Molly85 Skrevet 16. mars #2301 Del Skrevet 16. mars Dere som er så i mot amerikansk innblanding i kriger; er dere i mot at de kom og hjalp Norge under 2. verdenskrig? Eller er det bare når det ikke er VI som trenger hjelp dere er i mot..? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 16. mars #2302 Del Skrevet 16. mars jabx skrev (2 timer siden): Kjære deg. Biden avsluttet krigen i Afghanistan. Hvorfor følger du ikke med?  Avsluttet og avsluttet, bob bob ikke sant? De trakk seg i kaos og overlot landet til Taliban. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 16. mars #2303 Del Skrevet 16. mars Tiuren skrev (4 timer siden): Så det er ikke kristenkonservative amerikanere som løper rundt i europeiske byer å slakter folk med kniv eller kjøretøy????? Det var det du klarte å lese ut av det jeg skrev ja? Deg om det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 17. mars #2304 Del Skrevet 17. mars Egenskap skrev (På 14.3.2025 den 4.16): Norge skulle da aldri være i en verdenskrig, en gal mann bidro til sinnsyk oppstandelse, et naivt norsk nasjon som ikke forstod noe som helst, og en sovende konge som ikke var klar til noe som helst. Det høres skremmende likt ut som i dag. Har alltid trodd historien gjentar seg. Å det gjør den så absolutt. Se bare holdningene til de yngre generasjonene. Hitler har gått fra å være tidenes ondeste person,til å være en missforstått nasjonalist som bare ville landet sitt det beste. Narrativet har endret seg radikalt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2305 Del Skrevet 17. mars Fant80 skrev (6 timer siden): Det høres skremmende likt ut som i dag. Har alltid trodd historien gjentar seg. Å det gjør den så absolutt. Se bare holdningene til de yngre generasjonene. Hitler har gått fra å være tidenes ondeste person,til å være en missforstått nasjonalist som bare ville landet sitt det beste. Narrativet har endret seg radikalt. Håper jeg misforstår deg her, men det der er så misforstått som det kan bli. Dere som tror de som forsvarer Israel er nazister er intet mer enn antisemitter. Å mene at Israel må få forsvare seg mot utslettelse, og å være for at Trump kaster ut islamister og andre som ikke respekterer et sivilisert samfunn er ikke å være som Hitler. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. mars #2306 Del Skrevet 17. mars Molly85 skrev (2 timer siden): Håper jeg misforstår deg her, men det der er så misforstått som det kan bli. Dere som tror de som forsvarer Israel er nazister er intet mer enn antisemitter. Å mene at Israel må få forsvare seg mot utslettelse, og å være for at Trump kaster ut islamister og andre som ikke respekterer et sivilisert samfunn er ikke å være som Hitler. Det er ganske mange jøder som er sterkt i mot måten Israel oppfører seg både mht områdene de annekterer og krigshandlingene mot palestinerne. Er de også antisemitter, mener du? Det fullt mulig å være pro Palestina uten å være antisemittisk og mot jøder. Normale mennesker setter ikke likhetstegn mellom Israels forsøk på å fortrenge palestinerne og jøder. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2307 Del Skrevet 17. mars (endret) HSV50 skrev (1 time siden): Det er ganske mange jøder som er sterkt i mot måten Israel oppfører seg både mht områdene de annekterer og krigshandlingene mot palestinerne. Er de også antisemitter, mener du? Det fullt mulig å være pro Palestina uten å være antisemittisk og mot jøder. Normale mennesker setter ikke likhetstegn mellom Israels forsøk på å fortrenge palestinerne og jøder. Det er så rart at det liksom skal være så mange, uten at man har belegg for å hevde det. De fleste jøder, også de ikke-religiøse, har blitt mer stolte av sitt opphav og mer stolte av sin identitet etter 7. oktober. De fleste jøder er også sionister, det vil si at de er for Israels eksistens. Der er noen jødiske kjendiser i USA  som har støttet palestinerne, men de er forsvinnende få. Og de er selvdestruktive om de seriøst er i mot Israels eksistens all den tid antisemittismen i verden er så sterk. Det er ca 50 muslimske land i verden, og bare ett jødisk land. De gav fra seg landområde i håp om å gjøre araberne tilfreds, og har nå 6 mill israelere på et område like stort som nå Hedmark fylke. Om palestinerne legger ned våpnene får de leve i fred. De er ikke i fengsel, da hadde ikke nordmenn vært der og studert og på ferie 7. oktober -23. Palestinerne er jordanere og egyptere. De HAR et land. De orker bare ikke tanken på et land med jøder.  https://www.nrk.no/spesial/nrk-kartlegging-av-jodehat-i-norge-etter-7.-oktober.-1.16644625  Og med all antisemittismen som rår i verden i dag, som kom etter det største angrep på jøder siden Holocaust, er det ikke rart at jøder er redde for å si at de er sionister. De vet de kan miste jobben om de er ærlige om at de støtter retten til en stat som er trygg for dem. Det er greit å være klar over. Endret 17. mars av Molly85 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. mars #2308 Del Skrevet 17. mars Nåja. Det er ikke et «mindretall av jøder i usa» som er mot hvordan Israel har oppført som en respons på 7. oktober, og det er faktisk fullt mulig å både synes Hamas-angrepet var forkastelig brutalt og noe som aldri burde ha skjedd, og samtidig synes at responsen til Israel i etterkant er spinnvill og ikke bare på grensen til folkemord, men et godt stykke over. Til og med i Israel er det jøder som offentlig sier seg sterkt uenige i Israels politikk. Som mener at man ikke bare kan overta andres hus og hjem fordi en fantasifigur skal ha sagt at det er deres rett å gjøre det. Palestinere får ikke leve i fred, det er jo mye derfor 7. oktober skjedde (uten at jeg forsvarer hva som skjedde). De lever under uverdige forhold og opplever at stadig større landområder annekteres av Israel, uten at verden gjør noe med det. Nå vil jo Trump overta Gaza totalt og sende palestinerne til andre land. Jeg tror faktisk jeg kunne blitt relativt voldelig selv om jeg kom hjem fra jobb en dag og noen hadde flyttet inn i huset mitt med begrunnelsen «Gud har sagt dette er mitt hus».  Og det er fullstendig bullshit at alle muslimer er ekstremister som lever etter en ekstrem tolkning av koranen og vil utslette alle ikke-muslimer. Muslimhat er ikke noe bedre enn jødehat. Virkelig ikke. At religion er roten til det meste som er galt her i verden kan vi gjerne være enige i. Det har skjedd, og skjer, ufattelig mye faenskap i navnet til en eller annen Gud. Og det burde vært ulovlig å blande politikk og religion.  Det skremmer meg virkelig at usa nå forsøker å gjøre kristendom om til en statsreligion og baserer stadig flere lovforslag på en eller annen obskøn tolkning av bibelen. Og nei, kom ikke dragende med de 10 budene. Man trenger ikke dem for å være et godt menneske. Vennlig hilsen ateist som ikke trenger en usynlig mann i himmelen til å fortelle meg at jeg ikke skal lyve, stjele eller drepe. Jeg er mot all form for ekstremisme. Men jeg hater ikke alle mennesker basert på at de er troende. Jeg hater ikke jøder, selv om jeg er sterkt uenig med styret i dagens Israel. Jeg hater ikke muslimer, selv om jeg ikke støtter Hamas og ønsker IS og relativt mange muslimske regimer dit pepperen gror. Jeg hater ikke kristne, selv om jeg synes kristendommen ikke skal være styrende for noe annet enn hvordan en kristen selv velger å leve livet sitt. Osv. 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2309 Del Skrevet 17. mars HSV50 skrev (9 minutter siden): Nåja. Det er ikke et «mindretall av jøder i usa» som er mot hvordan Israel har oppført som en respons på 7. oktober, og det er faktisk fullt mulig å både synes Hamas-angrepet var forkastelig brutalt og noe som aldri burde ha skjedd, og samtidig synes at responsen til Israel i etterkant er spinnvill og ikke bare på grensen til folkemord, men et godt stykke over. Til og med i Israel er det jøder som offentlig sier seg sterkt uenige i Israels politikk. Som mener at man ikke bare kan overta andres hus og hjem fordi en fantasifigur skal ha sagt at det er deres rett å gjøre det. Palestinere får ikke leve i fred, det er jo mye derfor 7. oktober skjedde (uten at jeg forsvarer hva som skjedde). De lever under uverdige forhold og opplever at stadig større landområder annekteres av Israel, uten at verden gjør noe med det. Nå vil jo Trump overta Gaza totalt og sende palestinerne til andre land. Jeg tror faktisk jeg kunne blitt relativt voldelig selv om jeg kom hjem fra jobb en dag og noen hadde flyttet inn i huset mitt med begrunnelsen «Gud har sagt dette er mitt hus».  Og det er fullstendig bullshit at alle muslimer er ekstremister som lever etter en ekstrem tolkning av koranen og vil utslette alle ikke-muslimer. Muslimhat er ikke noe bedre enn jødehat. Virkelig ikke. At religion er roten til det meste som er galt her i verden kan vi gjerne være enige i. Det har skjedd, og skjer, ufattelig mye faenskap i navnet til en eller annen Gud. Og det burde vært ulovlig å blande politikk og religion.  Det skremmer meg virkelig at usa nå forsøker å gjøre kristendom om til en statsreligion og baserer stadig flere lovforslag på en eller annen obskøn tolkning av bibelen. Og nei, kom ikke dragende med de 10 budene. Man trenger ikke dem for å være et godt menneske. Vennlig hilsen ateist som ikke trenger en usynlig mann i himmelen til å fortelle meg at jeg ikke skal lyve, stjele eller drepe. Jeg er mot all form for ekstremisme. Men jeg hater ikke alle mennesker basert på at de er troende. Jeg hater ikke jøder, selv om jeg er sterkt uenig med styret i dagens Israel. Jeg hater ikke muslimer, selv om jeg ikke støtter Hamas og ønsker IS og relativt mange muslimske regimer dit pepperen gror. Jeg hater ikke kristne, selv om jeg synes kristendommen ikke skal være styrende for noe annet enn hvordan en kristen selv velger å leve livet sitt. Osv. Det er jo det som er så ironisk her da, hvordan du er SÅ imot alle religiøs praksis, men fortsatt støtter palestinerne, som er styrt av det muslimske brorskap i Iran. Blir ikke mer fundamentalistisk og grusom enn den gjengen der. De vil drepe alle vantro, og martyrdøden er raskeste vei til himmelen. Nå har de også begynt med droner for å jakte ned kvinner som ikke dekker håret rett, for å hanke de i fengsel, hvor de blir voldtatt og banket. Og demokratiet Israel er den onde her… (PS! Jødedommen er tusener av år. Islam ble funnet opp 600 år etter Kristus. Jødene bodde i israel lenge før araberne, og arberne har kolonisert det meste av Midtøsten. Israel har tatt Golanhøyden og noen andre marginalt små områder for å beskytte seg, og det har de lov når de blir angrepet. Bare synd araberne angriper en de ikke kan måle seg med militært, og så gråter når de taper). 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 17. mars Forfatter #2310 Del Skrevet 17. mars Trump holder sirkusforestillinger i Jemen nå, og bomber houtiene fra luften. Det heter at de skal ta terroristene, men hvorfor bomber de boligområder og dreper alt som kan krype og gå, altså sivilbefolkningen? Det krever vel litt mer arbeid og kunnskap å gå etter de ansvarlige, men da måtte de heller ha gjort noe fra bakkeplan, ikke bare fra luften. Nå dreper de jo blindt og kanskje de også er heldige å treffe en terrorist. Tar forbehold om at jeg ikke har noen kunnskap om krigføring, men det virker som han angriper fluer med kanoner. Konflikten i Rødehavet blusser opp: Dette må du vite Jemen – Siste nytt – NRK 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2311 Del Skrevet 17. mars Perine skrev (3 minutter siden): Trump holder sirkusforestillinger i Jemen nå, og bomber houtiene fra luften. Det heter at de skal ta terroristene, men hvorfor bomber de boligområder og dreper alt som kan krype og gå, altså sivilbefolkningen? Det krever vel litt mer arbeid og kunnskap å gå etter de ansvarlige, men da måtte de heller ha gjort noe fra bakkeplan, ikke bare fra luften. Nå dreper de jo blindt og kanskje de også er heldige å treffe en terrorist. Tar forbehold om at jeg ikke har noen kunnskap om krigføring, men det virker som han angriper fluer med kanoner. Konflikten i Rødehavet blusser opp: Dette må du vite Jemen – Siste nytt – NRK Det er ikke-bekreftede dødstall, og tallene kommer fra en terroristgruppe. Hvorfor er du imot å ta Houtiene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. mars #2312 Del Skrevet 17. mars Molly85 skrev (13 minutter siden): Det er jo det som er så ironisk her da, hvordan du er SÅ imot alle religiøs praksis, men fortsatt støtter palestinerne, som er styrt av det muslimske brorskap i Iran. Blir ikke mer fundamentalistisk og grusom enn den gjengen der. De vil drepe alle vantro, og martyrdøden er raskeste vei til himmelen. Nå har de også begynt med droner for å jakte ned kvinner som ikke dekker håret rett, for å hanke de i fengsel, hvor de blir voldtatt og banket. Og demokratiet Israel er den onde her… (PS! Jødedommen er tusener av år. Islam ble funnet opp 600 år etter Kristus. Jødene bodde i israel lenge før araberne, og arberne har kolonisert det meste av Midtøsten. Israel har tatt Golanhøyden og noen andre marginalt små områder for å beskytte seg, og det har de lov når de blir angrepet. Bare synd araberne angriper en de ikke kan måle seg med militært, og så gråter når de taper). Du ser overhode ikke ironien over at du ikke synes man skal dømme alle jøder basert på hva staten Israel gjør, mens du mener man skal dømme alle palestinere basert på hva Hamas gjør? Har du snakket med hver eneste palestiner siden du vet at hver og en av dem er fundamentalister som lever etter den mest ekstreme tolkningen av koranen? Eller passer det bare best inn i verdensbildet ditt? Muslimer generelt og palestiner spesielt er onde mennesker som voldtar og dreper i Allhas nav? Du er klar over at det finnes muslimer som både drikker alkohol og spiser svin, på samme måte som man har kristne som bare er kristne som en del av kulturen sin. Eller som er personlig kristne og fremdeles synes at homofili er helt ok? Og at det kanskje ikke er så rart at det er ganske mange sinte og frustrerte palestinere som er sinte og frustrerte som mennesker, uten å kanskje ikke være fryktelig dypt, personlig troende?  Ditt verdensbilde er fryktelig sort-hvitt. Man kan faktisk være mot ekstremisme helt uten å hate verken jøder, kristne eller muslimer på generell basis  1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 17. mars Forfatter #2313 Del Skrevet 17. mars Molly85 skrev (Akkurat nå): Det er ikke-bekreftede dødstall, og tallene kommer fra en terroristgruppe. Hvorfor er du imot å ta Houtiene? Jeg er slett ikke imot å ta de terroristene som angriper skipstrafikken, men måten de gjør det på virker som en overdrevet maktdemonstrasjon som rammer for bredt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2314 Del Skrevet 17. mars (endret) Perine skrev (8 minutter siden): Jeg er slett ikke imot å ta de terroristene som angriper skipstrafikken, men måten de gjør det på virker som en overdrevet maktdemonstrasjon som rammer for bredt. Hva er belegget for å hevde dette? At terroristene roper ut om «kvinner og barn» er ikke annet enn de gjør i Gaza, og de tallene har blitt kraftig nedjustert.  https://www.faktisk.no/artikkel/derfor-endret-fn-oversikten-over-drepte-i-gaza/109628  Islamistene har en agenda her, og det er viktig å huske. Endret 17. mars av Molly85 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. mars #2315 Del Skrevet 17. mars Molly85 skrev (8 minutter siden): Hva er belegget for å hevde dette? At terroristene roper ut om «kvinner og barn» er ikke annet enn de gjør i Gaza, og de tallene har blitt kraftig nedjustert.  https://www.faktisk.no/artikkel/derfor-endret-fn-oversikten-over-drepte-i-gaza/109628  Islamistene har en agenda her, og det er viktig å huske. Tallet på verifiserte drepte palestinere er, uansett hvilket tall som ligger til grunn, skyhøyt. Og alle har en agenda. Ikke bare islamister. Israel (og Trump) har vært ganske klare på hva deres agenda er. Bare fordi du personlig støtter den agendaen gjør den ikke human eller riktig. Det er fremdeles et folkemord.  og når man først slenger ut kilder. Her er faktisk en nyere studie (og her vises det til forskningsmetoder så det er ikke synsing) som sier at tallene fra palestinske myndigheter er underrapportert. Men det passer neppe like godt inn i ditt verdensbilde. Forholdstallet - uansett hvilken kilde man bruker - viser uansett at israelere myrder ufattelig flere enn det Hamas myrder. Og jeg synes faktisk ikke at drap på sivile kan forsvares uansett.  https://www.nrk.no/trondelag/the-lancet_-sa-mange-er-drepne-i-krigen-i-gaza-1.17198530 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 17. mars Forfatter #2316 Del Skrevet 17. mars Molly85 skrev (19 minutter siden): Hva er belegget for å hevde dette? At terroristene roper ut om «kvinner og barn» er ikke annet enn de gjør i Gaza, og de tallene har blitt kraftig nedjustert.  https://www.faktisk.no/artikkel/derfor-endret-fn-oversikten-over-drepte-i-gaza/109628  Islamistene har en agenda her, og det er viktig å huske. Jeg kommenterte bare bombeflyene over Jemen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2317 Del Skrevet 17. mars HSV50 skrev (3 minutter siden): Tallet på verifiserte drepte palestinere er, uansett hvilket tall som ligger til grunn, skyhøyt. Og alle har en agenda. Ikke bare islamister. Israel (og Trump) har vært ganske klare på hva deres agenda er. Bare fordi du personlig støtter den agendaen gjør den ikke human eller riktig. Det er fremdeles et folkemord.  og når man først slenger ut kilder. Her er faktisk en nyere studie (og her vises det til forskningsmetoder så det er ikke synsing) som sier at tallene fra palestinske myndigheter er underrapportert. Men det passer neppe like godt inn i ditt verdensbilde. Forholdstallet - uansett hvilken kilde man bruker - viser uansett at israelere myrder ufattelig flere enn det Hamas myrder. Og jeg synes faktisk ikke at drap på sivile kan forsvares uansett.  https://www.nrk.no/trondelag/the-lancet_-sa-mange-er-drepne-i-krigen-i-gaza-1.17198530 Poenget mitt, at tallene var lavere enn terroristene oppga, står. Det samme kan være tilfelle i Jemen. Én sivil drept er én for mye, i min bok. Takk og lov er IDF en hær som jobber for å drepe færrest mulig sivile. Kan ikke si det samme om Hamas og Houthiene. Tallene i Gaza er ikke skyhøye, i krigsperspektiv. FOR høye i et menneskeverdsperspektiv , definitivt. Men å hevde at det er høye tall i bakkekrig er intet annet enn uvitenhet. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. mars #2318 Del Skrevet 17. mars Molly85 skrev (3 minutter siden): Poenget mitt, at tallene var lavere enn terroristene oppga, står. Det samme kan være tilfelle i Jemen. Én sivil drept er én for mye, i min bok. Takk og lov er IDF en hær som jobber for å drepe færrest mulig sivile. Kan ikke si det samme om Hamas og Houthiene. Tallene i Gaza er ikke skyhøye, i krigsperspektiv. FOR høye i et menneskeverdsperspektiv , definitivt. Men å hevde at det er høye tall i bakkekrig er intet annet enn uvitenhet. Poenget ditt ble ganske gruset av linken min, som du tydeligvis ikke leste 🙄 Og hvordan i alle dager kan du si at IDF jobber med å drepe færrest mulig sivile, og Hamas flest mulig, med de forholdstallene som er? Og da må du gjerne se på tallene over flere år og ikke bare etter 7- oktober massakren. De er JÆVLIG dårlig i å gjøre jobben sin, på begge sider, om Hamas vil drepe flest mulig sivile og IDF færrest mulig. Du kan umulig være seriøs i påstandene dine! Jemen og Houtiene skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg ikke satt meg inn i. Men USA er jo historisk sett ikke kjent for å ta så tungt om det ryker med noen sivile. Eller om de må ofre hauger av egne soldater for å opprettholde fasaden og late som om de kan vinne krigen. Anbefaler på det sterkeste filen The Post (og historien bak den). Som sagt. Jeg er motstander av all form for ekstremisme. Også den som frontes av hvite, kristne menn. Og slutt å les meg som om jeg støtter muslimske fundamentalister fordi om jeg ikke mener man kan slakte palestinere og gi Gaza til Trump så han kan gullforgylle det. Ekstremisme får grobunn når man skaper en ytre fiende man kan kjempe mot. Det har historien vist gang, på gang på gang. Hamas hadde ikke hatt den makten de hadde, om ikke palestinerne ble undertrykt og fortrengt. Og Trump dyrker også bildet av en ytre fiende Amerika må kjempe mot. Som Hitler gjorde. Det er godt for samholdet å ha noen å hate. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2319 Del Skrevet 17. mars HSV50 skrev (5 minutter siden): Poenget ditt ble ganske gruset av linken min, som du tydeligvis ikke leste 🙄 Og hvordan i alle dager kan du si at IDF jobber med å drepe færrest mulig sivile, og Hamas flest mulig, med de forholdstallene som er? Og da må du gjerne se på tallene over flere år og ikke bare etter 7- oktober massakren. De er JÆVLIG dårlig i å gjøre jobben sin, på begge sider, om Hamas vil drepe flest mulig sivile og IDF færrest mulig. Du kan umulig være seriøs i påstandene dine! Jemen og Houtiene skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg ikke satt meg inn i. Men USA er jo historisk sett ikke kjent for å ta så tungt om det ryker med noen sivile. Eller om de må ofre hauger av egne soldater for å opprettholde fasaden og late som om de kan vinne krigen. Anbefaler på det sterkeste filen The Post (og historien bak den). Som sagt. Jeg er motstander av all form for ekstremisme. Også den som frontes av hvite, kristne menn. Og slutt å les meg som om jeg støtter muslimske fundamentalister fordi om jeg ikke mener man kan slakte palestinere og gi Gaza til Trump så han kan gullforgylle det. Ekstremisme får grobunn når man skaper en ytre fiende man kan kjempe mot. Det har historien vist gang, på gang på gang. Hamas hadde ikke hatt den makten de hadde, om ikke palestinerne ble undertrykt og fortrengt. Og Trump dyrker også bildet av en ytre fiende Amerika må kjempe mot. Som Hitler gjorde. Det er godt for samholdet å ha noen å hate. Nei, det ble det ikke. Hamas har løyet om tallene, poenget står.  I Gaza er de samme mennene både kriger og sivil, alt etter hva som passer best. Uniformene kommer på når det er våpenhvile. Hamas bruker barn som skjold og mener de gjør dem en tjeneste fordi de får bli martyrer. Unger settes i vinduene på bygninger som huser terrorister. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 17. mars #2320 Del Skrevet 17. mars HSV50 skrev (55 minutter siden): Du ser overhode ikke ironien over at du ikke synes man skal dømme alle jøder basert på hva staten Israel gjør, mens du mener man skal dømme alle palestinere basert på hva Hamas gjør? Har du snakket med hver eneste palestiner siden du vet at hver og en av dem er fundamentalister som lever etter den mest ekstreme tolkningen av koranen? Eller passer det bare best inn i verdensbildet ditt? Muslimer generelt og palestiner spesielt er onde mennesker som voldtar og dreper i Allhas nav? Du er klar over at det finnes muslimer som både drikker alkohol og spiser svin, på samme måte som man har kristne som bare er kristne som en del av kulturen sin. Eller som er personlig kristne og fremdeles synes at homofili er helt ok? Og at det kanskje ikke er så rart at det er ganske mange sinte og frustrerte palestinere som er sinte og frustrerte som mennesker, uten å kanskje ikke være fryktelig dypt, personlig troende?  Ditt verdensbilde er fryktelig sort-hvitt. Man kan faktisk være mot ekstremisme helt uten å hate verken jøder, kristne eller muslimer på generell basis  Det muslimske brorskap er islamister, og de finansierer Hamas, Houthiene, Hizbolla m.fl. Hamas har stor støtte i Gaza, det er marginalt få som ikke støtter dem.   1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå