Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (18 timer siden):

Historien gjentar seg.

Du vet at de fleste land, også Norge (Trandum), har interneringsleirer for utlendinger som ikke har rett til å oppholde seg i landet?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vil Donald & Co stanse leveransene av livsviktige medisiner til fattige land. Men pytt, folka der er jo ikke amerikanere, og de fleste har vel "feil" hudfarge også.

Reuters

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (10 minutter siden):

Og det vet du fordi du tenker likt som Trump?

IMG_4475.gif.61e310916c2c2db9031f0072caab0911.gif

Mye / det meste av politikken hans er helt riktig. Fremførelsen og oppførsel er det ikke.

mye mer dramatisk at sleepy joe er mannen nordmenn liker..  eller sleepy Jonas, handlingslammet begge to

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (1 minutt siden):

Mye / det meste av politikken hans er helt riktig. Fremførelsen og oppførsel er det ikke.

mye mer dramatisk at sleepy joe er mannen nordmenn liker..  eller sleepy Jonas, handlingslammet begge to

Riktig, fordi han truer med å ta det han ikke kan få frivillig?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (2 timer siden):

Riktig, fordi han truer med å ta det han ikke kan få frivillig?

Oi.. her må du lære deg forskjell på politikk og fremførelse/oppførsel.

som jeg prøvde å forklare i innlegget du kommenterte.

sikkert på at sleepy Jonas har en veldig flott oppførsel, men politikken eller handlingskraft = 0.

så de er ganske forskjellige. 
Hvis du tar deg tid til å sette deg inn i politikken så det veldig mye bra. Se hva demokratene klarte ila 4 år…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BBB12345 skrev (4 timer siden):

Støre er kun handlingslammet når det gjelder hva som skjer i Norge og rundt det norske folk. Ellers ute i verden derimot er han svært så aktiv. Han har brukt tittelen sin til å komme seg ut i verden, og hva som skjer i Norge bryr han seg ingenting om.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer sirkus:

https://www.bbc.com/news/articles/c77rdy6gzy5o.amp

Trump stopper utbetalinger til en rekke gode formål. Først trodde man Medicaid og matkuponger var blant dette, men det ser ut som det ikke var ment slik likevel, i alle fall ikke da de rette folka protesterte. Viktige nettsteder var nede, men det påstås at det ikke var relatert.

Dette er grunnlovsstridig. Kongressen sitter på pengesekken og bestemmer dette. Den utøvende myndigheten, altså presidenten og statsrådene skal gjennomføre det kongressen har bestemt. 

Dette rammer en mengde sårbare grupper ved at de ikke får hjelp. Meals on Wheels får ikke gitt ut mat, en hel rekke av organisasjoner og virksomheter som hjelper veteraner og andre vanskeligstilte har plutselig ingen penger. 

Over 20 stater har satt i gang rettsprosesser.

For mer dybdeinformasjon: 

https://www.motherjones.com/politics/2025/01/trump-spending-memo-omb-impoundment/

Det trekkes her noen gode paralleller til Trumps innreiseforbud for muslimer i forrige presidentperiode. 

Dette er et shit show uten like. Heldigvis har ikke denne saken noe betydning for oss i Norge. Det får være trøsten. De har valgt dette selv. 

Edit:

Selv VG har fått det med seg:

https://www.vg.no/nyheter/i/Oo0w7k/dommer-blokkerer-trumps-stans-i-statlige-laan-og-tilskudd

Endret av A new man
Se edit
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (15 timer siden):

Trump benådet fyren bak Silkeveien på dark web (handelssted for narkotika, bestillingsmord mv) og opprørerne som stormet kongressbygningen den 6.1.21. 

Dette går jo heller ikke så bra? En skutt og drept av politiet:
https://www.rawstory.com/matthew-huttle/

og denne:

b7dc7baf-cc8d-4cda-8d11-41c88767322a.png

Endret av A new man
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (8 timer siden):

Mer sirkus:

https://www.bbc.com/news/articles/c77rdy6gzy5o.amp

Trump stopper utbetalinger til en rekke gode formål. Først trodde man Medicaid og matkuponger var blant dette, men det ser ut som det ikke var ment slik likevel, i alle fall ikke da de rette folka protesterte. Viktige nettsteder var nede, men det påstås at det ikke var relatert.

Dette er grunnlovsstridig. Kongressen sitter på pengesekken og bestemmer dette. Den utøvende myndigheten, altså presidenten og statsrådene skal gjennomføre det kongressen har bestemt. 

Dette rammer en mengde sårbare grupper ved at de ikke får hjelp. Meals on Wheels får ikke gitt ut mat, en hel rekke av organisasjoner og virksomheter som hjelper veteraner og andre vanskeligstilte har plutselig ingen penger. 

Over 20 stater har satt i gang rettsprosesser.

For mer dybdeinformasjon: 

https://www.motherjones.com/politics/2025/01/trump-spending-memo-omb-impoundment/

Det trekkes her noen gode paralleller til Trumps innreiseforbud for muslimer i forrige presidentperiode. 

Dette er et shit show uten like. Heldigvis har ikke denne saken noe betydning for oss i Norge. Det får være trøsten. De har valgt dette selv. 

Edit:

Selv VG har fått det med seg:

https://www.vg.no/nyheter/i/Oo0w7k/dommer-blokkerer-trumps-stans-i-statlige-laan-og-tilskudd

Bra. Trump er godt i gang med å redusere offentlig sløsing. Det samme burde gjøres i Norge.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (1 time siden):

Bra. Trump er godt i gang med å redusere offentlig sløsing. Det samme burde gjøres i Norge.

Redusere offentlig sløsing ja. 
Innbefatter sløsing å stoppe matutdeling til fattige, hjelp til krigsveteraner mv. Det synes ikke jeg er sløsing. 

Er det ok å bryte både lover og Grunnloven for å få det til, definitivt ikke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 timer siden):

Redusere offentlig sløsing ja. 
Innbefatter sløsing å stoppe matutdeling til fattige, hjelp til krigsveteraner mv. Det synes ikke jeg er sløsing. 

Er det ok å bryte både lover og Grunnloven for å få det til, definitivt ikke. 

Så lenge det ikke er noen domstoler som slår fast at grunnlov blir brutt er det vel ikke mer sannsynlig at du har rett i dette enn Trump?

I Norge har vi jo avgitt grunnlov i det store og hele i en lengre stund, men ifølge domstolene er jo ikke dette riktig.. Så da så.

Domstolene er like politisk foraget som journalister og "klimaforskere". ALLE har en mening om det som oppfatter dem. "uavhengige eksperter" er en myte som stadig blir avkledd.

At trump-administrasjonen stanser bistand er nok noe som til syvende og sist vil gavne landene det gjelder. Selvsagt kommer det stråargument som at "liv er truet" osv osv. Som om et land er ANSVARLIG for å holde vitale tjenester i andre land i gang. Dette er bare flere påstander. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (4 minutter siden):

Så lenge det ikke er noen domstoler som slår fast at grunnlov blir brutt er det vel ikke mer sannsynlig at du har rett i dette enn Trump?

Men det er det jo. Kan du ikke leste lenkene før du uttaler deg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A new man skrev (5 minutter siden):

Men det er det jo. Kan du ikke leste lenkene før du uttaler deg? 

Jeg har ikke sett noen dom som har stoppet hans eksekutive ordrer, så noen dom er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sett noen dom som har stoppet hans eksekutive ordrer, så noen dom er det ikke. 

IMG_4306.png

Endret av A new man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Dette er klippet fra lenken nederst, VG på norsk til og med. Ved behov for mer hjelp, så må du ta kontakt med andre. Dette gidder ikke jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
A new man skrev (8 minutter siden):
AdonisFFM skrev (13 minutter siden):

Dette er klippet fra lenken nederst, VG på norsk til og med. Ved behov for mer hjelp, så må du ta kontakt med andre. Dette gidder ikke jeg

Først, så vil jeg bare oppfordre deg til å ikke hovere slik da. Rett og slett barnslige antydninger som "til og med på Norsk". Så du mener altså at en nyhet som presenteres i VG er mer presis og går til bunns i saken enn å forsøke å forstå hva som skjedde? 

Så en dommer har MIDLERTIDIG stoppet en en ordre. Jaha, er dette en rettskraftig sak? Dette er maksimum hva en dommer kan gjøre. En person kan nemlig ikke sette i  gang en rettskraftig prosess. 

Judge halts Trump's freeze on federal grants and loans

Jeg skjønner du ikke "gidder" å se i dybden på dette. 

Dette er altså en distriktsdommer i Washington DC og Biden appointee. Selvsagt vil hun gjøre alt hun kan for å trenere Trump. Men dette er som sagt ingen "dom". 

Til slutt, du skjønner sikkert at dette er et ledd i et lengre spill? Politisk er dette mer dårlig nytt for demokratene som sliter enormt med å komme på banen. Maktarroganse fra dommere er noe absolutt alle Trump-velgere liker veldig dårlig. At Trump sine strateger sikkert forventet at noe slikt ville komme er jo en annen sak. 

Vi får se hva som skjer. Det ser iallfall ut som den kalde borgerkrigen i USA fortsetter med uforminsket styrke. 

Endret av AdonisFFM
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (7 minutter siden):
AdonisFFM skrev (12 minutter siden):

Noen mener jo nettopp at det er grunnlovsstridig:

abc news

Argumentasjonen ser holdbar ut, men jeg er ikke noen ekspert. Det blir spennende å se hva som skjer videre.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (3 minutter siden):

Noen mener jo nettopp at det er grunnlovsstridig:

abc news

Argumentasjonen ser holdbar ut, men jeg er ikke noen ekspert. Det blir spennende å se hva som skjer videre.

Ja, selvsagt. Mange MENER jo det. Slik mange mener at Nore burde starte å kjøpe litt gull for å gjenopprette uavhengig finans igjen. 

Ja, jeg er enig med deg. det blir spennende å se hva som skjer videre. Trump er nok mye mer forberedt i dag enn han var sist. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Grunnloven så har vel norske politikere også brutt den flere ganger - spesielt under Pandemien 😉 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...