HSV50 Skrevet 26. juni #3561 Skrevet 26. juni Fremmed fugl skrev (25 minutter siden): Det var den velkjente lovhjemmelen i Amerikansk immagrasjonslov vedrørende kontrollerte substanser klasse 1 som var begrunnelsen. Er velkjent at dette kan skape problemer for den som gidder å undersøke en historie som man vil tro på (meme om JD Vance). " When his client admitted he’d consumed weed in university, he was issued a lifetime ban. Dette er fra 2019... “I’ve had three people including him caught that way in the last month,” Jones said. “They trap the person into admitting smoking and then they bar them.” https://www.vice.com/en/article/how-to-avoid-getting-banned-from-the-us-over-weed/ Norsk mediadekning av denne mannen (han som innrømmet noe som kan gjøre at han blir nektet innreise), og dere i tunnelsynn gjengen på denne tragikomiske tråden... Er bare trist å se... Nå fikk jo mannen utlevert utskrift av avhøret, med begrunnelsen angitt, som f.eks. VG har fått sett. Og der er altså ikke begrunnelsen den du sier, men den som er sitert i mitt innlegg over. Riktignok ikke den meme , men at de mistenkte at han ville forsøke å jobbe uten arbeidstillatelse. Med mindre du da mener at det finnes en begrunnelse som mannen ikke fikk kopi av, og at det papiret han fikk var bogus, så var altså ikke avslaget om innreise pga bruk av marijuana. Eller tenker du at mannen har fabrikkert utskriften, eller at VG lyver om hva som stod i den? 3 1
Bacteria Skrevet 26. juni #3562 Skrevet 26. juni Det er ifølge Subjekt litt mer til denne saken enn substanshbruk og memes. Får ikke til å lime inn linken, men Mikkelsen er visstnok børsemaker og har en YT-kanal der drap på presidenter skal ha bli diskutert. 1
Fremmed fugl Skrevet 26. juni #3563 Skrevet 26. juni HSV50 skrev (5 timer siden): Nå fikk jo mannen utlevert utskrift av avhøret, med begrunnelsen angitt, som f.eks. VG har fått sett. Og der er altså ikke begrunnelsen den du sier, men den som er sitert i mitt innlegg over. Riktignok ikke den meme , men at de mistenkte at han ville forsøke å jobbe uten arbeidstillatelse. Med mindre du da mener at det finnes en begrunnelse som mannen ikke fikk kopi av, og at det papiret han fikk var bogus, så var altså ikke avslaget om innreise pga bruk av marijuana. Eller tenker du at mannen har fabrikkert utskriften, eller at VG lyver om hva som stod i den? Amerikanske myndigheter sier at det er på grunn av den velkjente lovhjemmelen om kontrollerte substanser klasse 1. Det er ingen uenighet som jeg har sett om at dette. Historien er enkel. En nordmann dreit på draget. Var uheldig å ble tatt ut til sekundær screening. På telefonen såg man han med brukerutstyr, han innrømmet bruk og ble med hjemmel i immigrasjonsloven og i tråd med etablert praksis nektet innreise. Fyren tar kontakt med ukritiske journalister, og du og andre spinner videre. Han har vært tydelig på det ovenfor. Og det innebærer en alminnelig lovhjemlet avvisning på grensen, som er siden lang tid etablert praksis. Men for deg og andre konspirasjonsteoretiker som befolket denne tråden så er dette vist nok noe som handler om sirkus Trump. PS. Er salg på aluminiumsfolie på Europris, kan brukes til å lage noe man kan ha på hodet. Kun et vennlig tips. 1
