Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Gratis skrev (1 time siden):

42 billioner har 12 nuller, så nei det er ikke milliarder, det er mye mer.

Trenger jeg å si det igjen? Billion på engelsk er milliard på norsk. Når du refererer til en engelskspråklig "kilde" som sier "billion", så betyr det milliard.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Example skrev (19 minutter siden):

Trenger jeg å si det igjen? Billion på engelsk er milliard på norsk. Når du refererer til en engelskspråklig "kilde" som sier "billion", så betyr det milliard.

Du har rett, men poenget her var at enorme summer er brukt på ingenting. Du må gjerne velge å omfavne Biden sitt byråkrati som selv disse demokratene begynner å våkne opp til.

Endret av Gratis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (16 minutter siden):

Du har rett, men poenget her var at enorme summer er brukt på ingenting. Du må gjerne velge å omfavne Biden sitt byråkrati som selv disse demokratene begynner å våkne opp til.

Hele poenget var at pengene ikke var brukt. Og problemet handlet ikke primært om Biden sitt byråkrati. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sioux skrev (1 time siden):

Jeg har allerede fortalt deg at Washington også ble tatt ned. Sammen med bl. a. Jefferson, Grant, Key som er autor til USAs nasjonalsang, og over 120 andre statuer og monumenter i periode 2020-2022. 

Det er ikke det som er diskusjonen her. Diskusjonen er om hvorvidt disse monumentene skulle få stå som en del av USAs historie, også om de kan sammenliknes med statuer og monumenter av vikingraid. Men så begynte du å komme med usanne påstander som måtte rettes på, og slik forflyttet du diskusjonen mot stråmenn.

Og de fleste amerikanere synes ikke det å rive ned statuer av Washington er rett å gjøre. En statue av han og Robert E. Lee er to forskjellige ting.

Vikingene ligger langt tilbake i tid, så er det er mindre relevant. Man setter de ikke opp fordi man savner plyndring og voldtekt av europeiske naboer. Statuer av sørstatsgeneraler står der fordi man har en nostalgi med det som de stod for, og som i høyeste grad er relevant der de står.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (47 minutter siden):

Pengene er ikke brukt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kommentar video, men det holder med 2 min for å se demokratenes sanne ansikt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratis skrev (2 minutter siden):

En kommentar video, men det holder med 2 min for å se demokratenes sanne ansikt.

Ikke lett å argumenere MOT akkurat dette,men synes ikke dette er å definere demokratene slik republikanerene å MAGA etc liker å gjøre. Dette er ekstremt,å ja - jeg er redd det er ting som dette som har bikket såpass mange over på høyresiden. 

Men å se hva som foregår der borte nå,og hva tilhengere selv her i Norge mener og ønsker er også på randen til ekstremt i veldig mange tilfeller. Det skal ikke lange diskusjonen til før det sklir fulstendig galt ut,og man ser direkte sammenhenger med Nazi Tyskland. 

Verden er så til de grader polarisert i dag at selv på barneskolen har man en mening om politisk ståsted. Har en venninne som er lesbisk som har en sønn i 4 klasse som fikk bank fordi mamma først og fremst var kommunist. Men også da selvsagt lesbisk og de hadde greit funnet ut at hun tilhørte venstresiden. DET ER ILLE. Å hvor ille skal det egentlig bli? 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (49 minutter siden):

Det der representerer demokratene like mye som disse representerer republikanerne 

Det finnes gærninger på begge leire. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (35 minutter siden):

Det der representerer demokratene like mye som disse representerer republikanerne 

Det finnes gærninger på begge leire. 

sant, og det finnes en god del gærninger..

men, personlig og jeg tror nok jeg er ikke alene her.. jeg blir enda mer irritert av "Venstre/woke" enn Maga. Hvorfor ? Fordi MAGA er ærlig på en måte, de prøver ikke å se ut som "the good guys", de sier det som det er. Nå, Woke.. The bleeding hearts.. elsker alle, vil forsvare alle (med unntak) og hva har de klart egentlig ? Å polarisere debatten enda mer. Fordi alle kan se at woke er ikke drevert av kjærlighet for kvinner, gays, etc.. men mer av hat for alle som passer ikke i de sin definisjon av "allright mennesker" De er aldri så glade som når de kan fortelle andre "to educate themselves"

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (3 timer siden):

Må være noe av det dummeste jeg har hørt. Selv om det finnes mennesker som er fullstendig skrudde og gjør forferdelige ting, så kan man jo ikke ta dette som bevis for at slik er demokratene.  Hvis en republikaner mishandler hunden sin, så kan man ikke si at dette beviser at alle republikanere er dyremishandlere.  

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump fortsetter sine hevnaksjoner mot handelspartnere, allierte og venner.  Konsekvensene vil jo til slutt ramme USA. Her står det om handelskrigen som Trump har startet mot Europa, og at USA vil komme til å tape denne.  Europa vil svare med motreaksjoner dit hvor det rammer republikanerne hardest.

ANALYSE Trump har startet en handelskrig – men han har ikke kortene til at vinde den | Udland | DR

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump straffer jo egentlig alle bilforhandlere unntatt Telsa. 3. april bil det innføres 25% toll på alle biler som er bygget ferdig i utlandet. Denne tollen påvirker de fleste selskap som lager biler, men alle Tesla-biler som blir solgt i USA er laget i USA. Altså Elon Musk tjener godt på dette da andre biler blir dyrere. 

I tillegg er det alle rede dyrere å lage biler på grunn av toll på metaller som importeres. 

Sitat

I tillegg har Trump allerede innført 25 % toll på stål og aluminium som sendes til USA, og han har truet med å innføre toll på kobber. Alle tre metallene er nødvendige for å produsere biler, så toll på disse vil også øke kostnadene ved å lage en bil. (CNN - oversatt med ChatGPT)

image.thumb.png.342adfbe6c78f2d2fb8fa09a0869f2e1.png
Kilde: CNN

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perine skrev (1 time siden):

Trump fortsetter sine hevnaksjoner mot handelspartnere, allierte og venner.  Konsekvensene vil jo til slutt ramme USA. Her står det om handelskrigen som Trump har startet mot Europa, og at USA vil komme til å tape denne.  Europa vil svare med motreaksjoner dit hvor det rammer republikanerne hardest.

ANALYSE Trump har startet en handelskrig – men han har ikke kortene til at vinde den | Udland | DR

Det er litt morsomt at skribenten (Ole Ryborg) bruker den samme kortmetaforikken som Trump ynder å bruke selv. Som forhenværende bridgespiller (riktignok bare på halvhøyt selskapsnivå) vil jeg tilføye at det ikke er nok å ha gode kort, man må også spille dem riktig. For eksempel er det alltid lurt å ta høyde for at trumfen (Trumpen) sitter skeivt, og er det meldt grand, er det ikke noen trumf i det hele tatt. Her ser det ut til at amerikanerne legger opp til at EU kan iverksette en skvis. Pinlig dårlig spilleføring, herr president!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (20 timer siden):

Må være noe av det dummeste jeg har hørt. Selv om det finnes mennesker som er fullstendig skrudde og gjør forferdelige ting, så kan man jo ikke ta dette som bevis for at slik er demokratene.  Hvis en republikaner mishandler hunden sin, så kan man ikke si at dette beviser at alle republikanere er dyremishandlere.  

Dette er den offisielle politikken i California.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 29.3.2025 den 23.25):

Pengene er ikke brukt.

Tror du alt som har skjedd fra 2021 til i dag var gratis. Har du sett videoen? De forklarer hva som gjøres med pengene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gratis skrev (3 timer siden):

Dette er den offisielle politikken i California.

Og det kan du underbygge med offisielle kilder å vise til?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (11 timer siden):

Tror du alt som har skjedd fra 2021 til i dag var gratis. Har du sett videoen? De forklarer hva som gjøres med pengene.

Gratis, nei, men at de er brukt, neppe. Og nei jeg gidder ikke se på Steven Crowder. Han var en gang i tiden en smått reaksjonær konservativ, men har blitt kraftig radikalisert siden den gang. Jeg husker hvordan han var veldig kritisk til Trump lenge, før han plutselig ble helt MAGA. Du kan jo ikke stole på noe av det de legger ut. Du har jo allerede blitt lurt av den videoen én gang, så jeg ville kuttet ut å bruke den som kilde nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 30.3.2025 den 11.24):

De er aldri så glade som når de kan fortelle andre "to educate themselves"

hmm... vi har antagelig feilet som samfunn på et veldig lavt nivå når oppfordring til å å bli opplyst og ta til seg kunnskap blir negativt ... 

(Midt største problem med "Educate yourself" er ikke oppfordringen, det er at de som sier det typisk har behov for sitt eget råd....)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LukeDanes skrev (19 timer siden):

Og det kan du underbygge med offisielle kilder å vise til?

Søk på California Woke Kindergarten, de har egen side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...