yamask Skrevet 20. mars #2401 Del Skrevet 20. mars Cirkus Trump fortsetter. I tråd med Project2025, som Trump "aldri hadde hørt om" før han vant. https://www.nrk.no/urix/trump-vil-legge-ned-utdanningsdepartementet-1.17347825 Også dette da. Jeg vet ikke hva jeg skal si engang, men tror eggmangelen i USA bare akkurat har starta. Og hva skjer når viruset muterer og sprer seg til folk? https://www.vg.no/nyheter/i/nyJoE5/usas-helsesjef-vil-la-fugleinfluensaen-herje-fritt-i-fjoerfeflokker 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. mars #2402 Del Skrevet 20. mars Sioux skrev (7 timer siden): Det er dette Trump vil ha etterforsket, om prosedyrene ble fulgt til punkt og prikke. Ja, han er jo videns kjent for å følge alt av protokoller. Har ingenting med hevngjerrighet å gjøre. Trump er presidenten for lov og orden! Bortsett fra ham selv og alle i staben da, og de som er til nytte for ham da. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. mars #2403 Del Skrevet 20. mars yamask skrev (1 time siden): Ja, han er jo videns kjent for å følge alt av protokoller. Har ingenting med hevngjerrighet å gjøre. Trump er presidenten for lov og orden! Bortsett fra ham selv og alle i staben da, og de som er til nytte for ham da. Donald Trump mener han er loven og at en president skal kunne bestemme det han vil, uten at noen skal kunne si noe. Han vil kunne gi presidentordre som overstyrer det som er vedtatt av kongressen, og han vil kunne gi presidentordre som er i strid med lov- og grunnlov. Da er man ikke president lengre, da er man diktator. Og usa er ikke lengre et demokrati. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 20. mars #2404 Del Skrevet 20. mars Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 20. mars #2405 Del Skrevet 20. mars yamask skrev (3 timer siden): Cirkus Trump fortsetter. I tråd med Project2025, som Trump "aldri hadde hørt om" før han vant. https://www.nrk.no/urix/trump-vil-legge-ned-utdanningsdepartementet-1.17347825 Også dette da. Jeg vet ikke hva jeg skal si engang, men tror eggmangelen i USA bare akkurat har starta. Og hva skjer når viruset muterer og sprer seg til folk? https://www.vg.no/nyheter/i/nyJoE5/usas-helsesjef-vil-la-fugleinfluensaen-herje-fritt-i-fjoerfeflokker Da har de nok "vaksina" klar på et øyeblikk - skal du se 😉 Når det er sagt så bør kanskje noe gjøres for å forebygge fugleinfluensa - sånn foruten å slakte ned alt av høns med jevne mellomrom for å slukke branner. Det er veldig lite dyre-etisk å holde på sånn som de gjør - og Danmark også gjorde når de gasset ihjel hele mink-bestanden noen år tilbake, som gav statsministeren kallenavnet "Mette Mink". Ikke at de bør holde på med mink i det hele tatt - men å påstå at man bryr seg om dyrevelferd er nok å gå litt langt - når de tyr til slike lettvinte løsninger. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 20. mars #2406 Del Skrevet 20. mars yamask skrev (3 timer siden): Cirkus Trump fortsetter. I tråd med Project2025, som Trump "aldri hadde hørt om" før han vant. https://www.nrk.no/urix/trump-vil-legge-ned-utdanningsdepartementet-1.17347825 Også dette da. Jeg vet ikke hva jeg skal si engang, men tror eggmangelen i USA bare akkurat har starta. Og hva skjer når viruset muterer og sprer seg til folk? https://www.vg.no/nyheter/i/nyJoE5/usas-helsesjef-vil-la-fugleinfluensaen-herje-fritt-i-fjoerfeflokker Vedrørende den siste saken. Her er vi tilbake til hvor ryddig eller uryddig man er i språket. Når jeg leser saken står det "vurdere" og omtales om å gjøre et kontrollert forsøk. Når jeg har sjekket nærmere så kan det virke som de eksperter som kommenterer saken kanskje ikke helt kommenterer det faktiske forslaget. En smitte med en dødelighet med 90-95 % vil ikke gi flokkimmunitet, hvilket ekspertene helt forventet også forteller. Men igjen hvis jeg leser forslaget som man ønske rå vurdere riktig så er det ikke flokkimmunitet som er målet, men det å kunne selektivt avle genetisk motstandsdyktige dyr. Idag slakter man også de fjærfe som hadde overlevd smitten. Som jeg leser saken så foreslår man å la dyrene dø naturlig (som dem gjør i løpet av et par dager), men da avle videre på de 5-10 % som overlever i den kontrollerte testpopulasjonen. Som man så smitter igjen, og igjen... Til man eventuelt har avlet frem dyr som naturlig tåler denne smitten. Med tanke på at en verpehøne teoretisk kan gi opphav til 1,5 milliarder verpehøner i løpet av tre år, så kan jeg se poenget med å tenke denne tanken. Dette skriver jeg med forbehold at jeg har oppfattet det riktig at det man vurderer er et kontrollert eksperiment for å kunne avle frem en motstandsdyktig fjærfe populasjon. Som virker som en spennende ide. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 20. mars #2407 Del Skrevet 20. mars Fremmed fugl skrev (15 minutter siden): Vedrørende den siste saken. Her er vi tilbake til hvor ryddig eller uryddig man er i språket. Når jeg leser saken står det "vurdere" og omtales om å gjøre et kontrollert forsøk. Når jeg har sjekket nærmere så kan det virke som de eksperter som kommenterer saken kanskje ikke helt kommenterer det faktiske forslaget. En smitte med en dødelighet med 90-95 % vil ikke gi flokkimmunitet, hvilket ekspertene helt forventet også forteller. Men igjen hvis jeg leser forslaget som man ønske rå vurdere riktig så er det ikke flokkimmunitet som er målet, men det å kunne selektivt avle genetisk motstandsdyktige dyr. Idag slakter man også de fjærfe som hadde overlevd smitten. Som jeg leser saken så foreslår man å la dyrene dø naturlig (som dem gjør i løpet av et par dager), men da avle videre på de 5-10 % som overlever i den kontrollerte testpopulasjonen. Som man så smitter igjen, og igjen... Til man eventuelt har avlet frem dyr som naturlig tåler denne smitten. Med tanke på at en verpehøne teoretisk kan gi opphav til 1,5 milliarder verpehøner i løpet av tre år, så kan jeg se poenget med å tenke denne tanken. Dette skriver jeg med forbehold at jeg har oppfattet det riktig at det man vurderer er et kontrollert eksperiment for å kunne avle frem en motstandsdyktig fjærfe populasjon. Som virker som en spennende ide. Fikk noen uten følelser å reflektere i utgangspunkt i VG saken. Etter å ha søkt hundrevis av kilder, og gjort matematiske moduleringer så kom denne AI modellen med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet 20. mars #2408 Del Skrevet 20. mars (endret) Personlig synes jeg det er på grensen til tragikomisk at JD Vance drar til Europa for å preke om at vi er dårlige på ytringsfrihet, hvorpå han drar rett hjem og fjerner bøker, historie og folk fra diverse etater fordi de er uenige med han. Trumps team må være historiens mest bizarre manifestasjon av å late som man er offer for noe som man selv bedriver hele tiden. Men, hva annet forventer du av folk som sa det stikk motsatte av det de nå sier, rett før de ble valgt til å være en del av Trumps sykofant-team, som Marco Rubio og Waltz, som var veldig sterke i ordene om Russland mens de nå nærmest slikker Putin oppetter. Ikke for å glemme at Vance selv kalte Trump for Hitler for ikke så lenge siden før han ble kjøpt inn i posisjon av Peter Thiel og Musk. Endret 20. mars av 1600 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 20. mars #2409 Del Skrevet 20. mars De som har tenkt seg til USA med det første, gjør lurt i å slette alle SMS-er og eposter der de uttrykker misnøye med Trumps politikk: https://www.theguardian.com/us-news/2025/mar/19/trump-musk-french-scientist-detained 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. mars #2410 Del Skrevet 20. mars Pawn Hearts skrev (4 minutter siden): De som har tenkt seg til USA med det første, gjør lurt i å slette alle SMS-er og eposter der de uttrykker misnøye med Trumps politikk: https://www.theguardian.com/us-news/2025/mar/19/trump-musk-french-scientist-detained True that. Min gode venninne, bosatt i USA på green card våger knapt å lese, og i alle fall ikke like, eller kommentere noe som er negativt mot Trump. Hun er temmelig sikker på at slikt overvåkes og på sikt kan få konsekvenser. Når man er etablert med jobb, hus og familie i USA er det skremmende at man trues til taushet i redsel for å miste det man har. Og det er jo faktisk en reell trussel, amerikanske myndigheter har sagt rett ut at Green card eller gyldig visum ikke betyr at man ikke kan kastes rett ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 20. mars #2411 Del Skrevet 20. mars yamask skrev (6 timer siden): Ja, han er jo videns kjent for å følge alt av protokoller. Har ingenting med hevngjerrighet å gjøre. Trump er presidenten for lov og orden! Bortsett fra ham selv og alle i staben da, og de som er til nytte for ham da. Hvem var det som gav forhåndsbenådning for alle forbrytelser de måtte ha gjort flere tiår tilbake i tid til en haug av sine egne kumpanjonger og familie igjen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. mars #2412 Del Skrevet 20. mars (endret) LeveMannen skrev (12 minutter siden): Hvem var det som gav forhåndsbenådning for alle forbrytelser de måtte ha gjort flere tiår tilbake i tid til en haug av sine egne kumpanjonger og familie igjen? Det var Biden. I tillegg til sin egen familie har han vel benådet en haug med folk som har vært kritiske til Trump, inkludert flere republikanere. Og J6-komiteen. Og jeg vil vel påstå at det mest oppsiktsvekkende med disse benådningene er at man så behov for det. Og det behovet er jo grundig dokumentert nå som Trump aktivt leter etter en åpning for å kunne omgjøre benådningene, for å straffeforfølge politiske motstandere. I god Putin-ånd. Eller Putin Light da. Putin myrder dem jo, eller fengsler dem uten lov og dom. https://www.nrk.no/urix/biden-benader-anthony-fauci-1.17214692 Endret 20. mars av HSV50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 20. mars #2413 Del Skrevet 20. mars HSV50 skrev (13 minutter siden): Det var Biden. I tillegg til sin egen familie har han vel benådet en haug med folk som har vært kritiske til Trump, inkludert flere republikanere. Og J6-komiteen. Og jeg vil vel påstå at det mest oppsiktsvekkende med disse benådningene er at man så behov for det. Og det behovet er jo grundig dokumentert nå som Trump aktivt leter etter en åpning for å kunne omgjøre benådningene, for å straffeforfølge politiske motstandere. I god Putin-ånd. Eller Putin Light da. Putin myrder dem jo, eller fengsler dem uten lov og dom. https://www.nrk.no/urix/biden-benader-anthony-fauci-1.17214692 Hva var det demokratene under Biden har gjort med sine politiske motstandere de siste 8 årene igjen? Hvor mange rettssaker har det vært mot Trump og hans administrasjon nå? For å ikke snakke om hva Obama gjorde via IRS med sine politiske motstandere under hans to terms... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. mars #2414 Del Skrevet 20. mars LeveMannen skrev (2 minutter siden): Hva var det demokratene under Biden har gjort med sine politiske motstandere de siste 8 årene igjen? Hvor mange rettssaker har det vært mot Trump og hans administrasjon nå? For å ikke snakke om hva Obama gjorde via IRS med sine politiske motstandere under hans to terms... Forskjellen på disse sakene er vel pretty much at Trump og company begikk faktiske lovbrudd og er dømt for det (på samme måte som Bidens sønn ble tiltalt og dømt for faktiske lovbrudd MENS faren hans var president), mens det Trump vil gjøre er å gå etter folk som har kritisert eller stemt i mot ham og straffeforfølge dem for det. Det er ikke ulovlig å kritisere Trump eller stemme mot ham. Men om man f.eks. begår bedrageri, voldtar, bestikker osv, så er det ulovlig, og kan medføre straffeforfølgelse. Tro det eller ei. Dessuten var det ikke «demokratene» eller Biden som gjorde dette. Flere av sakene var ikke en gang på føderalt nivået. Som er årsaken til at Trump ikke har kunnet benådet dem (eller seg selv), Det har heller ikke vært særlig fokus på at det også er flere demokrater som har begått underslag, voldtekter etc som også er straffeforfulgt og dømt mens Biden var president. Fordi - tada! - det ikke er lov til å begå kriminelle handlinger. Men gi meg gjerne konkrete eksempler på republikanere som har blitt urettmessig straffeforfulgt for ting som ikke er lovbrudd, men for å ha kritisert Biden og stemt mot ham. 🤗 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. mars #2415 Del Skrevet 20. mars Og før man begynner å mesje om dommere som er demokrater og derfor har politisk slagside så er jeg HELT enig i at et system der presidenten foreslår høyesterettsdommer på livstid, og der det ikke er forbudt å gi dommere store summer penger eller ting (les bestikke dem) og dommeren selv skal vurdere om han er inhabil i saker, er HELT på tryne idiotisk. Tilsvarende idiotisk er det å utnevne statsadvokater politisk. Når det er sagt er det overhode ikke sant at det er «demokratiske» dommere som har dømt i alle de sakene du sikter til. Og det gjelder også for de sakene som verserer i rettsvesenet nå. Det er ikke mange dager siden pressesekretæren ble parkert ganske godt da hun påstod at dommeren var en «radical left jugde». Bare det at det var Bush som i sin tid utnevnte ham. Obama hadde bare forlenget det. Så det er jo fullt mulig at dommere i usa KAN loven og dømmer iht den. Uavhengig av politisk syn. I tillegg så vil man også ha jurie i flere av sakene. Så de dømmes av likemenn og dommeren setter bare straffen (når vi snakker straffesaker). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. mars #2416 Del Skrevet 20. mars LeveMannen skrev (59 minutter siden): Hva var det demokratene under Biden har gjort med sine politiske motstandere de siste 8 årene igjen? Hvor mange rettssaker har det vært mot Trump og hans administrasjon nå? For å ikke snakke om hva Obama gjorde via IRS med sine politiske motstandere under hans to terms... Det er ikke sånn at om man mener at Trump er en klovn så er man full av nesegrus beundring av Biden og hans presidentperiode. Bare så det er sagt. Hvis man følger f.eks. Republicans against Trumpisim så får man jo the best of both worlds, man får kritikken mot Trump, og man får ting som er fullstendig uten politisk slagside i retning demokratene. Politisk er jeg nok mer demokratvennlig enn republikansk- naturlig nok siden demokratene vel totalt sett er mer til høyre enn Høyre og republikaneren er waaaay ut mot Høyre. Men jeg får virkelig ikke all min informasjon fra en side. Jeg følger med på begge sider. For meg handler det om hva som er best for Norge, Europa, verden og mine venner bosatt i USA. Og jeg begriper ikke nordmenn (eller andre ikke-amerikanere, bosatt utenfor USA) som heier på en amerikansk president som kun tenker på et mindretall av amerikanere bosatt i usa, og ellers gjør det han kan for å destabilisere Europa og verden, både økonomisk og sikkerhetsmessig. Hva er det som er så fantastisk med det? For en nordmann, bosatt i Norge? Jeg har spurt før, men ikke fått noe vettug svar. «Vi burde hatt en Trump I Norge også» er IKKE et svar på hvorfor man heier på, og jubler over, det Trump gjør for USA. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 20. mars #2417 Del Skrevet 20. mars yamask skrev (9 timer siden): Ja, han er jo videns kjent for å følge alt av protokoller. Har ingenting med hevngjerrighet å gjøre. Trump er presidenten for lov og orden! Bortsett fra ham selv og alle i staben da, og de som er til nytte for ham da. Det er uvesentlig hvilke motiver Trump har. Poenget er at det finnes juridisk grunnlag for å sette i gang med en etterforskning her. Juss er ikke føleri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. mars #2418 Del Skrevet 20. mars Sioux skrev (1 time siden): Det er uvesentlig hvilke motiver Trump har. Poenget er at det finnes juridisk grunnlag for å sette i gang med en etterforskning her. Juss er ikke føleri. Det er jo en voldsom ironi i dette uansett. Her har vi en mann som åpent trosser dommerkjennelser samtidig som han leter etter smutthull. Han har jo null troverdighet her uansett. Juss er føleri for Trump. Han har jo en voldsom vendetta mot de som gikk mot han i rettssystemet. Trump mot domstolene blir jo til slutt dette ender med. Så får vi se hva utfallet til slutt blir. Enten at USA har fått sin første diktator eller om han til slutt kastes ut av det hvite hus. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 20. mars #2419 Del Skrevet 20. mars Example skrev (1 time siden): Det er jo en voldsom ironi i dette uansett. Her har vi en mann som åpent trosser dommerkjennelser samtidig som han leter etter smutthull. Han har jo null troverdighet her uansett. Juss er føleri for Trump. Han har jo en voldsom vendetta mot de som gikk mot han i rettssystemet. Trump mot domstolene blir jo til slutt dette ender med. Så får vi se hva utfallet til slutt blir. Enten at USA har fått sin første diktator eller om han til slutt kastes ut av det hvite hus. Ja, det er det. Samtidig så tror jeg som sagt ikke at Trump kjører egen politikk. I likhet med flere før han så framstår han for meg som en latterlig og mentally challenged figur som representerer Big Corpo interesser. At han elsker rampelyset og kjører løpet i bruktbilselger stil, gjør bare hele forestillingen mer spektakulær. Men tror ikke han er verre enn de andre, han er bare neste akt av brød og sirkus i et imperium i forfall. Har ikke sett mye til integritet hos USAs presidenter siden cirka tusenårsskifte. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 20. mars #2420 Del Skrevet 20. mars Example skrev (1 time siden): Her har vi en mann som åpent trosser dommerkjennelser Prater du om Biden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå