elisa1819 Skrevet 5. mai #3301 Skrevet 5. mai Tiuren skrev (35 minutter siden): Det er en svært udemokratisk tanke, minner litt om fasisme egentlig, han er jo en demokratisk valgt president. Det hadde vært moralsk riktig å ta f.eks. Hitler i 1941, selv om det i utgangspunktet er galt å drepe. Moral står over lov, men problemet er at i hvilke tilfeller det er riktig å sette moralen over loven er en avgjørelse f eks filosofer bør være tungt involvert i ettersom avgjørelsene bør være svært gjennomtenkte. Smak og behag og populær/upopulær på nettet er langt, langt underordna gode moralske handlinger. F.eks var den tyske teologen Dietrich Bonhoeffer involvert i et komplott mot Hitler med tanke på å drepe fyren, det var utvilsomt et modig og moralsk riktig valg, selv om det kosta Bonhoeffer livet. 2
yamask Skrevet 5. mai #3302 Skrevet 5. mai Tiuren skrev (7 timer siden): Det er en svært udemokratisk tanke, minner litt om fasisme egentlig, han er jo en demokratisk valgt president. En demokratisk valgt president som gang på gang utfordrer grunnloven. 3
Pawn Hearts Skrevet 5. mai #3303 Skrevet 5. mai yamask skrev (29 minutter siden): En demokratisk valgt president som gang på gang utfordrer grunnloven. Men et attentat? Enig med Lennon her; But when you talk about destruction Don't you know that you can count me out Nå er det likevel ingen grunn til å ta Lennon tll inntekt for Donald&Co. Selv om sangen først og fremst (tror jeg!) er en kritikk av en dogmatisk maoisme som var i ferd med å spre seg i vesten (jeg har vært borti noen av de folka), er det skummelt hvordan mye passer på Trump og hans tilhengere i dag. 1
Tiuren Skrevet 6. mai #3304 Skrevet 6. mai yamask skrev (17 timer siden): En demokratisk valgt president som gang på gang utfordrer grunnloven. Ingenting galt i å utfordre en lov, men man skal ikke bryte den. Og dødsstraff uten dommer er litt drøyt for å utfordre en lov, selv grunnloven.... 1 1
Perine Skrevet 8. mai Forfatter #3305 Skrevet 8. mai Hmm.. burde Europa se etter andre muligheter enn Starlink? Finnes det andre løsninger? Hvis et av våre land ikke gjør som Trump ønsker, så kan han jo bare kutte etterretningen, slik som han gjorde mot Ukraina. Tenker på f.eks Danmark, hvis Trump ikke får viljen sin med Grønland. WP: USA presser land til å godkjenne Musks Starlink | ABC Nyheter 1
yamask Skrevet 8. mai #3306 Skrevet 8. mai Perine skrev (5 timer siden): Hmm.. burde Europa se etter andre muligheter enn Starlink? Finnes det andre løsninger? Hvis et av våre land ikke gjør som Trump ønsker, så kan han jo bare kutte etterretningen, slik som han gjorde mot Ukraina. Tenker på f.eks Danmark, hvis Trump ikke får viljen sin med Grønland. WP: USA presser land til å godkjenne Musks Starlink | ABC Nyheter Hvordan er det der ikke helt hinsides korrupt? 1
Perine Skrevet 8. mai Forfatter #3307 Skrevet 8. mai yamask skrev (45 minutter siden): Hvordan er det der ikke helt hinsides korrupt? Enig, men problemet er vel at vi foreløpig mangler egne satelitter og ikke har så mye valg. USA eller Kina. 1
Sportydame Skrevet 8. mai #3308 Skrevet 8. mai Perine skrev (4 timer siden): Enig, men problemet er vel at vi foreløpig mangler egne satelitter og ikke har så mye valg. USA eller Kina. Og hvis man ser litt lengre enn nesetippen så handler det om at EU byråkratiet har stoppet for all utvikling de siste 20ish årene. Så lenge venstreeliten fortsetter å krampaktig subsidiere det grønne skiftet uten filter så blir dette resultatet. Litt som tunnelene til Hamaz. 1
Perine Skrevet 8. mai Forfatter #3309 Skrevet 8. mai Sportydame skrev (6 minutter siden): Og hvis man ser litt lengre enn nesetippen så handler det om at EU byråkratiet har stoppet for all utvikling de siste 20ish årene. Så lenge venstreeliten fortsetter å krampaktig subsidiere det grønne skiftet uten filter så blir dette resultatet. Litt som tunnelene til Hamaz. Jeg tenker heller at vi har stolt for mye på alliansen, og ikke var forberedt på at USA kunne svikte. Det kan selvfølgelig ha andre årsaker, uten å jakte på syndebukker. Regjeringene i europeiske land har vekslet mellom sidene i politikken. 4
Sportydame Skrevet 8. mai #3310 Skrevet 8. mai Perine skrev (27 minutter siden): Jeg tenker heller at vi har stolt for mye på alliansen, og ikke var forberedt på at USA kunne svikte. Det kan selvfølgelig ha andre årsaker, uten å jakte på syndebukker. Regjeringene i europeiske land har vekslet mellom sidene i politikken. Så det handler kun om syndebukker når det omhandler Sirkus Trump eller Israel. Takk for ditt synspunkt.
Perine Skrevet 8. mai Forfatter #3311 Skrevet 8. mai (endret) Sportydame skrev (1 time siden): Så det handler kun om syndebukker når det omhandler Sirkus Trump eller Israel. Takk for ditt synspunkt. Hva mener du med det? Jeg skriver om ting i nyhetene som jeg reagerer på, og synes det er veldig fint å få respons på det. Jeg er glad for å lese andres meninger, men ofte blir jeg stemplet og beskyldt for å være både det ene og det andre. Trump og Netanyahu har plassert seg selv i sentrum av nyhetene. Endret 8. mai av Perine 2
Gjest aninumus Skrevet 9. mai #3312 Skrevet 9. mai Var surrealistisk å se/høre møtet mellom Trump og statsministeren til Canada her om dagen. Prøvde å overtale statsministeren til å slutte å være landet Canada, og heller bli en ny stat i usa. Han vil vell helst at hele jorden skal være USA, så han kan styre skuta uten å trenge å diskutere med andre land... 4
Druid Skrevet 9. mai #3313 Skrevet 9. mai Perine skrev (17 timer siden): Enig, men problemet er vel at vi foreløpig mangler egne satelitter og ikke har så mye valg. USA eller Kina. Vi mangler hverken satelitter, teknologi eller kompetanse. Starlink er fancy og alt, men de er først og fremst kjent pga markedsposisjonering. 3
Perine Skrevet 9. mai Forfatter #3314 Skrevet 9. mai Druid skrev (3 timer siden): Vi mangler hverken satelitter, teknologi eller kompetanse. Starlink er fancy og alt, men de er først og fremst kjent pga markedsposisjonering. Det visste jeg ikke. Takk
~ Ada ~ Skrevet 9. mai #3315 Skrevet 9. mai Da var det Stockholm sin tur: https://www.nettavisen.no/nyheter/stockholm-fikk-droyt-og-bisarr-brev-fra-trump/s/5-95-2422206 1
Rosakatt Skrevet 9. mai #3316 Skrevet 9. mai ~ Ada ~ skrev (56 minutter siden): Da var det Stockholm sin tur: https://www.nettavisen.no/nyheter/stockholm-fikk-droyt-og-bisarr-brev-fra-trump/s/5-95-2422206 Ånei. De er nødt til å fjerne han som president, dette fortsetter i en litt for "krig" og "fangeleir" retning. 1
LeveMannen Skrevet 9. mai #3317 Skrevet 9. mai Druid skrev (9 timer siden): Vi mangler hverken satelitter, teknologi eller kompetanse. Starlink er fancy og alt, men de er først og fremst kjent pga markedsposisjonering. Virkelig? Forklar gjerne. Hva slags ikke-amerikansk bærerakkett skal vi bruke? Hvilket ikke-amerikansk rakettoppskytings plass skal den skytes opp fra? Hva slags ikke-amerikanske selskaper er det som sitter med dyptgående kompetanse på rombasert kommunikasjon via lasere og aktiv pased array antenner som kan produseres til forbrukerpriser? Hvem skal ta den enorme kostnaden med å investere i dette? 2
LeveMannen Skrevet 9. mai #3318 Skrevet 9. mai Siste fra fascisten Trump er at han nå vil kreve at folk må begynne å betale studielånene sine. Tenk om vi hadde hatt en så spinnvill fascistisk regjering i Norge at man måtte betale på studielånet sitt... Eller vent nå litt.... 1 2
Rosakatt Skrevet 9. mai #3319 Skrevet 9. mai (endret) LeveMannen skrev (11 minutter siden): Siste fra fascisten Trump er at han nå vil kreve at folk må begynne å betale studielånene sine. Tenk om vi hadde hatt en så spinnvill fascistisk regjering i Norge at man måtte betale på studielånet sitt... Eller vent nå litt.... Er det alt han gjort eller? Å ikke glem hvor dårlig økonomi mange har der. Han kan bruke det mot dem som i en, jeg vet du ikke har pengene, men du skal begynne å betale mer idag nettop fordi jeg vet du ikke kan, så jeg lager et grunnlag jeg kan straffe deg for istede for det jeg egentlig ønsker å straffe deg for men ikke har like stort grunnlag for akkurat nå, som kan være hva som helst som faller han in. At de har kritisert han og lignende. Sier ikke han absolutt gjør, men er veldig sjokkert over hva han er kapabel til. Han er skummel. Endret 9. mai av Rosakatt 1
LeveMannen Skrevet 9. mai #3320 Skrevet 9. mai Rosakatt skrev (3 minutter siden): Er det alt han gjort eller? Nei da. Han vil også at folk skal legitimere seg når de skal stemme som den antidemokratiske megarasisten han er. Tenk om vi skulle gjort noe så rasistisk i Norge som å kreve legitimasjon når folk skal stemme.... 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå