HSV50 Skrevet 18. mars #2361 Del Skrevet 18. mars jabx skrev (31 minutter siden): Hva synes Trump-fansen om denne da? Sitat, Trump: "I look at some of these agreements, I’d read them at night, and I’d say, ‘Who would ever sign a thing like this?" Trump latterliggjør hvem det nå var som inngikk disse avtalene. Men hvem var det egentlig? Det var Trump selv! LOL. Trump latterliggjør altså seg selv. Han håner sine egne avtaler. Og at pressen bare lar ham holde på sånn begriper jeg ikke. Det burde jo fått krigstyper i avisene. Men man fleiper om det i late night shows og ellers får det notiser. Jeg begriper det ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. mars #2362 Del Skrevet 18. mars Egenskap skrev (5 timer siden): Hvem i Norge kan kjøpe mediahus? Ingen. Nettopp fordi det har vært villet politikk i Norge. Murdoch prøvde vel for en 15-20 år siden, men det gikk ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 18. mars #2363 Del Skrevet 18. mars Tråden er ryddet for avsporinger og brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 18. mars Forfatter #2364 Del Skrevet 18. mars Det er rett og slett vondt å se at USA under Trump støtter denne utryddelsen av et folk Israel: Gjenopptakelsen av Gaza-angrepene var koordinert med USA | ABC Nyheter 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 18. mars #2365 Del Skrevet 18. mars HSV50 skrev (22 timer siden): Sirkus Trump har bestemt at benådningene Biden ga ikke er gyldige, og at de han har benådet skal etterforskes. Fordi de sikkert har skrevet benådningene selv. Jadda. Om ikke noe annet så er dette det største beviset på at Biden gjorde det riktige da han benåder dem. Trump er en hevngjerrig jævel som ikke tåler å bli motsagt. Heldigvis kan han ikke gjøre om benådningene. Grunnloven kan han ikke endre, og retten til å benåde er det grunnloven som har fastsatt. Andre sjarmerende påstander er jo at det et ulovlig for pressen å skrive negativt om ham. The land of the free hvor pressefriheten står sterkt der altså 🤡 Slik jeg har forstått det så er det ansatte ved Det hvite hus som skal etterforskes i første omgang. De siste dekretene til Biden ble underskrevet med autopen. Dekreter om benådning ble det informert om via en post på SoMe, altså var det ikke Biden selv som gikk ut og fortalte at dette har jeg nå gjort. Det er en omfattende protokoll som gjelder presidentens underskrift. Bl.a. skal man føre på dato, klokkeslett, sted, osv. og presidenten må være til stede. Det er på bakgrunn av disse protokollene at de skal sette i gang med en etterforskning, for å finne ut om Biden var til stede ved underskriving, og om han i det hele tatt visste om det. Karoline Leavitt svarte til spørsmål fra pressen at her er noe som de må gjerne ta seg av. Dette var et stikk til journalistene som pleide å drive med undersøkende journalistikk før de ble erstattet med "mediaworkers". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 18. mars #2366 Del Skrevet 18. mars snakke sammen? presidenten i USA og i Russland. Bruker dem whatsapp og videocall, eller er det annen teknologi dem bruker, f.eks microsoft sin løsning teams? Ser dem hverandre, det er ingen som formidler om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 18. mars #2367 Del Skrevet 18. mars Det åpenbare og som egentlig bør gjelde alle land i verden, ikke gjør noen handel med Russland, Russland er ulven du ikke vil bli kjent med, la dem være, unngå blikk, og vi har ikke behov å vite om det eksisterer noen der. Mennesker vil leve under frihet, og da trenger vi ikke vite noe om Russland, Russland er landet som er stygg, landet som jukser, landet som dreper... det er i seg selv utrolig hvor naiv stor samfunnet har vært ovenfor Russland. Sannheten om Russland har kommet frem, og vi har ikke behov for Russland, det er et land som bør viskes ut, og utslettes fra menneskers hukommelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 18. mars #2368 Del Skrevet 18. mars Sioux skrev (1 time siden): Slik jeg har forstått det så er det ansatte ved Det hvite hus som skal etterforskes i første omgang. De siste dekretene til Biden ble underskrevet med autopen. Dekreter om benådning ble det informert om via en post på SoMe, altså var det ikke Biden selv som gikk ut og fortalte at dette har jeg nå gjort. Det er en omfattende protokoll som gjelder presidentens underskrift. Bl.a. skal man føre på dato, klokkeslett, sted, osv. og presidenten må være til stede. Det er på bakgrunn av disse protokollene at de skal sette i gang med en etterforskning, for å finne ut om Biden var til stede ved underskriving, og om han i det hele tatt visste om det. Karoline Leavitt svarte til spørsmål fra pressen at her er noe som de må gjerne ta seg av. Dette var et stikk til journalistene som pleide å drive med undersøkende journalistikk før de ble erstattet med "mediaworkers". Du vet at det allerede er en høyesterettsdom på at autopen er gyldig. Fra Bush sin tid. Og at autosignatur brukes ufattelig mange steder, ikke bare i usa. Det er svært få offentlige brev som er signert for hånd lengre. De er bare markert med at de er signet. Og tror du at Trump personlig har signert 1500 benådninger av J6 dømte?? (Ja jeg vet han skrev en «overordnet» benådning felles for alle, men den for hver og en må signeres personlig). Jeg vil tippe det er brukt autopen. En hevngjerrig Trump gjør alt han kan for å gå etter de som trosser ham. Om noe beviser dette hvor viktige og riktige disse forhåndsbenådningene var. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 18. mars #2369 Del Skrevet 18. mars Egenskap skrev (1 time siden): Det åpenbare og som egentlig bør gjelde alle land i verden, ikke gjør noen handel med Russland, Russland er ulven du ikke vil bli kjent med, la dem være, unngå blikk, og vi har ikke behov å vite om det eksisterer noen der. Mennesker vil leve under frihet, og da trenger vi ikke vite noe om Russland, Russland er landet som er stygg, landet som jukser, landet som dreper... det er i seg selv utrolig hvor naiv stor samfunnet har vært ovenfor Russland. Sannheten om Russland har kommet frem, og vi har ikke behov for Russland, det er et land som bør viskes ut, og utslettes fra menneskers hukommelse. Her viser du jo at du er like jævlig som det du kritiserer. Skikkelig fredsmegler altså 🤡 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 18. mars #2370 Del Skrevet 18. mars (endret) HSV50 skrev (28 minutter siden): Du vet at det allerede er en høyesterettsdom på at autopen er gyldig. Fra Bush sin tid. Og at autosignatur brukes ufattelig mange steder, ikke bare i usa. Det er svært få offentlige brev som er signert for hånd lengre. De er bare markert med at de er signet. Og tror du at Trump personlig har signert 1500 benådninger av J6 dømte?? (Ja jeg vet han skrev en «overordnet» benådning felles for alle, men den for hver og en må signeres personlig). Jeg vil tippe det er brukt autopen. En hevngjerrig Trump gjør alt han kan for å gå etter de som trosser ham. Om noe beviser dette hvor viktige og riktige disse forhåndsbenådningene var. Ja, den er gyldig, men de vil sjekke hvor Biden var da disse benådningene ble underskrevet, og om han i det hele tatt hadde kjennskap til og var klar over dette, tatt i betraktning hans sinnstilstand. Og det har de lov til å gjøre, uansett hensikter. Avdekker de noe kriminelt der, har de grunnlag til å kjenne disse dekretene ugyldige. Jeg forholder meg ikke til spørsmålet om det er rett eller galt, kun til protokollene og hvorvidt Trump kan få dette gjennom. Endret 18. mars av Sioux 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 19. mars #2371 Del Skrevet 19. mars Alle fascistiske bevegelser har villet kneble akademia. Nå er de i gang. https://thehill.com/homenews/education/5195511-universities-colleges-research-funding-trump-doge-columbia-harvard-mit-johns-hopkins/ Og her: Khrono 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 19. mars #2372 Del Skrevet 19. mars Nå er vel USA et diktatur? Presidenten bryr seg ikke om loven og bryr seg heller ikke om det domstolene pålegger. Det gjør ham til en diktator. Konkret dreier det seg om deportasjoner til El Salvador som fortsetter etter at domstolen sa det ikke var lovlig. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 19. mars #2373 Del Skrevet 19. mars Til den som påstod at Trump bare snakker om en hypotetisk framtid når han snakker om å gjøre Canada til 51. stat og overta Grønland - her er svaret han ga i et intervju. Er det virkelig noen som mener det er ok at usa snakker sånn om et naboland?? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 19. mars Forfatter #2374 Del Skrevet 19. mars HSV50 skrev (11 minutter siden): Til den som påstod at Trump bare snakker om en hypotetisk framtid når han snakker om å gjøre Canada til 51. stat og overta Grønland - her er svaret han ga i et intervju. Er det virkelig noen som mener det er ok at usa snakker sånn om et naboland?? Det er absolutt ikke slik et land skal behandle sine allierte og venner. Dessverre ser vi at slike aggressive bøller får mange tilhengere, også her hjemme, hvor ytre høyre er på fremmarsj. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 19. mars #2375 Del Skrevet 19. mars Fint å se at Trump stopper finansieringen av USAGM. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 19. mars #2376 Del Skrevet 19. mars Sjokoladepenge skrev (8 minutter siden): Fint å se at Trump stopper finansieringen av USAGM. Så du mener det er fint at Trump avslutter noe som skal jobbe for å informere om og få folk verden rundt til å samarbeide og jobb for frihet og demokrati? Interessant. Hvorfor synes du det er fint? Er frihet og demokrati woke? Jeg spør fordi jeg virkelig, virkelig lurer på hvorfor du synes det er fint. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 19. mars #2377 Del Skrevet 19. mars HSV50 skrev (5 minutter siden): Så du mener det er fint at Trump avslutter noe som skal jobbe for å informere om og få folk verden rundt til å samarbeide og jobb for frihet og demokrati? Interessant. Hvorfor synes du det er fint? Er frihet og demokrati woke? Jeg spør fordi jeg virkelig, virkelig lurer på hvorfor du synes det er fint. Jeg synes det er fint fordi jeg ikke ønsker å høre flere amerikanske løgner under dekket av å fremme frihet og demokrati. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 19. mars #2378 Del Skrevet 19. mars Sjokoladepenge skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er fint fordi jeg ikke ønsker å høre flere amerikanske løgner under dekket av å fremme frihet og demokrati. Amerikanske løgner som? Kan du gi noen konkrete eksempler? Har du hørt mye på f.eks. Voice of free Europe? Men kanskje det er en fordel at det legges ned nå. For de amerikanerne som styrer usa akkurat nå ser ut til å ha et litt 1984-syn på hva frihet og demokrati er 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 19. mars Forfatter #2379 Del Skrevet 19. mars Sjokoladepenge skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er fint fordi jeg ikke ønsker å høre flere amerikanske løgner under dekket av å fremme frihet og demokrati. Jeg lurer også på hva du mener er så galt med dette. Har du eksempler på at de farer med løgn? Inkluderer du da hele organisasjonen, eller? Nettverk – USAGM Jeg har ikke visst at de eksisterte engang, men tenker at det er en av mange uoverveide kutt i det offentlige, med påfølgende bråk i rettsapparatet, og etter hvert bare ett av de mange skrittene på veien til fullt diktatur. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 19. mars #2380 Del Skrevet 19. mars HSV50 skrev (4 minutter siden): Amerikanske løgner som? Kan du gi noen konkrete eksempler? Har du hørt mye på f.eks. Voice of free Europe? Men kanskje det er en fordel at det legges ned nå. For de amerikanerne som styrer usa akkurat nå ser ut til å ha et litt 1984-syn på hva frihet og demokrati er Propagandaen som spres av USAGM er vel kanskje ikke til fordel for Trump uansett. Formålet med USAGM har jo vært å fremme USAs nasjonale interesser. Ganske morsomt egentlig at de har valgt å kalle det Radio free Europe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå