 1
Mindroot Skrevet 6. august #3763 Skrevet 6. august HSV50 skrev (3 timer siden): Dette er et godt bilde på hvordan man kan jukse til seg alle mandatene selv om et annet parti har flertall: Og så trekker du fra den hovedsaklig blå liberale byen Austin til langt uti gokk så du får hovedvekt av rednecks 2
Socketlicker Skrevet 6. august #3764 Skrevet 6. august HSV50 skrev (4 timer siden): Dette er et godt bilde på hvordan man kan jukse til seg alle mandatene selv om et annet parti har flertall: Slik Demokratene holder på i New York bla. 1
Mindroot Skrevet 6. august #3765 Skrevet 6. august Socketlicker skrev (4 minutter siden): Slik Demokratene holder på i New York bla. "They drew first blood", for å sitere Rambo 1
HSV50 Skrevet 6. august #3766 Skrevet 6. august Mindroot skrev (2 timer siden): Og så trekker du fra den hovedsaklig blå liberale byen Austin til langt uti gokk så du får hovedvekt av rednecks Forstår ikke hva du mener. Poenget er jo at det er spinnvilt at man har et system der man kan manipulere distriktene slik at de som har et mindretall av stemmene får alle setene. 2 1
HSV50 Skrevet 6. august #3767 Skrevet 6. august Socketlicker skrev (1 time siden): Slik Demokratene holder på i New York bla. Nå er jeg skeptisk til gerrymandering uavhengig av hvem som bedriver det da. Sånn for opplysningens skyld. Jeg er fullstendig klar over at det er et generelt problem i usa som er ganske partiuavhengig. For å si det sånn: jeg vil at de skal frigi Epstein-filene selv om Clinton er på dem. Jeg er ikke en del av en kult som støtter noen uavhengig av hvem de er eller kun synes noe er feil om det er «motparten» som gjør det. Eksempelet var bare for å Illustrere hva man kan gjøre. Det finnes f.eks. et eksempel på en valgkrets som går i en slang tynn strek fra Houston til San Antonio (det er en kjøretur på 3,5 timer på snorrett motorvei) som kun er demokratisk. Den er for øvrig laget av republikanere for å samle demokratiske velgere i en valgkrets for å fjerne dem fra andre. Jeg har sett poster på Twitter fra republikanere som sier «se demokratene gjør det også». Bare så synd at Texas styres av republikanere, så det er de som har gjort det. Men ja. California truer med å gjøre det samme. Det er store diskusjoner på om man skal eller ikke skal. Men man må Jo nesten det, så lenge motparten gjør det. Så får håpe noen tar til vett og fjerner muligheten til å gjøre det. 4 4
HSV50 Skrevet 6. august #3768 Skrevet 6. august Mindroot skrev (1 time siden): "They drew first blood", for å sitere Rambo Nå har gerrymandering eksistert siden 1812 og ble oppfunnet av en guvernør fra det republikansk-demokratiske(!) partiet, og er altså noe man har bedrevet siden, så det blir muligens, kanskje og høyst sannsynlig en smule feil å si at det var demokratene som begynte med dette i NY… 1
Mindroot Skrevet 6. august #3769 Skrevet 6. august HSV50 skrev (11 minutter siden): Nå har gerrymandering eksistert siden 1812 og ble oppfunnet av en guvernør fra det republikansk-demokratiske(!) partiet, og er altså noe man har bedrevet siden, så det blir muligens, kanskje og høyst sannsynlig en smule feil å si at det var demokratene som begynte med dette i NY… Jeg har ikke satt meg inn i alle detaljene. Skal innrømme det. Det eneste jeg hørte var at regelen egentlig er slik at de skal justere en gang hvert 10-år for å korrigere med sensus listene, dvs befolkningen. Men at dette allerede har blitt gjort i Texas, eller noe sånt, og at det derfor ikke er gyldig tidspunkt for å gjøre det nå. Angående Austin, så var det en CNN reporter som sa det, men jeg kan ha misforstått akkurat detaljene. Det er noe med antall valgmenn og rimelig komplisert 1
HSV50 Skrevet 6. august #3770 Skrevet 6. august Mindroot skrev (21 minutter siden): Jeg har ikke satt meg inn i alle detaljene. Skal innrømme det. Det eneste jeg hørte var at regelen egentlig er slik at de skal justere en gang hvert 10-år for å korrigere med sensus listene, dvs befolkningen. Men at dette allerede har blitt gjort i Texas, eller noe sånt, og at det derfor ikke er gyldig tidspunkt for å gjøre det nå. Angående Austin, så var det en CNN reporter som sa det, men jeg kan ha misforstått akkurat detaljene. Det er noe med antall valgmenn og rimelig komplisert Jeg kan heller ikke alle detaljene, men har lest meg opp litt siden jeg har bodd i usa og har venner der enda. Og bra er ikke gerrymandering uansett hvem som gjør det. Det er ikke ulovlig da, men det gjør det jo ikke bedre likevel at man kan jukse til seg stemmer med å tegne opp de mest fantasifulle valgdistriktene - som det mellom Houston og San Antonio. Både Houston, Austin og San Antonio er (var i alle fall) demokratiske, Houston hadde vel på et tidspunkt en demokratisk, homofil borgermester. Og nå tegner man opp en hel haug med valgdistrikter som tar små biter av byene og drar dem laaaaaangt ut i det rurale, 2
Perine Skrevet 6. august Forfatter #3771 Skrevet 6. august HSV50 skrev (11 timer siden): Dette er et godt bilde på hvordan man kan jukse til seg alle mandatene selv om et annet parti har flertall: Når man ser slikt, så mister man troen på demokratiet. Frie valg har jo ingen hensikt når de kan manipulere resultatene på denne måten. Jeg visste ikke om dette. 1 1
Mindroot Skrevet 7. august #3772 Skrevet 7. august MAGA jobber iherdig for å realisere drømmen om at USA skal bli en ETTPARTI-STAT 4
xQueenKx Skrevet 7. august #3773 Skrevet 7. august Mindroot skrev (48 minutter siden): MAGA jobber iherdig for å realisere drømmen om at USA skal bli en ETTPARTI-STAT Diktatur🥰 4
Socketlicker Skrevet 7. august #3774 Skrevet 7. august Mindroot skrev (8 timer siden): MAGA jobber iherdig for å realisere drømmen om at USA skal bli en ETTPARTI-STAT Det sa ikke Trump og var heller ikke poenget hans. Det han sa var at kristne ikke vil trenge å stemme igjen, fordi han vil sørge for å gjennomføre det han lovet på fire år. Som vanlig tar never-Trump ekstremistene på venstresiden alt han sier ut av kontekst.
Rosakatt Skrevet 7. august #3775 Skrevet 7. august Socketlicker skrev (24 minutter siden): Det sa ikke Trump og var heller ikke poenget hans. Det han sa var at kristne ikke vil trenge å stemme igjen, fordi han vil sørge for å gjennomføre det han lovet på fire år. Som vanlig tar never-Trump ekstremistene på venstresiden alt han sier ut av kontekst. De må jo stemme hvert 4 år? Hvorfor skal de ikke stemme? Noen kan jo fjerne det han har lovet i neste omgang, sånn er politikken, derfor må de stemme igjen. Det er fordi vi vil være 1500 prosent sikkre på at folket er trygge 😊 3 1
HSV50 Skrevet 7. august #3776 Skrevet 7. august Socketlicker skrev (1 time siden): Det sa ikke Trump og var heller ikke poenget hans. Det han sa var at kristne ikke vil trenge å stemme igjen, fordi han vil sørge for å gjennomføre det han lovet på fire år. Som vanlig tar never-Trump ekstremistene på venstresiden alt han sier ut av kontekst. Du tror på det selv? Selvfølgelig må de stemme om fire år for hvis ikke vil jo demokratene vinne og gjøre om på galskapen Trump har innført. Så med mindre Trump planlegger at demokratene aldri skal kunne komme til maktene igjen, så må alle som vil ha noe de skulle ha sagt stemme ved hvert eneste valg. 3
Socketlicker Skrevet 7. august #3777 Skrevet 7. august HSV50 skrev (4 minutter siden): Du tror på det selv? Selvfølgelig må de stemme om fire år for hvis ikke vil jo demokratene vinne og gjøre om på galskapen Trump har innført. Så med mindre Trump planlegger at demokratene aldri skal kunne komme til maktene igjen, så må alle som vil ha noe de skulle ha sagt stemme ved hvert eneste valg. Målet er naturligvis for republikanerne å vinne neste valg også. Så jeg tror naturligvis på Trump, ikke på never-Trump ekstremistene på venstresiden.
Rosakatt Skrevet 7. august #3778 Skrevet 7. august Socketlicker skrev (Akkurat nå): Målet er naturligvis for republikanerne å vinne neste valg også. Så jeg tror naturligvis på Trump, ikke på never-Trump ekstremistene på venstresiden. Uten å stemme. Hvordan skal det kunne gå? 🤔 Nesten som at det er noe sannt i det vi anti Trump ekstremister sier? Men nei, det kan umulig være reelt. Vi er jo tross alt gale og det vet du. Plis hjelp oss i å vite hvordan man kan vinne uten at noen stemmer og uten diktatur regime. 5
HSV50 Skrevet 8. august #3779 Skrevet 8. august Socketlicker skrev (12 timer siden): Målet er naturligvis for republikanerne å vinne neste valg også. Så jeg tror naturligvis på Trump, ikke på never-Trump ekstremistene på venstresiden. Så hvordan mener du det rimer med at Trump sa «dere trenger aldri å stemme igjen», når Republikanerne er avhengig av at folk stemmer for at de skal vinne valget? Ekstreme never-trump ekstremister på venstresiden? Du vet at politisk er demokratene mer til høyre enn Høyre i Norge er? Det er ganske morsomt med ekstreme Trump-tilhengere som forsvarer ham uansett hva han sier. Twitter renner over av tweets fra folk som sier en ting i det ene øyeblikket, og så poster det fullstendig motsatte når Trump plutselig skifter mening. Trump leder en kult. En kult som kjøper capser, bibler, klokker, kopper, kryptovalutta og hva det nå enn er Trump velger å selge for å profitere på det å være president. Og enda morsommere med nordmenn som forsvarer og tilber en mann som gjør det han kan for å skade alle andre land, inkludert Norge. Heia proteksjonisme og handelskrig, liksom. 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå