Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

NatNat skrev (6 minutter siden):

fair enough men mange, spesielt i USA, bruker "hvite menn" nå og som fornærmelse, som er ganske latterlig egentlig, spesielt siden de er hvite selv.

Det henger muligens sammen med at  ekstreme evangelister som støtter menn, for det meste er hvite. Og i det miljøet så har Ike kvinnen så mye de skulle ha sagt. Så der er det sinte, hvite menn.  Men det er jo en haug med enablere rundt dem som verken er menn eller hvite. Men det er jo ingen tvil om hvem som renskes ut i usa når de skal fjerne alt som er woke. Det er homofile, transer, kvinner og fargede. Det er de som er DEI om de har en jobb som noen andre heller ville hatt. Man kan per def ikke være DEI i usa om man er hvit mann. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre man er «dverg» da. Det glemte jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (13 minutter siden):

Det henger muligens sammen med at  ekstreme evangelister som støtter menn, for det meste er hvite. Og i det miljøet så har Ike kvinnen så mye de skulle ha sagt. Så der er det sinte, hvite menn.  Men det er jo en haug med enablere rundt dem som verken er menn eller hvite. Men det er jo ingen tvil om hvem som renskes ut i usa når de skal fjerne alt som er woke. Det er homofile, transer, kvinner og fargede. Det er de som er DEI om de har en jobb som noen andre heller ville hatt. Man kan per def ikke være DEI i usa om man er hvit mann. 

i USA, ja. Jeg kan tenke meg mange IKKE HVIT men som vil fjene alt som er homofile, transer, kvinner.. alt dreier seg ikke om USA og kun USA. Vi bor i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er episk.
Biden sitt broadband program fra 2021 til 42 billioner dollar har sørget for bredbånd nettverk til, gjett: 0 personer.

Se fra 3,30, når det går opp for demokraten John Stewart hvorfor Doge eksisterer. Journalisten er fra New York Times.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (35 minutter siden):

Denne er episk.
Biden sitt broadband program fra 2021 til 42 billioner dollar har sørget for bredbånd nettverk til, gjett: 0 personer.

Se fra 3,30, når det går opp for demokraten John Stewart hvorfor Doge eksisterer. Journalisten er fra New York Times.

42 billioner dollar? Nei. Billion oversatt til norsk er milliard. Disse pengene er ikke brukt enda, og det var faktisk noe både demokrater og republikanerne gikk inn for. Og ja, det har tatt tid, og det virker som det skyldes at det er kronglete å søke om penger til det.

Byråkratiet i USA kan være vanskelig å håndtere, og det er mye som kan gjøres med det, men å tro at 42 "billioner" dollar er brukt opp på dette er jo helt hensides. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (3 timer siden):

i USA, ja. Jeg kan tenke meg mange IKKE HVIT men som vil fjene alt som er homofile, transer, kvinner.. alt dreier seg ikke om USA og kun USA. Vi bor i Europa.

Eh. Det var du som pekte på «mange, spesielt i USA bruker «hvite menn» nå og som fornærmelse». Så da svarte jeg ut fra det. Siden DU snakket om USA. Du må slutte kritisere meg for å svare på det du skriver. Les innlegget jeg svarte på! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om Trump forstår han tar vel mye plass. Kan noen si at kan dempe seg mange hakk ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også fullstendig vilt: https://www.reuters.com/world/us-warns-french-companies-they-must-comply-with-trumps-diversity-ban-2025-03-29/

Her blander jo Trump seg direkte inn i et annet lands politikk. Macron burde svare med et allez vous faire foutre! og tilføye (på fransk, selvfølgelig) at franske myndigheter like gjerne kunne bedt amerikanske firmaer om å gi f i Trump og føye seg etter fransk lov isteden.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for meg helt utrolig at en person som ikke har jobbet med politikk, og er en gretten taper, skal få lede et land for andre gang. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (29 minutter siden):

Dette er også fullstendig vilt: https://www.reuters.com/world/us-warns-french-companies-they-must-comply-with-trumps-diversity-ban-2025-03-29/

Her blander jo Trump seg direkte inn i et annet lands politikk. Macron burde svare med et allez vous faire foutre! og tilføye (på fransk, selvfølgelig) at franske myndigheter like gjerne kunne bedt amerikanske firmaer om å gi f i Trump og føye seg etter fransk lov isteden.

Det er spinnvilt at Trump mener han kan pushe dette på utenlandske selskaper. Dette er jo ting som i de fleste vestlige land  er lovfestet antidiskriminering, som selskaper ikke har lov til. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (4 timer siden):

Eh. Det var du som pekte på «mange, spesielt i USA bruker «hvite menn» nå og som fornærmelse». Så da svarte jeg ut fra det. Siden DU snakket om USA. Du må slutte kritisere meg for å svare på det du skriver. Les innlegget jeg svarte på! 

kritiserer ikke deg, jeg leste ditt svar og ga det t.o.m en "like". Jeg kritiserer "generelt"..

Endret av NatNat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jøss! FT: Trump krever at europeiske bedrifter dropper mangfoldskrav | ABC Nyheter

Hvordan er det her i landet med slikt?  Er det ikke norske lover som forbyr diskriminering på norske arbeidsplasser?  Så da vil ikke disse bedriftene kunne eksportere noe til USA?

Han har makt til å ødelegge i USA, men det er ikke nok for den galningen. Jeg håper at europeiske bedrifter ikke lar seg tvinge til å kaste kvinner ut av styrer eller lar være å ansette minoriteter.

Endret av Perine
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perine skrev (4 minutter siden):

Jøss! FT: Trump krever at europeiske bedrifter dropper mangfoldskrav | ABC Nyheter

Hvordan er det her i landet med slikt?  Er det ikke norske lover som forbyr diskriminering på norske arbeidsplasser?  Så da vil ikke disse bedriftene kunne eksportere noe til USA?

tror ikke det handler om diskriminering, mer om kvoter ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (2 minutter siden):

tror ikke det handler om diskriminering, mer om kvoter ?

Vet ikke, oppdaget nettopp en overskrift.  Det kommer sikkert frem noe mer senere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 time siden):

Vet ikke om Trump forstår han tar vel mye plass. Kan noen si at kan dempe seg mange hakk ned?

Tror du han hører på deg ? Kan du be Kina dempe seg når du kritiserer deg  og tror du at de vil høre på deg ? De hørte ikke på Norge da vi ga en kineser fredsprisen, da sendte man Norge i fryseboksen til Norge kom krypende tilbake med Erna i spissen og slikket Kineserne der solen aldri skinner og ba om nåde ! Det pinligste siden invasjonen av Norge i 1940. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Perine skrev (31 minutter siden):

Han har makt til å ødelegge i USA, men det er ikke nok for den galningen. Jeg håper at europeiske bedrifter ikke lar seg tvinge til å kaste kvinner ut av styrer eller lar være å ansette minoriteter.

Vi har makt til å ødelegge oss selv, og der er akkurat det vi faktisk holder på med. Så Trump kan egentlig bare trekke seg rolig tilbake og finne frem popcornet. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (18 minutter siden):

Vi har makt til å ødelegge oss selv, og der er akkurat det vi faktisk holder på med. Så Trump kan egentlig bare trekke seg rolig tilbake og finne frem popcornet. 

På hvilken måte tenker du at vi ødelegger oss selv?  Jeg er jo klar over at det er mye hat og høyreekstreme meninger i Norge og Europa også, men nå vil jo Trump tvinge det på våre demokratier. Det har han faktisk ikke noe med.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (8 timer siden):

42 billioner dollar? Nei. Billion oversatt til norsk er milliard. Disse pengene er ikke brukt enda, og det var faktisk noe både demokrater og republikanerne gikk inn for. Og ja, det har tatt tid, og det virker som det skyldes at det er kronglete å søke om penger til det.

Byråkratiet i USA kan være vanskelig å håndtere, og det er mye som kan gjøres med det, men å tro at 42 "billioner" dollar er brukt opp på dette er jo helt hensides. 

42 billioner har 12 nuller, så nei det er ikke milliarder, det er mye mer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (11 timer siden):

Så du mener det George Washington huskes som var at han var slaveeier? Tror du også at det er det amerikanere flest forbinder med han? Det er det som er diskusjonen her. 

Jeg har allerede fortalt deg at Washington også ble tatt ned. Sammen med bl. a. Jefferson, Grant, Key som er autor til USAs nasjonalsang, og over 120 andre statuer og monumenter i periode 2020-2022. 

Det er ikke det som er diskusjonen her. Diskusjonen er om hvorvidt disse monumentene skulle få stå som en del av USAs historie, også om de kan sammenliknes med statuer og monumenter av vikingraid. Men så begynte du å komme med usanne påstander som måtte rettes på, og slik forflyttet du diskusjonen mot stråmenn.

Endret av Sioux
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...