Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Ardwinna skrev (47 minutter siden):

Verken venstreradikale eller høyreradikale liker demokrati, men det finnes da mange mennesker som befinner seg politisk et sted på midten. Det er disse menneskene som det er flest av, og de finnes både blant Trumps velgere og Harris' velgere.
Man må ikke være venstreradikal eller woke for å mene at Trump er helt på styr.

Det er de venstreradikale som ikke tåler demokratiet og folkeviljen som emigrerer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Socketlicker skrev (1 time siden):

Det er de venstreradikale som ikke tåler demokratiet og folkeviljen som emigrerer.

For Trump selv er jo utpreget demokratisk, ikke sant? Litt sånn på linje med Viktor, men kanskje ikke helt på Vlads nivå ennå.

Trumpister har en lei tendens til å forveksle demokrati med flertallets diktatur. I et velfungerende demokrati tar man også hensyn til utsatte grupper, selv om de ikke utgjør noen stor del av befolkningen. I Trumps USA mister flere og flere sine rettigheter. Folk synes ofte det er greit så lenge det bare rammer naboen, men en dag kan de stå øverst på lista selv. Da er det for sent å reagere.

Endret av Pawn Hearts
Viktor, ikke Victor
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

For Trump selv er jo utpreget demokratisk, ikke sant? Litt sånn på linje med Viktor, men kanskje ikke helt på Vlads nivå ennå.

Ja, han er faktisk demokratisk valgt. Selv om det er litt vondt å innse for venstreradikale Trump-hatere.

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Trumpister har en lei tendens til å forveksle demokrati med flertallets diktatur. I et velfungerende demokrati tar man også hensyn til utsatte grupper, selv om de ikke utgjør noen stor del av befolkningen. I Trumps USA mister flere og flere sine rettigheter. Folk synes ofte det er greit så lenge det bare rammer naboen, men en dag kan de stå øverst på lista selv. Da er det for sent å reagere.

Ja, når det går ut over andres rettigheter og friheter så er det faktisk helt greit. Man bør også beskytte de svake i samfunnet slik som det ufødte livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Socketlicker skrev (33 minutter siden):

Ja, når det går ut over andres rettigheter og friheter så er det faktisk helt greit. 

Jøss.

Socketlicker skrev (38 minutter siden):

Man bør også beskytte de svake i samfunnet slik som det ufødte livet.

Og andre svake, som hvite, kristenkonservative, heterofile menn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Socketlicker skrev (1 time siden):

Ja, han er faktisk demokratisk valgt. Selv om det er litt vondt å innse for venstreradikale Trump-hatere.

Det er Putin og det var Hitler og. Poenget er jo hva de gjør ETTER de ble valgt. 

Eller tenker du at Russland er et fritt demokrati? Nazi-Tyskland og? 

Endret av yamask
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yamask skrev (11 minutter siden):

Det er Putin og det var Hitler og. Poenget er jo hva de gjør ETTER de ble valgt. 

Eller tenker du at Russland er et fritt demokrati? Nazi-Tyskland og? 

Trump følger demokratiet ved å benytte seg av den makten en president har til å gjøre endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Socketlicker skrev (5 minutter siden):

Trump følger demokratiet ved å benytte seg av den makten en president har til å gjøre endringer.

Det er jo nettopp det han kritiseres for å ikke gjøre! 

Nå har han begynt å snakke NED kongressen i talene sine. Senest på gallamiddagen han holdt forrige natt. Det er ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (1 time siden):

Det er jo nettopp det han kritiseres for å ikke gjøre! 

Nå har han begynt å snakke NED kongressen i talene sine. Senest på gallamiddagen han holdt forrige natt. Det er ikke bra. 

Han er ikke den første presidenten som kritiserer kongressen, det er en del av demokratiet og maktfordelingen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Socketlicker skrev (3 timer siden):

Ja, han er faktisk demokratisk valgt.

Men respekterer han resultatet av demokratiske valg? (Han påstår fortsatt han vant i 2020)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (7 timer siden):

Så med den logikken tenker du det er greit for en ny administrasjon å kvitte seg med alle som ikke støtter pride for eksempel nå når demokratene overtar i 2029? Sende ut et rundskriv og be folk angi alle som noen år tidligere kan ha ytret kristenkobservative meninger, sånn at de kan renskes ut av statsapparatet. 

Hersketeknikk. Resten er konspirasjonsteori - ingen som har kvittet seg med noen ennå eller sagt noe om å kvitte seg med noen, foreløpig er det kun i hodet ditt at alle som har ytret X meninger skal renskes ut.

Hvis du derimot spør meg om det som HAR skjedd, altså hva jeg synes om rundskrivet, så synes jeg ikke dette var et godt tiltak da det bidrar til å øke polarisering. Selv om jeg forstår at det må ha vært hardt for de kristne, og spesielt for katolikker når Biden erklærte 31. mars i fjor som Transgender Day of Visibility, selv om den kom på Påskesøndagen. Frekt og en hån mot kristne.

Noen svingninger vil det selvfølgelig være, og jeg er noen stor forkjemper for woke. Men dette handler rett og slett om å kvitte seg med det Trump ser på som "illojale" statsansatte. Han har jo opplevd tidligere at han ble motarbeidet av staten når han forsøkte å kuppe 2020-valget, og vil unngå at det skjer igjen.

Igjen konspirasjonsteori.

Når det kommer til desinformasjonen så tenker jeg det blir din jobb å fremheve hvor det skjer, da det er din påstand. Ulik vinkling er det jo alltid media. Det er forskjell på vinkling og desinformasjon. Desinformasjon er å bevisst spre løgner. Skjer det her?

Hykleri fra din side her. Desinformasjon er å bevisst spre feilaktig og/eller villedende informasjon for å skape visse holdninger.

Rart det skal plutselig hete vinkling når en MSM unnlater å skrive at tiltaket gjelder for en uke, og at det gjelder diskriminering, forfølgelse og straff, og når info om at det gjelder forrige administrasjon finner man først langt nede i tredje avsnitt, i hermetegn og nærmest i forbifarten, mens de samtidig kjører på med en stor overskrift om tysting og en ingress om Handmaid's Tale, og andre MSM kopierer artikkelen nesten ord for ord.

Da har man skapt en holdning om at fra nå av skal ansatte tyste på hverandre om alt de opplever som religiøs diskriminering. Noe som er feil fordi lesere er blitt desinformert.

Endret av Sioux
Tilføyelser
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sioux skrev (14 minutter siden):

Hersketeknikk. Resten er konspirasjonsteori - ingen som har kvittet seg med noen ennå eller sagt noe om å kvitte seg med noen, foreløpig er det kun i hodet ditt at alle som har ytret X meninger skal renskes ut.

Hvis du derimot spør meg om det som HAR skjedd, altså hva jeg synes om rundskrivet, så synes jeg ikke dette var et godt tiltak da det bidrar til å øke polarisering. Selv om jeg forstår at det må ha vært hardt for de kristne, og spesielt for katolikker når Biden erklærte 31. mars i fjor som Transgender Day of Visibility, selv om den kom på Påskesøndagen. Frekt og en hån mot kristne.

Igjen konspirasjonsteori.

Hykleri fra din side her. Desinformasjon er å bevisst spre feilaktig og/eller villedende informasjon for å skape visse holdninger.

Rart det skal plutselig hete vinkling når en MSM unnlater å skrive at tiltaket gjelder for en uke, og at det gjelder diskriminering, forfølgelse og straff, og når info om at det gjelder forrige administrasjon finner man først i tredje avsnitt, i hermetegn og nærmest i forbifarten, mens de samtidig kjører på med en stor overskrift om tysting og en ingress om Handmaid's Tale, og andre MSM kopierer artikkelen nesten ord for ord.

Da har man skapt en holdning om at fra nå av skal ansatte tyste på hverandre om alt de opplever som religiøs diskriminasjon. Noe som er feil fordi lesere er blitt desinformert.

Så transgender day of visibilty er et hån mot kristne, fordi det noen ganger havner i påska? Men huff og huff, stakkars konservative kristne som kan bli utsatt for andre måter å leve på enn de de liker selv. Tenk om kristne skulle blitt behandlet like ille som Trump-administrasjonen nå behandler blant annet transpersoner.

Det overrasker meg lite at noen som bruker uttrykk som "MSM" ikke forstår hva vinkling er. Liker hvordan konspirasjonsklanen her inne forsøker å bruke begreper som "konspirasjonsteori" og "desinformasjon". Problemet er bare det at det ikke fungerer.

Jeg sliter fortsatt med å se hva som er desinformasjon her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Socketlicker skrev (3 timer siden):

Nei, han overvurderer egen makt. Han skriver presidentordre, men en del av dem vil bli stoppet.

Han bruker også en rekke unntakslover for å kunne styre mer enn normalt. Eneste grunnen til at han får holde på er at kongressen er handlingslammet og lar han gjøre det. På sikt vil det nok snu.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (7 minutter siden):

Du kan være enig eller uenig. Det finnes faktisk måter å måle dette på.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index

Dette er noe som en privat klubb har funnet på helt selv. 

Jeg kan også finne på diverse indekser om hva som helst. 

Blir litt lei av alt rart på denne tråden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Example skrev (12 minutter siden):

Så transgender day of visibilty er et hån mot kristne, fordi det noen ganger havner i påska? Men huff og huff, stakkars konservative kristne som kan bli utsatt for andre måter å leve på enn de de liker selv. Tenk om kristne skulle blitt behandlet like ille som Trump-administrasjonen nå behandler blant annet transpersoner.

Det overrasker meg lite at noen som bruker uttrykk som "MSM" ikke forstår hva vinkling er. Liker hvordan konspirasjonsklanen her inne forsøker å bruke begreper som "konspirasjonsteori" og "desinformasjon". Problemet er bare det at det ikke fungerer.

Jeg sliter fortsatt med å se hva som er desinformasjon her. 

Ja. man bør sjekke kalenderen når man er president i et land der 67 % er kristne.

Resten er så svak at det er ikke verdt å forholde seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minosa skrev (34 minutter siden):

Men hvorfor blir det ikke opprør i usa? 

Tipper den manglende motstanden kommer fra at mange tenker at systemet var ødelagt før Trump. Er liksom ikke noe ordentlig demokrati å forsvare, da det er lenge siden USA var ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (37 minutter siden):

Dette er noe som en privat klubb har funnet på helt selv. 

Jeg kan også finne på diverse indekser om hva som helst. 

Blir litt lei av alt rart på denne tråden. 

Men du leser jo i linken hvordan de har målt og kommet frem til hvem som scorer høyest? Det er jo helt rett frem fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialist i psykiatri Ulrik Fredrik Malt legger ikke fingrene imellom: Ja, det er ingen tvil. Donald Trump er både psykopat og narsissist. Begge deler.

- En farlig person?

- Ja, dette er en farlig person, helt klart. Trump er som en Peer Gynt-person: Han har ingen indre, trygg kjerne. Intet indre moralsk kompass. Det er bare tomt der. 

Løgner er en naturlig del av livet hans og måten Trump fungerer på, mener Malt. Alt som ikke passer inn i hans selvforherligelse, er usant. Alle som ikke dyrker og smisker med ham, er onde.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/trump-er-psykopat/82950516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...