Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Tekumseh79 skrev (På 26.3.2025 den 9.47):

Jeg er mer bekymret hvis Trump dør og JD Vance tar over, han er yngre og dummere.

Ekspander  

Absolutt. Vance er skummel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig hvor mye makt en person får. Jeg synes det er feil at en person skal få en sånn makt, og når en person som ødelegger landet ikke kan fjernes? jeg snakker f.eks om Russland. Vil Russland ha det sånn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald er en flink gutt som gjennomfører til punkt og prikke reformer for Corporate America aka Deep State.

Anbefaler å lese Project 2025, enslags veiledning som ble utgitt i 2023 av Corpo America think tank The Heritage Foundation.

I hvert av kapitlene finner man noe kalt Needed Reforms. Der kan man se alt som er allerede gjort og hva som gjenstår.

Mange avsnitt blir jo sitert ordrett av Trump og hans team.

https://www.project2025.org/policy/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sioux skrev (På 27.3.2025 den 15.39):

Donald er en flink gutt som gjennomfører til punkt og prikke reformer for Corporate America aka Deep State.

Anbefaler å lese Project 2025, enslags veiledning som ble utgitt i 2023 av Corpo America think tank The Heritage Foundation.

I hvert av kapitlene finner man noe kalt Needed Reforms. Der kan man se alt som er allerede gjort og hva som gjenstår.

Ekspander  

Dette.

Alle oppegående mennesker jeg kjenner har lest om Project 2025 - og Trump følger denne til punkt og prikke.

(For alle som synser om at han ikke har noen strategi)

Så har han ikke helt forutsett hvordan verden responderer på reformene - det er litt av problemet her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportydame skrev (På 27.3.2025 den 15.48):

Dette.

Alle oppegående mennesker jeg kjenner har lest om Project 2025 - og Trump følger denne til punkt og prikke.

Så har han ikke helt forutsett hvordan verden responderer på reformene - det er litt av problemet her....

Ekspander  

Jo da, men Project 2025 ble faktisk nevnt allerede på side 4 i denne tråden.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media er kun en formidler og sitt politiske mening om hva som er politisk korrekt. 

Det er mye som skulle blitt formidlet utenom media, jeg tror media forsterker problemer i samfunnet med deres formidling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernaut skrev (På 27.3.2025 den 19.38):

Trump sier at USA vil "gå så langt vi må" for å få kontroll over Grønland.

"Vi trenger Grønland for nasjonal sikkerhet og internasjonal sikkerhet," sa Trump mens han tok imot spørsmål fra journalister i Det ovale kontor.

https://abcnews.go.com/International/trump-us-control-greenland/story?id=120208823

Ekspander  

Samtidig som de sitter på rettigheter til å ha så mye militærbaser de vil på øya, samt at de er NATO-alliert med Danmark ... 

Så nok en gang en omskrivning av virkeligheten. Det er jo klart han bare er interessert i mineralene der.  

Sportydame skrev (På 27.3.2025 den 15.48):

Dette.

Ekspander  

Alle skjønte jo at han ville innføre P25. Derfor ble han spurt om dette gjentatte ganger under valgkampen, men da nektet han for å ha noe med det å gjøre. Han visste knapt hva det var, i følge ham selv. 

Om han innfører hele P25 er det dårlige nyheter for kvinner og homofile, så får jo håpe han ikke gjør det da? 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg så var en eller annen som foreslo at Danmark ga Grønland til USA i gave siden de ikke hadde betalt nok inn til NATO. Dette kommer til å bli fire, lange år. Registrerer også at det ikke skjer noe i disse såkalte fredsforhandlingene. De har ikke en gang klart å signere denne mineralavtalen fordi USA endrer den hele tiden. 

det er ingen voksne hjemme i usa, de chatter om angrep på Signal, inviterer inn journalister (som er eneste grunn til at vi vet de bruker Signal), og kan tydelige gjøre hva de vil, og klandrer bare alle andre for det som skjer. Welcome to the shit show. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sioux skrev (På 27.3.2025 den 15.39):

Ekspander  

Hvorfor tror du Trump nektet å si at han hadde noe med det å gjøre før valget? Fordi det er upopulært og en oppskrift på å gjøre USA mer til et autokrati. 

Men det er fint at vi er enige om hva Trump ønsker i det minste. Jeg synes det er trist USA beveger seg mot å bli et autokrati. Det skal de få lov til å være uenig i.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 27.3.2025 den 21.11):

Hvorfor tror du Trump nektet å si at han hadde noe med det å gjøre før valget? Fordi det er upopulært og en oppskrift på å gjøre USA mer til et autokrati. 

Men det er fint at vi er enige om hva Trump ønsker i det minste. Jeg synes det er trist USA beveger seg mot å bli et autokrati. Det skal de få lov til å være uenig i.

Ekspander  

Ikke bare nektet, han ropte at han skulle "knuse Deep State". Hvorfor gjorde han det? For å vinne i valget.

Tror ikke det er av betydning hva Trump vil eller ikke, han går i bånd til corpo slik andre presidenter før han. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trump innser ikke hvor feil person han er å være en president, tiden er inne at land tar avstand til USA, om USA har feil agenda, så får det bare være. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (På 28.3.2025 den 8.29):
Ekspander  

Kjenner jeg sliter litt med å forstå hva som er galt med å fortelle historien slik den var - istedenfor å fjerne alt som er ubehagelig å se av redsel for å krenke noen..... 😉 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Sportydame skrev (På 28.3.2025 den 10.10):

Kjenner jeg sliter litt med å forstå hva som er galt med å fortelle historien slik den var - istedenfor å fjerne alt som er ubehagelig å se av redsel for å krenke noen..... 😉 

Ekspander  

Det er vanskelig for oss å forstå historien bak det som har skjedd og skjer så fjernt fra oss selv, men grunnen til at disse monumentene av sørstats-generaler ble fjernet,  skal ha vært at f.eks skulpturene var en smertefull påminnelse på rasismen i samfunnet og sørstatenes kamp for å beholde slaveriet. Altså hensynet til at den svarte delen av befolkningen ønsket det fjernet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at en mindre del av befolkningen kommer til å støtte Trump for å gjøre dette rasistiske grepet, men at det vil skape mye opprør og hat. Alt slikt bidrar til at samfunnet blir dårligere og farligere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (På 28.3.2025 den 10.10):

Ekspander  

Så du sliter også med å forstå hvorfor Trump vil fjerne en hel haug med ting fra museer og nettsider ja. Da er vi flere! Det er virkelig helt hysterisk det mannen holder på med. At MAGA krenkes av alt de kaller woke er over min fatteevne. 

(😉)

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har amerikanerne grunn til å mistenke at denne kvinnen er en trussel, eller er det enda et ledd i myndighetenes sensur av folk som mener noe annet enn dem? (Jeg vet hva jeg ville svart.)

Rumeysa Ozturk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...