GÃ¥ til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

AdonisFFM skrev (36 minutter siden):

Dette er altså en distriktsdommer i Washington DC og Biden appointee. Selvsagt vil hun gjøre alt hun kan for å trenere Trump. Men dette er som sagt ingen "dom". 

Ja, men det skjønner du også. Det har hadde ikke vært mulig å få en full rettssak på denne tiden. Det er korrekt. Det er gitt en midlertidig forføyning. Det samme kan man få i enkelte saker i Norge når ting haster. 

Hadde du leste den noe lengre artikkelen jeg lenket til, så hadde du sett at dette regnes som Trumps Modus Operandi. Han gjorde det samme med innreiseforbudet, gikk bredt og sannsynligvis ulovlig ut. Så ettersom han møtte motbør, så ble han drevet fra skanse til skanse. Når saken endelig kom opp til full prøving(i «hans» høyesterett) så kunne de godta det under henvisning til hvordan det hadde blitt til slutt.

Dette skjer sannsynligvis her også. Og ja jeg skjønner at det er dommen fra Clarence Thomas og kompisene du venter på. Rettssystemet i USA er pill råttent, fra topp til bunn. 

Trump kommer unna med disse lovbruddene også. Det som kommer ut av alt sirkuset vil forhåpentligvis ikke være altfor ille denne gangen heller. Men mange mennesker vil lide mye unødvendig før man kommer dit. 

Endret av A new man
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

A new man skrev (2 minutter siden):

Ja, men det skjønner du også. Det har hadde ikke vært mulig å få en full rettssak på denne tiden. Det er korrekt. Det er gitt en midlertidig forføyning. Det samme kan man få i enkelte saker i Norge når ting haster. 

Hadde du leste den noe lengre artikkelen jeg lenket til, så hadde du sett at dette regnes som Trumps Modus Operandi. Han gjorde det samme med innreiseforbudet, gikk bredt og sannsynligvis ulovlig ut. Så ettersom han møtte motbør, så ble han drevet fra skanse til skanse. Når saken endelig kom opp til full prøving(i «hans» høyesterett) så kunne de godta det under henvisning til hvordan det hadde blitt til slutt. Dette skjer sannsynligvis her også. Og ja jeg skjønner at det er dommen fra Clarence Thomas og kompisene du venter på. Rettssystemet i USA er pill råttent, fra topp til bunn. 

Da er vi vel enige om at dette er en del av det retoriske spillet og hvordan politikken beveger seg i en helhetlig prosess. 

Det samme skjer når det blå teamet har makta. Liknende prosesser foregår i Norge, selv om det selvsagt ikke gjøres presist på samme måte. 

Og disse midlertidige tingene har en tendens til å bli slått til side etter hvert, spesielt om saken er viktig nok. 

Du nevner Clarence Thomas og antyder at rettsystemet i USA er pill råttent? Jeg er ikke uenig i det siste, men i ditt tilfelle, mener du det er pill råttent fordi CT er der? Burde han hatt mindre bestemmelsesrett enn enhver blå-nominert domme?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (23 minutter siden):

Du nevner Clarence Thomas og antyder at rettsystemet i USA er pill råttent? Jeg er ikke uenig i det siste, men i ditt tilfelle, mener du det er pill råttent fordi CT er der? Burde han hatt mindre bestemmelsesrett enn enhver blå-nominert domme?

Han er objektivt sett en forferdelig dommer fordi han er korrupt. 
Hadde han vært en korrupt dem. oppnevnt dommer, så hadde konklusjonen min vært den samme. 

Endret av A new man
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 minutter siden):

Han er objektivt sett en forferdelig dommer fordi han er korrupt. 
Hadde han vært en korrupt dem. Oppnevnt dommer, så hadde konklusjonen min vært den samme. 

Hadde han vært en "korrupt dommer" hadde han ikke hatt stillingen. Du er altfor farget av din blå verden, ikke mye tvil om det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (3 minutter siden):

Da er vi vel enige om at dette er en del av det retoriske spillet og hvordan politikken beveger seg i en helhetlig prosess. 

Nei. Jeg er ikke enig i ditt konspiratoriske syn, egentlig veldig lite av det du har skrevet gjennomgående i tråden.

Ikke dette heller. Et institutt med midlertidig forføyning må man ha så folk eller myndigheter tar seg til rette. Langt fra alle saker er så grove at slik oppsettende virkning gis. Denne er det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (1 minutt siden):

Nei. Jeg er ikke enig i ditt konspiratoriske syn, egentlig veldig lite av det du har skrevet gjennomgående i tråden.

Ikke dette heller. Et institutt med midlertidig forføyning må man ha så folk eller myndigheter tar seg til rette. Langt fra alle saker er så grove at slik oppsettende virkning gis. Denne er det. 

Dette er vel ikke "konspiratorisk", men et faktum og en realitet innen politikk. At mange vil framstille det som rent og ryddig og ikke minst full av "uavhengige" og "upartiske" funksjonærer er vel noe som mer og mer blir avkledd. 

For det blå teamet er det en katastrofe at NGO'ene mister sine sugerør til skattebetalernes midler. Jeg synes de som interesserer seg for hva disse NGO'er mener kan finansiere dem uten å involvere andre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportydame skrev (18 minutter siden):

Angående Grunnloven så har vel norske politikere også brutt den flere ganger - spesielt under Pandemien 😉 

Flere ganger?

Når har de brutt den utenom pandemien? Det eneste jeg finner om at man brøt grunnloven under pandemien var at Helsedirektoratet var de som bestemte at Norge skulle stenges ned, og at det ikke gikk via regjeringen i statsrådet, noe lederen av koronakommisjonen mener - og selv påpeker er en formalitet. Samtidig vises det til at smittevernloven gir denne muligheten, slik at det faktisk ikke var grunnlovsstridig.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til "Sirkus Trump".

Det nyeste jeg hørte nå var at hans administrasjon har beordret en revisjon av alle utlegg til Ukraina siden konflikten ble skikkelig opphetet i 2022. 

Det har jo vært en rekke påstander om alt fra korrupsjon til massiv nepotisme. Det skal bli spennende å se hva USA faktisk har brukt pengene på..

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (2 timer siden):

Flere ganger?

Når har de brutt den utenom pandemien? Det eneste jeg finner om at man brøt grunnloven under pandemien var at Helsedirektoratet var de som bestemte at Norge skulle stenges ned, og at det ikke gikk via regjeringen i statsrådet, noe lederen av koronakommisjonen mener - og selv påpeker er en formalitet. Samtidig vises det til at smittevernloven gir denne muligheten, slik at det faktisk ikke var grunnlovsstridig.

Nå pågikk vel dette over så lang tid at det ble definert som grunnlovstridig , inkl karantenehotell - innskrenking av folks frihet.

Om du googler Norge bryter Grunnloven så får du så mange treff at ihvertfall ikke jeg gidder å kopiere dem inn her 😉 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (11 minutter siden):

Nå pågikk vel dette over så lang tid at det ble definert som grunnlovstridig , inkl karantenehotell - innskrenking av folks frihet.

Om du googler Norge bryter Grunnloven så får du så mange treff at ihvertfall ikke jeg gidder å kopiere dem inn her 😉 

Du påstår at politikerne har brutt Grunnloven flere ganger. Da må det jo være bevist, og jeg ser fram til at du presenterer kildene dine.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 timer siden):

Det største sirkuset i dag er nok høringen av Kennedy, den foreslåtte helseministeren. 
Det er i gang. 
Han har sagt og gjort så mye rart, det er helt spinnvilt: 

https://www.motherjones.com/politics/2025/01/the-madness-of-robert-f-kennedy-jr/

2821cd18-65e2-4136-9f0c-efc9bc3aeabf.png

Han klarte heller ikke svare på om han vil forby abort om Trump ba ham om det. Eneste han svarte var "every abortion is a tragedy". Han har tidligere vært for abort, men viktigst for ham er å være en lojal yes-man (hvis ikke ryker jo jobben). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller har de det? De bare surrer og folk lider

94108a9c-2628-44a3-a7e0-175ae3bf2f4f.png

Endret av A new man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (25 minutter siden):

Eller har de det? De bare surrer og folk lider

94108a9c-2628-44a3-a7e0-175ae3bf2f4f.png

CNN skriver at the president’s executive orders freezing foreign assistance and ending diversity equity and inclusion initiatives, for example, remain in effect. Those orders are more targeted than the trillions of dollars in aid that was frozen Monday night.

De gav seg altså, og tok til fornuften etter å ha fått litt push back.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (19 minutter siden):

CNN skriver at the president’s executive orders freezing foreign assistance and ending diversity equity and inclusion initiatives, for example, remain in effect. Those orders are more targeted than the trillions of dollars in aid that was frozen Monday night.

De gav seg altså, og tok til fornuften etter å ha fått litt push back.

Åh, de kommer nok tilbake med et nytt forsøk etter de har sett etter på hvordan de kan gjøre det unna at rettsvesenet stikker kjepper i hjula. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LukeDanes skrev (6 timer siden):

Åh, de kommer nok tilbake med et nytt forsøk etter de har sett etter på hvordan de kan gjøre det unna at rettsvesenet stikker kjepper i hjula. 

Ja. Det er prosessen jeg synes er gal. Trump er valgt. Republikanerne har flertall i rep. hus og senatet. De har alle muligheter til å få til ting og gjøre det på riktig måte. Trump og folkene hans velger på tross av dette en ulovlig fremgangsmåte som skader mange uskyldige. 

Det er ikke feil at domstolene stopper dette. Det er faktisk deres rolle. Amerikanerne kaller det checks and balances i det ligger at de tre statsmaktene skal passe på hverandre. 

Underliggende i saken er at presidenten ønsket å øke sin makt, på bekostning av representantenes hus. 

Helt likt er det ikke, men det er som om Støres regjering her i Norge ville krevd å bestemme over store deler av statsbudsjettet, i stedet for å få det godkjent på Stortinget slik de skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowe skrev (PÃ¥ 22.1.2025 den 19.26):

Tenker bare på biskopen som uttalte dette på prekenen Trump familien var på i går:

Kjære president jeg ber deg om å ha barmhjertighet over de menneskene i landet vårt som er redde. Det er homofile, lesbiske og transkjønnede barn i demokratiske, republikanske og selvstendige familier som frykter for livene sine. Og for menneskene som høster avlingene våre og rengjør kontorbygningene våre som arbeider i fjørfefarmer og fabrikker som står i oppvasken etter at vi har spist på restauranter og jobber nattskiftene på sykehusene våre. De er muligens ikke borgere eller har ikke de riktige papirene, men de fleste av innvandrerne er ikke kriminelle. De betaler skatt og er gode naboer. Kan jeg be deg herr president om å ha barmhjertighet med barna som frykter at foreldrene dens skal bli tatt fra dem. De er trofaste medlemmer av kirkene, moskeene, synagogene og templene våre.  osv osv...

Dette ble omtalt av president Trump som at biskopen var "nasty in her tone" at hun verken var overbevisende eller smart. Han mente også at hun var Radikal venstre forkjemper og Trump hater! Han sa også at hun var dårlig i jobben sin. 
Alt dette kun fordi hun prøvde å be presidenten om barmhjertighet for de svakere i samfunnet i Amerika! Det er kun onde, gale narsisister som tillegger mennesker dårlige egenskaper de ikke innehar. Kun fordi han følte at han mistet verdighet i et øyeblikk! Alle skal jo hylle han! Og hvis noen mot formodning er uenig med hans ideologier så er de enten elendige i jobben sin eller er nasty. 

Hørte intervju med biskopen på en amerikansk podcast. Hun mottar svært alvorlige trusler på grunn av denne talen. Trusler!!! 

Befolkningen i USA vil bli mer polarisert de neste 4 årene. Konsekvensene vet vi ikke ennå. 

😥

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i USA i mange år, som student. Gift med en amerikaner. 

Ingen av oss kjenner igjen landet vi flyttet fra på tidlig 2000-tallet. 

DT, hans lojale lemen og hans hjernevaskede MAGA flokk. Det er så skremmende. 

Anbefaler podcasten The rest is politics 🌟. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...