HSV50 Skrevet 26. juni #3564 Skrevet 26. juni Fremmed fugl skrev (1 time siden): Amerikanske myndigheter sier at det er på grunn av den velkjente lovhjemmelen om kontrollerte substanser klasse 1. Det er ingen uenighet som jeg har sett om at dette. Historien er enkel. En nordmann dreit på draget. Var uheldig å ble tatt ut til sekundær screening. På telefonen såg man han med brukerutstyr, han innrømmet bruk og ble med hjemmel i immigrasjonsloven og i tråd med etablert praksis nektet innreise. Fyren tar kontakt med ukritiske journalister, og du og andre spinner videre. Han har vært tydelig på det ovenfor. Og det innebærer en alminnelig lovhjemlet avvisning på grensen, som er siden lang tid etablert praksis. Men for deg og andre konspirasjonsteoretiker som befolket denne tråden så er dette vist nok noe som handler om sirkus Trump. PS. Er salg på aluminiumsfolie på Europris, kan brukes til å lage noe man kan ha på hodet. Kun et vennlig tips. Kanskje du bør kjøpe en rull da? Bare et vennlig tips. Fyren har altså vist VG den kopien han fikk fra avhøret og der er ikke årsaken marijuana eller memes på telefonen, men at han planla å jobbe i USA uten tillatelse. Jeg vet ikke helt hva du krangler med meg om at jeg spinner om at dette handler om sirkus Trump. Jeg korrigerer bare hva årsaken er, basert på hva kopien av avhøret viser. Påstår ikke at det har noe med verken Trump eller noe som helst å gjøre. Men du mener da altså at den kopien av avhøret er fake, eller at VG lyver om hva det stod på det? Jeg er litt forvirret mht hva du forsøker å arrestere meg på - og tror ikke at hatter av aluminiumsfolie kan hjelpe meg å forstå. For øvrig er det ikke, uavhengig av denne historien, tull at man risikerer å måtte vise telefonen når man skal inn i usa (det står i regjeringens reiseråd for usa), og usa har også nettopp sendt ut beskjed om at folk som skal søke visum i usa må sette alle sosiale medier i offentlig modus, slik at man kan sjekke den før visum gis. 3
Sportydame Skrevet 27. juni #3565 Skrevet 27. juni HSV50 skrev (9 timer siden): Kanskje du bør kjøpe en rull da? Bare et vennlig tips. Fyren har altså vist VG den kopien han fikk fra avhøret og der er ikke årsaken marijuana eller memes på telefonen, men at han planla å jobbe i USA uten tillatelse. Jeg vet ikke helt hva du krangler med meg om at jeg spinner om at dette handler om sirkus Trump. Jeg korrigerer bare hva årsaken er, basert på hva kopien av avhøret viser. Påstår ikke at det har noe med verken Trump eller noe som helst å gjøre. Men du mener da altså at den kopien av avhøret er fake, eller at VG lyver om hva det stod på det? Jeg er litt forvirret mht hva du forsøker å arrestere meg på - og tror ikke at hatter av aluminiumsfolie kan hjelpe meg å forstå. For øvrig er det ikke, uavhengig av denne historien, tull at man risikerer å måtte vise telefonen når man skal inn i usa (det står i regjeringens reiseråd for usa), og usa har også nettopp sendt ut beskjed om at folk som skal søke visum i usa må sette alle sosiale medier i offentlig modus, slik at man kan sjekke den før visum gis. Nå er det noen år siden jeg sist var i USA - men jeg husker veldig godt at man fikk spørsmål på visa søknaden om man hadde sosiale media som facebook og masse andre spørsmål man normalt ikke får andre steder. Jeg svarte bare nei for om man først svarer ja kan man få trøbbel om man blir stoppet i kontroll. Så dette er da ikke noe nytt. Husker også den gang at de forbeholdt seg retten til å avvise folk på grensa selv om man hadde fått godkjent visa. Jeg og min da 2 da tenåringsdøtre ble også stoppet av en kontrollør den ene gangen som lurte på hva som var agendaen vår for vårt opphold i USA og andre spørsmål - vi svarte så godt vi kunne og slapp inn. Dette var i 2017 tror jeg..... Så intet nytt under solen.
