GÃ¥ til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Pawn Hearts skrev (PÃ¥ 11.3.2025 den 16.50):

Hvis en lege opplever at et medikament ikke har den tilsiktede virkningen, men tvert imot bare gir pasienten en haug med uheldige bivirkninger, vil en klok lege vanligvis seponere medikamentet og prøve å finne en annen behandling.

Ikke slik med Trump. Her dobler han dosen isteden og innfører 50% toll på stål og aluminium fra Canada. Samtidig varsler han energikrise i områder som er avhengige av kanadisk strøm. Unnskyld at jeg sier det, men mannen er spik spenna gæren.

Hørte på en samtale i går der finanseksperter mente på at det har lite å si for amerikansk økonomi om Trump nå dobler eller tredobler. Skjønte lite av det de sa, men var noe med at de hadde drevet med QT over flere år og at for mye penger har forsvunnet fra markedet. De forutsa en kortvarig deflasjon før det smeller skikkelig for amerikanere.

Det som forundrer meg med Trump er hvor lite motstand han får fra Demokratene i denne runden. Husker at forrige gangen så begynte Dems å jobbe for impeachment allerede i desember 2016, og nå er det stille. Jeg har skrevet tidligere at jeg ikke tror Trump gjør noe på egen hånd men at han representerer de som egentlig eier USA. Tror han har fått en oppgave fra Big Corpo/Tech og handler i deres interesser. Og at Demokratene har fått beskjed om å klappe igjen og ikke forstyrre. Kan ikke se en annen grunn til at de ikke gjør noe.

Endret av Sioux
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Store oppslag i endel nettaviser i dag "Thrump fratar Biden sikkerhetsklarering" (hvorfor i all verden skal ex-presidenter ha tilgang til e-rapporter?).

De klarte delvis å skjule at dette var noe Biden startet med når han ble president..... Uansett tar man klareringen fra folk som er sterkt svekket av demens og nesten ikke vet hvor de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som amerikanere flest så er yndlinretten til Donald Trump hamburger, og er ikkje akkurat  den best kosten å forebygge  overvekthet. Trump har gått ned i vekt med hele14 kg, og ser at buksene til Trump  er blitt  romsligere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sioux skrev (2 timer siden):

Hørte på en samtale i går der finanseksperter mente på at det har lite å si for amerikansk økonomi om Trump nå dobler eller tredobler. Skjønte lite av det de sa, men var noe med at de hadde drevet med QT over flere år og at for mye penger har forsvunnet fra markedet. De forutsa en kortvarig deflasjon før det smeller skikkelig for amerikanere.

Det som forundrer meg med Trump er hvor lite motstand han får fra Demokratene i denne runden. Husker at forrige gangen så begynte Dems å jobbe for impeachment allerede i desember 2016, og nå er det stille. Jeg har skrevet tidligere at jeg ikke tror Trump gjør noe på egen hånd men at han representerer de som egentlig eier USA. Tror han har fått en oppgave fra Big Corpo/Tech og handler i deres interesser. Og at Demokratene har fått beskjed om å klappe igjen og ikke forstyrre. Kan ikke se en annen grunn til at de ikke gjør noe.

I 2017 var Trump en politisk outsider som selv har sagt at han ikke hadde peiling. 

Nå er han den som leder det republikanske partiet. Har tatt med seg et proff og lojalt lag til det vite hus. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (20 minutter siden):

Har tatt med seg et proff og lojalt lag til det vite hus.

Greit nok med lojale, men proffe?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (1 minutt siden):

Greit nok med lojale, men proffe?

Hvis du ikke er fast i konspirasjonsteorier så ser du at dem er proffe. Kanskje dem ikke har et politisk som du og jeg ikke liker, men det gjør dem ikke uproffe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sioux skrev (4 timer siden):

Hamas har terrororganisasjon status i USA, og det gir Trump frie hender mht hva som oppfattes som lovbrudd.

Det han gjør nå er å stille pro-palestinsk aktivitet på lik linje med pro-Hamas virksomhet. 

Nei, det gir han ikke frie hender til å gjøre hva han vil. Han kan kanskje tro det selv, men det gjør det ikke noe mer rett. Det er vel lite som har kommet frem som tilsier han vedkommende har vært medlem av Hamas.

Det er også ICE som har arrestert han. Ikke FBI eller lignende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (7 minutter siden):

Nei, det gir han ikke frie hender til å gjøre hva han vil. Han kan kanskje tro det selv, men det gjør det ikke noe mer rett. Dt er vel lite som har kommet frem som tilsier han vedkommende har vært medlem av Hamas.

ICE har et bredt hjemmelsgrunnlag vedrørende immigrasjon. Hva var poenget ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (15 minutter siden):

Hvis du ikke er fast i konspirasjonsteorier så ser du at dem er proffe. Kanskje dem ikke har et politisk som du og jeg ikke liker, men det gjør dem ikke uproffe. 

Hvem av dem er så grusomt proffe egentlig? Det var jo genialt å sparke dem som passet på US sine atomvåpen! Kaller du det for proft? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (1 minutt siden):

Hvem av dem er så grusomt proffe egentlig? Det var jo genialt å sparke dem som passet på US sine atomvåpen! Kaller du det for proft? 

Stabssjefen i det hvite hus. Utenriksministeren. Finansministeren, han er grusomt proff, har du hørt eller lest hva han sier. Jeg er svært uenig i han ideologisk, men han er svært kunnskapsrik og smart. 

Men du kan grave deg ned i et ekkokammer av konspirasjonsteorier. Uheldigvis gjør alt for mange i det demokratiske partiet det samme som deg. Noen hederlige unntak som Fetterman, men er bekymret for at MAGA republikanerne kommer å dominere amerikansk politikk lenge, på grunn av idioti hos den andre siden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (3 timer siden):

Det stod vel i artikkelen at antisemittisme er ulovlig.

Så nettopp på BBC et intervju med en som sa at Pro-Palestinerne aka han som ble arrestert løp rundt med tildekkede ansikter og trakasserte jødiske studenter. Og det som verre var....

Handler det om ytringsfrihet synes du?

Hva tenker du om at dette hadde skjedd på norske universitet?

Se forbi det og la dem holde på? 😉 

Nei, det gjorde det ikke. Les igjen.

Når det gjelder trakassering fra aktivister så er jo det relevante her om han har gjort det. Jeg vil tro at du selv for eksempel helst vil slippe å straffes for lovbrudd andre Trump-supportere begår?

Et siste, men viktig element, er om det er relevant. Mannen ble hentet av ICE, altså myndighetene som driver med utkastning av innvandrere. Hadde de arrestert han for et lovbrudd ville politiet kommet. 

Uansett ble han nå sendt til ei celle i Lousiana, mens hans åtte måneder på vei gravide kone med amerikansk statsborgerskap er hjemme i New York.

Hvis det skulle vise seg å være et angrep på ytringsfriheten, så er USA i stor trøbbel. Trump også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (22 minutter siden):

ICE har et bredt hjemmelsgrunnlag vedrørende immigrasjon. Hva var poenget ditt? 

Du sier det egentlig selv, vedrørende immigrasjon. Mannen har jo green card, altså oppholdstillatelse. Han er heller ikke siktet for noe lovbrudd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (22 minutter siden):

Nei, det gir han ikke frie hender til å gjøre hva han vil. Han kan kanskje tro det selv, men det gjør det ikke noe mer rett. Det er vel lite som har kommet frem som tilsier han vedkommende har vært medlem av Hamas.

Har ikke noe svar å gi deg annet enn at amerikansk lov ikke har så mye med rett og galt å gjøre som den har med hvem som finner bedre smutthull i tolkningen. Så jeg tror han får dette gjennom. Ser ikke for meg mye motstand heller, amerikanere er for tiden mer opptatt med eggpriser enn med rettighetter til innvandrere. 

Det som plager meg er hva som er det endelige målet. Han vakler sånn, truer og utsetter og legger seg ut med alle, hva er det han vil egentlig? Tenker på denne filmen "Don't look up" og lurer på hva er det vi ikke ser mens vi jager etter Trumps siste påfunn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sioux skrev (2 minutter siden):

Har ikke noe svar å gi deg annet enn at amerikansk lov ikke har så mye med rett og galt å gjøre som den har med hvem som finner bedre smutthull i tolkningen. Så jeg tror han får dette gjennom. Ser ikke for meg mye motstand heller, amerikanere er for tiden mer opptatt med eggpriser enn med rettighetter til innvandrere. 

Det som plager meg er hva som er det endelige målet. Han vakler sånn, truer og utsetter og legger seg ut med alle, hva er det han vil egentlig? Tenker på denne filmen "Don't look up" og lurer på hva er det vi ikke ser mens vi jager etter Trumps siste påfunn.

Dette har allerede fått mye oppmerksomhet, for det handler om ytringsfriheten. Dette rokker ved fundamentet til det amerikanske samfunnet, og jeg tror at det vil få følger. Både fordi han vil tape i retten, og fordi stadig flere vil få øynene opp for hvor farlig dette er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 time siden):

Du sier det egentlig selv, vedrørende immigrasjon. Mannen har jo green card, altså oppholdstillatelse. Han er heller ikke siktet for noe lovbrudd.

Han er ikke statsborger, og ser fortsatt ikke poenget ditt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 time siden):

Dette har allerede fått mye oppmerksomhet, for det handler om ytringsfriheten. Dette rokker ved fundamentet til det amerikanske samfunnet, og jeg tror at det vil få følger. Både fordi han vil tape i retten, og fordi stadig flere vil få øynene opp for hvor farlig dette er.

Tyskland hadde utvist han for lenge siden. Er komisk i denne tråden hvor lite prinsipielle folk er. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fremmed fugl skrev (14 minutter siden):

Tyskland hadde utvist han for lenge siden. Er komisk i denne tråden hvor lite prinsipielle folk er. 

Utdyp gjerne.

Fremmed fugl skrev (15 minutter siden):

Han er ikke statsborger, og ser fortsatt ikke poenget ditt. 

Du ser ikke poenget med ytringsfrihet, eller gjelder det bare ikke her mener du?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Sioux skrev (5 timer siden):

Jeg hørte også en som snakket om demokratene på radio.  Da ble det sagt at de manglet en samlende talsperson eller mektig nok leder. Og at de av dem som fortsatt har noen posisjoner ikke tør å protestere i frykt for represalier.  Trump bruker frykt og hevn for å kontrollere dem.  Jeg tror det kan stemme.  Samtidig trodde de at demokratene etter hvert ville bygge opp et slags opprør.  Men jeg fikk ikke med meg hele innslaget.  Jeg har ikke noen link, for jeg husker ikke hvilket program.

Endret av Perine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffelo skrev (6 timer siden):

Som amerikanere flest så er yndlinretten til Donald Trump hamburger, og er ikkje akkurat  den best kosten å forebygge  overvekthet. Trump har gått ned i vekt med hele14 kg, og ser at buksene til Trump  er blitt  romsligere.  

Takk, Se og hør 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei Trumph ......... NEXT !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...