xQueenKx Skrevet 27. juni #3566 Skrevet 27. juni Sportydame skrev (19 minutter siden): Nå er det noen år siden jeg sist var i USA - men jeg husker veldig godt at man fikk spørsmål på visa søknaden om man hadde sosiale media som facebook og masse andre spørsmål man normalt ikke får andre steder. Jeg svarte bare nei for om man først svarer ja kan man få trøbbel om man blir stoppet i kontroll. Så dette er da ikke noe nytt. Husker også den gang at de forbeholdt seg retten til å avvise folk på grensa selv om man hadde fått godkjent visa. Jeg og min da 2 da tenåringsdøtre ble også stoppet av en kontrollør den ene gangen som lurte på hva som var agendaen vår for vårt opphold i USA og andre spørsmål - vi svarte så godt vi kunne og slapp inn. Dette var i 2017 tror jeg..... Så intet nytt under solen. Så paranoid det høres ut. Skjønner at det sikkert må være strengt til en viss grad, men spørsmål om Facebook og sånn... Har ikke ca hele USA facebook/andre SoMe uansett? 1
AdonisFFM Skrevet 27. juni #3567 Skrevet 27. juni Artig å se hbotdan spyttslikkerne i NATO forsøker mer "grovelling" 🤣🤣. Trump troller som vanlig alle i EU. Enden på visa blir nok at Europa bruker mesteparten av de nye forsvarspengene på å kjøpe utstyr fra USA. Da vil jo handelsbalansen bedres også. Nå trenger EU bare frivillige til neste kampamje mot øst. Blir det tvangsinnrullering vil vi nok må mange menn som "identifiserer" seg som kvinne eller rett og slett nekter på samvittighetsgrunnlag 🤣🤣🤣🥰
HSV50 Skrevet 27. juni #3568 Skrevet 27. juni Sportydame skrev (5 timer siden): Nå er det noen år siden jeg sist var i USA - men jeg husker veldig godt at man fikk spørsmål på visa søknaden om man hadde sosiale media som facebook og masse andre spørsmål man normalt ikke får andre steder. Jeg svarte bare nei for om man først svarer ja kan man få trøbbel om man blir stoppet i kontroll. Så dette er da ikke noe nytt. Husker også den gang at de forbeholdt seg retten til å avvise folk på grensa selv om man hadde fått godkjent visa. Jeg og min da 2 da tenåringsdøtre ble også stoppet av en kontrollør den ene gangen som lurte på hva som var agendaen vår for vårt opphold i USA og andre spørsmål - vi svarte så godt vi kunne og slapp inn. Dette var i 2017 tror jeg..... Så intet nytt under solen. Igjen. Hva er det du krangler med meg om? . At man kan risikere at de går inn på sosiale medier og telefon er ikke noe nytt, det har som du selv sier vært noe som har stått en god stund. At de praktiserer det strengere nå er en annen diskusjon. For øvrig er det med at man MÅ ha sosiale medier med offentlig tilgang en ny greie som er sendt ut nå siste uke. Det gjelder ikke esta, men de som skal inn på visum. Der er det en forutsetning at kontoer i sosiale medier har offentlig tilgang, slik at amerikanske myndigheter kommer inn på dem som en del av søknadsprosessen. 2
Pawn Hearts Skrevet 27. juni #3569 Skrevet 27. juni Harvard forbereder seg på at seieren bare er midlertidig: https://www.vg.no/nyheter/i/rPazvl/harvard-lager-kriseplan-for-internasjonale-studenter
Supernaut Skrevet 27. juni #3570 Skrevet 27. juni AdonisFFM skrev (6 timer siden): Artig å se hbotdan spyttslikkerne i NATO forsøker mer "grovelling" 🤣🤣. Trump troller som vanlig alle i EU. Enden på visa blir nok at Europa bruker mesteparten av de nye forsvarspengene på å kjøpe utstyr fra USA. Da vil jo handelsbalansen bedres også. Nå trenger EU bare frivillige til neste kampamje mot øst. Blir det tvangsinnrullering vil vi nok må mange menn som "identifiserer" seg som kvinne eller rett og slett nekter på samvittighetsgrunnlag 🤣🤣🤣🥰 Noen vil nok også ta en quisling. 1
Perine Skrevet 27. juni Forfatter #3571 Skrevet 27. juni AdonisFFM skrev (8 timer siden): Artig å se hbotdan spyttslikkerne i NATO forsøker mer "grovelling" 🤣🤣. Trump troller som vanlig alle i EU. Enden på visa blir nok at Europa bruker mesteparten av de nye forsvarspengene på å kjøpe utstyr fra USA. Da vil jo handelsbalansen bedres også. Nå trenger EU bare frivillige til neste kampamje mot øst. Blir det tvangsinnrullering vil vi nok må mange menn som "identifiserer" seg som kvinne eller rett og slett nekter på samvittighetsgrunnlag 🤣🤣🤣🥰 Trump truer igjennom viljen sin, slik som han nå gjør mot Spania. De sier at de ikke har mulighet til å oppnå 5% målet, og da truer Trump dem med straffetoll. Så Spania vil slite. Han prøver nok å presse de andre til å kjøpe amerikanske fregatter og annet materiell. Jeg har lurt på hvordan det går med de som Norge skal kjøpe nå. Amerikansk, britisk eller fransk.. 4
AdonisFFM Skrevet 27. juni #3572 Skrevet 27. juni Perine skrev (20 minutter siden): Trump truer igjennom viljen sin, slik som han nå gjør mot Spania. De sier at de ikke har mulighet til å oppnå 5% målet, og da truer Trump dem med straffetoll. Så Spania vil slite. Han prøver nok å presse de andre til å kjøpe amerikanske fregatter og annet materiell. Jeg har lurt på hvordan det går med de som Norge skal kjøpe nå. Amerikansk, britisk eller fransk.. Norge kommer selvsagt til å kjøpe Amerikanske, med mindre USA siee det er greit at de kan kjøpe noe annet. Norge er en av USA sine fremste vasaller.
AdonisFFM Skrevet 27. juni #3573 Skrevet 27. juni Supernaut skrev (2 timer siden): Noen vil nok også ta en quisling. Folk må få gjøre som de vil. Dem som ønsker å dra på nytt Barbarossa må få lov til det.
Perine Skrevet 27. juni Forfatter #3574 Skrevet 27. juni AdonisFFM skrev (4 minutter siden): Norge kommer selvsagt til å kjøpe Amerikanske, med mindre USA siee det er greit at de kan kjøpe noe annet. Norge er en av USA sine fremste vasaller. Ja, makten bestemmer. Lille Norge har nok ikke så mye å stille opp med. Alle kryper når de blir tvunget til det, ellers!! Trump er virkelig en bølle. Men det var flaut å se på smiskingen fra Rutte. 1
AdonisFFM Skrevet 27. juni #3575 Skrevet 27. juni Perine skrev (1 time siden): Ja, makten bestemmer. Lille Norge har nok ikke så mye å stille opp med. Alle kryper når de blir tvunget til det, ellers!! Trump er virkelig en bølle. Men det var flaut å se på smiskingen fra Rutte. Vi kunne hatt andre ledere og tatt andre valg. Men Støre og Jens er jo logrende hunder 1
Perine Skrevet 27. juni Forfatter #3576 Skrevet 27. juni AdonisFFM skrev (59 minutter siden): Vi kunne hatt andre ledere og tatt andre valg. Men Støre og Jens er jo logrende hunder Så var det det da.. har inntrykk av at det er en hårfin balanse der. Trump tåler jo ikke å bli motsagt av slike "puslete, små filleland" heller. Da smeller han til med straffetoll og full pakke. Så jeg tror det er helt nødvendig å være ekstremt forsiktig. Bedre å logre litt enn å risikere vrede og straff. 3
Duff Skrevet 28. juni #3578 Skrevet 28. juni Perine skrev (1 time siden): Så var det det da.. har inntrykk av at det er en hårfin balanse der. Trump tåler jo ikke å bli motsagt av slike "puslete, små filleland" heller. Da smeller han til med straffetoll og full pakke. Så jeg tror det er helt nødvendig å være ekstremt forsiktig. Bedre å logre litt enn å risikere vrede og straff. Signeres. Vi vet heller ikke hva den kan finne på i løpet av de neste 3.5 årene som er laaaaangt verre enn straffetoll. Og hva hvis det ikke stopper etter 4 år, hva hvis makta bare overføres til JDV uten valg... jeg tror vi skal være sjeleglade vi har to sindige politikere i topp nå som kan mere om dette enn noen annen politiker. 5
Supernaut Skrevet 28. juni #3579 Skrevet 28. juni AdonisFFM skrev (5 timer siden): Folk må få gjøre som de vil. Og landssvikere må forvente straff. 1
xQueenKx Skrevet 28. juni #3580 Skrevet 28. juni Perine skrev (7 timer siden): Så var det det da.. har inntrykk av at det er en hårfin balanse der. Trump tåler jo ikke å bli motsagt av slike "puslete, små filleland" heller. Da smeller han til med straffetoll og full pakke. Så jeg tror det er helt nødvendig å være ekstremt forsiktig. Bedre å logre litt enn å risikere vrede og straff. Nemlig. Mulig mange ser på det som feigt, men jeg ser på det som den eneste taktikken som faktisk kan funke. Man har en viss kontroll over humøret hans hvis man bare ikke gjør så mye utav seg, er forsiktig og prøver å spille på myke toner. En mer aggressiv fremtoning vil sannsynligvis ha en effekt vi ikke ønsker. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå